Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Spaliny plynu z lednice jsou cítit v karavanu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Spaliny plynu z lednice jsou cítit v karavanu

Poslední aktualizace před 7 let
L
Leo000Člen
Přidáno před 10 let
Tento víkend jsme poprvé vyjeli na místo bez elektřiny a tak jsme lednici provozovali na plyn. Trochu mne překvapilo, že spaliny co jdou vzadu za lednicí z komínku byly cítit i v karavanu. Je to normální, nebo je něco špatně?
Když jsem se podíval jak je řešen komínek, tak jsem našel dvě trubky, které jsou do sebe navzájem napojeny, ale ta horní co je trochu zešikma má vývod i dozadu, který není utěsněn a tudy ty spaliny mohou unikat (viz. foto). Je to standardní řešení nebo by komínek měl být z uzavřené trubky až ven?
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
Leo000 Připojili následující obrazek:
img_20140705_083359.jpg img_20140705_083337_2.jpg Obrázek nebyl nalezen
janiskaravanyjaniskaravanyČlen
Přidáno před 10 let
Tak to te tam dal nejaky dobry kominik....:o
To tam musis mit utesneni a venku...
MB Sprinter 211cdi Black Edition

:_ truhlářská práce...take přestavby karavanu i obytných vozu :_

Náhradní díly pro karavany...

http://caravancz....

Jānis!lMarcela a T&M a O&A !Mwww.sidecarcermak.cz!M
L
Leo000Člen
Přidáno před 10 let
Takže odříznout ten vrch a nějakou ohebnou trubku (podobnou asi té co je nahoře) nasadím na jeden konec, druhý konec strčím do plastu co je jako venkovní mřížka a oba konce utěsním nějakým tepluodolným tmelem?

Po tom, co jsem objevil v elektrice se už nedivím ničemu :v.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
MikesMikesČlen
Přidáno před 10 let
Nic neřezej na fotce je to tak jak to má být.:o
Mikeš
Roman LuskRoman LuskČlen
Přidáno před 10 let
Je to dobře, tak jak to máš:^ , chybu hledej v utěsnění kolem skříně, na lednici stačí trochu bočního větru do větrací mříšky a máš to uvnitř. Nedávno sem řešil to samé, silikon a je to ok:_
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj, toto provedení se nazývá "přerušovač tahu" a je tam proto, aby každý závan větru na vývod komínku nezpůsobil zhasnutí plamene hořáčku chladicí aparatury.
Provedení na obrázku je ale trochu nedokonalé. Funguje to tak, že teplé spaliny se mají "tlačit" vzhůru, tak, jako každý teplý plyn a odcházet z karavanu ven, ale jakmile foukne zvenku na komínek, tak tento proud (tlak) vzduchu tím zadním vývodem foukne zase ven a neproudí do spalovací komory, kde by odfoukl plamínek od hořáčku. Vevnitř by měla být odspodu do půlky průměru jakási přepážka, kryjící vývod od spalovací komory, aby zpětný závan "přeskočil" směr do spalovací komory a foukl dozadu tím průměrem (do karavanu, to nikoho nezabije, není to často), ale hlavně zadní šikmý vývod by měl být delší (7 cm) a stočený dolů (nastavit silikonovou hadičkou), aby teplé spaliny nechtěly unikat dozadu do karavanu neustále, ale jen nahoru ven. Pokud by tento výklad nebyl dostatečně jasný, dám sem náčrtek správného provedení. Je špatné, že správnou funkci neznají ani výrobci, vědí, že to tam musí být, tak "opisují" jeden od druhého, až přerušovač tahu takto stylisticky "dotvoří", že pomalu ztrácí svoji funkci.
Nebyl jsem tady od března, přestalo mne bavit některým stále vyvracet opakované jejich omyly, vyplývající z jejich doměnek, jež zde předkládají za technicky pravdivé. Výjimku jsem teď udělal, protože potřebujete mou pomoc. Pokud nepochopíme funkci, těžko sjednáme nápravu té funkce. Čáo, Pepa
L
Leo000Člen
Přidáno před 10 let
Děkuji, z popisu je to jasné a provedu nápravu. Ještě dám dozadu oddělovací plech (jak jsem se jinde dočetl), protože teplo (i ty spaliny) mi jde dozadu pod vařič.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Leo000 napsal:

Děkuji, z popisu je to jasné a provedu nápravu. Ještě dám dozadu oddělovací plech (jak jsem se jinde dočetl), protože teplo (i ty spaliny) mi jde dozadu pod vařič.


