klappeČlen Přidáno
před 10 letDobrý podvečer,
po několika půjčkách jsme se rozhodli pro koupi vlastního karavanu. Jsme 2 dospěláci a 2 děti (aktuálně 3 a 5 let). Nemůžeme se rozhodnout o značce (mezi favority patří Knaus, Hobby, Dethlefs, Bürstner a Tabbert), ale ani o uspořádání.
Jaké máte zkušenosti s patrovou postelí v karavanu?
Doporučili byste případně nějaký konkrétní model/typ karavanu či alespoň značku?
R.v. od 2002, cenově odhaduji 150-200.000 Kč, pořizovat ho chceme v Německu.
Děkuji za jakékoli rady, tipy či připomínky.
Ahoj
Roman ST1Člen Přidáno
před 10 letPalandy mají tu výhodu, že když je horší počasí a musíte trávit nějaký čas uvnitř, nemusíte zkládat a rozkládat sezení. (to platí delších vleků)
Pokud na koupi nespěcháte, doporučuji zajet na veletrh do Lipska. Většina výrobců používá stále stejné nebo podobné označení v průběhu mnoha let, tak většinou platí, že rozložení vleku v roce 2014 bude podobné jako např. v roce 2002. Vytipujte si co se Vám líbí a podle toho hledejte na inzertních serverech. :^
Záleží ještě jakou hmotnost můžete tahat.
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
DudlaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
poklopak napsal:
Dobrý podvečer,
po několika půjčkách jsme se rozhodli pro koupi vlastního karavanu. Jsme 2 dospěláci a 2 děti (aktuálně 3 a 5 let). Nemůžeme se rozhodnout o značce (mezi favority patří Knaus, Hobby, Dethlefs, Bürstner a Tabbert), ale ani o uspořádání.
Jaké máte zkušenosti s patrovou postelí v karavanu?
Doporučili byste případně nějaký konkrétní model/typ karavanu či alespoň značku?
R.v. od 2002, cenově odhaduji 150-200.000 Kč, pořizovat ho chceme v Německu.
Děkuji za jakékoli rady, tipy či připomínky.
Ahoj
Palandy jednoznacne, ideal pro 4 clenou rodinu je 6ti luzkovej prives, tak aby 4 luzka byla pevna.
Muj prvni prives toto nesplnival a neustale rozkladani a skladani me docela stvalo, nekdo podotkne ze to ma rozlozene stale a pouziva stul v predstanu, ale pak nevim co dela v zime !sn
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
_P_H_Člen Přidáno
před 10 letMy máme palandy v karavanu. U nás je to nutnost, máme o tři děti více. I s dvěma dětmi bych preferoval palandy. Děti budou mít samostatné pohodlné postele. Často (podle velikosti karavanu) je bokem i rozkládací sedací souprava + stůl. Tam mohou stolovat i hrát si. To vše bývá odděleno zasouvacími dveřmi a vzniká tak samostatný pokoj.
Zmiňované značky jsou všechny kvalitní. Pokud kupuješ bazar, tak tě limituje nabídka. Já měl Knaus, teď Hobby a uvažoval jsem o Tabbertu. Ten měl dvojici paland (to už bylo moc).
Zajeďte si na výstavu karavanů a ujasněte si velikost, uspořádání a sympatie značky karavanu. Koncem listopadu je kvalitní výstava v Lipsku.
Jestli chcete, přijeďte se podívat na náš karavan do Jablonce.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
velorexČlen Přidáno
před 10 letAhoj,
Vyzkouseli jsme 3 usporadani, nejprve jsme si pujcovali karavan velikosti 390, rozkladaci sezeni + postel vzadu s malou vyklopnou palandou, deti byly male, v pohode. Pak velikost 500 pro 6 lidi, palanda, sezeni uprostred a dvouluzko vepredu, zadne uklizeni, vsechno furt roztahane, luxus. A nakonec jsem si pred 3 lety koupili velikost 440, rozkladaci sezeni vzadu a pevne dvouluzko vepredu.
Od 6-ti luzaku nas pri kupovani odrazovala hlavne vetsi hmotnost, nas soucasny karavan ma 1000 kg, kdezto 6-ti luzaky maji o 300 - 500 kg vice.
Soucasny karavan nam slouzi dobre, mista je v nem dost, dobre se s nim manipuluje v kempech atd., ale... Po letosni dovolene ve me uzrala myslenka na jeho vymenu, hlavni duvod bude ten, ze nam povyrostly deti (kluk a holka, 10 a 13 let) a ze uz se jim nechce spat na spolecnem dvouluzku. Druhy duvod je, ze na rozkladacim sezeni se clovek preci jenom nevyspi tak, jako na poradne posteli s rostem a matraci.
