Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 plynové topení nádrže LPG a zamrzání regulátoru: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

plynové topení nádrže LPG a zamrzání regulátoru

Poslední aktualizace před 14 let
S
Simona a PavelNováček
Přidáno před 15 let
AHOJ mám problém s regulátorem plynu...při používání plynových lahví bylo vše v pořádku. Po zabudování přídavné nádrže na LPG se mi stalo že regulátor zamrzl... nezná někdo příčinu, nebo snad lépe radu na vyřešení problému. Předem děkuji
Upravil Fun dne 08.02.2009 23:03, před 15 let
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 15 let
Já nádrže nemám, takže jen předávám co jsem pochytil. Určitě se někdo, kdo má zabudované nádrže ozve.
Tedy regulátor mohl zamrznout proto, že se do něho dostal LPG v tekutém stavu. Zabránit tomu lze nepřeplňováním nádrží.:x
Fun
Smile
M
morcakČlen
Přidáno před 15 let
Asi to nebude váš případ, ale jeden kolega si mazaně na starší autonádrž připevnil regulátor a zapomněl vyndat z nádrže trubičku, takže mu tam tekl kapalný plyn. Pak se nestačil divit jaký plameny šlehaly z vařiče :o
Jirka SJirka SČlen
Přidáno před 15 let
Potiže mi vždy vznikly pouze z přeplněných nádrží.,,,,,Je to přesně jak definoval admin-fun. Mám jen tři malinké nádrže po padesáti litrech, když nedozoruješ, je to problem..
S
Simona a PavelNováček
Přidáno před 15 let
ahoj,díky za rady,problém byl opravdu asi v přeplněné nádrži.Čau
vondracekvondracekČlen
Přidáno před 15 let
Vycházím z praxe na autě, jezdím na PB 10 let a někdy ve snaze nacpat do nádrže co nejvíc plynu při chrčení pojistného ventilu čerpadla to pak asi 3-4 km jede špatně, musím dokonce i přepínat na benzin, plyn tam jde málo, pravdu mají všichni co uvádí ,že to zamrzá, čím je větší odběr, tak tím více. Chce to hlídat plnění, nebo u plných bomb první odběr pozvolný.
J
jirkamdsČlen
Přidáno před 15 let
Proto se přeci všude plní LPG na 80% z celkového objemu, jednak kvůli roztažnosti a pak kvůli zkapalnění, snad neplácám blbosti :D
vondracekvondracekČlen
Přidáno před 15 let
Můj Bože, nikdo Tě přece nenutí, abys byl ke kvalitě svých výroků tak přehnaně sebekritický.
Na LPG mám najeto cca 170 000 km. Dalo by se snadno spočítat, kolikrát jsem tankoval
LPG u mnoha čerpadel u ná s i v SR. Nikde jsem se nesetkal s nějakým technickým zařízením, které by množství čerpaného plynu omezovalo na oněch 80%. Pojistný ventil je dík tepelným změnám okolí a roztažnosti plynu velmi nepřesný a umožňuje obsluze načerpat plynu co nejvíce, což je její záměr. Vlastní kontrola zákazníka pohledem na číselník stojanu je také nepřesná, neboť neví, kolik plynu v nádrži před započetím čerpání bylo. Většinou mi bylo natankováno /často jsem dojížděl s minimem plynu/ 42 litrů, což je 93 %! Je to sice hrůza, ale je vždy možná útěcha, že nádrž je dimenzována na sedminásobný tlak a nezkapalněný plyn v prostoru nad hladinou vzniklým tlakem je objemově 260x minimalizován. Jev zvaný zkratkou
"BLEVE" nastává při daleko větších teplotách, než vzniká v autě v letních dnech, doporučuji ale
nadlimitní plyn ihned "odjet".
Zas takový odborník nejsem, klidně mohu být ke svým výrokům rovněž přehnaně sebekritický.
Upravil vondracek dne 01.03.2009 01:44, před 15 let
kaktuskaktusČlen
Přidáno před 15 let
V automobilech provozovaných s LPG je plnění na 80% docíleno ventilem ovládaným plovákem. Dojde li k přeplnění nádrže, je to způsobeno přilepením plováku na dně nádrže ve které se časem vytvořily usazeniny. Co se týče automobilové nádrže, plyn opouští nádrž vždy v kapalném stavu( sání u dna) a k odpařování dochází až ve vyhřívaném regulátoru. Jikak je tomu u láhvi, kde k odpařování docházi již na hladině láhve. Z toho vyplývá jak již zmíníl morcak, je potřeba zajistit sání v horní části nádrže. Pozor na životnost nádrže která je deset let!!! Datum je uvedeno na štítku nádrže. Použití prodadlé nádrže je nepřípustné.
zc1zc1Člen
Přidáno před 15 let
Nádrž na plyn používám ve druhém karavanu už dohromady cca 10 let,je nutné z nádrže odstranit nasávací trubičku nebo ji alespon ohnout k vrchu nádrže.Stačí netlačit plyn na silu a vypnout hned při prvním cvaknutí.Když se to přece jen podaří tak stačí nepoužívat plynové spotřebiče za jízdy-při šplouchání se nasaje kapalný plyn a v regulátoru zamrzne.I při maximálním naplnéní ale v klidu na rovině se toto nestane a jede vše v pohodě s klesající hladinou to přestane vadit i za jízdy.
S
stunikČlen
Přidáno před 15 let
Zkus pootočit tlakovou nádobu kolem dvé osy jakoby ventilem výš nebo níž. Některé stojany na LPG, od kterých vedou dvě trubky mají okruh, tzn. že na stojanu se peníze počítají ale plyn jde zpět do nádrží. Chce to skutečně po zaprdění plnícího ventilu přestat plnit. Jde také o to jak je na tom memrána reduktoru.
V
vetrniciČlen
Přidáno před 14 let
Zdravím.

