Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč :|a do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.:) V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?:x. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.:)
Ahoj.
Redukci samozřejmě mám. Akorát z těch 7 pinů co jdou z auta nemám +a- na napájení karavanu. Samozřejmě všechno ostatní venkovní osvětlení funguje:)
houmrČlen Přidáno
před 10 letAhoj
Možná že už to tu padlo. Já to vyřešil tak, že jsem koupil koncovku do zapalovače a 10 m kabelu. V kufru v autě mám origoš zásuvku. V přívěsu je místo na baterii i s pojistkou. Místo napojení baterie jsem napojil prodloužení z auta, funguje vnitřní osvětlení, čerpadlo na vodu, lednička na plyn. Dodělal jsem i zásuvku na 12V na dobíjení telefonu a DVD pro děcka. Auto se dobije výletem, ale i tak si myslím, že bez dobíjení 4-5 dní vklidu. Vyzkoušeno, funguje. Investice cca 150kč !^
Kamil!^ 40Lenka!u 42Anička !z 12 Danielka !z10 Renault Master - Ahorn Alaska
ravykČlen Přidáno
před 10 letCitovat
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?
Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...
:x
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Honza PalasekČlen Přidáno
před 10 letCitovat
ravyk napsal:
Citovat
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?
Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...
:x
Koukám, že se nějak neobjevuje odpověď na tvůj dotaz. Zkusím tedy svůj pohled na věc, byť mám karavan z GB a ne z NL. Třebas to dál někdo potvrdí či vyvrátí a ty se posuneš o kousek dál ...
Mám za to, že řešení napájení elektrosítě karavanu přes mlhovku má v karavanu ještě přepínač, kterým se zvolí, že buďto jde elektřina do sítě karavanu a nebo do mlhovky karavanu (tam je to zapotřebí případně za jízdy a tehdy naopak netřeba uvnitř svítit či vrčet čerpadýlkem...) a dále, že toto řešení zároveň předpokládá zásuvku na autě, která umí po zastrčení konektoru vypnout mlhovku na vozidle (bylo to tak kdysi vymyšleno, aby se zářící mlhovka příliš neodrážela od zpravidla bílé barvy karavanu). Jak to udělat, aby byla zapnuta jen mlhovka a nemusely svítit minimálně obrysovky už ale neodpovím. Žádné z aut, která jsem kdy měl, samostatně mlhu pouštět neumožňovala...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
Dan GilNováček Přidáno
před 10 letTak jestli teda můžu taky něco říct tak řešení je relativně snadné.
Potřebujeme k tomu jeden PC zdroj, tak cca 350W, jednu baterii, pár kabelů a pojistek a dva odpory a asi tři deseti ampérové diody.
Zdroj z PC se musí upravit aby dával na dvanácti voltech cca 14,6 ty přes odpor a diodu pošleme do baterky a s baterky pak do palubní sítě karavanu, no a pokud nám stačí jen tak došmrdlávat baterku z auta tak tam je další dioda a ještě je tam jedna.
Jo a je samo že když to jede na 230 tak to nabíjí baterku a stíhá živit palubní síť. Je to spočítáno na cca 10 až 13 A odběru ;)
Až najdu zapojení tak ho sem postnu.
Sem ho asi nechal v práci O:-)
Jinak otestované to není ale mělo by to fungovat.
Testovat to teprve budu ;) ;) ;)
Teda panove ..... to se mi fakt libi. Jak jde neco vymyslet slozite a krkolome, kdyz to jde jednoduse, komfortneji a legalne.
Proc proste nevymenite zasuvku a zastrcku za 13ti pin? Investice 2-3 tisice (od odborneho servisu) je pri cenach ktere nas tento konicek stoji tak moc? Jakou vyhodu ma, to smrdlat pres mlhovku a pokazdy myslet co a jak kde prepojit aby fungovalo to ci ono?
houmrČlen Přidáno
před 10 letCitovat
Honza Palasek napsal:
Citovat
ravyk napsal:
Citovat
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?
Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...
:x
Koukám, že se nějak neobjevuje odpověď na tvůj dotaz. Zkusím tedy svůj pohled na věc, byť mám karavan z GB a ne z NL. Třebas to dál někdo potvrdí či vyvrátí a ty se posuneš o kousek dál ...
Mám za to, že řešení napájení elektrosítě karavanu přes mlhovku má v karavanu ještě přepínač, kterým se zvolí, že buďto jde elektřina do sítě karavanu a nebo do mlhovky karavanu (tam je to zapotřebí případně za jízdy a tehdy naopak netřeba uvnitř svítit či vrčet čerpadýlkem...) a dále, že toto řešení zároveň předpokládá zásuvku na autě, která umí po zastrčení konektoru vypnout mlhovku na vozidle (bylo to tak kdysi vymyšleno, aby se zářící mlhovka příliš neodrážela od zpravidla bílé barvy karavanu). Jak to udělat, aby byla zapnuta jen mlhovka a nemusely svítit minimálně obrysovky už ale neodpovím. Žádné z aut, která jsem kdy měl, samostatně mlhu pouštět neumožňovala...
Hoj s tím přepínačem na mlhovku máš pravdu, ale už 2 dny hledám jak bych to přepl. Vnitřek přívěsu mi po zapnutí mlhovky jede, ale do mlhovky na karavanu nejede proud. Asi to budu muset natvrdo přepojit, popřípadě si udělat nějaké přepínání. Nevíte někdo jak je to u Delty 3500 DD? Dík
Kamil!^ 40Lenka!u 42Anička !z 12 Danielka !z10 Renault Master - Ahorn Alaska
Taky jsem to řešil a věc s mlhovkou se má asi takto: v redukci 7/13 je prostě propojený pin 2 co napájí mlhovku s pinem 9 stálého napětí pro vnitřní napájení karavanu. Takže pokud zapneš mlhovku funguje 12v v interiéru i mlhovka. pokud ti mlhovka nefunguje, tak asi někoho, kdo měl karavan před tebou štvalo to svícení mlhovkou a jednoduše to v redukci, nebo zástrčce od karavanu ustřihl. Takže teď máš pin 2 z auta co má napájet mlhovku připojen jen na pin 9 napájení interiéru.
Jinak já jsem to předělal na autě na 13 pin zásuvku, stála asi 125 Kč a trvalo mi to asi jeden den včetně pinu 10 pro dobíjení a ledničku, který jsem musel táhnout ze svorky X od pojistek. Ale pokud se spokojíte jen s pinem 9 stálého napětí, tak není za 2 hodiny co řešit. Vše přepojte stejně jako na 7 pin zásuvce, jen přidáte 12V pro pin 9 ze zapalovače a kostru na pin 11 a 13.
Hobby OPTIMA ONTOUR, T65 HKM
Ssangyong Korando + Knaus Südwind 500
Upravil komirich dne 06.07.2014 00:13,
před 10 let