Koukal jsem co je v nabidce a nejlepe mi z toho vychazi ten jiz zde zminovany sestiluzak s pevnou palandou vzadu, vepredu pevne dvouluzko a uprostred sezeni. Velikost kabiny do 500 a vaha do 1350kg. Trochu me zarazi velikost sezeni u nekterych karavanu, sezeni je v miste, kde je kolo a u steny je takovy schudek, mam obavu, aby se tam 4-clena rodina vesla. Nektere karavany to maji hezky resene, ze se sedi castecne do pulkruhu.
Me z toho zatim vychazi Knaus Sport 500 qdk nebo sdk, jeste potrebuji poresit to sezeni a pak ta cena, obavam se, ze 200.000 bude malo :(
Letos uz planujeme jen par vikendu, tak to odkladam az na jaro, navsteva veletrhu je dobrej napad.
Kazdopadne drzim palce s vyberem!
Viktor
----------------- -------------------
Bürstner Flipper 495 TK + Nissan X-trail
2 dosp. (45,43) 2 děti (17,14) a :i
klappeČlen Přidáno
před 10 letVšem moc děkuji za reakce! Takovou rychlost jsem vážně nečekal :-)
Původně jsem palandy úmyslně vyřazoval kvůli nepříjemné vlastní zkušenosti, kde jsem na ní spal celé dětství, je však pravda, že každodenní skládání/rozkládání není 2x příjemné. Takže budu hledat karavan s palandou :)
Co se týká váhy karavanu, tak v tom mám maličko bordel :) Řidičák mám jen klasické "B" a auto může tahat max. 1800 kg (sundavací TZ), nebo 1900 kg (pevné TZ).
Nechci zase něco úplně velkého, zatím s karavanem nemám tolik najeto. Když budu trvat na palandě, tak se asi pod 5 m nedostanu, co? :/ Favoritem zatím je Knaus Südwind, ale ještě jsem toho tolik "neprohledal".
Díky P_H_ za nabídku prohlídky, třeba ji využijeme :)
Pěkný večer!
Roman ST1Člen Přidáno
před 10 letTy parametry tažného máš odkud? Musíš se orientovat podle technického průkazu.
Já jsem zastáncem karavanů s maximální délkou 500cm, je to kompromis mezi idealni obytnou plochou a manipulací jak na silnici, tak v kempech. Pro tuto velikost už doporučují moover.
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
klappeČlen Přidáno
před 10 letV techničáku mám 1900 kg, ale asi kvůli tomu, že mám sundavací TZ (bajonet), tak na certifikátu je 1800 kg.
Je to možný nebo to čtu špatně? Díky.
Pro mě je právě tak 5 m maximum, nevím, jestli se do menších vůbec dělaly palandy...
klappeČlen Přidáno
před 10 letJá už jsem si dávno přiznal, že ze mě nikdy domácí kutil nebude :) Ale klobouk dolů!
Raději bych to měl originál z výroby. I tak díky za příspěvek.
_P_H_Člen Přidáno
před 10 letCitovat
poklopak napsal:
Všem moc děkuji za reakce! Takovou rychlost jsem vážně nečekal :-)
Původně jsem palandy úmyslně vyřazoval kvůli nepříjemné vlastní zkušenosti, kde jsem na ní spal celé dětství, je však pravda, že každodenní skládání/rozkládání není 2x příjemné. Takže budu hledat karavan s palandou :)
Co se týká váhy karavanu, tak v tom mám maličko bordel :) Řidičák mám jen klasické "B" a auto může tahat max. 1800 kg (sundavací TZ), nebo 1900 kg (pevné TZ).
Nechci zase něco úplně velkého, zatím s karavanem nemám tolik najeto. Když budu trvat na palandě, tak se asi pod 5 m nedostanu, co? :/ Favoritem zatím je Knaus Südwind, ale ještě jsem toho tolik "neprohledal".
Díky P_H_ za nabídku prohlídky, třeba ji využijeme :)
Pěkný večer!
Karavany bývají i menší s palandou tzv. čtyř-místné. Máte malé děti, na pár let by stačil.
Na velký karavan Ti "B-éčko" asi nestačí. Nevím co máš za auto, ale když můžeš tahat 1900kg tak to žádný drobek nebude. Odečti od 3500kg (hranice B ) celkovou hmotnost auta a vyjde Ti kolik kg můžeš tahat přívěs ze skupinou B. Vždy se počítají celkové hmotnosti.
Moje nabídka na prohlédnutí karavanu platí (kdyžtak se domluvíme přes SZ), uspořádání mám jak jsem psal v prvním příspěvku. Celková délka karavanu 7230mm, délka boudy 5400mm (asi), celková váha 1500kg.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Upravil _P_H_ dne 25.08.2014 22:26,
před 10 letklappeČlen Přidáno
před 10 letAuto si jen hraje na siláka, je o vlk v rouše beránčím :) Je to Golf, 4x4, 2.0 TDI, 150 PS.
Pohotovostní hmotnost 1,5 tuny, celková přípustná 2010 kg. Takže pokud dobře počítám, tak karavan může mít necelých 1500 kg celkovou (tzn. včetně bagáže).
Počítám to správně?
