Ahoj,
co byste mi doporučili za auto pro tahání karavanu Tabbert Baronesse r.v. 96 (1800kg)?
Poměr spolehlivost/cena a aby to v pohodě zvládl utáhnout a nedejchal u toho :). Chtěl bych něco do 250 000 Kč a nejméně rok 2007.
Díky
Díky, slovo "tahoun" jsem zrovna do vyhledávače nedával :D
RobertoČlen Přidáno
před 10 letAhoj . Tahám Yetim 2.0 TDI 4x4 125 kw . Na kouli mám 1850 kg a maximální spokojenost . Auto je menších rozměrů ale kompakt ještě poctivě udělanej s předimenzovaným podvozkem .
Pavel lcachtČlen Přidáno
před 10 letNa takovou váhu tak KIA SORENTO 2,5, ten starší model. Na kouli má 3tuny, zadní náhon. Spokojenost, hlavně při tahání na zimu.
vlk-czČlen Přidáno
před 10 letJednoznačně souhlasím s tím, že na tahání těžšího vleku adekvátně těžké auto. Sorento, Nissan Terrano, Pathfinder, prostě něco hmotností kolem 2 tun. Zadní pohon nebo 4x4 je podle mne nutnost - rozjezdy do kopce s předkem docela problémy, stačí trochu písku nebo mokro a hrabeš.
_P_H_Člen Přidáno
před 10 letČim větší a těžší karavan tím větší a těžší auto je potřeba.
Pokud možno co největší váhova rezerva kg na kouli.
Já tahám karavan (1500kg) autem Jeep Commander 3.0 CRD,4x4, automat, 3500kg na kouli, auto 2440kg. Naprosto pohodova a klidna jizda.
Dobrý tahouni jsou i Volkswagen transporter-caravelle-multivan.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Milan123Člen Přidáno
před 10 letťahám Wilk 1400 kg s Touaregom, absolútna pohoda :)
DudlaČlen Přidáno
před 10 letTaham Burstnera 1350kg se Santa fe s taznym na 2,2t a naprosta spokojenost.
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
_P_H_Člen Přidáno
před 10 let[quote]
sedrickcz napsal:
No mně se líbí VW Touareg a taky Passat v Kombíku 3,6.
Ale Jeep Grand Cherokee se mi taky líbí, ale četl jsem, že náhradní díly a oprava je dost drahá. No ještě to bude sranda. :)
Ohledně náhradních dílů v ČR souhlasím. V zahraničí jsou ceny někdy i o brutálních 2/3 levnější. Jsou to náhradní díly z druho-výroby. Originální díly na USA auta Mopar je levnější koupit v USA než u nás v ČR.
Je to levnější a za týden doma.
S vyššími cenami náhradních dílů v ČR mám špatnou zkušenost i u evropských aut.
Dám příklad, který mě celkem šokoval. Potřeboval jsem vyměnit přední náboj-ložisko s čidlem ABS. V servisu mně řekli cenu 16200 Kč s tím, že dražší ložisko ještě neviděli. Pak nasledovalo tvrzení jaka to bude práce. Já našel na netu origo ložisko za 6100kc. Koupil jsem si, ale neorig. za 1800kc a namontoval sám. Nic jednoduššího jsem na auto nemontoval, za 1,5hod. jsem to měl v polních podmínkách hotový.
Já doporučuji ke karavanu 1800kg co možná nejtěžší auto s velkou rezervou na kouli. Taky záleží jak často a kam s karavanem jezdíš. E-čko asi máš. Já se rozhodoval mezi Vw multivanem a Jeepem commandrem. Obojí má potřebných 7 míst. Chtěl jsem 4x4 a možnost jízdy mimo silnici. Proto mám commandra.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Som síce začiatočník s karavanom ale prívesy ťahám pár rokov.vlastna skúsenosť spred mesiaca- ťahal som oktaviou kombi co ma na guli 1400kg karavan Weinsberg s cca 1200kg Plus nejaký ten proviant v karavane a 4 horské bycikle úplne vzadu na nosiči.a cesta cca 650 km a nemrkol som očami ani raz. Takto si cestu na dovolenku nepredstavujem, v momente ako zavriem doma bránu chcem byt na dovolenke uz a nie 9 hodín strpnuty za volantom.takze tiež Octavia pôjde preč a asi niečo ako sharan, multivan kuknut.
Jasný já to taky nevidim na žádný lítání :) Pěkně se kochat a užívat si:) Ta Kia Sorento se mi začíná dost líbit, ale ještě mám 2,5 měsíce čas si to pořádne promyslet. Každopádně díky za vaše příspěvky. :g
Automatické sloučení 18.07.2014 17:10:
No tak jsem to omezil na Kia Sorento 2,5 2008 a Nissan Pathfinder 2,5 2006. Co byste vybrali vy? Díky
Upravil sedrickcz dne 18.07.2014 17:10,
před 10 let_P_H_Člen Přidáno
před 10 letKdybych byl omezen na tyto dvě značky, tak by u mne vyhrál Nissan. Je to, ale pouze názor. Zhodnotil bych více kritérií a priorit (spolehlivost značky, ztráta hodnoty, díly, velikost, hmotnosti, váhy, komfort- jízdní vlastnosti, atd)
Já jsem na korejský auta příliš zaujatý.
Přeju Ti, abys koupil spolehlivého tahouna.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Jasný, plusy mínusy se už dělají :D Taky se chystám někde v bazaru si oba projet, abych porovnal.
ahoj, dle počtu přepravovaných pasažérů střídám Toyotu LC 3,0 D 4x4 a Citroen Jumper 2,2 HDi ( nebo tak nějak ). Toyota při váze cca 2800 kg o 1600 kg přívěse neví a spotřebu má jako bych přidělal na střechu rakev, tzn při 100km/h cca 11l. Jumper s předním náhonem zatím neměl problém ani na mokru ani na písku, kde ostatní s obytnými auty hrabali, tlačili a nadávali. Je tam prý nějaký asistent prokluzu, či co. Má to i výhodu, že je širší a v pohodě vidím bez přídavných zrcátek. Nepříjemný je boční vítr. Když se to sečte na té obrovské bedně a přívěsu...... Možná nepodstatný bonus je to, že i kola na oji jsou díky šířce auta skryty. Nevýhodou je z důvodu křídlových dveří příliš nízko umístěná koule. I s kolečkem úplně nahoře občas na nerovnostech škrtnu. Spotřebu mám při cca 100km/h kolem 10l.
ahojte,tak po kupe seatu alhambra a radosti z auta ze mam cim tahat karavan sme sa rozhodli pre vacsi karavan cca 1600-1800kg takze alhambra zas bude nanic.tak som sa konecne dopracoval a rozhodol pre land rover discovery diesel a rok asi 2007-2009.myslim si ze uz to bude ok a bude aj dostatocna rezerva v kg.