clintkrČlen Přidáno
před 8 letivan613= ten tvůj servis na LPG to teda musejí být odborníci, já mám Lpg v Touaregu 3,2 V6 a spotřeba 15L, na benzín 12L, tak si spočítej sám úsporu,rozdíl ve výkonu nepoznám,jede stejně na benzín i Lpg, v mondeu má tchán Lpg 15 let a v pohodě.Servis oleje pravidelné výměny,1x za 2 roky revize a lepší svíčky,jinak nic navíc.Ve Fordu Sierra jsem najel na LPG 450 000km než se rozpadla kastle korozí.
firemanČlen Přidáno
před 8 letmam Xtrail T30 2,5 130 kw benzin-plyn automat. solo na benzin 10-11 na LPG priemer 12.Chorvatsko so strešným boxom a 1,3 t.karavanom 17 LPG. priemer LPG 0,6 eur madarsko a chorv. u nas tankujem za 0,42 eur. takze jazdim cca.5 eur na 100 km. S karavanom za cca.10 eur 100 km. takze je som velmi spokojny. Ivan musel si chytit zly alebo chybny kus alebo uplne zle nastavene. ja vobec necitim rozdiel vykonu na benzin ci LPG. a sviecky mam normalne nie na LPG a olej menim kazdych 15tis. na LPG mam cca.150 tis.km zatial len bezny servis. jedine co mi vadi je rezerva v kufri ktoru poctivo nosim lebo... tak tak s pozdravom. ale kazdemu pasuje niečo iné.
ivan613Člen Přidáno
před 8 letOno je fakt že som mohol naraziť na skutočných odporníkov.No vďaka nim už nikdy auto na LPG.Pretože je deprimujúce stráviť s autom viac času v servise ako na ceste.
PetrDubiČlen Přidáno
před 8 letKdyž mluvíme o spotřebě, tak záleží i co kde člověk natankuje. Třeba brácha když jezdil ve Feldě na LPG, tak říkal, že má rozdíl ve spotřebě (podle toho kde natankuje) až 2 litry. A to se potom do ekonomiky provozu promítne hodně. Pokud tankoval u pumpy stejného prodejce, tak měl spotřebu +/- stejnou (v porovnání s jinou pumpou stejného řetězce). A protože jezdil dokola ten samý mix silnic, tak to i opravdu vycházelo. Po postupném otestování různých prodejců se snažil jezdil už jenom k tomu nejlepšímu.
Dále je pravda, že třeba u japonských motorů osobáků prý servisáci vědí, že po ujetí cca 100 tisíc km na plyn je potřeba udělat určitou repasi na motoru, protože se vymačkají sedla ventilů a podobně. Teď to zrovna řešil na Suzuki Swift a v servisu nebyl technik vůbec překvapený, protože ty informace měl z vlastní zkušenosti i od jiných lidí od dalších značek. Ale oficiálně to samozřejmě nikdo nepřizná, maxiimálně odkáže na schválené palivo a plyn tam samozřejmě není.
Další perlička. Mám porovnání za letošní jaro alkovna Ducato 290 2,5 TD, kdy jsem tankoval 2x na ČS Hypernova a 1x na ONO. Před prvním tankováním na Hypernově tam byla třetina nádrže nafty od podzima. První dotankování na Hypernově do plna a 500 Km do Německa a zpátky, cca 2/3 cesty dálnice, zbytek normální silnice, na dálnici rychlost kolem 100 Km/h mimo kolem 90. Spotřeba po dotankování 10,8 l/100.
Druhé tankování na Hypru a 360 Km po Čechách většinou silnice první třídy (na Malou Skálu) a spotřeba 11,3 l/100.
Dotankování na ONU (cca půlka nádrže) a cesta na Pardubicko 400 Km, z toho půlka dálnice (rychlost 100 Km, při předjíždění kolem 110-115 Km/h) a po cestě tam dokonce hodinové popojíždění po dálnici 8 km k bouračce. Spotřeba rovných 10 l/100.
A na podzim jsem tu poslední cestu (přes 300 Km na naftu z ONO) měl 10,5 l/100 , ale byl špatný termostat, takže se motor tolik nezahřál na pracovní teplotu. V zimě jsem ho vyměnil a teplota už drží.
ales bartaČlen Přidáno
před 8 letAlkovna Ducato 290 2,5 TD, najeto 180.00 km, Řecko cca za 11 litrů/100km
Fiat Ducato 290, r.v. 1992, 2.5TD Knaus Traveller 630
Pokud se bavíme o skutečné spotřebě,tak si musíme nejdříve porovnat ujeté kilometry s GPS - prošlá(ujetá) vzdálenost.Většlnou bývá rozdíl až 10% a to znamená,že tachometr ukazuje ujetých 100km a skutečnost je 90km.Potom tankovat plná nádž-plná nádrž a víme přesnou spotřebu.Pak se vše odvíjí od povětrnostních podmínek.U mé alkovny silný protivítr dělá až 2l navíc a kyž máte smůlu a jedete do Spanělska téměř celou cestu proti,tak se nestačíte divit,jak autíčku chutná.Samosebou kvalita nafty je též neopomenutelná.
