Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Přední brzdy: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Přední brzdy

Poslední aktualizace před 10 let
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 10 let
Chci se podělit o jednu nepříjemnou zkušenost.
Minulý víkend jsme měli setkání karavanů a obytných aut značky Bürstner v Třeboni. Večer slovo dalo slovo a povídalo se o zkušenostech. Když se hovořilo o brzdách, já jsem sdělil, že zatím nemám žádné zkušenosti, nic jsem s nimi nedělal za celých 160 tis. km. Byla to pravda jen do té minulé neděle. Při cestě domů jsem při brždění cítíl něco divného. Něco, co vzdáleně připomínalo křivé kotouče, ale do pedálu se pulsování nedostalo.
Šok přišel při rozebrání pravého předního kola. Destičky měli ještě asi 3 mm, kotouč nebyl ani moc sjetý, ani dosedací plocha destiček nebyla výrazně vydřená či vroubkovaná. Kotouč se ale rozpadl na dvě poloviny a to v místech otvorů pro vnitřní chlazení. Prostě se oddělila část pro dosednutí levé destičky od části kotouče pro dosednutí pravé destičky. Nechci ani domyslet, co by se mohlo stát při intenzivnějším brždění. Pravděpodobně by došlo k úplnému zablokování pravého předního kola.
Nevím, zda je to vyjímečná událost, třeba způsobená vadou materiálu, nebo se to může běžně stát každému. Možná bude dobré, při každé výměně pneu na jaře a na podzim, zevrubněji prohlédnout brzdové kotouče. Alespoň já to budu od této zkušenosti dělat. Většina z nás totiž žije jen jednou.

Pepa
leosmalikleosmalikČlen
Přidáno před 10 let
160T.KM?To je jako kdyby jsi najezdil na motorový olej 100TKM a pak se divil že se zadřel motor.
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
janiskaravanyjaniskaravanyČlen
Přidáno před 10 let
Znacka Burstner nema nic spolecne s brzdam. Ale Fiat neco ma...
MB Sprinter 211cdi Black Edition

:_ truhlářská práce...take přestavby karavanu i obytných vozu :_

Náhradní díly pro karavany...

http://caravancz....

Jānis!lMarcela a T&M a O&A !Mwww.sidecarcermak.cz!M
furgonfurgonČlen
Přidáno před 10 let
a proč by se nedalo na kotouče najet 160tkm, když mají danou tlouštku, tak není důvod je měnit nejsou z gumy. Anebo se mýlím:x
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
janiskaravanyjaniskaravanyČlen
Přidáno před 10 let
Muzes i 200tkm ale kazdy jede a brzdy jinak...a taky, kam jede...
MB Sprinter 211cdi Black Edition

:_ truhlářská práce...take přestavby karavanu i obytných vozu :_

Náhradní díly pro karavany...

http://caravancz....

Jānis!lMarcela a T&M a O&A !Mwww.sidecarcermak.cz!M
O
oldjanČlen
Přidáno před 10 let
Brzdy by se měly jednou za rok, max dva, rozebrat, vyčistit, uvolnit a namazat! pohyblivé části, aby vše chodilo volně, odvzdušnit a případně vyměnit brzdovku. Kotouče by měly být hladké ,vyleštěné, destičky dostatečně silné a nesmí mít na sobě známky prasklin.
Životnost brzd bývá různá dle typu auta a nejde říci, kolik by měly vydržet. Hodně lidí si myslí, že ušetří, když budou brzdy, šetřit, neušetří nic, čas je zkrátka sežere, kotouče shnijou, destičky se rozpadnou. V extremu se stává, že odpadne třecí material destičky a při sjetých kotoučích, může vypadnout i její kovová část na silnici, řidič nemusí nic tušit a při prvním zabrždění, nastává divení a úlek, že pedál je na podlaze.
Nedávno jsem tohle řešil na jednom dukatu, škoda, že jsem to nenafotil.
Takto kontrolujeme brzdy při každé servisní prohlídce, tedy pokud není zákazník proti a nechce šetřit, anebo auto není na prohlídce častěji, jak za rok.
Takže, kdo jste neviděli brzdy několik let, máte nejvyšší čas, sezona začíná:_

Taky není od věci, si auto vyzkoušet jak se chová, na mokrém asfaltu auto rozjet na cca 60km a skočit na brzdy, pokud se kola neblokují nebo nespustí abs, anebo naopak zablokují předky příliš brzy a auto přesto se pohybuje dál, jako by se nechumelilo, není něco v pořádku, ovšem nemusi to být jen brzdami, stačí staré tvrdé pneu.
A ještě jsem zapomněl na brzdové trubky a hadičky, tam taky čas neůprosně hlodá.

