Citovat
leosmalik napsal:
Každý brzdový kotouč,buben má předepsanou min. tloušťku,(buben max průměr) kdy je třeba ho vyměnit.Toto se kontroluje na servisních prohlídkách v předepsaný čas.Ale maximální opotřebení u kotoučů nastává v průměru 80 - 90 t.km (teda u běžných aut +.dodávky) .najet 160 t.km je maximální hazard se životem.Viděl jsem už všechny možné poškození na brzdových kotoučích včetně toho zde popisovaného,ale vždy to bylo vinou nesprávné fnce brzd.třmenů či nadměrného opotřebení!
Takže vážený příteli. To, co píšeš by platilo možná, pokud bych za tu dobu měnil troje, nebo čtvery destičky a nechal tam původní kotouče. Jenže za oněch 160 tis. km mají první destičky ještě více než 4 mm. Znamená to pouze, že mnohem méně krát šlapu na brzdu. Každý holt máme jiný způsob jízdy. Kotouče mají do minimální tlouštky ještě 3 mm. Také 6 let není tak dlouhá doba na korozi žebírek mezi půlkami kotoučů. Mám 7,5 roku Audi Q7. První majitel. Najeto 230 tis. km. Ve 150 tis. byly měněny destičky a kotouče jsou stále původní!
Chodím se všemi svými dopravními prostředky na pravidelné kontroly po stanovených intervalech. Také si osobně kontroluji stav brzd při každé půlroční výměně pneumatik. Mám najeto již 2 mil. km a toto se mi nikdy s brzdovým kotoučem nestalo.
Hazard se životem je jízda brzda-plyn a výměny brzd po 20-30 tis. km. Rozhodně ne, když jezdím tak, že se snažím používat brzdy co nejméně.
To si vážně myslíš, že v kotouči poprakaly vnitřní žebra proto, že byl z vnější strany opotřebený? Já jsem zase viděl u sebevrahů kotouče, které měly tlouštku žiletky, ale žebra měly v pořádku.
Mimochodem jsem byl v únoru na technické a nožní brzda měla parametry nového auta. Ruční byla horší. Jeden lanovod jsem musel vyměnit, byl přidřený.
Závěrem mohu připomenout obecné pravidlo, že kotouč se mění při sudých výměnách destiček. To ovšem platí u nových vozidel, kde je záruka nepoužití dílů od pofidérních výrobců. Je možné koupi příliš tvrdé destičky, které potom vydrží víc, než samotný kotouč.
Doufám, že mě příště nenapíšeš, že hazarduji se životem, když najedu na pneumatikách přes 90 tis km, a jiní řidiči najiždějí méně.
Automatické sloučení 19.04.2014 00:43:
Citovat
zemanekpetr napsal:
Jsi asi dobrý šofér žádný brzda plyn brzda plyn že ti destičky vydrźely tak dlouho.Mé se při kontrole brzd kterou si provádím sám stalo, že při čištěnì plného kotouče od "okují"které vznikají opakovaným zahříváním kotouče a ochlazením vodou, se ulomil brzdný kotouč od středu náboje.Bylo jasné, že činná plocha měla dostatečnou tloušťku ale přechod mezi nábojem a kotoučem byl ztenčený korozí.U dutých kotoučů má tato rez mnohem větší plochu.I toto může být přìčina vzhledem ke stáří .U nového vozu pak vadný materiál kotouče.Oba jsme přežili ,jedeme dál. Čau
Ahoj, a u jak starého auta to bylo? U mého by se to po 6-ti letech stát nemělo. Spíš si myslím, že tam byla nějaké materiálová vada. Mohla by to ale být vada celé série. Když jsem kupoval před 16-ti lety novou Audi A6, po 15 tis. km se zkroutily kotouče. V servisu jsem zjistil, že svolávájí určitá výrobní čísla aut na výměnu. Souhlasím s tebou ohledně ploch u kotoučuů s vnitřním chlazením. Je zde větší možnost koroze, ale stejně musí být životnost větší, než těch 6 let. I když jezdím celoročně a v zimě a při solení dostávají zabrat mnohem více.
Pepa