Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 zapojení 12V do karavanu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

zapojení 12V do karavanu

Poslední aktualizace před 7 let
tommtommNováček
Přidáno před 10 let

Citovat

tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
ADRIA Unica 462
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

tomm napsal:

Citovat

tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)

Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .
tommtommNováček
Přidáno před 10 let

Citovat

Roberto napsal:

Citovat

tomm napsal:

Citovat

tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)

Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .


Je jasné, že když pojedeš přes mlhovku, tak nebudeš svítit jak vánoční stromeček abych to odpálil. Spíše svítit "najemno" a čerpadlo a hajzlík to zvládne.
ADRIA Unica 462
P
petr112Nováček
Přidáno před 10 let
Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč :|a do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.:) V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?:x. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.:)
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

tomm napsal:

Citovat

Roberto napsal:

Citovat

tomm napsal:

Citovat

tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)

Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .


Je jasné, že když pojedeš přes mlhovku, tak nebudeš svítit jak vánoční stromeček abych to odpálil. Spíše svítit "najemno" a čerpadlo a hajzlík to zvládne.

To neznáš manželku .. :D Doma jsem komplet diodovej jinak bych potřeboval větší elektrárnu ..)) Karavan ale postupně osadím taky , i když ta moje panička bez kempu vydrží tak 3 dny ...p)
PeterbPeterbČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

petr112 napsal:

Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč :|a do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.:) V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?:x. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.:)
Vyriešil som to presne takto isto, len som tam dal malý akumulátor 12V14Ah z UPS gelový a nabí jam to z 20W soláru.Keď som menil žiarovky za led tak som musel dať ku každej žiarovke usmerňovací mostík, pretože pri napájaní zo siete to nesvietilo dobre.. Oni totiž vo fabrike rozviedli elektrinu tak,že len motorček na čerpadlo bol napájaný usmerneným prúdom ale všetky žiarovky striedavým a prerábať sa mi to nechcelo.
L
ludanekČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

petr112 napsal:

Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč :|a do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.:) V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?:x. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.:)


Vůbec nemusíš nic předělávat, a už vůbec ne za 2500,-czk. Stačí si koupit za asi 70,- czk redukci z 13 na 7 kolíků. Opačnou jsem používal na Oploušovi. Snadno najdeš na netu
P
petr112Nováček
Přidáno před 10 let
Ahoj.
Redukci samozřejmě mám. Akorát z těch 7 pinů co jdou z auta nemám +a- na napájení karavanu. Samozřejmě všechno ostatní venkovní osvětlení funguje:)
houmrhoumrČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj
Možná že už to tu padlo. Já to vyřešil tak, že jsem koupil koncovku do zapalovače a 10 m kabelu. V kufru v autě mám origoš zásuvku. V přívěsu je místo na baterii i s pojistkou. Místo napojení baterie jsem napojil prodloužení z auta, funguje vnitřní osvětlení, čerpadlo na vodu, lednička na plyn. Dodělal jsem i zásuvku na 12V na dobíjení telefonu a DVD pro děcka. Auto se dobije výletem, ale i tak si myslím, že bez dobíjení 4-5 dní vklidu. Vyzkoušeno, funguje. Investice cca 150kč !^
Kamil!^ 40Lenka!u 42Anička !z 12 Danielka !z10 Renault Master - Ahorn Alaska
ravykravykČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)


Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?

Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...

:x
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Honza PalasekHonza PalasekČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

ravyk napsal:

Citovat

Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)


Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?

Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...

:x



Koukám, že se nějak neobjevuje odpověď na tvůj dotaz. Zkusím tedy svůj pohled na věc, byť mám karavan z GB a ne z NL. Třebas to dál někdo potvrdí či vyvrátí a ty se posuneš o kousek dál ...
Mám za to, že řešení napájení elektrosítě karavanu přes mlhovku má v karavanu ještě přepínač, kterým se zvolí, že buďto jde elektřina do sítě karavanu a nebo do mlhovky karavanu (tam je to zapotřebí případně za jízdy a tehdy naopak netřeba uvnitř svítit či vrčet čerpadýlkem...) a dále, že toto řešení zároveň předpokládá zásuvku na autě, která umí po zastrčení konektoru vypnout mlhovku na vozidle (bylo to tak kdysi vymyšleno, aby se zářící mlhovka příliš neodrážela od zpravidla bílé barvy karavanu). Jak to udělat, aby byla zapnuta jen mlhovka a nemusely svítit minimálně obrysovky už ale neodpovím. Žádné z aut, která jsem kdy měl, samostatně mlhu pouštět neumožňovala...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
Dan GilDan GilNováček
Přidáno před 10 let
Tak jestli teda můžu taky něco říct tak řešení je relativně snadné.
Potřebujeme k tomu jeden PC zdroj, tak cca 350W, jednu baterii, pár kabelů a pojistek a dva odpory a asi tři deseti ampérové diody.
Zdroj z PC se musí upravit aby dával na dvanácti voltech cca 14,6 ty přes odpor a diodu pošleme do baterky a s baterky pak do palubní sítě karavanu, no a pokud nám stačí jen tak došmrdlávat baterku z auta tak tam je další dioda a ještě je tam jedna.
Jo a je samo že když to jede na 230 tak to nabíjí baterku a stíhá živit palubní síť. Je to spočítáno na cca 10 až 13 A odběru ;)
Až najdu zapojení tak ho sem postnu.
Sem ho asi nechal v práci O:-)
Jinak otestované to není ale mělo by to fungovat.
Testovat to teprve budu ;) ;) ;)
Z
zdeenaleČlen
Přidáno před 10 let
Teda panove ..... to se mi fakt libi. Jak jde neco vymyslet slozite a krkolome, kdyz to jde jednoduse, komfortneji a legalne.
Proc proste nevymenite zasuvku a zastrcku za 13ti pin? Investice 2-3 tisice (od odborneho servisu) je pri cenach ktere nas tento konicek stoji tak moc? Jakou vyhodu ma, to smrdlat pres mlhovku a pokazdy myslet co a jak kde prepojit aby fungovalo to ci ono?
O
oldjanČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

zdeenale napsal:

