Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
hvcaravans.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 25

· Členové on-line: 4
pe3ik, Eskymaci, Huntirovaci, chaddevil

· Registrovaní členové: 10,605
· Nejnovější člen: Crafty

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

pupus78
15.10.2017 22:46
Ahoj, nachystá se prosím teď někdo na Krétu? Potřebovali bychom přivézt něco, co se nám porouchalo...

Jarda a Maru
15.10.2017 13:05
Pepob , přejeme ti všechno nejlepší, zdravíčko a štěstíčko k dnešním narozeninám Narozky stesti Pivo mavam mavam

Pepi
09.10.2017 08:55
Jirko-majki vše nej,hodně zdraví a mnoho km-OA

bob_bobek
07.10.2017 12:32
Díky všem za přání obzvlášť Maxíkovi,ty vado jak máš velké křídla,že se vznášíš? Shock

Zdeneksed
06.10.2017 14:37
Bobkovi přejeme zdravíčko, štěstíčko šťastné cesty a dobré lidičky kolem. A+Z

dcpaja
06.10.2017 06:56
Bobkovi k narozkám vše nejlepší!!!

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
zapojení 12V do karavanu
tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím Smile


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu umi Smile
ADRIA Unica 462
 
Upravit
tomm napsal:

tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím Smile


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu umi Smile

Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .
 
Upravit
Roberto napsal:

tomm napsal:

tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím Smile


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu umi Smile

Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .


Je jasné, že když pojedeš přes mlhovku, tak nebudeš svítit jak vánoční stromeček abych to odpálil. Spíše svítit "najemno" a čerpadlo a hajzlík to zvládne.
ADRIA Unica 462
 
Upravit
Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč Frowna do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.Smile V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?hm. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.Smile
 
Upravit
tomm napsal:

Roberto napsal:

tomm napsal:

tomm napsal:

Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím Smile


Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu umi Smile

Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .


Je jasné, že když pojedeš přes mlhovku, tak nebudeš svítit jak vánoční stromeček abych to odpálil. Spíše svítit "najemno" a čerpadlo a hajzlík to zvládne.

To neznáš manželku .. Grin Doma jsem komplet diodovej jinak bych potřeboval větší elektrárnu ..)) Karavan ale postupně osadím taky , i když ta moje panička bez kempu vydrží tak 3 dny ...Povidame
 
Upravit
petr112 napsal:

Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč Frowna do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.Smile V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?hm. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.Smile
Vyriešil som to presne takto isto, len som tam dal malý akumulátor 12V14Ah z UPS gelový a nabí jam to z 20W soláru.Keď som menil žiarovky za led tak som musel dať ku každej žiarovke usmerňovací mostík, pretože pri napájaní zo siete to nesvietilo dobre.. Oni totiž vo fabrike rozviedli elektrinu tak,že len motorček na čerpadlo bol napájaný usmerneným prúdom ale všetky žiarovky striedavým a prerábať sa mi to nechcelo.
 
Upravit
petr112 napsal:

Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč Frowna do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.Smile V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?hm. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.Smile


Vůbec nemusíš nic předělávat, a už vůbec ne za 2500,-czk. Stačí si koupit za asi 70,- czk redukci z 13 na 7 kolíků. Opačnou jsem používal na Oploušovi. Snadno najdeš na netu
 
Upravit
Ahoj.
Redukci samozřejmě mám. Akorát z těch 7 pinů co jdou z auta nemám +a- na napájení karavanu. Samozřejmě všechno ostatní venkovní osvětlení fungujeSmile
 
Upravit
Ahoj
Možná že už to tu padlo. Já to vyřešil tak, že jsem koupil koncovku do zapalovače a 10 m kabelu. V kufru v autě mám origoš zásuvku. V přívěsu je místo na baterii i s pojistkou. Místo napojení baterie jsem napojil prodloužení z auta, funguje vnitřní osvětlení, čerpadlo na vodu, lednička na plyn. Dodělal jsem i zásuvku na 12V na dobíjení telefonu a DVD pro děcka. Auto se dobije výletem, ale i tak si myslím, že bez dobíjení 4-5 dní vklidu. Vyzkoušeno, funguje. Investice cca 150kč Pivo
KamilPivo 36 Lenkajezib 38 Anička kika 8 Danielka kika 6 Mondeo 2009 103kw + Lunar LX 2000
 
Upravit
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu umi Smile


Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?

Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...

hm
Renault Grand Scenic + Avondale Golden Myfair 505
Jedu (43) + inlove (39) + ples (7) + mavam (3)
 
Upravit
ravyk napsal:

Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu umi Smile


Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?

Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...

hm



Koukám, že se nějak neobjevuje odpověď na tvůj dotaz. Zkusím tedy svůj pohled na věc, byť mám karavan z GB a ne z NL. Třebas to dál někdo potvrdí či vyvrátí a ty se posuneš o kousek dál ...
Mám za to, že řešení napájení elektrosítě karavanu přes mlhovku má v karavanu ještě přepínač, kterým se zvolí, že buďto jde elektřina do sítě karavanu a nebo do mlhovky karavanu (tam je to zapotřebí případně za jízdy a tehdy naopak netřeba uvnitř svítit či vrčet čerpadýlkem...) a dále, že toto řešení zároveň předpokládá zásuvku na autě, která umí po zastrčení konektoru vypnout mlhovku na vozidle (bylo to tak kdysi vymyšleno, aby se zářící mlhovka příliš neodrážela od zpravidla bílé barvy karavanu). Jak to udělat, aby byla zapnuta jen mlhovka a nemusely svítit minimálně obrysovky už ale neodpovím. Žádné z aut, která jsem kdy měl, samostatně mlhu pouštět neumožňovala...
mavamanglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Renault Espace III Grand 2,2 DT(i) (83kW) či Peugeot 406 II 2,0 HDI (80 kW)
 
Upravit
Tak jestli teda můžu taky něco říct tak řešení je relativně snadné.
Potřebujeme k tomu jeden PC zdroj, tak cca 350W, jednu baterii, pár kabelů a pojistek a dva odpory a asi tři deseti ampérové diody.
Zdroj z PC se musí upravit aby dával na dvanácti voltech cca 14,6 ty přes odpor a diodu pošleme do baterky a s baterky pak do palubní sítě karavanu, no a pokud nám stačí jen tak došmrdlávat baterku z auta tak tam je další dioda a ještě je tam jedna.
Jo a je samo že když to jede na 230 tak to nabíjí baterku a stíhá živit palubní síť. Je to spočítáno na cca 10 až 13 A odběru ;)
Až najdu zapojení tak ho sem postnu.
Sem ho asi nechal v práci O:-)
Jinak otestované to není ale mělo by to fungovat.
Testovat to teprve budu ;) ;) ;)
 
Upravit
Teda panove ..... to se mi fakt libi. Jak jde neco vymyslet slozite a krkolome, kdyz to jde jednoduse, komfortneji a legalne.
Proc proste nevymenite zasuvku a zastrcku za 13ti pin? Investice 2-3 tisice (od odborneho servisu) je pri cenach ktere nas tento konicek stoji tak moc? Jakou vyhodu ma, to smrdlat pres mlhovku a pokazdy myslet co a jak kde prepojit aby fungovalo to ci ono?
 
Upravit
zdeenale napsal:

Teda panove ..... to se mi fakt libi. Jak jde neco vymyslet slozite a krkolome, kdyz to jde jednoduse, komfortneji a legalne.
Proc proste nevymenite zasuvku a zastrcku za 13ti pin? Investice 2-3 tisice (od odborneho servisu) je pri cenach ktere nas tento konicek stoji tak moc? Jakou vyhodu ma, to smrdlat pres mlhovku a pokazdy myslet co a jak kde prepojit aby fungovalo to ci ono?


Taky bych to tak viděl, navíc u aut s řj palubní sítě, je elektroinstalace už velmi křehká záležitost a opravy jsou docela drahé, takže jediná správná cesta, je natáhnout nové kabely od předu od svorky 30 a 15(podle potřeby) přes pojistky do 13 pól. zásuvky.
Dříve, když nebyla povinná zadní mlhovka, zůstával kolík 52 na 7 pól. zásuvce neobsazen nebo se na něj přiváděl stálý proud na napájení třeba právě karavanu, takže proto může starší karavan při rozsvícené zad. mlhovce fungovat.
 
