Pepa z PlzneČlen Přidáno
před 15 letProsím odborníky přes elektro o odpověď na následující dotaz:
Po noci bez připojení na 220 a spotřebě na TV a topení cca 50 Ahod po nastartování motoru dává nabíjení dle bordcomputeru nejdříve 20 A, po cca 40 min to klesne na 15 A, po dalších 40 min na 10 A a tak dále až skoro k nule. To dovedu pochopit. Inteligentní dobíječka nejdříve dává hodně a postupně ubírá. Když ale pustím do karavanu 220 a je úplně jedno či se napojím na venkovní síť nebo natočím centrálu, tak dává jen 10 A. A to ještě jen, když není spoštěn žádný spotřebič na 12 V. Když nějaký zapnu, tak se o jeho příkon sníží nabíjecí proud. Když jsem jen tak pro zkoušku rozsvítil vše, co je v karavanu, přesto, že jsem byl napojen na 220 V, šel jsem na ukazateli nabíjení do mínusu. To se ale při spuštěném motoru auta nestane.
Děkuji
Pepa
RobertČlen Přidáno
před 15 letPokud dobíjí alternátor, ten umí hodně. A kolik umí max. tvoje nabíječka? Asi přes ni víc neprojde. ;o
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Radek SladkyČlen Přidáno
před 15 letMyslím, že je to záležitost elektrobloku a asi bych se ptal dovozce či dodavatele, jestli je to porucha,nebo je třeba silnější. Ale je to jen odhad....Radek
Radek
Upravil Radek Sladky dne 16.02.2009 12:15,
před 15 letAhojda, já to mám teda stejně jako Pepa z Plzně a bylo mi v serisu řečeno, že je to normální, že to je dané tím elktroblokem. 220 V mi dobíjí méně než motor :x
T+L , pejsek Arny II, polointegrál LMC
Upravil Tom a Lucka dne 16.02.2009 15:40,
před 15 letPepa z PlzneČlen Přidáno
před 15 letPřátelé, děkuji za informace. Nicméně se nemohu zbavit dojmu, že když jsem byl minule na víkendu v Rakousku na lyžích a vlastně jsem tam zkoušel nově svoji zabudovanou centrálu, tak na bordcomputeru bylo cca 17 A. Ruku do ohně bych za to nedal, ale zafixované v hlavě to mám. Vždyť jsem na forum ( Zabudovaná centrála Honda 10 Ii ) z toho víkendu psal své zkušenosti a uvedl jsem :
Nyní mohu po zkoušce objektivně říci, že Honda 10I za prvé chytí na první zatáhnutí i při -5 st. c. a hlavně při pouze dobíjení baterie, tzn cca 17 A po dobu prvních dvou hodin a postupném poklesu až na 5 A vydrží neskutečných 9 hod na jednu náplň
Kruci, přece jsem si to nevymyslel.
Pepa
Upravil Pepa z Plzne dne 16.02.2009 22:07,
před 15 letVitaČlen Přidáno
před 15 letbral bych to jako vlastnost, to trafo v elektrobloku není zas až tak velké (šetří váhu ?) a určitě je to dimenzované aby se to v létě uchladilo. A pak připojení na 230 se možná očekává na delší dobu ....
SvitavaciČlen Přidáno
před 15 letŘešil jsem podobný problém: štítek nabíječe 220V udává proud 20A, do baterie však dával max. 10A. Mezi elktroblokem a baterií je 2 x 4m drátu o průřezu 6 mm2 a množství dalších spojů. Posílil jsem propojení o 2 x 8 mm2 a proud se zvedl na 15 A.
Pokud to není Tvůj případ, nezbývá, než dát silnější nabíječ, tipy jsem dal před chvílí do diskuze.
Břeťa
Upravil Svitavaci dne 20.02.2009 01:09,
před 15 letÚbytek napětí dělá divy. Udělal jsem pokus. 7m 2x10mm měděného drátu a úbytek napětí přes 1V při 80A toku do měniče.
zc1Člen Přidáno
před 15 letPro Pepu-máš to vše v pořádku,nabíjení u mě v autě se chová úplně stejně,když nastartuji třeba na druhý den ráno tak nabíjí alternátor 30A (zesílená verze) a tento max proud vydrží dýl jen pokud je vybití baterií (3gelovky orig z fabriky) hlubší,postupně klesá nabíjecí proud víceméně až k nule,
pokud nahodím centrálu-originál zabudovaná z fabriky, nebo zapnu 220v je nabíjecí proud max 16A což je max možnost nabíječky ,jediná možnost vyměnit nabíječku za silnější 25-30A ale jsou dost drahé.Z vlastní praxe - když chci nabít aku rychleji a nepotřebuji 220V tak rozhodně nastartovt motor než centrálu která má sice na 220v 3000W ale do baterek jde polovina než z motoru.
Mě dává 90A alternátor při 800 otáčkách v motoru do 225 olověné baterie 50 ampér. A když spočítám spotřebu světel a zapalování tak to docela sedí.
Upravil morcak dne 22.02.2009 23:18,
před 15 let