Ono, když vám chybí na dobrždění dva metry a přitom stačilo mít nezarezlé brzdy, je to k vzteku
mekiemekieČlen
Přidáno před 10 let
Tak jak píše Oldjan, to můžu podepsat. Minimálně když se přehazují letní a zimní gumy, je ideální čas, kdy se dá dvakrát ročně udělat bez zvýšené námahy kontrola brzd a jejich stavu a pokud je kotouč nerovnoměrně orezlý místo vyleštěný a destičky odrbané, je potřeba dělat zákrok dřív, než bude pozdě - Není horší závada než nefunkční brzdy. Jinak si ale myslím, že prasknutí kotoučů, tak jak píše Pepa je spíš výjimka. Obvykle kotouče praskají spíš zahřátím na třecí ploše, oddělení levé a pravé části jsem ještě neviděl.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
leosmalikleosmalikČlen
Přidáno před 10 let
Každý brzdový kotouč,buben má předepsanou min. tloušťku,(buben max průměr) kdy je třeba ho vyměnit.Toto se kontroluje na servisních prohlídkách v předepsaný čas.Ale maximální opotřebení u kotoučů nastává v průměru 80 - 90 t.km (teda u běžných aut +.dodávky) .najet 160 t.km je maximální hazard se životem.Viděl jsem už všechny možné poškození na brzdových kotoučích včetně toho zde popisovaného,ale vždy to bylo vinou nesprávné fnce brzd.třmenů či nadměrného opotřebení!
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
Upravil leosmalik dne 18.04.2014 07:34, před 10 let
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 10 let
Jsi asi dobrý šofér žádný brzda plyn brzda plyn že ti destičky vydrźely tak dlouho.Mé se při kontrole brzd kterou si provádím sám stalo, že při čištěnì plného kotouče od "okují"které vznikají opakovaným zahříváním kotouče a ochlazením vodou, se ulomil brzdný kotouč od středu náboje.Bylo jasné, že činná plocha měla dostatečnou tloušťku ale přechod mezi nábojem a kotoučem byl ztenčený korozí.U dutých kotoučů má tato rez mnohem větší plochu.I toto může být přìčina vzhledem ke stáří .U nového vozu pak vadný materiál kotouče.Oba jsme přežili ,jedeme dál. Čau
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

leosmalik napsal:

Každý brzdový kotouč,buben má předepsanou min. tloušťku,(buben max průměr) kdy je třeba ho vyměnit.Toto se kontroluje na servisních prohlídkách v předepsaný čas.Ale maximální opotřebení u kotoučů nastává v průměru 80 - 90 t.km (teda u běžných aut +.dodávky) .najet 160 t.km je maximální hazard se životem.Viděl jsem už všechny možné poškození na brzdových kotoučích včetně toho zde popisovaného,ale vždy to bylo vinou nesprávné fnce brzd.třmenů či nadměrného opotřebení!


Takže vážený příteli. To, co píšeš by platilo možná, pokud bych za tu dobu měnil troje, nebo čtvery destičky a nechal tam původní kotouče. Jenže za oněch 160 tis. km mají první destičky ještě více než 4 mm. Znamená to pouze, že mnohem méně krát šlapu na brzdu. Každý holt máme jiný způsob jízdy. Kotouče mají do minimální tlouštky ještě 3 mm. Také 6 let není tak dlouhá doba na korozi žebírek mezi půlkami kotoučů. Mám 7,5 roku Audi Q7. První majitel. Najeto 230 tis. km. Ve 150 tis. byly měněny destičky a kotouče jsou stále původní!
Chodím se všemi svými dopravními prostředky na pravidelné kontroly po stanovených intervalech. Také si osobně kontroluji stav brzd při každé půlroční výměně pneumatik. Mám najeto již 2 mil. km a toto se mi nikdy s brzdovým kotoučem nestalo.
Hazard se životem je jízda brzda-plyn a výměny brzd po 20-30 tis. km. Rozhodně ne, když jezdím tak, že se snažím používat brzdy co nejméně.
To si vážně myslíš, že v kotouči poprakaly vnitřní žebra proto, že byl z vnější strany opotřebený? Já jsem zase viděl u sebevrahů kotouče, které měly tlouštku žiletky, ale žebra měly v pořádku.
Mimochodem jsem byl v únoru na technické a nožní brzda měla parametry nového auta. Ruční byla horší. Jeden lanovod jsem musel vyměnit, byl přidřený.
Závěrem mohu připomenout obecné pravidlo, že kotouč se mění při sudých výměnách destiček. To ovšem platí u nových vozidel, kde je záruka nepoužití dílů od pofidérních výrobců. Je možné koupi příliš tvrdé destičky, které potom vydrží víc, než samotný kotouč.
Doufám, že mě příště nenapíšeš, že hazarduji se životem, když najedu na pneumatikách přes 90 tis km, a jiní řidiči najiždějí méně.

Automatické sloučení 19.04.2014 00:43:

Citovat

zemanekpetr napsal:

Jsi asi dobrý šofér žádný brzda plyn brzda plyn že ti destičky vydrźely tak dlouho.Mé se při kontrole brzd kterou si provádím sám stalo, že při čištěnì plného kotouče od "okují"které vznikají opakovaným zahříváním kotouče a ochlazením vodou, se ulomil brzdný kotouč od středu náboje.Bylo jasné, že činná plocha měla dostatečnou tloušťku ale přechod mezi nábojem a kotoučem byl ztenčený korozí.U dutých kotoučů má tato rez mnohem větší plochu.I toto může být přìčina vzhledem ke stáří .U nového vozu pak vadný materiál kotouče.Oba jsme přežili ,jedeme dál. Čau


Ahoj, a u jak starého auta to bylo? U mého by se to po 6-ti letech stát nemělo. Spíš si myslím, že tam byla nějaké materiálová vada. Mohla by to ale být vada celé série. Když jsem kupoval před 16-ti lety novou Audi A6, po 15 tis. km se zkroutily kotouče. V servisu jsem zjistil, že svolávájí určitá výrobní čísla aut na výměnu. Souhlasím s tebou ohledně ploch u kotoučuů s vnitřním chlazením. Je zde větší možnost koroze, ale stejně musí být životnost větší, než těch 6 let. I když jezdím celoročně a v zimě a při solení dostávají zabrat mnohem více.

Pepa
Upravil Pepa z Plzne dne 19.04.2014 00:43, před 10 let
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 10 let
Ano máš pravdu,šest let je málo já měl kotoče starý 13 let.V tvém přìpadě bych to viděl na vadu mat. protoźe při slabém stalém brźďéní by ti odešly brzdové destičky,při silném ti vozidlo tákne na stranu.To nastává při znečištění brzdového třmenu a válce oxidací, prachem atd. a zase odejdou br.desky.Doporučuji při výměně kol na zimní potočit brzdovým kotoučem a zjistit zda je volný a není přibržďovaný nevracejìcima br.destičkama což u starších vozů bývá častá závada.Tím ochráníš brz. desky a případnou poruchu př. ložiska v kole . Kotouč zkontrolovat vizuélně zda nemá praskliny víc se s tìm asi dělat nedá.Opotřebení kotouče poznáš jeho podélnou hrbolatostí a šuplerou nebo mikrometrem.Mezní hodnota ztenčení kotouče je v manuálu který shodou okolností také tady scháním na Fiat dukato od r.2006.Ať se dařì čau..
leosmalikleosmalikČlen
Přidáno před 10 let
Příteli napiš tedy data, ať diskuze není planá!
Ty data jsou,:momentální tloušťka kotouče na pracovní ploše?Měřeno mikrometrem na prac.ploše ne na hraně kot.
Kolik je výrobcem udávaná min možná tloušťka kotou?
Předpokládám že auto jsi koupil nové a dnes má najeto 160T.KM?A jaký je rok výroby?
Poškozený brzdový kotouč má (normální barvu) není do modra?
A když tak napiš jak si vysvětluješ že se to stalo?
Předpokládám teda že auto bylo nové a kotouče i desky byly z výroby,tedy značkové.
Na deskách je vidět nějaké nápisy?Napiš jaké.
Znova říkám to co se Ti stalo,není vinou výrobce (teda nemluvím o noname a neprvovýrobních značkách) ani brzd.kotoučů ani destiček ani auta..... ale zcela jistě uživatelem.popř servisem..
Průměr a přibližnou výměnu jsem psal z průměrů které jsou známy,a které mám udělané za svou praxi.
Jsou auta které mají brzdy poddimenzované a na druhou stranu auta s brzdami předimenzovanými.
Takže je jasné že budou velké rozdíly,ve výměně ty rozdíly budou jistě i v tom jak člověk jezdí.
Pokud tvoje auto je to co je v avatarru,tak podvozek Fiat je jasný,a také je jané že většinou přetížená obytka bude mít větší nároky na brzdy.

Zapřemýšlej jak často a čím myješ auto a kola?
U myčky nebo doma?Co na to používáš?Jak to ředíš?
Atd,atd, ale napsal jsem Ti odpověď na Tvou SZ kde,požaduju na Tebe kontakt,pak zavolám můžeme si to vysvětlit.Protože všechno rozepisovat opravdu nejde.....

