Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 spravne zatazenie na gulu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

spravne zatazenie na gulu

Poslední aktualizace před 10 let
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
sme zaciatocnici,poradite niekto fintu alo spravne nalozit karavan aby neplaval za mnou?mame oktaviu kombi 2009 a novy weinsberg fu 450.
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj, nám se osvědčio většinu nákladu uložit na přední část ( k oji ) a váhu tak víc "přesunout" na auto. Samozřejmě rozumě - tak abys nepřekročil maximální povolené svislé zatížení na kouli ( u Fiat Marea Weekend je to tuším 70 kg ).
Radek !y, Jarka !u, Radmila s Natálkou p) + Sportjacht a Mařenka na Weekend
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
diky moc,tiez som s tym zacal takto laborovat ako pises.mali sme pozicany karavan s nosicom na 4 bycikle vzadu a cestou domov uz to bolo horsie lebo v karavane chybal naklad cca 80kg co sme viezli cestou tam mineralky atd.
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

imro900 napsal:

diky moc,tiez som s tym zacal takto laborovat ako pises.mali sme pozicany karavan s nosicom na 4 bycikle vzadu a cestou domov uz to bolo horsie lebo v karavane chybal naklad cca 80kg co sme viezli cestou tam mineralky atd.


nnzc, musíme si pomáhat :) Tak mě ještě napadá, že v úvodním dotazu píšeš "nový" karavan wienes... Máš na něm stabilizátor ? Pokud ano, tak bys neměl mazat kouli žádnou vazelínou a naopak by měla být dobře odmaštěná. Co se týká toho zatížení "na kouli" tak na to jdou koupit takové jednoduché váhy ( já to řeším tak, že chytnu oje a musí jít zvednou tak akorát těžko ).
Radek !y, Jarka !u, Radmila s Natálkou p) + Sportjacht a Mařenka na Weekend
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
ano tu vahu som videl a idem si ju kupit.takze ak spravne chapem snazit sa to nalozit tak aby som sa priblizil k max zatazeniu na gulu ale samozrejme neprekrocit to.stabilizator mame a aj ten pozicany karavan to mal,je to dobra vec by som povedal lebo o vsetko sa postara elektronika ale aj tak je to otrava ak to ma clovek zle nalozene.potom to saskuje kazdu chvilu ten stabilizator.ale bez neho jazdime asi po streche som si vsimol.isli sme cca 650km prvýkrát v zivote karavanoma trvalo nam to tusim 9 hod.ale nemci a holandania ma predbiehali hlava nehlava s obdobnými autami a karavanmi.isli v priemere okolo 110 kym ja tak max 95.
Spajky007Spajky007Člen
Přidáno před 10 let
Taky zalezi v jakem stavu je tahoun tlumice, pera, nalozeni kufru.
Škoda Superb II combi 4x4 + Fendt 410
Slávek-Petra-Zdenda
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
ahoj,dik za radu.tahun je v top stave,na to som pedant.mam dokopy 4 auta a vsetky su v top stave.toto mam dokonca z holandska oktavku 2,0 tdi dsg,pridavne struny vzadu v strunach orig vsetko z holandska.manik s tym tahal tiez karavan takze auto na objednavku s navigáciou,padla pod volantom na radenie atd.je to stav nového auta.
I
ItaliaCarsČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

imro900 napsal:

sme zaciatocnici,poradite niekto fintu alo spravne nalozit karavan aby neplaval za mnou?mame oktaviu kombi 2009 a novy weinsberg fu 450.


