MTSČlen Přidáno
před 10 letAhoj,
tohle auto nemusí mít vzadu pásy. Hlavní problém jsou kotevní úchyty v nosné části vozidla, které v dřevěné nástavbě nejsou a kotvit pásy do překližky je nesmysl.
:_
YettiČlen Přidáno
před 10 letAhoj Jirko,
to víme. Ono se nejedná ani tak o to, že může jezdit bez nich, ale má malé děti a chce alespoň trošku přispět bezpečnosti svých dětí. Má vzadu nosič na skútr a vyztužený rám. První zóna nárazu zezadu. Vím, že se teď může ozvat spoustu popisů co je lepší a tak, ale momentálně bych se přimlouval řešit pouze technickou stránku dodatečného osazení pásů. Nikdo bourat nechce, natož s dřevěnou obytkou !k
pro uchycení se bude asi muset skz podlahu do rámu. Možná jste to již někdo řešil a máte cenné informace a zkušenosti. Za ně předem děkuji. Kamarád je nováček bez zkušeností, proto se mu snažíme se vším pomoci. Je to fajn chlap.
Mají dva kluky a kluzké kecky, takže ještě jedno možná přibude :D
MTSČlen Přidáno
před 10 letNapadá mě jenom pomocný rám na zadní čelo, ukotvený do nosného rámu podvozku, asi z venku, vevnitř není místo. Ošklivější než ta krabice to nebude a o homologaci mluvit nebudu.
:_
MTS Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
pokud je místo pod bočními lavicemi, daly by se tam udělat konzole ( L ) a za zadní lavicí jen vytáhnout ráhna nahoru a propojit. Nakotvit stačí u zadní stěny, ideálně do ní a do podlahy. Šrouby budou namáhány na střih a v přední části se to jen opře proti překlopení. Materiál za pár korun... Za mě jednoznačně pásy i na úkor designu. Bez pásů bych tam svoje děti neposadil
misusČlen Přidáno
před 10 letPro 3 bodove je nutna konstrukce,ale delaji se i 2 bodove a ty by sli i bez ramu,pokud by stacili.
Ram muzu svarit,pokud by bylo treba,mam zamecnickou dilnu.
Spajky007Člen Přidáno
před 10 letna brisnich pasech nedrzej autosedacky.
Škoda Superb II combi 4x4 + Fendt 410
Slávek-Petra-Zdenda
YettiČlen Přidáno
před 10 letAhoj Stando,
Je mi jasný, a i Jirkovi, ze dodatečné osazení pasů na starší auto není úplně ideální. Nicméně Jirka řeší bezpečnost svých dětí a nedivím se mu, že je chce mít připoutané. Sám za sebe si kladu otázku co bych řešil já být na jeho místě. Při prvním přibrždění letí děti v nepřipoutané autosedačce na zem. Máš ve všem naprostou pravdu. Vždycky je to otázka načasování, místa, času a štěstí. Bouračka s dřevěnou obytkou je vždycky průser. Jirka si koupil obytné auto za úspory a na víc nemá. Co je lepší nechám na každém z nás. Důležité ale je, že chce jezdit a dát sobě, své úžasné menželce a dětem spoustu zážitků atd. Co je lepší, jestli pásy řešit, nebo ne, je na dlouhou dobu. Jirka auto koupil a chce jezdit. Proto se zajímá o bezpečnostní pásy. Vážím si Tvého názoru . Nyní jsme ale ve fázy, kdy je rozhodnuto, že pásy ano, ale neví se jak, aby to bylo co nej. Proto se obracíme na Vás, zkušené, jak to udělat technicky co nejlépe. Bourat fakt nikdo nechce. :_
operativecČlen Přidáno
před 10 letPředělával jsem půlku podlahy, vzadu je lať sklížená ze tří ks 3x5cm takže vlastně 3x15cm zespodu a zvrchu přelepená překližkou pokud jde o dětský sedačky tak bych pásy prošrouboval v tomto místě na velkoplošný podložky a musí je to udržet a pokud se bude hroutit nástavba půjdou pásy i s ní. Nebo pokud chceš vkládat rám cca v místě konce listového pera je nástavba uchycena k rámu vraťákem tam by šel fest přidělat. Vše je vidět na obrázku včetně vraťáků.
operativec Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Martin MrakČlen Přidáno
před 10 let
Záleží jaký,je jich spousta typů,některý jsou určený i pro dvojbodový pásy.
