Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 zdroj MIKO MK 375: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

zdroj MIKO MK 375

Poslední aktualizace před 7 let
K
KarfiNováček
Přidáno před 10 let
Zdravím,
Začínám s karavenem a uvnitř mám zdroj MIKO MK 375. Bohužel jsem nikde nesehnal manuál ani schéma zapojení, které by napovědělo. Můžete někdo poradit a poslat nějakou informaci, schéma zapojení, vysvětlení přepínačů a co to tedy všechno umí. Asi umožňuje připojit také vnitřní AKU. Zatím to nemám všechno vyzkoušeno. Poraďte ... díky
B
BagunNováček
Přidáno před 10 let
Ahoj,
právě jsem dokončil úpravu elektroinstalace v karavanu. Mám tam stejný zdroj. Zítra budu u karavanu, můžu poslat nějaký základní přehled a fotky.
Lukáš
VasuVasuČlen
Přidáno před 10 let
Našel jsem něco na internetu, jestli jsem to dobře uložil, tak to je dole jako obrázek. Tam se píše, že tam má akumulátor 12 V 35 Ah.
Vasu Připojili následující obrazek:
miko3752.jpg miko3751.png
K
KarfiNováček
Přidáno před 10 let
Jo, díky za schéma. Dle fotky je to ono.
Hlavní velký přepínač EIN/AUS je tedy zřejmě pro přepínání mezi napájením 230V a vnitřní baterií 12V, kterou tam zatím nemám. Pak je tam ale ve spodní části ještě jedno tlačítko EIN/AUS, kde úplně nechápu jeho funkci. Solar samozřejmě žádný nemám.
Pavel

Automatické sloučení 14.04.2014 22:56:
Jo, díky za schéma. Dle fotky je to ono.
Hlavní velký přepínač EIN/AUS je tedy zřejmě pro přepínání mezi napájením 230V a vnitřní baterií 12V, kterou tam zatím nemám. Pak je tam ale ve spodní části ještě jedno tlačítko EIN/AUS, kde úplně nechápu jeho funkci. Solar samozřejmě žádný nemám.
Pavel
Upravil Karfi dne 14.04.2014 22:56, před 10 let
B
BagunNováček
Přidáno před 10 let
Ahoj, omlouvám se za opožděnou reakci. Zdroj je obyčejný transformátorový zdroj, který má v sobě několik málo obvodů.

Velké obdélníkové tlačítko EIN/AUS zapíná a vypíná 230V přívod do zdroje. Rozpoznání baterie je automatické pomocí relé uvnitř.
Z transformátoru jsou dva výstupy. První cca 16V jde na můstkový usměrňovač a potom na jednoduchý stabilizátor 12V/2A s filtrem (kondenzátor 4700uF). To je vyvedeno bez jištění na svorky označené 12V 2A Stab. Druhý vývod z transformátoru je symetrické vinutí se společným středem a přivedené na jednocestný usměrňovač. Toto napětí (hlavní) je vedeno přes přepínací relé baterie/zdroj 230V
na pojistkový blok, kde je rozbdělenoé do tří jištěných kanálů.
Zdroj tedy umí baterii připojit dle potřeby baterii. Nevýhodou této konstrukce je, že z nestabilizované části zdroje leze naprázdno cca 19 V stejnosměrných, po zatížení čerpadlem a ledničkou (cca poloviční výkon zdroje) napětí klesne na 16V. Díky tomuto jevu jsem už měnil několik LED žárovek.
Další informace ještě pošlu, malé tlačítko na zdroji je dle mého jistič pro 12V. Dnes budu ještě jednou zdroj rozdělávat.
Lukáš Trendl
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
Lukáši, absorpční lednička na 12V v žádném případě nemá být napájená ze zdroje.
12V napájení slouží k napájení z točícího se altíku.
Ledničku (absorpci) máš napájet pouze na 220V nebo plyn.
Předpokládám že tam nemáš kompresor ale ten karavany standartně nemají. Kompresor se dává do kamionů a vestaveb
Karel

Problémy s těma zdrojema jsou notoricky známý, v době jejich návrhu a výroby s LEDkama nikdo nepočítal. Jako stabuilizátor používám baterku (ne debilní 5000 kond) a jako zdroj kvalitní nabíječku. Pak nedochází k takhle brutálnímu přepětí. Na to nezařvou jen LEDky ale i TV a ostatní spotřebiče.

All: TAKHLE SE TO PŘESNĚ NEDĚLÁ !!!!

Kluci sorry, jen jsem to pověsil na tohle vlákno: ale zapojení těchle zdrojů a systémů s nima spojených vyžaduje odborné znalosti jinak dochází ke škodám.
Takže je dobře že je tohle vlákno. Pomůže dalším lidem v rozhodování jak a co.
J
JaMaBNováček
Přidáno před 10 let
Mám v karavanu tentýž zdroj, připojený na kontakt 9 (stálý proud z baterie vozu) a jde z něj i napájení ledničky 12V. Dále tam mám baterii Varta Professional deep cycle 90 Ah a k ní nabíječku LBC200 Proficharger. Baterie napájí pojezd a myslím si že není příliš využitá. A teď otázky:
1. co se stane když přepojím zdroj z kontaktu 9 na 10 (spínaný kontakt)?
2. mohu nechat baterii připojenou trvale k nabiječce?
3. mohu připojit baterii ke kontaktům pro vstup baterie na zdroji a využít vestavěné nabíječky a baterii využít pro nouzové použití v případě nemožnosti připojení na 220V?
4. je možné v budoucnu připojit ke zdroji solární panel tak jak je vidět na výše uvedeném schématu?

Automatické sloučení 09.11.2014 21:52:
Nemoha se dočkat rady chopil jsem se šroubováku a podíval jsem se na střeva zdroje. Pochopil jsem proč zdejší profíci odkazují tazatele na nutnost návštěvy odborného servisu ať je jakkoliv daleko. Nicméně co jsem chtěl to jsem si propojil a teď čekám jak to dopadne. Zatím to funguje jak jsem předpokládal.
Upravil JaMaB dne 09.11.2014 22:52, před 9 let
J
jirka jnČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím chlapi mam v karavanu knaus miko mk 375 skousel jsem pripojit k miko autobaterku a vše funguje světla čerpadla vše je puvodni staci tam tedy dat pořádnou baterku?chápu to dobře?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Karfi, Bagun, Vasu, Karel Prokop, JaMaB, jirka jn

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,168,950 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.13573 sekund | Průměrně za: 0.13573 (0) sekund | Dotazy: 86 | Použitá paměť: 1.9MB/4MB