Ahoj,ten samý problém jsem řešil na dodávce R.Trafic nízká střecha.Bohužel nebo bohudík mám také na střeše podélné linky (prolisy)a jsou tak hustě vedle sebe, že se mi žádné okno nevejde.Zkoušel jsem zajet i do fa.které se montáží střešních oken zabývají a ani ty si na to netroufnou.Nevím jak je to se zápisem do TP.Jediné dostupné řešení pro mě je dát na střechu odvětrávačku,kterou prodávají i s ventilátorem.(je to taková jakoby houba).Někdo tady kdysi tvrdil,že bez pořádného odvětrání je celá dodávka po stěnách mokrá.Musím odporovat,používám ji v zimě i v létě a nikdy k tomuto úkazu nedošlo.K větrání používám boční okna a v zimě topím.Takže pohoda.O střešním okně jsem uvažoval v důsledku prosvětlení prostoru dodávky.Kdyby se ti ale podařilo provést montáž nějakého okna,dej prosím vědět.:_
Přesně jak píšeš.Použití těsnící gumy a spousty tmelu.Nechtěli o záruce ani slyšet. :o
Ja mám strešné okno na Boxeri, ale tam je vynechané miesto na plechu, teda nie je na tom kúsku prelysovaný, ale dokonale rovný. V servise pri montáži sa ma pýtali kde ho chcem dať, že im to je jedno. Dával som strešné okno také ako je na osobákoch. Do techničáku sa nezapisuje.
Podla mojej mienky to nie je problém nalepiť. Treba kúpiť Sika tmel na lepenie karosérií /číslo neviem/ UV odolný a príslušný penetračný roztok. Bez penetrácie to v žiadnom prípade nerobte. Treba dať pozor na to aby bolo tmelu min.3 mm na hrúbku, teda na vrchu vlny, na spodku vlny bude podla popisu čo hovoríš až 23 mm. Použi lemovaciu pásku a chirurgické rukavice. Neviem z čoho je ten rám okna, tak ti neviem garantovať či to chytí, teda treba odskúšať či ten tmel ne ráme drží. Na večšine materialov to drží až neskutočne, plasty treba odskúšať.
Firma SIKA má technických poradcov, treba im dať dotaz.
ogarČlen Přidáno
před 15 letAhoj,ja to mám,ako opisuje walibuk,namontované na Citroen Jumper už štvrtým rokom a bez problémov.Poradili mi Sikaflex,no už neviem aké to bolo číslo.Ale to Ti poradia,tak ako sa to tu spomína.Montoval som si to sám,tak ako celú vestavbu.A veru,keď som mal prvý krát zarezať do karosérie nebolo mi všetko jedno.Ale dostal som sa do toho a na jar mám nachystané posledné okienko do posuvných dverí.(posledná piata velká diera do karosérie)
Peter a Stanka
Upravil ogar dne 27.02.2009 09:47,
před 15 letKarosársky tmel v žiadnom prípade, po čase to istotne pukne. Polyuretanový /PU/ tmel /SIKA/ funguje len vtedy ak má dostatočne hrubú vrstvu, aspoň 3 mm, ak je tam hrúbka 0,00nič, tak to po čase potečie. A v každom prípade penetráciu. Bez nej to po pár rokoch povolí a bude zatekať. 25 mm hrúbka bez problémov, akurát dlhšie tuhne a tvrdne. Existujú PU tmely aj iných výrobcov a sú lacnejšie, ale len SIKA má zvlášť penetráciu a vďaka nej má ten tmel neuveritelne dobré parametre. PU tmel po otvorení kartuše behom niekolko dní vytvrdne aj v kartuši, takže ho treba minúť. Jediná jeho nevýhoda.
Upravil walibuk dne 26.02.2009 23:07,
před 15 letmr_antikČlen Přidáno
před 15 letTak díky z pozvbuzení, ještě ohledně té penetrace - ta je tam kvůli přilnavosti k plechu nebo k rámu okna? Nebo koupit dvě různé?
Penetrácia je všeobecne k zvýšeniu prilanavosti, aj k plechu, aj k rámu. Podla mňa budeš potrebovať len jednu. Ale vyrába sa asi 5 druhov. Ak narazíš na predajcu čo ich nedrží skladom a bude ti tvrdiť že to netreba, tak sa nedaj ukecať, niektorí ani nevedia že sa má používať.
Ja pužívam najčastejšie PU tmel od Den Braven, 50FC, ten nevyžaduje penetráciu, ale má len polovičné pevnosti ako SIKA. Na večšinu vecí ale absolútne stačí. Ešte bacha, PU obsahuje nejaké kyanidy ktoré sa pri tuhnutí uvolňujú a tak v uzavretom priestore bacha. Napatlať a prchať preč.
taky se přidám s dotazem... nemáte někdo na Ducatu (od 2002) nějaké origo střešní okno. koukal jsem že na střeše je v úrovni bočních šoupaček vyvýšené a rovné místo asi na střešní okno ... ale nechtěl bych tam to klasické automobilové, ale spíš takovej ten karavanovej vykýř ...
surficiČlen Přidáno
před 15 letTo walibuk.Myslím že při montáži toho okna nejde ani tolik o pevnost tmelu,ale o pružnost.Jsou i měkčí než FC50. Aloha.
MontyČlen Přidáno
před 15 letMezi vlnky použij vymezovací pásky z umělé hmoty a podlep stejným tmelem ve stejné síle. funguje to a neteče :)
surficiČlen Přidáno
před 15 letWalibuku.Zkuz dát tu FC50 tku do mrazáku. Pak mrkni jak je pružná.Pro to je lepší volit pružnější tmel pokud se jedná o střešní okno.Jinak pokud chceš jezdit jen v létě tak úplně postačuje.aloha.
mr_antikČlen Přidáno
před 15 letDíky za rady, ač nerad (přeci jen to svěřim firmě, ta cena nebude v porovnání s případným rizikem tak vysoká ;)
Citovat
mr_antik napsal:
Ahojte, obracím se na dodávkáře s radou ohledně montáže střešního okna. Pohledal jsem po obchodech a líbilo by se mi okno, nejlépe průhledné a čiré. Něco jako např. http://www.karava...-40-cm.htm .
A nyní k otázce:
- jsou tato okna vhodná i pro montáž do dodávky? Není nutný nějaký zápis do technického průkazů?
- zvládnu montáž sám? Našel jsem návody, ale pouze na karavan. Mám transita, kde je střecha s podélnými "vlnkami" cca 2cm vysokými, co s tím? Případně tip na někoho v okolí Liberce, kdo toto dělá.
- nakonec, poradíte nějaké pěkné okno, řekněme cca 50x50, kvalitní zpracování odolné teplu i mrazu, bez zatékání, s možností příslušenství (roletky apod.). Priorita je hlavně nizká výška nad střechou.
Co vím, tak střešní okna dělá nebo alespoň dělal Lubas na Nove Vsi a pak ještě někde v Tutnově, na Vsi to je tam kde je kovovýroba Lubas, po pravé straně, když pojedeš z Jablonce
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz