Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 dodatečný bezpečnostní pás: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

dodatečný bezpečnostní pás

Poslední aktualizace před 10 let
YettiYettiČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj,
kamarád si koupil obytné auto Fiat Ducato rv.1994. Má sezení vzadu do U. Potřebuje tam dodělat bezpečnostní pásy. Nemáte s tím prosím někdo nějakou zkušenost, případně návrh, jak to udělat aby to bylo správně? Asi bude muset řešit nějakej rám.
děkuji za rady
Yetti

Automatické sloučení 17.10.2014 09:18:
Ještě bych dodal, že se jedná o auto z tohoti inzerátu: http://www.caravan24.cz/forum/viewthr...ost_161951

Pásy by chtěl na zadní lavici.

[img]http://img15.rajce.idnes.cz/d1503/8/8188/8188658_dc7e478260a686411f9be6a03c885fd3/images/IMG_0747.jpg?ver=2[/img]

Automatické sloučení 17.10.2014 09:21:
Ještě bych dodal, že se jedná o auto z tohoti inzerátu: http://www.caravan24.cz/forum/viewthr...ost_161951

Pásy by chtěl na zadní lavici.
Yetti
Upravil Yetti dne 17.10.2014 09:21, před 10 let
MTSMTSČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj,
tohle auto nemusí mít vzadu pásy. Hlavní problém jsou kotevní úchyty v nosné části vozidla, které v dřevěné nástavbě nejsou a kotvit pásy do překližky je nesmysl.

:_
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
YettiYettiČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj Jirko,

to víme. Ono se nejedná ani tak o to, že může jezdit bez nich, ale má malé děti a chce alespoň trošku přispět bezpečnosti svých dětí. Má vzadu nosič na skútr a vyztužený rám. První zóna nárazu zezadu. Vím, že se teď může ozvat spoustu popisů co je lepší a tak, ale momentálně bych se přimlouval řešit pouze technickou stránku dodatečného osazení pásů. Nikdo bourat nechce, natož s dřevěnou obytkou !k

pro uchycení se bude asi muset skz podlahu do rámu. Možná jste to již někdo řešil a máte cenné informace a zkušenosti. Za ně předem děkuji. Kamarád je nováček bez zkušeností, proto se mu snažíme se vším pomoci. Je to fajn chlap.

Mají dva kluky a kluzké kecky, takže ještě jedno možná přibude :D
Yetti
MTSMTSČlen
Přidáno před 10 let
Napadá mě jenom pomocný rám na zadní čelo, ukotvený do nosného rámu podvozku, asi z venku, vevnitř není místo. Ošklivější než ta krabice to nebude a o homologaci mluvit nebudu.

:_
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
MTS Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
M
mariaČlen
Přidáno před 10 let
pokud je místo pod bočními lavicemi, daly by se tam udělat konzole ( L ) a za zadní lavicí jen vytáhnout ráhna nahoru a propojit. Nakotvit stačí u zadní stěny, ideálně do ní a do podlahy. Šrouby budou namáhány na střih a v přední části se to jen opře proti překlopení. Materiál za pár korun... Za mě jednoznačně pásy i na úkor designu. Bez pásů bych tam svoje děti neposadil
YettiYettiČlen
Přidáno před 10 let
Jirko, napadlo mne totéž. Tu krabici bude prý rušit a udělá si tam nějakou pořádnou garáž. Ten rám by tam tedy nebyl ani vidět, nebo jen minimálně. Hlavně dobře odizolovat prostup proti vodě.

O homologaci raději psát nebudeme, tam je mi jasný, že není co dodat.

Automatické sloučení 17.10.2014 12:25:

Citovat

maria napsal:

pokud je místo pod bočními lavicemi, daly by se tam udělat konzole ( L ) a za zadní lavicí jen vytáhnout ráhna nahoru a propojit. Nakotvit stačí u zadní stěny, ideálně do ní a do podlahy. Šrouby budou namáhány na střih a v přední části se to jen opře proti překlopení. Materiál za pár korun... Za mě jednoznačně pásy i na úkor designu. Bez pásů bych tam svoje děti neposadil


jojo, taky je to varianta. Já to bohužel prohlížel jen chvilku a ne kvůli pásům. Budu ho muset navštívit a pořádně to sezení odstrojit a prolézt. dík za variantu
Yetti
Upravil Yetti dne 17.10.2014 12:25, před 10 let
misusmisusČlen
Přidáno před 10 let
Pro 3 bodove je nutna konstrukce,ale delaji se i 2 bodove a ty by sli i bez ramu,pokud by stacili.
Ram muzu svarit,pokud by bylo treba,mam zamecnickou dilnu.
Spajky007Spajky007Člen
Přidáno před 10 let
na brisnich pasech nedrzej autosedacky.
Škoda Superb II combi 4x4 + Fendt 410
Slávek-Petra-Zdenda
traktorista2traktorista2Člen
Přidáno před 10 let