Upravit
Honza Palasek napsal:

ravyk napsal:

Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu umi Smile


Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?

Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...

hm



Koukám, že se nějak neobjevuje odpověď na tvůj dotaz. Zkusím tedy svůj pohled na věc, byť mám karavan z GB a ne z NL. Třebas to dál někdo potvrdí či vyvrátí a ty se posuneš o kousek dál ...
Mám za to, že řešení napájení elektrosítě karavanu přes mlhovku má v karavanu ještě přepínač, kterým se zvolí, že buďto jde elektřina do sítě karavanu a nebo do mlhovky karavanu (tam je to zapotřebí případně za jízdy a tehdy naopak netřeba uvnitř svítit či vrčet čerpadýlkem...) a dále, že toto řešení zároveň předpokládá zásuvku na autě, která umí po zastrčení konektoru vypnout mlhovku na vozidle (bylo to tak kdysi vymyšleno, aby se zářící mlhovka příliš neodrážela od zpravidla bílé barvy karavanu). Jak to udělat, aby byla zapnuta jen mlhovka a nemusely svítit minimálně obrysovky už ale neodpovím. Žádné z aut, která jsem kdy měl, samostatně mlhu pouštět neumožňovala...




Hoj s tím přepínačem na mlhovku máš pravdu, ale už 2 dny hledám jak bych to přepl. Vnitřek přívěsu mi po zapnutí mlhovky jede, ale do mlhovky na karavanu nejede proud. Asi to budu muset natvrdo přepojit, popřípadě si udělat nějaké přepínání. Nevíte někdo jak je to u Delty 3500 DD? Dík
KamilPivo 36 Lenkajezib 38 Anička kika 8 Danielka kika 6 Mondeo 2009 103kw + Lunar LX 2000
 
Upravit
Taky jsem to řešil a věc s mlhovkou se má asi takto: v redukci 7/13 je prostě propojený pin 2 co napájí mlhovku s pinem 9 stálého napětí pro vnitřní napájení karavanu. Takže pokud zapneš mlhovku funguje 12v v interiéru i mlhovka. pokud ti mlhovka nefunguje, tak asi někoho, kdo měl karavan před tebou štvalo to svícení mlhovkou a jednoduše to v redukci, nebo zástrčce od karavanu ustřihl. Takže teď máš pin 2 z auta co má napájet mlhovku připojen jen na pin 9 napájení interiéru.
Jinak já jsem to předělal na autě na 13 pin zásuvku, stála asi 125 Kč a trvalo mi to asi jeden den včetně pinu 10 pro dobíjení a ledničku, který jsem musel táhnout ze svorky X od pojistek. Ale pokud se spokojíte jen s pinem 9 stálého napětí, tak není za 2 hodiny co řešit. Vše přepojte stejně jako na 7 pin zásuvce, jen přidáte 12V pro pin 9 ze zapalovače a kostru na pin 11 a 13.
Upravil/a komirich dne 06.07.2014 00:13
Jedu 40 jezib 38 nesmut 9 + 4
Ford Galaxy TDI + Knaus Südwind 500
 
Upravit
Roman ST1 napsal:

Možná jsem to špatně pochopil, ty máš na karavanu 7pin zásuvku, tzn. že bez připojení na 230V v karavanu nic nefungovalo?

Potom to lze zapojit jak píše "kucmais", odpoj výstup trafa (nedo jej demontuj) od desky s pojistky, na místo něj pak připoj baterii a na baterii nabíječku
Bude to fungovat tak, že karavan bude fungovat nezávisle na 230V a když jej pak připojíš budou ti navíc fungovat zásuvky, možná některá světka která jsou na 230V a nabíječka.

Tahle stará trafa stejně bývají jen jednosměrně usměrněná a kdybys někde použil LED pásky, taky ti budou blikat.

Stejně bych zavolal Tomášovi, takto když člověk není u toho, tak bych ti nerad špatně poradil.

www.randoequipement.com/data/catalog/doc/49428.jpg


zdravim, za aky typ trafa je potrebne vymenit stare aby led pasiky a ziarovky neblikali.

dakujem, teiz momentalne riesim bateriu a solar na adriu
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.73 sekund
148,565,902 návštěv