Jasně, teď jsem si prohlédl Tvůj třetí obrázek, vývod dozadu by měl být pod vývodem ze spalovací komory, jinak spaliny nerušeně proudí oběma směry, malinko víc jak půlka ven, zbytek dovnitř, zadní otvor by měl být podstatně níž, protože teplým (horkým) spalinám se nikdy dolů nechce. Čáo, Pepa
Roman ST1Roman ST1Člen
Přidáno před 10 let
Pepo, jakou hadicí nebo trubku doporujes?
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
S
siskinNováček
Přidáno před 10 let
než začneš upravovat trubky a hadice 100% zkontroluj utěsnění mezi prostorem kolem komínku a vnitřním prostorem karavanu
a taky jestli náhodou není vyústění komínku přímo pod oknem z kuchyňky (který jsi měl při provozování chladničky otevřený !))
MichalVMichalVČlen
Přidáno před 10 let
Zdravím, ten samý problém jsem měl již 2x. Mě stačilo vyčistit komínek lednice od sazí, tedy jsem musel demontovat ochranný plech kolem hořáku, samotný hořák, trubičku s převlečnou matkou, tak aby do hořáku nepadali saze a vázacím drátem (na konci jsem udělal spirálu) jsem vyčistil komín. Z komínku vypadla pěkná kupa sazí. Po této "operaci" spaliny nesmrdí. Pokud Ti to nesmrdělo minulý rok, tak si myslím, že je to právě tento problém. Nevím jestli to má souvislost, ale smrdělo to i při minimálním stavu plynu v bombě. Teď používám propan, prý lépe spaluje než propan-butan a vše v pohodě. Díky M.
malinamalinaČlen
Přidáno před 10 let
Přesně jak píše MichalV, lednice - spaliny bývají cítit, když je zanesen komínek, stává se když dochází plyn a nebo když není kvalitní a špatně spaluje pak saze ucpou komínek, který dle fotek je zcela normální a žádná dodatečná hadice se nenasazuje ta nic neřeší ! Nezbývá než vyčistit komínek, pořádně protáhnout. Při čištění pozor na saze které padají na trysku hořáku a můžou ji ucpat, dá se vyčistit , ale hrozný přístup a práce. Čistíval jsem to za chodu vysavače....jak se to naučíš není problém. Každý to jednou dělal poprvé, někdo vůbec pak to cítíš.
RIVARIVAČlen
Přidáno před 10 let
Měl jsem stejný problém. Zjistil jsem, že to bylo špatnou kvalitou PB načerpaného u pumpy, ke jsem opakovaně čerpal. Vše jsem vyčistil, komínek protáhl již zabudovanou spirálou a přešel na čistý propan. Nyní už dvě sezony vše OK.
Z Nového Jičína zdraví Milan
E
edahermanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Doskocil napsal:

Ahoj, toto provedení se nazývá "přerušovač tahu" a je tam proto, aby každý závan větru na vývod komínku nezpůsobil zhasnutí plamene hořáčku chladicí aparatury.
Provedení na obrázku je ale trochu nedokonalé. Funguje to tak, že teplé spaliny se mají "tlačit" vzhůru, tak, jako každý teplý plyn a odcházet z karavanu ven, ale jakmile foukne zvenku na komínek, tak tento proud (tlak) vzduchu tím zadním vývodem foukne zase ven a neproudí do spalovací komory, kde by odfoukl plamínek od hořáčku. Vevnitř by měla být odspodu do půlky průměru jakási přepážka, kryjící vývod od spalovací komory, aby zpětný závan "přeskočil" směr do spalovací komory a foukl dozadu tím průměrem (do karavanu, to nikoho nezabije, není to často), ale hlavně zadní šikmý vývod by měl být delší (7 cm) a stočený dolů (nastavit silikonovou hadičkou), aby teplé spaliny nechtěly unikat dozadu do karavanu neustále, ale jen nahoru ven. Pokud by tento výklad nebyl dostatečně jasný, dám sem náčrtek správného provedení. Je špatné, že správnou funkci neznají ani výrobci, vědí, že to tam musí být, tak "opisují" jeden od druhého, až přerušovač tahu takto stylisticky "dotvoří", že pomalu ztrácí svoji funkci.
Nebyl jsem tady od března, přestalo mne bavit některým stále vyvracet opakované jejich omyly, vyplývající z jejich doměnek, jež zde předkládají za technicky pravdivé. Výjimku jsem teď udělal, protože potřebujete mou pomoc. Pokud nepochopíme funkci, těžko sjednáme nápravu té funkce. Čáo, Pepa


Tak mi to nedalo a juknul jsem u své lednice.No a tam nic takového nemám.Je tam hliníkový husí krk který vede rovnou do větrací mřížky do té díry pro komínek.Karavan už mám skoro čtyři roky a zatím se mi nestalo že by lednice zhasla.Ale otázka zní - je to bez toho přerušovače tahu nebezpečné a nebo je tam jen proto aby při větru nezhasínala lednice?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
přerušovač tahu tam být musí (hrozí sfouknutí plamene a při netěsnosti uzávěru únik PB do prostoru a vznik třaskavý směsi)
utěsnění mezi lednicí a interiérem tam ale být určitě MUSÍ
vstup spalin do interiéru nesmí být v žádném případě !!!
pravda je, že tam často není, výrobci jsou truhláři, ne plynaři.
Výkon zodpovědného projektanta nebudu komentovat
G
gutČlen
Přidáno před 9 let
Já jsem řešil smrad z lednice a okouření mřížky a bylo to ucpaným hořákem lednice.Odšrubuješ kryt potom hořáček a pěkně očistíš tu květinku co z ní jde plyn. Dírku uprostřed i ty okolo. Nám to pomohlo.
gut Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Miro_SVMiro_SVČlen
Přidáno před 7 let
zdravím, nema niekto" zvyšný" prevzdušňovač na predaj ?
zistil som že mi chýba (najrašej by som original, ak nezoženiem budem musiet vyrobit)
!y rav4 + adria + !i honda marine
Miro_SV Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Je opet neuveritelne co se zde radi. Lednice musi byt utesnena. Jestlize neni tak do obytneho prostoru tahne kdyz fouka a co je nejhorsi muze tam jit i CO a ten uz neni citit a to je to nejhorsi. Pokud se chce nekdo otravit pokracujte!!!
Miloš
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,334,270 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25336 sekund | Průměrně za: 0.25336 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.29MB/2MB