_P_H_Člen Přidáno
před 10 letCitovat
poklopak napsal:
Auto si jen hraje na siláka, je o vlk v rouše beránčím :) Je to Golf, 4x4, 2.0 TDI, 150 PS.
Pohotovostní hmotnost 1,5 tuny, celková přípustná 2010 kg. Takže pokud dobře počítám, tak karavan může mít necelých 1500 kg celkovou (tzn. včetně bagáže).
Počítám to správně?
Správně.
To bych do Golfa neřekl, že může tolik tahat. 4x4 dobrá volba na tahání.
Velikosti karavanu bych se nebál. 13 let jsem jezdil s 4500mm dlouhým karavanem (délka bez oje), teď mám celk.délku karavanu 7230mm a baví mě jízda ještě víc !y Navíc ideální náhon 4x4
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Upravil _P_H_ dne 25.08.2014 22:43,
před 10 letklappeČlen Přidáno
před 10 letTaky jsem byl překvapenej, když jsem tam tu váhu viděl. No ale raději bych pochopitelně co nejlehčí karavan :) Ale když už budeme řešit palandu, tak bych chtěl mít i stolek na sezení uvnitř, takže budu hledat něco s 5-6 lůžky.
Zatím jsem našel dle uvedených podmínek:
- Knaus Sport 500 UK, r.v. 2004
- Knaus Südwind 500 FU/TK, r.v. 2003
- Hobby 495 UK, r.v. 2003
- Bürstner Ventana 490 TK, r.v. 2003
Je z těchto modelů něco jakože obzvláště povedené nebo naopak úplnej krám?
Všechno v Německu, ceny 6500-8000 EUR. Ještě se podívám, co lze sehnat v ČR.
Každopádně díky za reakce a ohledně prohlídky bych napsal SZ (spíš ale nebudeme otravovat).
Ahoj
DudlaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
poklopak napsal:
Taky jsem byl překvapenej, když jsem tam tu váhu viděl. No ale raději bych pochopitelně co nejlehčí karavan :) Ale když už budeme řešit palandu, tak bych chtěl mít i stolek na sezení uvnitř, takže budu hledat něco s 5-6 lůžky.
Zatím jsem našel dle uvedených podmínek:
- Knaus Sport 500 UK, r.v. 2004
- Knaus Südwind 500 FU/TK, r.v. 2003
- Hobby 495 UK, r.v. 2003
- Bürstner Ventana 490 TK, r.v. 2003
Je z těchto modelů něco jakože obzvláště povedené nebo naopak úplnej krám?
Všechno v Německu, ceny 6500-8000 EUR. Ještě se podívám, co lze sehnat v ČR.
Každopádně díky za reakce a ohledně prohlídky bych napsal SZ (spíš ale nebudeme otravovat).
Ahoj
Zatim nejmensi a nejlehci sestiluzak, kterej jsem kdy nasel, je tenhle
http://mobile.de/22LZ9X
Ale zase vyrobce karavanu nepatri k tem lepsim, v rodine mame 3 privesy a jeden je prave Steckermann a nema ani el rozvody, svetla zapinas primo na telesu svetla a to i na strope, na klasicke vypinace u nich muzes zapomenout :)
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
_P_H_Člen Přidáno
před 10 letCitovat
poklopak napsal:
Taky jsem byl překvapenej, když jsem tam tu váhu viděl. No ale raději bych pochopitelně co nejlehčí karavan :) Ale když už budeme řešit palandu, tak bych chtěl mít i stolek na sezení uvnitř, takže budu hledat něco s 5-6 lůžky.
Zatím jsem našel dle uvedených podmínek:
- Knaus Sport 500 UK, r.v. 2004
- Knaus Südwind 500 FU/TK, r.v. 2003
- Hobby 495 UK, r.v. 2003
- Bürstner Ventana 490 TK, r.v. 2003
Je z těchto modelů něco jakože obzvláště povedené nebo naopak úplnej krám?
Všechno v Německu, ceny 6500-8000 EUR. Ještě se podívám, co lze sehnat v ČR.
Každopádně díky za reakce a ohledně prohlídky bych napsal SZ (spíš ale nebudeme otravovat).
Ahoj
Když jsem měl auto, které mohlo tahat 1300kg tak jsem hledal i značku Adria model Altea PK. Váhu měli 1300kg viz třeba:
http://suchen.mobile.de/wohnwagen-ins...87723.html . Dokonce mají model s tříposchoďovou postelí.
Hledal bych podle tech. stavu, vzhledu, uspořádání a vybavení. Konkrétní modely neznám. U bazaru bude důležitá historie a zacházení majitele prodávaného karavanu.
Hobby jsem koupil proto, že to byla !l na první pohled. A vo tom to je taky :_
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Upravil _P_H_ dne 25.08.2014 23:18,
před 10 letklappeČlen Přidáno
před 10 letOpravdu ne?
Kdyz bude soucet auto+karavan do 3,5 tuny a karavan bude mit jen 1 osu?
Myslel jsem, ze by to nemel byt problem....