Je ale možné že t bude zajímat více lidí...
Leoš,Petra,Laura (11),
BMW X5 + Burstner Trecento 540TL
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

zemanekpetr napsal:

Ano máš pravdu,šest let je málo já měl kotoče starý 13 let.V tvém přìpadě bych to viděl na vadu mat. protoźe při slabém stalém brźďéní by ti odešly brzdové destičky,při silném ti vozidlo tákne na stranu.To nastává při znečištění brzdového třmenu a válce oxidací, prachem atd. a zase odejdou br.desky.Doporučuji při výměně kol na zimní potočit brzdovým kotoučem a zjistit zda je volný a není přibržďovaný nevracejìcima br.destičkama což u starších vozů bývá častá závada.Tím ochráníš brz. desky a případnou poruchu př. ložiska v kole . Kotouč zkontrolovat vizuélně zda nemá praskliny víc se s tìm asi dělat nedá.Opotřebení kotouče poznáš jeho podélnou hrbolatostí a šuplerou nebo mikrometrem.Mezní hodnota ztenčení kotouče je v manuálu který shodou okolností také tady scháním na Fiat dukato od r.2006.Ať se dařì čau..


S většinou souhlasím. Dle servisní knížky má moje Aviano interval 45 tis. km. Pro jistotu jezdím do značkového servisu od koupě nového jedenkrát ročně, t.j. po cca 25 tis. km. Celková kontrola před zimou je dobrá. Za těch 6 let mě na brzdách nic nenašli a také neměnili. Destičky byly ojeté stejnoměrně. Když by některá byla přidřená, asi by se na ní objevilo nadměrné opotřebení proti těm správně fungujícícm. Ale je trochu rozdíl u pevného třmenu a plovoucího.

Pravidelně jsem brzdy rozebíral a promazával u Žigulíka, tam použitím nevhodných slitin skutečně docházelo při celoročním používání k silné oxydaci a jedna, nebo všechny destičky (pístky) zůstávaly viset. Ale to už je dávno. Přiznám se, že to u novodobých aut preventivně nedělám. Jen při výměně destiček. A to je skutečně po několika letech. Vizuelní kontrolu kotoučů dělám dvakrát ročně, výdy při výměně pneu. Je to ale jen optická míra opotřebení, zda je brzdná plocha hladká a zda nejsou viditelné praskliny. I když by se měly všechny tyto závady řidiči projevit v tom, že se brzdy budou chovat jinak.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 10 let
Zrejme nejvetsi vliv bude mit unava materialu , ktera u pretizene obytky muze prijit driv. I kdyz se desky i kotouce tvari ok, tak ty tepelny pecky co obcas dostavaji, proces unavy materialu urychli.
Riziko prasknuti kotouce lze do znacne miry eliminovat
vcasnejsi vymenou kotoucu u obytky obzvlast.
Pepovi diky za prinosnou zkusenost.
O
oldjanČlen
Přidáno před 10 let
Pepo není to žádná vada materialu, prostě kotouč zkoródoval zevnitř. Ovšem zarážející je, že na to nikdo nepřišel při kontrole. Kdyby totiž někdo fyzicky ty brzdy rozebral a oklepal kotouč kladívkem, tak by zjistil, že ty žebra jsou slabá, nebo že ten kotouč už nezvoní, tak jak má, ale vydává nakřáplý zvuk, že něco není v pořádku a měl ti doporučit výměnu brzd i když nejsou úplně sjeté. Tady je totiž ten zásadní problém "NIKDO NA TO NEPŘIŠEL VČAS!!!" Rozhodně ten kotouč neshnil za cestu na sraz, nebo přes noc.

Jinak životnost brzd je značně individuální, ale zpravidla v průměru je nájezd na destičkách cca 60-90tis km, životnost kotouče tak do 150tis.km nebo 5-6let. U velkých dodávek typu sprinter, je to víc, zvlášť když jezdí dálky po dálnicích.
Já třeba u služebáku ježděním po městě a těch našich kopečkách, sjedu desky za 40tis. km. A to si myslím, že jezdím slušně.!)
Jo a zrovna nedávno jsem hudroval, že dřív se neměnilo tolik kotoučů jako teď, že už to muselo být, když se měnily kotouče.:x
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Pepa z Plzne, leosmalik, janiskaravany, furgon, oldjan, mekie, zemanekpetr, JiPe Highlanders

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,699,597 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26701 sekund | Průměrně za: 0.26701 (0) sekund | Dotazy: 117 | Použitá paměť: 2.15MB/2MB