Mám prosbu ,může mi někdo poradit: mám v obytce cca 130l nádrž na LPG,které tankuji u benzínek a měl jsem letos v zimě problémi s tím,že mí tam zůstával butan,protože se v zimě neodpařuje.
Tak jsem se rozhodl nádrž i s ventilem zaizolovat a ohřívat vzduchem,aby byly v teple.
A teď ten dotaz-když to tak udělám ,ale přitom nezaizoluji trubku(vedoucí pod autem) nezamrzne mi to LPG(butan ) potom v té trubce?

Díky za Vaše případné zkušenosti,poznatky a rady.

Větrník:x
harleyharleyČlen
Přidáno před 14 let
Je lepší obalit ty spodní venkovní trubky nějakou izolací,ale ani tak to v-10 nezamrzne.Mám to odskoušený.(butan nezkapalní)
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 14 let
...onehdá jsem někde četl, že se nikdy nádrž nemá ničím izolovat, kvůli odpařování PB, problém ani v - 20`C jsem nikdy neměl.
Ale jinak jsem i "plynař" u auta nějakých 10 let (už druhá 65 lt nádrž) a naprosto v pohodě. Jen jednou mne to nechalo v A tunelu, když mi došel plyn a přepnul jsem na benzín - docela horor !!! Byl totálně ucpaný filtr i čerpadlo a to se po výměně opakovalo po roce ve Slo téměř na chlup znovu. Tentokrát ještě navíc s výplachem nádrže... :v opakující se závada byla v naleptaném gumovém těsnění hrdla benz.nádrže - napadané na dno a ten maglajs se nasál čerpadlem a opět byla totálka. Za ty dva roky suma sumárum = 2 el.čerpadla + 2 benz.filtry + nervy (teď tam je silikon a je klídek) !t
Makarska Rivijera moj drugi dom
kaktuskaktusČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