Jízdu bez problémů a s malou spotřebou přeje Jarda
Citroen Jumper 2.8 JTD, 2004 vestavba,vysoká nástavba.Jezdím v klidu za 9 litů, to ale jedu kolem 80km/hod, při rychlosti nad 90km/hod to dosti stoupá a musím říct, že si vezme v pohodě i 14 litrů, tedy když se tomu šlape trochu na krk.Můj pruměr je někde kolem 11-12 litů
Měl bych otázku, máme roller team granduca 2008 2.3 Jezdíme hlavně po závodech s vlekem a spotřěbou 14-16l.
Letos jsme poprvé měli dostat proplacený cesťák a narazili jsme. Ve velkém TP není zapsána průměrná spotřeba, tudíž nemáme jak doložit projetou naftu. Setkali jste se s tím někdo? Nebo se spotřeba u přestaveb na obytnák nepíše nikdy a máme smůlu?
Děkuji za jakoukoliv odpověď nebo radu
Luboš Mikula
Alkovna Ford Transit 2.5D 1994, pocitano dle tankovani 8,2 litru. Ovsem cestovni rychlost 70-100km/h max (vic z nej dostavat nechci radsi :D)
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 7 letlubos97 Podle informací se průměrná spotřeba počítá sečtením spotřeb uvedených v TP a pak jen vydělí počtem,vesměs třemi.Nějaká spotřeba tam vždy je?? Nebo tam nemáte uvedeno nic? Pak by to byla asi fakt "smůla".
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...I my máme Ford Tranzit o obsahu 2,2 l o výkonu 96kW. Spotřeba do 100km/hod je do 9,5l. Při dálničním provozu do 130km/hod je 10-11litrů při plném naložení do 3,5t.
PeropČlen Přidáno
před 7 letStane se někdy a i já jsem to měl u několika aut,že do TP nezapsali spotřebu. Pak je třeba dojít na evidenci aut s TP stejného motoru a auta aby to zapsali. Ale myslím,že jsem musel i na finančák. Pe.
Rimor alkovna na podvozku Renault Master spotreba v pohode do 12 l. Pred týždňom vozík s koňom diaľnica rýchlosť 100/110 spotreba 14,5l. Spokojnosť
tomasvČlen Přidáno
před 7 letNový Fiat Ducato, euro6, 150 koní, alkovňa, 7m, 12,3 l. Som zvedaví aká bude neskôr.
Martin MrakČlen Přidáno
před 7 letCitovat
tomasv napsal:
Nový Fiat Ducato, euro6, 150 koní, alkovňa, 7m, 12,3 l. Som zvedaví aká bude neskôr.
Starý 20ti letý Renault Trafic, Euro 2 55 kw bez turba a jezdím okolo 11 liltů a to vůbec nešetřím.
Teda ten vývoj za dvacet let teda nic moc. Asi dělají soudruzi někde chybu. :x
Martin
Facebook- Martin Havelka
Martin MrakČlen Přidáno
před 7 letCitovat
MTS napsal:
Citovat
Martin Mrak napsal:
Citovat
tomasv napsal:
Nový Fiat Ducato, euro6, 150 koní, alkovňa, 7m, 12,3 l. Som zvedaví aká bude neskôr.
Starý 20ti letý Renault Trafic, Euro 2 55 kw bez turba a jezdím okolo 11 liltů a to vůbec nešetřím.
Teda ten vývoj za dvacet let teda nic moc. Asi dělají soudruzi někde chybu. :x
No Martine, já jezdil se starým trafikem do 10l a bylo jedno jestli pomalu nebo co to dá. S masterem 2,5 dci zelená plaketa taky do 10l, průměr letošní Slovinsko 9,3l, ALE po dálnici 130 pořád a průměrná rychlost 2x vyšší !M
Něco tam asi vylepšili :he
Inu někdo na dovolené potřebuje závodit a někdo se hold rád kochá. Taky jezdím někdy pod 10l. Ale vůbec spotřebu neřeším, připadá mi to směšné.
Mám spolehlivýho koňa a ten prostě potřebuje nakrmit a za odměnu mě vždy doveze tam, kam potřebuju.
No a když je kopec se stoupáním 23 stupňů, tak dám cihlu na pedál a jdu si uvařit kafe, nebo hrajeme karty. I cesta je cíl. Vždyť proto přece cestuju.
Martin
Facebook- Martin Havelka
Upravil Martin Mrak dne 10.07.2017 13:53,
před 7 letMartin MrakČlen Přidáno
před 7 letCitovat
copy napsal:
Citovat
Martin Mrak napsal:
Citovat
tomasv napsal:
Nový Fiat Ducato, euro6, 150 koní, alkovňa, 7m, 12,3 l. Som zvedaví aká bude neskôr.
Starý 20ti letý Renault Trafic, Euro 2 55 kw bez turba a jezdím okolo 11 liltů a to vůbec nešetřím.
Teda ten vývoj za dvacet let teda nic moc. Asi dělají soudruzi někde chybu. :x
porovnávať malú dodávku so 7metrovou alkovnou akosi nejde, ani čelná plocha, ani hmotnosť.
Vždyť to je přece samozřejmé, Stejně tak motor, který byl vyvinutý kolem roku 1985 s motory o 25 let mladšími. ale veselo musí být. :_
Martin
Facebook- Martin Havelka
Upravil Martin Mrak dne 10.07.2017 17:53,
před 7 let