Martin
Facebook- Martin Havelka
nedokážu si představit, jak by tam asi ta sedačka s dvojbodovým pásem držela. V každé zatáčce se bude překlápět. Musím to řešit na sedadlech proti směru jízdy tak, že kurtovacím popruhem ji vážu v horní části za opěrku hlavy řidiče. Vzhledem k tomu, že dítě sedí cca 10cm nad sedadlem, je překlopení velice snadné. Stejně tak při nárazu zezadu, nebo čelním nárazu se překlopí dopředu a dítě se vysmekne. Jednou jsme dostali ve městě ránu z boku na dveře, kde seděla tehdy 5-ti letá dcera v sedačce. Když auto viděl řidič odtahovky, zbledl a řekl, že už nikdy neposadí do auta dítě bez sedačky. Dcera to odnesla "pouze" se třemi stehy na čele od střepů skla. Auto bylo totálka. To bylo v době, kdy nebyly povinné. Za mě jednoznačně sedačka a trojbodový pás. Ale jelikož nechceme bourat, tento argument můžeš ignorovat.
Martin MrakČlen Přidáno
před 10 letCitovat
maria napsal:
nedokážu si představit, jak by tam asi ta sedačka s dvojbodovým pásem držela. V každé zatáčce se bude překlápět. Musím to řešit na sedadlech proti směru jízdy tak, že kurtovacím popruhem ji vážu v horní části za opěrku hlavy řidiče. Vzhledem k tomu, že dítě sedí cca 10cm nad sedadlem, je překlopení velice snadné. Stejně tak při nárazu zezadu, nebo čelním nárazu se překlopí dopředu a dítě se vysmekne. Jednou jsme dostali ve městě ránu z boku na dveře, kde seděla tehdy 5-ti letá dcera v sedačce. Když auto viděl řidič odtahovky, zbledl a řekl, že už nikdy neposadí do auta dítě bez sedačky. Dcera to odnesla "pouze" se třemi stehy na čele od střepů skla. Auto bylo totálka. To bylo v době, kdy nebyly povinné. Za mě jednoznačně sedačka a trojbodový pás. Ale jelikož nechceme bourat, tento argument můžeš ignorovat.
Já jsem tohle řešil právě ve svém autě kde vzadu uprostřed jsem měl jen dvojbodový pás.1 sedačka,takzvaný vajíčko tam na něm nedržela a tak jsem jí stahoval ještě upínacím pásem právě v místě,kde to bylo potřeba a opravdu napevno.
Jak děti povyrostly,tak měly sedačky věčí a ty se vázaly úplně jinak a opravdu bylo možné je uvázat buď dvoj,nebo i tříbodovými pásy.I v návodu to bylo uvedené a popsané.
Ale teď jezdí jen na podsedáku,který má uchyty a zase je jedno,jaký je pás.
Samozřejmě je lepší pás tříbodový,o tom není pochyb.
Martin
Facebook- Martin Havelka
jednou jsem zažil a stačí. I na pouhé vyčůrání zastavujeme a nechodíme za jízdy.
YettiČlen Přidáno
před 10 letTak to dopadlo nakonec tak, že máme naplánovaný výlet k jednomu velice šikovnému kamarádovi bydlíkáři a tam dáme hlavy dohromady. Odstrojíme sezení a pokud to bude možné, vyrobíme rám uvnitř. Když to nebude možné, bude rám zvenku.
Nechci se pouštět do diskusí na téma homologace, samodomo bezpečnost a tak. Nic o tom nevím. Řídíme se pouze selským rozumem a ten říká, že i malý pokus o zabezpečení svých dětí je lepší, než žádný. Nikdo si nepřeje bourat, průšvih to je vždycky. Vím o čem mluvím, přišel jsem takhle o tátu. Na super bytelné auta bohužel nemáme .... možná bohudík :x Udržuje nás to tvůrčí a vážíme si jiných hodnot. .... jen je to někdy na úkor homologace :D
Přesto děkuju za reakce kamarádi :_