AHOJ mám problém s regulátorem plynu...při používání plynových lahví bylo vše v pořádku. Po zabudování přídavné nádrže na LPG se mi stalo že regulátor zamrzl... nezná někdo příčinu, nebo snad lépe radu na vyřešení problému. Předem děkuji
Upravil Fun dne 08.02.2009 23:03,
před 15 letFunHlavní administrátor Přidáno
před 15 letJá nádrže nemám, takže jen předávám co jsem pochytil. Určitě se někdo, kdo má zabudované nádrže ozve.
Tedy regulátor mohl zamrznout proto, že se do něho dostal LPG v tekutém stavu. Zabránit tomu lze nepřeplňováním nádrží.:x
Fun
Asi to nebude váš případ, ale jeden kolega si mazaně na starší autonádrž připevnil regulátor a zapomněl vyndat z nádrže trubičku, takže mu tam tekl kapalný plyn. Pak se nestačil divit jaký plameny šlehaly z vařiče :o
Jirka SČlen Přidáno
před 15 letPotiže mi vždy vznikly pouze z přeplněných nádrží.,,,,,Je to přesně jak definoval admin-fun. Mám jen tři malinké nádrže po padesáti litrech, když nedozoruješ, je to problem..
ahoj,díky za rady,problém byl opravdu asi v přeplněné nádrži.Čau
vondracekČlen Přidáno
před 15 letVycházím z praxe na autě, jezdím na PB 10 let a někdy ve snaze nacpat do nádrže co nejvíc plynu při chrčení pojistného ventilu čerpadla to pak asi 3-4 km jede špatně, musím dokonce i přepínat na benzin, plyn tam jde málo, pravdu mají všichni co uvádí ,že to zamrzá, čím je větší odběr, tak tím více. Chce to hlídat plnění, nebo u plných bomb první odběr pozvolný.
Proto se přeci všude plní LPG na 80% z celkového objemu, jednak kvůli roztažnosti a pak kvůli zkapalnění, snad neplácám blbosti :D
vondracekČlen Přidáno
před 15 letMůj Bože, nikdo Tě přece nenutí, abys byl ke kvalitě svých výroků tak přehnaně sebekritický.
Na LPG mám najeto cca 170 000 km. Dalo by se snadno spočítat, kolikrát jsem tankoval
LPG u mnoha čerpadel u ná s i v SR. Nikde jsem se nesetkal s nějakým technickým zařízením, které by množství čerpaného plynu omezovalo na oněch 80%. Pojistný ventil je dík tepelným změnám okolí a roztažnosti plynu velmi nepřesný a umožňuje obsluze načerpat plynu co nejvíce, což je její záměr. Vlastní kontrola zákazníka pohledem na číselník stojanu je také nepřesná, neboť neví, kolik plynu v nádrži před započetím čerpání bylo. Většinou mi bylo natankováno /často jsem dojížděl s minimem plynu/ 42 litrů, což je 93 %! Je to sice hrůza, ale je vždy možná útěcha, že nádrž je dimenzována na sedminásobný tlak a nezkapalněný plyn v prostoru nad hladinou vzniklým tlakem je objemově 260x minimalizován. Jev zvaný zkratkou
"BLEVE" nastává při daleko větších teplotách, než vzniká v autě v letních dnech, doporučuji ale
nadlimitní plyn ihned "odjet".
Zas takový odborník nejsem, klidně mohu být ke svým výrokům rovněž přehnaně sebekritický.
Upravil vondracek dne 01.03.2009 01:44,
před 15 letkaktusČlen Přidáno
před 15 letV automobilech provozovaných s LPG je plnění na 80% docíleno ventilem ovládaným plovákem. Dojde li k přeplnění nádrže, je to způsobeno přilepením plováku na dně nádrže ve které se časem vytvořily usazeniny. Co se týče automobilové nádrže, plyn opouští nádrž vždy v kapalném stavu( sání u dna) a k odpařování dochází až ve vyhřívaném regulátoru. Jikak je tomu u láhvi, kde k odpařování docházi již na hladině láhve. Z toho vyplývá jak již zmíníl morcak, je potřeba zajistit sání v horní části nádrže. Pozor na životnost nádrže která je deset let!!! Datum je uvedeno na štítku nádrže. Použití prodadlé nádrže je nepřípustné.