Taky záleží jak máš naloženo v karavanu.Ideální je naložit těžší věci na nápravu, ale hlavně dolu,ne do skříněk.To má taky velký vliv na pohodu při jízdě.No a na ostatní nehleď on někdo jede jak prase a pak ho najdeš v příkopu.
:o
Když musíš......,tak musíš..........
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
ahoj dik za cenne rady.ano mas pravdu,tak to asi je ze chrapuni za volantom skor ci neskor skoncia v priekope.nechcem letiet na dovolenku ako zo solo autom len nechcem trpnut osem hodin za volantom a skulit do obidvoch spetakov naraz ze co robi karavan za mnou.chcem v klude ist tak 100 bez stresu.
priborjpriborjČlen
Přidáno před 10 let
Ano, pochopil jsi to správně. Měl bys rozložit zatížení v karavanu tak, aby zatížen na kouli. Zároveň je dobré, aby jsi měl taky trochu zátěž v kufru auta. U toho půjčeného,
4 kola vzadu na přívěsu dokáží soupravu pěkně rozvlnit. Ty tam nejsou moc vhodná.
Dál je důležité správné huštění pneu jak u karavanu, tak u auta. Tam musíš tlak vzadu zvýšit. Taky je dobré zkontrolovat, abys neměl v horních skříňkách těžší věci, tzn. mít co nejnižší těžiště.
A co se týká maximální rychlosti, podívej se taky, jaká je povolená max. rychlost pro tvůj karavan podle TP.
Píšeš, že jsi jel 650km 9hod. - předpokládám, že do toho počítáš i přestávky, tak to není nic pomalého, odpovídá to obvyklému jízdnímu průměru se soupravou. To ti vychází celkový průměr 72km/hod. Jízda s karavanem, to není závod a je to trochu jiný způsob jízdy i jiný cestovní průměr. Vím, že se ti to proti jízdě sólo, na kterou jsi byl zvyklý, zdá pomalejší, ale ta jízdní rychlost 95km/hod., to je tak odpovídající. Uvědom si, že za sebou táhneš víc jak tunu a relativně nestabilní, která s autem může pěkně zacvičit.
Jet 110km/hod. s karavanem, ano jistě, není to takový problém, ale to už považuju za trochu riskantní. Někdy stačí i boční vítr, vyjetá kolej nebo nutnost prudce zabrzdit a můžeš pak mít problém, souprava se ti rozhoupe, že to třeba ani stabilizátor neudrží.
Jestli máš najeto takhle málo, začínej spíš s nižšími průměry rychlostí, než získáš praxi. Neber to jako poučování, jen je to rada, víš že se říká: i cesta je cíl.Za volantem nemusíš trpět, proto máš taky karavan, aby sis udělal pauzu a odpočinul sis.
Pavka01Pavka01Člen
Přidáno před 10 let
Dosti také záleží na samotné váze tahouna,já jsem tahal karavan za C5
kombi,motor 100Kw a celkem dobré.Teď mám T5 a celá souprava je klidnější a dá se jet trochu svižněji.
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
ahoj a dik za rady.s karavanom mam otocenu jedinu dovolenku v chorvatsku ale privesy taham osobakom uz par rokov ale je to ine kafe.som vdacny za kazdu radu.kukam ze ste z hradca,ako maly chlapec som chodil kazdy rok na prázdniny do vysokého myta.mal som tam babicku a dedu.mama je odtial.zatial teda dik za vsetko

Automatické sloučení 11.07.2014 23:04:
jasne ze tahat tazsim autom je vzdy len vyhoda oproti klasickému osobaku s 1400 kilami.mam este aj caddy maxi ale velka vyhra to neni,oproti oktavii ma len 100 kil navyse.a oktavia plne vybavena a automat.
Upravil imro900 dne 11.07.2014 23:04, před 10 let
Spajky007Spajky007Člen
Přidáno před 10 let
Ale ta octavka ma vetsi previs za zadni napravou a to je taky znat. Tahal jsem dodavkou rychlosti i 120 ,ale octavkou ten samej bydlik 95 a dost pak to vlni a haze.
Škoda Superb II combi 4x4 + Fendt 410
Slávek-Petra-Zdenda
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
ono asi idealne auto neexistuje.kvoli par dovolenkam v roku kupit auto vylucne na tahanie karavanu je blbost.mam 4 auta a velakrat rozmyslam s ktorym ist.kazde ma svoj plus a minus.a to este nemam ziadnu stvorkolku takze to by bolo asi piate auto v rodine.mal som kedysi alhambru 2003 rocnik a zavodil som do vrchu.za alhambrou dvojosak cca 500kg a zavodne auto cca 800kg plus dve sady kolies a ostatny proviant a po dialnici som hravo jazdil 120 lebo inak mi nesedela sestka v alhambre zaradena.

Automatické sloučení 12.07.2014 16:02:
a alhambra ma sama osebe cca 1800 kg prazdna este ked sa nalozi ma cez dve tony a odtiahne tusim prives 2,2t co je uplne v pohode a staci to.a cely rok mam doma van pre celu rodinu slusny.takze asi oktavia pude z domu.