Stemi napsal:
...onehdá jsem někde četl, že se nikdy nádrž nemá ničím izolovat, kvůli odpařování PB, problém ani v - 20`C jsem nikdy neměl.
Ale jinak jsem i "plynař" u auta nějakých 10 let (už druhá 65 lt nádrž) a naprosto v pohodě. Jen jednou mne to nechalo v A tunelu, když mi došel plyn a přepnul jsem na benzín - docela horor !!! Byl totálně ucpaný filtr i čerpadlo a to se po výměně opakovalo po roce ve Slo téměř na chlup znovu. Tentokrát ještě navíc s výplachem nádrže... :v opakující se závada byla v naleptaném gumovém těsnění hrdla benz.nádrže - napadané na dno a ten maglajs se nasál čerpadlem a opět byla totálka. Za ty dva roky suma sumárum = 2 el.čerpadla + 2 benz.filtry + nervy (teď tam je silikon a je klídek) !t

Ta guma se naleptáva starým benzínem, nebo výpary ze starého benzínu. Chce to občas vyjet do dna a načerpat nové palivo a tím předejdeš tomu, že se ti naleptá nějaké další těsnění nebo hadice. O tom bych mohl vyprávět.
kaktuskaktusČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

vetrnici napsal:
Zdravím.

Mám prosbu ,může mi někdo poradit: mám v obytce cca 130l nádrž na LPG,které tankuji u benzínek a měl jsem letos v zimě problémi s tím,že mí tam zůstával butan,protože se v zimě neodpařuje.
Tak jsem se rozhodl nádrž i s ventilem zaizolovat a ohřívat vzduchem,aby byly v teple.
A teď ten dotaz-když to tak udělám ,ale přitom nezaizoluji trubku(vedoucí pod autem) nezamrzne mi to LPG(butan ) potom v té trubce?

Díky za Vaše případné zkušenosti,poznatky a rady.

Větrník:x

A ten plyn používáš jako palivo v benzínovém autě nebo jen pro topení? :x
Upravil kaktus dne 07.12.2009 18:28, před 14 let
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 14 let
Ta guma se naleptáva starým benzínem, nebo výpary ze starého benzínu. Chce to občas vyjet do dna a načerpat nové palivo a tím předejdeš tomu, že se ti naleptá nějaké další těsnění nebo hadice. O tom bych mohl vyprávět

Jó, teď už vím taky, za blbost se holt platí. Měl jsem pořád plnou a jezdil jen na plyn, takže tu gumu to vlastně zevnitř sežralo.
Klepu na dřevo, no snad s tím silkonem (už 2 rok) a s 1/2 v nádrži i občasným vyjížděním benzinu bude vše už OK.
Ale znovu opakuji, na plyn nedám dopustit :g
Makarska Rivijera moj drugi dom
V
vetrniciČlen
Přidáno před 14 let

Citovat

kaktus napsal:

Citovat

vetrnici napsal:
Zdravím.

Mám prosbu ,může mi někdo poradit: mám v obytce cca 130l nádrž na LPG,které tankuji u benzínek a měl jsem letos v zimě problémi s tím,že mí tam zůstával butan,protože se v zimě neodpařuje.
Tak jsem se rozhodl nádrž i s ventilem zaizolovat a ohřívat vzduchem,aby byly v teple.
A teď ten dotaz-když to tak udělám ,ale přitom nezaizoluji trubku(vedoucí pod autem) nezamrzne mi to LPG(butan ) potom v té trubce?

Díky za Vaše případné zkušenosti,poznatky a rady.

Větrník:x

A ten plyn používáš jako palivo v benzínovém autě nebo jen pro topení? :x


Tím LPG topím v Trumatiku. Větrník
kaktuskaktusČlen
Přidáno před 14 let
Můj názor je takový, že zaizolovat a vytápět prostor kolem nádrže bude stačit a jak říka harley butan už nezkapalní. Navíc každým dotankováním naředíš zbytky starého butanu v nádrži novým plynem a tím by měl být problém z odpařováním vyřešen. !r
V
vetrniciČlen
Přidáno před 14 let
Děkuji za názory. Půjdu do toho. Větrník:^
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Simona a Pavel, Fun, morcak, Jirka S, vondracek, jirkamds, kaktus, zc1, stunik, vetrnici, harley, SteMi

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,139,903 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24344 sekund | Průměrně za: 0.24344 (0) sekund | Dotazy: 143 | Použitá paměť: 2.3MB/4MB