zc1Člen Přidáno
před 15 letNádrž na plyn používám ve druhém karavanu už dohromady cca 10 let,je nutné z nádrže odstranit nasávací trubičku nebo ji alespon ohnout k vrchu nádrže.Stačí netlačit plyn na silu a vypnout hned při prvním cvaknutí.Když se to přece jen podaří tak stačí nepoužívat plynové spotřebiče za jízdy-při šplouchání se nasaje kapalný plyn a v regulátoru zamrzne.I při maximálním naplnéní ale v klidu na rovině se toto nestane a jede vše v pohodě s klesající hladinou to přestane vadit i za jízdy.
Zkus pootočit tlakovou nádobu kolem dvé osy jakoby ventilem výš nebo níž. Některé stojany na LPG, od kterých vedou dvě trubky mají okruh, tzn. že na stojanu se peníze počítají ale plyn jde zpět do nádrží. Chce to skutečně po zaprdění plnícího ventilu přestat plnit. Jde také o to jak je na tom memrána reduktoru.
Zdravím.
Mám prosbu ,může mi někdo poradit: mám v obytce cca 130l nádrž na LPG,které tankuji u benzínek a měl jsem letos v zimě problémi s tím,že mí tam zůstával butan,protože se v zimě neodpařuje.
Tak jsem se rozhodl nádrž i s ventilem zaizolovat a ohřívat vzduchem,aby byly v teple.
A teď ten dotaz-když to tak udělám ,ale přitom nezaizoluji trubku(vedoucí pod autem) nezamrzne mi to LPG(butan ) potom v té trubce?
Díky za Vaše případné zkušenosti,poznatky a rady.
Větrník:x
harleyČlen Přidáno
před 14 letJe lepší obalit ty spodní venkovní trubky nějakou izolací,ale ani tak to v-10 nezamrzne.Mám to odskoušený.(butan nezkapalní)
SteMiČlen Přidáno
před 14 let...onehdá jsem někde četl, že se nikdy nádrž nemá ničím izolovat, kvůli odpařování PB, problém ani v - 20`C jsem nikdy neměl.
Ale jinak jsem i "plynař" u auta nějakých 10 let (už druhá 65 lt nádrž) a naprosto v pohodě. Jen jednou mne to nechalo v A tunelu, když mi došel plyn a přepnul jsem na benzín - docela horor !!! Byl totálně ucpaný filtr i čerpadlo a to se po výměně opakovalo po roce ve Slo téměř na chlup znovu. Tentokrát ještě navíc s výplachem nádrže... :v opakující se závada byla v naleptaném gumovém těsnění hrdla benz.nádrže - napadané na dno a ten maglajs se nasál čerpadlem a opět byla totálka. Za ty dva roky suma sumárum = 2 el.čerpadla + 2 benz.filtry + nervy (teď tam je silikon a je klídek) !t
Makarska Rivijera moj drugi dom
SteMiČlen Přidáno
před 14 letTa guma se naleptáva starým benzínem, nebo výpary ze starého benzínu. Chce to občas vyjet do dna a načerpat nové palivo a tím předejdeš tomu, že se ti naleptá nějaké další těsnění nebo hadice. O tom bych mohl vyprávět
Jó, teď už vím taky, za blbost se holt platí. Měl jsem pořád plnou a jezdil jen na plyn, takže tu gumu to vlastně zevnitř sežralo.
Klepu na dřevo, no snad s tím silkonem (už 2 rok) a s 1/2 v nádrži i občasným vyjížděním benzinu bude vše už OK.
Ale znovu opakuji, na plyn nedám dopustit :g
Makarska Rivijera moj drugi dom
kaktusČlen Přidáno
před 14 letMůj názor je takový, že zaizolovat a vytápět prostor kolem nádrže bude stačit a jak říka harley butan už nezkapalní. Navíc každým dotankováním naředíš zbytky starého butanu v nádrži novým plynem a tím by měl být problém z odpařováním vyřešen. !r
Děkuji za názory. Půjdu do toho. Větrník:^