Citovat

Yetti napsal:

Ahoj,
kamarád si koupil obytné auto Fiat Ducato rv.1994. Má sezení vzadu do U. Potřebuje tam dodělat bezpečnostní pásy. Nemáte s tím prosím někdo nějakou zkušenost, případně návrh, jak to udělat aby to bylo správně? Asi bude muset řešit nějakej rám.
děkuji za rady
Yetti

Automatické sloučení 17.10.2014 09:18:
Ještě bych dodal, že se jedná o auto z tohoti inzerátu: http://www.caravan24.cz/forum/viewthr...ost_161951

Pásy by chtěl na zadní lavici.

[img]http://img15.rajce.idnes.cz/d1503/8/8188/8188658_dc7e478260a686411f9be6a03c885fd3/images/IMG_0747.jpg?ver=2[/img]

Automatické sloučení 17.10.2014 09:21:
Ještě bych dodal, že se jedná o auto z tohoti inzerátu: http://www.caravan24.cz/forum/viewthr...ost_161951

Pásy by chtěl na zadní lavici.


Ahoj,

napiš Me2dovi. Ten si nechával dodělávat pásy do Avky. Určitě ti poradí.

S pozdravem Vlastik.
PROFESIONÁLNÍ SUCHÉ I MOKRÉ ČIŠTĚNÍ
www.cisteni-kobercu-docista.cz !g www.cisteni-aut-karavanu.cz
OBYTNÁ AVIA A15,
VLASTIK (42), MÍRA (39), HONZÍK + KUBÍČEK (11 roků) a ANEŽKA (9 let)
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 10 let
Dovolím si napsat svůj názor. Pracuji na STK jako schvalovací technik. Do výroby pásů bych se nepouštěl. Hlavně pro tu již zmíněnou homologaci. V praxi to znamená, že s doma namontovanými úchyty může být bezpečnostní pás spíš nebezpečný. Nepochyboval bych o řemeslném zpracování, ani o pevnosti materialu. Jedinné co tomu chybí je právě ta zkouška ve zkušebně. Proto že si myslím že není problém za normálních podmínek, ale až v případě pořádné rány. Osobně jsem to zažil loni právě s Avií. Jsem moc rád, že tam žádné pásy nebyly, protože kabina hroutící se při nárazu se chovala jako papír, který někdo mačká v ruce a místa pro tělo bylo opravdu málo. A stačilo, aby řidič návěsu jedoucí za mnou nedával chvilku pozor. Kdosi tady zmínil pásy dvoubodové. Ty se sní používat pouze ve vozidlech N2 a to ještě pouze uprostřed. Je to těžké rozhodování. Přídám proto odkaz na to co umí rozjetý kamion, který do vás vrazí zezadu. http://aviaobytna...Avia_srot/
Standa2
YettiYettiČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj Stando,
Je mi jasný, a i Jirkovi, ze dodatečné osazení pasů na starší auto není úplně ideální. Nicméně Jirka řeší bezpečnost svých dětí a nedivím se mu, že je chce mít připoutané. Sám za sebe si kladu otázku co bych řešil já být na jeho místě. Při prvním přibrždění letí děti v nepřipoutané autosedačce na zem. Máš ve všem naprostou pravdu. Vždycky je to otázka načasování, místa, času a štěstí. Bouračka s dřevěnou obytkou je vždycky průser. Jirka si koupil obytné auto za úspory a na víc nemá. Co je lepší nechám na každém z nás. Důležité ale je, že chce jezdit a dát sobě, své úžasné menželce a dětem spoustu zážitků atd. Co je lepší, jestli pásy řešit, nebo ne, je na dlouhou dobu. Jirka auto koupil a chce jezdit. Proto se zajímá o bezpečnostní pásy. Vážím si Tvého názoru . Nyní jsme ale ve fázy, kdy je rozhodnuto, že pásy ano, ale neví se jak, aby to bylo co nej. Proto se obracíme na Vás, zkušené, jak to udělat technicky co nejlépe. Bourat fakt nikdo nechce. :_
Yetti
operativecoperativecČlen
Přidáno před 10 let
Předělával jsem půlku podlahy, vzadu je lať sklížená ze tří ks 3x5cm takže vlastně 3x15cm zespodu a zvrchu přelepená překližkou pokud jde o dětský sedačky tak bych pásy prošrouboval v tomto místě na velkoplošný podložky a musí je to udržet a pokud se bude hroutit nástavba půjdou pásy i s ní. Nebo pokud chceš vkládat rám cca v místě konce listového pera je nástavba uchycena k rámu vraťákem tam by šel fest přidělat. Vše je vidět na obrázku včetně vraťáků.
operativec Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Martin MrakMartin MrakČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Spajky007 napsal:

na brisnich pasech nedrzej autosedacky.


