pavel 75Člen Přidáno
před 10 letAhoj kolegové,
chtěl bych vás požádat o radu při koupi nové nabíječky baterií.
Ve vyhledávači jsem našel několik starších vláken s touto tematikou, ale nejsem schopen na základě
těchto roztroušených informací nic objednat. Asi bych zkusil Optimate 5, nebo možná při dobré výplatě
nějaký Ctek, kterému tu dost fandí.
Chtěl bych nabíjet kyselé i gelové trakce 70-120A, samozřejmě pokud by to umělo i standardní autobaterii
kolem 55A nezlobil bych se :)
Pokud máte nějaký dobrý typ na kvalitnější nabíječku, případně i kde ji výhodně koupit, budu za rady vděčný.
Ve vláknech jsem nacházel odborné rady pánů elektrikářů, tak bych je poprosil o aktuální radu :x
Předem všem děkuji za odpovědi !o
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
pavel 75Člen Přidáno
před 10 letDík za typ, budu nabíjet baterky v garáži, hlučnost nevadí :l
pavel 75Člen Přidáno
před 10 letDěkuji všem, kteří mi napsali do fóra či na soukromé zprávy.
V tuto chvíli se rozhoduji mezi OptiMate 6 /5A/ , Fairstone ABC 1210D /10A/ a CTEK MULTI XS 5.0 /5A/.
V případě CTEKU nevím, jak se bude tvářit na 120ti Ampérovou gelovku (píší do 110A) a dále jestli má nějaký smysl
model MXS vybavený teplotním čidlem, které ovšem asi snímá jen okolní teplotu, nikoliv teplotu baterie :x
Pokud je zde nějaký odborník v tomto směru, prosím o jeho názor !o
Předem díky - Pavel.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
pavel 75 napsal:
Děkuji všem, kteří mi napsali do fóra či na soukromé zprávy.
V tuto chvíli se rozhoduji mezi OptiMate 6 /5A/ , Fairstone ABC 1210D /10A/ a CTEK MULTI XS 5.0 /5A/.
V případě CTEKU nevím, jak se bude tvářit na 120ti Ampérovou gelovku (píší do 110A) a dále jestli má nějaký smysl
model MXS vybavený teplotním čidlem, které ovšem asi snímá jen okolní teplotu, nikoliv teplotu baterie :x
Pokud je zde nějaký odborník v tomto směru, prosím o jeho názor !o
Předem díky - Pavel.
Já bych koupil raději tu 10A před mnoha lety nás ve škole nás učili, že akumulátor se nabíjí proudem 1/10 kapacity baterie
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
pavel 75Člen Přidáno
před 10 letPokud bych měl volit jen mezi 10ti Ampérovými, byl by tvůj typ zase v kurzu :^
CTEK je v této kategorii už dost drahý :o
Automatické sloučení 29.07.2014 20:58:
Tak to vypadá, že jsou téměř všichni elektrikáři na dovolené :o
Potřeboval bych ovlivnit, zda koupit kvalitní jistotu CTEK 5A , nebo raději jinou kvalitní nabíječku 10A.
Jsem si vědom prastarého pravidla optimálního nabíjení jednou desetinou, ale na druhou stranu i
CTEK 5 píše, že je do 110A :x
Dal jsem si hranici 2.000,-
Carado T 338
Upravil pavel 75 dne 29.07.2014 20:58,
před 10 letAhoj,určitě si nekupuj nic pod 10A,5A šiditka jsou na 50Ah baterie.
Jarda
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
parag napsal:
Ahoj,určitě si nekupuj nic pod 10A,5A šiditka jsou na 50Ah baterie.
Jarda
toto je i můj názor v autě jsme měli originál 100Ah bat. a instalovaná nabíječka byla do 20A.
a nabíječku 5A bych koupil max. na běžné domácí baterie (motorka, traktůrek, osobák).
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Pirat z RuzyneČlen Přidáno
před 10 letTato nabíječka má ledky, které signalizují jednotlivé fáze nabíjení. Ventilátorek je docela tichý, při vhodném umísténí by nemusel rušit. Jo a neběží pořád, je spínán asi od teploty. Mám ji asi půl roku a bez problému.
Pirát.
Pirat z RuzyneČlen Přidáno
před 10 letMechanický přepínač nemá, tak zatím věřím, že pozná na co je připojena. Nabíjel jsem zatím jen kapalinové.
Pirát
Pavka01Člen Přidáno
před 10 letPokud nemá přepínač,moc bych nespoléhal na chytrost nabíječky při nabíjení gelové baterky.Můj soused také věřil co je napsáno u nabíječky a nafoukl baterku ze čtyřkolky.Tak raději pozor.
Pro nabíjení gelovek má nabíječka přepínání,nevím o nabíječce která by to měla sama poznat.U obytnejch aut se to musí na energobloku nastavit.Jinak u motorek, a tak předpokládám i čtyřkolek je gelovka vzácnost.Většinou se to zaměnuje za klasickou(přidává se v balení ampule elektrolitu) a v baterce je tkanina která se nasákne a zabranuje šplouchání.Nabíjí se novějšíma nabíječkama,impulzní s elektronickou regulací.(měké nabíjení).Prodavač mi taky říkal(při první náhradě do skutra) že je gelovka,ale po přesnějším zjištění podle označení jsem zjistil že kecá .U velkejch baterek je to jasnější.Toť v rychlovce vše.Jirka
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 lettedy pánové, dovolte mi vstoupit do diskuze:
1) žádná nabíječka nepozná jestli nabíjí kapalinu nebo gel = VŽDY SE MUSÍ PŘEPNOUT RUČNĚ
2) gel v karavanu nemá pro nás žádný extra význam v podmínkach kde jezdíme (náklony)
3) výpary byly problém před 30 lety u magnetických vybavovačů se zemědělskou tolerancí +/- 0,5V na každou stranu. To u moderní elektroniky nehrozí. Žádný nebezpečný výpary z kapalných baterií není třeba řešit !!!!
baterky nejsou bezúdržbový, jen je dávno nikdo nepřebíjí !!!!
Jejich konstrukce je až na drobné detaily pořád stejná !!!
ve čtyřkolkách gelový baterky vesměs jsou (umístění vleže a náklony)
nabíječku jednoznačně CTEK klidně MXS s čidlem (čidlo jednoznačně ANO !!!! - velmi užitečná věc)
pavel 75Člen Přidáno
před 10 letJá budu nabíjet starší gelovky, které jsem získal od známého z nějakého provozu či co :x
Používám je na lodní elektromotor na rybaření přívlačí.
Jinak bych si také koupil levnější novou trakční kyselinu :^
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
pavel 75 napsal:
Já budu nabíjet starší gelovky, které jsem získal od známého z nějakého provozu či co :x
Používám je na lodní elektromotor na rybaření přívlačí.
Jinak bych si také koupil levnější novou trakční kyselinu :^
http://www.hqshop...7_COMP.PDF
tady je návod na tu z Deramax, v češtině začíná na straně 62, Myslím, že gelovku s tím bez problému nabiješ
protože je nabíjecí napětí omezeno na 14.4 V a udržovací napětí na 13,8 V
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 04.08.2014 21:15,
před 10 let