Teda panove ..... to se mi fakt libi. Jak jde neco vymyslet slozite a krkolome, kdyz to jde jednoduse, komfortneji a legalne.
Proc proste nevymenite zasuvku a zastrcku za 13ti pin? Investice 2-3 tisice (od odborneho servisu) je pri cenach ktere nas tento konicek stoji tak moc? Jakou vyhodu ma, to smrdlat pres mlhovku a pokazdy myslet co a jak kde prepojit aby fungovalo to ci ono?


Taky bych to tak viděl, navíc u aut s řj palubní sítě, je elektroinstalace už velmi křehká záležitost a opravy jsou docela drahé, takže jediná správná cesta, je natáhnout nové kabely od předu od svorky 30 a 15(podle potřeby) přes pojistky do 13 pól. zásuvky.
Dříve, když nebyla povinná zadní mlhovka, zůstával kolík 52 na 7 pól. zásuvce neobsazen nebo se na něj přiváděl stálý proud na napájení třeba právě karavanu, takže proto může starší karavan při rozsvícené zad. mlhovce fungovat.
houmrhoumrČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Honza Palasek napsal:

Citovat

ravyk napsal:

Citovat

Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)


Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?

Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...

:x



Koukám, že se nějak neobjevuje odpověď na tvůj dotaz. Zkusím tedy svůj pohled na věc, byť mám karavan z GB a ne z NL. Třebas to dál někdo potvrdí či vyvrátí a ty se posuneš o kousek dál ...
Mám za to, že řešení napájení elektrosítě karavanu přes mlhovku má v karavanu ještě přepínač, kterým se zvolí, že buďto jde elektřina do sítě karavanu a nebo do mlhovky karavanu (tam je to zapotřebí případně za jízdy a tehdy naopak netřeba uvnitř svítit či vrčet čerpadýlkem...) a dále, že toto řešení zároveň předpokládá zásuvku na autě, která umí po zastrčení konektoru vypnout mlhovku na vozidle (bylo to tak kdysi vymyšleno, aby se zářící mlhovka příliš neodrážela od zpravidla bílé barvy karavanu). Jak to udělat, aby byla zapnuta jen mlhovka a nemusely svítit minimálně obrysovky už ale neodpovím. Žádné z aut, která jsem kdy měl, samostatně mlhu pouštět neumožňovala...




Hoj s tím přepínačem na mlhovku máš pravdu, ale už 2 dny hledám jak bych to přepl. Vnitřek přívěsu mi po zapnutí mlhovky jede, ale do mlhovky na karavanu nejede proud. Asi to budu muset natvrdo přepojit, popřípadě si udělat nějaké přepínání. Nevíte někdo jak je to u Delty 3500 DD? Dík
Kamil!^ 40Lenka!u 42Anička !z 12 Danielka !z10 Renault Master - Ahorn Alaska
K
komirichNováček
Přidáno před 10 let
Taky jsem to řešil a věc s mlhovkou se má asi takto: v redukci 7/13 je prostě propojený pin 2 co napájí mlhovku s pinem 9 stálého napětí pro vnitřní napájení karavanu. Takže pokud zapneš mlhovku funguje 12v v interiéru i mlhovka. pokud ti mlhovka nefunguje, tak asi někoho, kdo měl karavan před tebou štvalo to svícení mlhovkou a jednoduše to v redukci, nebo zástrčce od karavanu ustřihl. Takže teď máš pin 2 z auta co má napájet mlhovku připojen jen na pin 9 napájení interiéru.
Jinak já jsem to předělal na autě na 13 pin zásuvku, stála asi 125 Kč a trvalo mi to asi jeden den včetně pinu 10 pro dobíjení a ledničku, který jsem musel táhnout ze svorky X od pojistek. Ale pokud se spokojíte jen s pinem 9 stálého napětí, tak není za 2 hodiny co řešit. Vše přepojte stejně jako na 7 pin zásuvce, jen přidáte 12V pro pin 9 ze zapalovače a kostru na pin 11 a 13.
Hobby OPTIMA ONTOUR, T65 HKM
Ssangyong Korando + Knaus Südwind 500
Upravil komirich dne 05.07.2014 23:13, před 10 let
Miro_SVMiro_SVČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Roman ST1 napsal:

Možná jsem to špatně pochopil, ty máš na karavanu 7pin zásuvku, tzn. že bez připojení na 230V v karavanu nic nefungovalo?

Potom to lze zapojit jak píše "kucmais", odpoj výstup trafa (nedo jej demontuj) od desky s pojistky, na místo něj pak připoj baterii a na baterii nabíječku
Bude to fungovat tak, že karavan bude fungovat nezávisle na 230V a když jej pak připojíš budou ti navíc fungovat zásuvky, možná některá světka která jsou na 230V a nabíječka.

Tahle stará trafa stejně bývají jen jednosměrně usměrněná a kdybys někde použil LED pásky, taky ti budou blikat.

Stejně bych zavolal Tomášovi, takto když člověk není u toho, tak bych ti nerad špatně poradil.

www.randoequipement.com/data/catalog/doc/49428.jpg


zdravim, za aky typ trafa je potrebne vymenit stare aby led pasiky a ziarovky neblikali.

dakujem, teiz momentalne riesim bateriu a solar na adriu
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,031,071 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21449 sekund | Průměrně za: 0.21449 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.36MB/2MB