Záleží jaký,je jich spousta typů,některý jsou určený i pro dvojbodový pásy.
Martin
Facebook- Martin Havelka
M
mariaČlen
Přidáno před 10 let
nedokážu si představit, jak by tam asi ta sedačka s dvojbodovým pásem držela. V každé zatáčce se bude překlápět. Musím to řešit na sedadlech proti směru jízdy tak, že kurtovacím popruhem ji vážu v horní části za opěrku hlavy řidiče. Vzhledem k tomu, že dítě sedí cca 10cm nad sedadlem, je překlopení velice snadné. Stejně tak při nárazu zezadu, nebo čelním nárazu se překlopí dopředu a dítě se vysmekne. Jednou jsme dostali ve městě ránu z boku na dveře, kde seděla tehdy 5-ti letá dcera v sedačce. Když auto viděl řidič odtahovky, zbledl a řekl, že už nikdy neposadí do auta dítě bez sedačky. Dcera to odnesla "pouze" se třemi stehy na čele od střepů skla. Auto bylo totálka. To bylo v době, kdy nebyly povinné. Za mě jednoznačně sedačka a trojbodový pás. Ale jelikož nechceme bourat, tento argument můžeš ignorovat.
Martin MrakMartin MrakČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

maria napsal:

nedokážu si představit, jak by tam asi ta sedačka s dvojbodovým pásem držela. V každé zatáčce se bude překlápět. Musím to řešit na sedadlech proti směru jízdy tak, že kurtovacím popruhem ji vážu v horní části za opěrku hlavy řidiče. Vzhledem k tomu, že dítě sedí cca 10cm nad sedadlem, je překlopení velice snadné. Stejně tak při nárazu zezadu, nebo čelním nárazu se překlopí dopředu a dítě se vysmekne. Jednou jsme dostali ve městě ránu z boku na dveře, kde seděla tehdy 5-ti letá dcera v sedačce. Když auto viděl řidič odtahovky, zbledl a řekl, že už nikdy neposadí do auta dítě bez sedačky. Dcera to odnesla "pouze" se třemi stehy na čele od střepů skla. Auto bylo totálka. To bylo v době, kdy nebyly povinné. Za mě jednoznačně sedačka a trojbodový pás. Ale jelikož nechceme bourat, tento argument můžeš ignorovat.


Já jsem tohle řešil právě ve svém autě kde vzadu uprostřed jsem měl jen dvojbodový pás.1 sedačka,takzvaný vajíčko tam na něm nedržela a tak jsem jí stahoval ještě upínacím pásem právě v místě,kde to bylo potřeba a opravdu napevno.
Jak děti povyrostly,tak měly sedačky věčí a ty se vázaly úplně jinak a opravdu bylo možné je uvázat buď dvoj,nebo i tříbodovými pásy.I v návodu to bylo uvedené a popsané.
Ale teď jezdí jen na podsedáku,který má uchyty a zase je jedno,jaký je pás.
Samozřejmě je lepší pás tříbodový,o tom není pochyb.
Martin
Facebook- Martin Havelka
M
mariaČlen
Přidáno před 10 let
jednou jsem zažil a stačí. I na pouhé vyčůrání zastavujeme a nechodíme za jízdy.
YettiYettiČlen
Přidáno před 10 let
Tak to dopadlo nakonec tak, že máme naplánovaný výlet k jednomu velice šikovnému kamarádovi bydlíkáři a tam dáme hlavy dohromady. Odstrojíme sezení a pokud to bude možné, vyrobíme rám uvnitř. Když to nebude možné, bude rám zvenku.

Nechci se pouštět do diskusí na téma homologace, samodomo bezpečnost a tak. Nic o tom nevím. Řídíme se pouze selským rozumem a ten říká, že i malý pokus o zabezpečení svých dětí je lepší, než žádný. Nikdo si nepřeje bourat, průšvih to je vždycky. Vím o čem mluvím, přišel jsem takhle o tátu. Na super bytelné auta bohužel nemáme .... možná bohudík :x Udržuje nás to tvůrčí a vážíme si jiných hodnot. .... jen je to někdy na úkor homologace :D

Přesto děkuju za reakce kamarádi :_
Yetti
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Yetti, MTS, maria, misus, Spajky007, traktorista2, Standa2, operativec, Martin Mrak

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,027,427 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25865 sekund | Průměrně za: 0.25865 (0) sekund | Dotazy: 130 | Použitá paměť: 2.22MB/2MB