Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
Jauda napsal:
Na radu zde jsem objednal ampermetr s voltmetrem z odkaz DX.
Teď se chci zeptat, jak jej zapojit.
chtěl bych měřit celkové napětí z baterky a ktuální spotřebu karavanu z 12V.
Jde to?
tady je schéma:
http://www.dx.com...4TdxK-KCM9Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Jarek DominikaČlen Přidáno
před 10 letPozor na napájecí napětí. Asi bych pro jistotu volil galvanicky oddělené jinak by to mohlo možná i umřít.
Jinak dle mého neohrabaného schématu to zapoj jen bez přepínače a druhého bočníku a fungovat ti to bude.
Telefon:608703865
Upravil Jarek Dominika dne 27.05.2014 22:06,
před 10 letTomTPČlen Přidáno
před 10 letTyhle LEDkový měřáky ve většině dc/dc měnič k napájení (oproti LCD verzi) nepotřebují a kdo ho potřebuje ať řekne svojemu ajťákovi o starý vyřazený síťový karty s BNC konektorama, na většině tenhle měnič je a zadarmo :-)
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
JaudaNováček Přidáno
před 10 letsíťových karet mám dost :-D
Ale pomohlo by mi, kdyby mi někdo polopaticky vysvětlil, který drát kam zapojit.
Dle všeho se mají zapojit jen 4?
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letpřeklad z návodu je zde, Zapojení:
Černá čára (tenký): neobsazeno nebo buck obvod (modul) negativní
Červená čára (tenký): napájení +
Černá čára (tlustý): COM, společné měření
Červená čára (tlustý): PW +, měření napětí na svorkách vstupu pozitivní
Žlutá čára (tlustý): V +, proudový vstup +
:_
ten bočník mají do série na - pól baterie,
černý a žlutý jdou k bočníku, červený na + baterie, jen je otázka jak to napájení já měl jiný měřák a tam jsem musel napájení oddělit, ale tady to vypadá že to můžeš zapojit taky přímo na +
zbyde nezapojený jeden černý drát.
pokud si nejsi jistý sežeň elektrikáře ať ti to připojí
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
JaudaNováček Přidáno
před 10 letNapětí se mi podařilo rozchodit. I proud na žárovce jsem změřil, ale nevím, kam zapojit měření proudu, aby mi to měřilo proud. zatížení celého karavanu na 12V větvi.
a druhý dotaz: Proč mi měnič z 230V na 12V dává 15,6V (bez zatížení). Druhý měnič, který jsem vyndal dá "jen" 13,6V.
Nefunguje mi kvůli tomu měnič 12/230V
Nerad bych někoho brzdil v rozletu, ale vysvětlil Vám už někdo, že všechny ty voltmetry, ampérmetry, kontrolky, rádia, televize, měniče ..... mají taky nějaký odběr naprázdno. Já jen abyste se nedivili, že odstavíte karavan na dva měsíce a baterka bude v háji. A taky existuje něco jako průřez vodiče odpovídající předpokládanému zatížení, velikost a provedení svorek atd. To, že jsem v žádném ze schémat neobjevil pojistku mě taky nenechává v klidu. Samozřejmě, dá se to všechno vyřešit ale musí to dělat někdo, kdo tomu rozumí a domyslí případné konsekvence. Nízkonapěťový rozvod sice není tak nebezpečný jako plyn ale přesto by ani do něj amatér vrtat neměl. Nakonec Karel Prokop by mohl vyprávět, čeho je český šikula schopen :o
Omlouvám se za OT.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letCitovat
Jauda napsal:
Napětí se mi podařilo rozchodit. I proud na žárovce jsem změřil, ale nevím, kam zapojit měření proudu, aby mi to měřilo proud. zatížení celého karavanu na 12V větvi.
a druhý dotaz: Proč mi měnič z 230V na 12V dává 15,6V (bez zatížení). Druhý měnič, který jsem vyndal dá "jen" 13,6V.
Nefunguje mi kvůli tomu měnič 12/230V
ten bočník dej na - pol baterie (co nejblíže k baterii !! ) a budeš vidět kolik ti jde do/z baterie jinak jak píše RUDY dal bych to měřidlo přes vypínač abys to zapnul jen když budeš chtít měřit a nějaká ta pojistka na přívodu (co nejblíže k přípojce na baterii by taky neškodila).
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
JaudaNováček Přidáno
před 10 letPojistky samozřejmě jsou. 10A by mělo stačit, ne?
A vypínač je taky v plánu, ale první to potřebuju rochodit "natvrdo".
To mám dát červené dráty na +pól a černý zem a žlutý měřící na -pól? To mi nefungovalo resp napětí ano, ale proud ne.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 letna tom schéma je to dost pěkně vidět, ten bočník musí být v sérii ze spotřebičem na - pólu baterie
( tím všechen proud poteče přes ten bočník) a ten žlutej a černej drát z měřáčku jsou napojené na ten bočník.
(ten měřák vlastně měří úbytek napětí které vzniká průtokem proudu přes ten bočník, (žádný silový proud do měřáku nejde ! )
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
TomTPČlen Přidáno
před 10 letTom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 10 let
pozor mám dojem že ten první odkaz je na měřák který měří jenom AC tedy střídavé napětí a proud
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Jirka CanonČlen Přidáno
před 10 letA není to jedno ? "Hladkej" proud prej nezabíjí ... Řešíte maličkosti.
TomTPČlen Přidáno
před 10 letJá si to vztáhnul k tomu měniči který měnil. Tam by žádnej bočník na vstupu řešit nemusel a mohl to na výstupu snímat indukcí. Tímto je samozřejmě špatný i typ měřidla v odkaze. Díky za opravu. Už čtu co jsem přeskočil.
Automatické sloučení 01.06.2014 22:46:
Citovat
Jauda napsal:
síťových karet mám dost :-D
Ale pomohlo by mi, kdyby mi někdo polopaticky vysvětlil, který drát kam zapojit.
Dle všeho se mají zapojit jen 4?
Dost ? :^ Většinou už jsou ve šroťáku. Jsou to staré karty s konektorem BNC. Nemají to všechny, ale pokud jich máš dost tak tam hledej dost velký černý obdélníček připomínající pouzdrem relé, s nápisem obsahující "0509" a pokud možno kde nejsou v desce zapájeny všechny vývody kvůli snadnějšímu odpájení. Vstup je 5V, výstup 9V. Datasheet se zapojením vývodů ti k danýmu typu můžu poslat.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Upravil TomTP dne 01.06.2014 22:46,
před 10 letJaudaNováček Přidáno
před 10 letFunguje - všem zúčastněným děkuji :g