Automatické sloučení 20.07.2014 10:13:
Zdravim vsetkych,tak mame konecne novy karavan doma a mam hned niekolko novych poznatkov.asi pred mesiacom som tahal weinsberg 480 oktaviou kombi a bolo to trapenie az do chorvatska.teraz som tahal weinsberg 450 caddynou maxi a bolo to nieco uplne ine.rozdiel vo vahe medzi oktaviou a caddy je cca 105kg,oktavia moze 1400 prives tahat,caddy 1500.takze ziadny extra rozdiel a oktavia je v plnej vybave dsg automat a vsetko naco si len spomeniete tam je.caddy maxi klasicka 105 konova verzia pracovna so spartanskou výbavou tj.klima a el. okna.lenze som si vsimol ked sme tahali oktaviou pozicany karavan tak sem tam trocha buchal na guli takze asi vybity stabilizator.teraz som ani nevedel ze taham lebo vsetko nove.a vsetko funguje ako ma takze 110 a miestami az 120 po dialnici a ziadny problem,karavan pekne za zadkom a choval sa slusne.takze si asi ten stabilizator postrazim a budem sa on starat ako sa len da aby som mal pokoj a pohodovu jazdu.
Upravil imro900 dne 20.07.2014 10:13, před 10 let
L
libor77Nováček
Přidáno před 10 let

Citovat

ItaliaCars napsal:

Citovat

imro900 napsal:

sme zaciatocnici,poradite niekto fintu alo spravne nalozit karavan aby neplaval za mnou?mame oktaviu kombi 2009 a novy weinsberg fu 450.


Taky záleží jak máš naloženo v karavanu.Ideální je naložit těžší věci na nápravu, ale hlavně dolu,ne do skříněk.To má taky velký vliv na pohodu při jízdě.No a na ostatní nehleď on někdo jede jak prase a pak ho najdeš v příkopu.
:o
Tak tak svatá pravda jezdit se ma opatrně ja osobě jezdím do 95 km/h
!y
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 10 let
Ono ani nemusíš jezdit podle tachometru. Pokud máš trochu citu tak klid či neklid soupravy poznáš.
S jedním tahačem se to mele už v 90 km/h s jiným valíš 110km/h a ani se to nehne. Samotná rychlost není sama o sobě kritériem bezpečné jízdy.
Větší zatížení na kouli je lepší než naopak, pokud nelze náklad ideálně rozložit.
jokojokoNováček
Přidáno před 10 let
Z vlastní zkušenosti s taháním přívěsu 1300 kg si myslím, že auto předokolka s jednoduchou zadní nápravou se pro tahání přívěsů vyšší hmotnosti nehodí. Ověřeno jak na AUDI 80, tak i s Toyotou Carina E. Vhodnější je víceprvková zadní náprava nebo 4x4. A také byly problémy na silnicích s vyjetými kolejemi po kamionech. Rozchod auta jiný než přívěsu mi v těchto úsecích působil rozvlnění soupravy.
Josef
S
sohyČlen
Přidáno před 10 let
Z diskuze vyplývá že tahání těžších přívěsů s lehkými auty a s velkým zadním převisem ( např. octavia) není moc na pohodu já mám ford galaxy 2505kg 103kw + karavan 1350kg 7,5M stabilizátor ws3000 rozložení nákladu neřeším na kouli 80kg a vždy sedí jak přibitý. Po dálnici 120 a šlo by i víc nemít obavu o papíry nikdy se nerozvlnil i při prudkém brždění nebo nerovnostech. Podotýkám že jezdím opatrně, ale prázdná dálnice v noci tak na to trochu nešlápni.
I
imro900Člen
Přidáno před 10 let
uz sa tesim aj ja na dalsiu cestu karavanom.na dvore uz tyzden stoji alhambra len nema este tazne tak musim este chvilu pockat kym dorastie a potom juchuuu.
T
tom74Člen
Přidáno před 10 let

Citovat

imro900 napsal:

uz sa tesim aj ja na dalsiu cestu karavanom.na dvore uz tyzden stoji alhambra len nema este tazne tak musim este chvilu pockat kym dorastie a potom juchuuu.


alhambra ( sharan, galaxy ) je na tahání dobrá volba, tahám taky galaxym, na kouli 2000kg a opravdu to sedí / jede dobře

..... ať slouží :_
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,324,362 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25362 sekund | Průměrně za: 0.25362 (0) sekund | Dotazy: 143 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB