Citát z tlače:
Zapnúť GPS však neznamená vypnúť mozog - mapy totiž môžu niekedy osudovo zradiť.
Svoje by o tom mohli rozprávať napríklad obyvatelia jednej zapadnutej osady neďaleko mesta Halmstad, ktorým pochybenie výrobcov elektronických máp urobilo z ospalých miestnych uličiek kamionovú magistrálu. Ľuďom dlho nebolo jasné, prečo sa u nich zničoho nič začalo objavovať toľko zahraničných nákladných áut s veľkými návesmi. Až intervencia u výrobcu pamäťových kariet s mapami nakoniec pomohla chybu opraviť.
Istá vodička v hornatej oblasti Sälenfjällen svojmu GPS v aute verila natoľko, že keď jej obrazovka ukazovala bežnú medzimestskú komunikáciu, čo vidí v okolí, tak plných 11 kilometrov pokračovala po chodníku určenom pre snežné skútre.
V oblasti Dalsland navigáciou vedený vodič 22 metrov dlhého kamiónu zašiel po lesnom chodníku do lesa tak ďaleko a a hlboko, že jeho vyprosťovanie trvalo plných päť hodín.
Vodič poľského minibusu vo Švédsku dokonca spadol so svojim autom priamo do priehrady, pretože zastaralá elektronická mapa mu ukazovala bežnú cestu a on sa od miniobrazovky nad prístrojovou doskou zabudol včas odpútať... Vo chvíli, keď rozdiel medzi mapou a realitou objavil, však už bolo neskoro.
Podľa švédskej poiťovacej spoločnosti If postihujú dopravné nehody v mestskej premávke každého desiateho severského užívateľa GPS. Prílišná zviazanosť s elektronikou a nedostatečný kontakt s okolím sú význačným faktorom tejto nehodovosti. Obnova elektronických máp je pritom ešte stále dosť nákladná, pričom nové údaje do map zanášajú niekoľkokrát ročně. V porovnaní s niektorými následkami sa však aj táto občasná obnova môže podľa severských odborníkov javiť ako veľmi lacná.
Prosím, neberte to tak, že mám niečo proti GPS!
Já mám zkušenost, kdy jsme s obytkou jeli po leta nepoužívané polní cestě, auto z obou stran orvaný od křoví. V navigaci byla zadaná trasa pro kamiony. A Michal skončil v Německu hluboko v lese,kde končila i cesta. Otáčení taky chvilku trvalo a auto zasr... od bahna až po střechu. Taky občas volí různé zkratky, kde ušetříme 300m a trvá to o hodinu dýl. Pravda, můžu si trasu před jízdou podrobně zkontrolovat, ale než se to namačká a zkontroluje, už mám půl cesty za sebou.
Berte to tak, že jsem většinou nepřítelem navigací a myslím si, že nad mapu a mozek není. Když už bych navigaci použila, tak v cizím městě, nebo na posledních pár km cesty.
RobertČlen Přidáno
před 15 let[ Taky občas volí různé zkratky, kde ušetříme 300m a trvá to o hodinu dýl.)
Dle pravidla "zkratka byla delší, ale náročnější".
To mám rád.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Upravil Robert dne 02.02.2009 15:54,
před 15 let1jgs - MilanČlen Přidáno
před 15 letS navigací se občas pořádně zasmějeme. I když s připojemým karavanem to někdy zas taková sranda není. Raději ji kontroluji a někdy neposlouchám.
Zkratka byla delší, ale za to horší cestou. :^
Milan :_
Milan :_
__________________________________
Všude dobře, :x tak co doma :^ ???!!!
daliborČlen Přidáno
před 15 letNa navigaci nedám dopustit - rozhodně mnohonásobně víc pomůže, než natropí neplechy i když - párkrát za dovolenou se zmejlí. :( Cestu většinou kontroluji a usměrňuji pomocí průjezdích bodů. Ovšem ve městech, které neznám se musím nechat vést a jsem za to rád :x - alespoń na hlavní silnici. ;y :q ;e
tronicČlen Přidáno
před 15 letJá mám Garmina a ten bohužel umí pouze jeden průjezdní bod.Jaké značky jich umí více?
dasuleČlen Přidáno
před 15 letMy máme Mio C520 a to jich umí víc. Nevím přesně kolik, zatím máme vyzkoušené po cestě 3. Jinak si umí taky pěkně zašpásovat- v Itálii jedeme po dálnici a Oskar (navigace) nám hlásí ať sjedeme z dálnice. Tak jsme sjeli, projeli se po parkovišti a opět najeli na dálnici. Nějak nám to hlava nebrala, ale pak jsme koukli na mapu a bylo nám to jasný - cesta přes parkoviště byla kratší, protože dálnice se stáčela. No smála jsem se až do Čech.
TomicekČlen Přidáno
před 15 letJá mám MIO C720b a ani nevím kolik umí průjezdních bodů ale při cestě do Bulharska sem jich tam měl zadaných asi 15 a v pohodě mě dovedla i když jednou mě taky povodila po rumunskych okreskách.
RobertČlen Přidáno
před 15 letMám Geosat, umí jich 6, ale jsou s nimi někdy potíže. Zadaný bod je většinou uprostřed města, ale silnice město objíždí. Navigace ovšem vyžaduje projetí bodu, což vy nemáte v úmyslu. Pak mrcha držkuje a držkuje, dokud bod nevymažu za jízdy.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
VitaČlen Přidáno
před 15 letNový garmin umí průjezdních bodů víc než dost, ale pravda je, že ve městě vnucuje průjezd náměstím.
furgonČlen Přidáno
před 15 letMio dělá to samé:D ,dám jako průjezdní bod nějaké město a žene mě to přes náměstí:o,chce to před městem vymazat:@
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
CharlieČlen Přidáno
před 15 letJa mam poznatok, ze ked zadam na Mio710 nejaky prejazdny bod tak navigacia zacne po celej ceste pouzivat skratky po horsich cestach. Ked bod vymazem, tak zacne pouzivat traasu s hlavnymi tranzitnymi trasami. Stavalo sa mi to ked som si pre info zadal prejazdny bod hranicneho prechodu. Vtedy sa vypocty zmenili a zacala navigovat po miestnych cestickach. Po zruseni prejazdneho bodu navigovala znovu po hlavnych tahoch.
Ludek LiberecČlen Přidáno
před 15 letTak to já mám s navigací jen samá pozitiva.Je to společník ,pokud to do ní zprávně zadám :v ,což se mi občas nepodaří. Ale za to mě umí upozornit ,, cituje : měl by jste zastavit ,dát si pauzu a jít na kávu . Stalo se to už někomu????
RobertČlen Přidáno
před 15 letMě to dělá také: "Řídíte již dlouho. Necítíte se unaven? Udělejte si přestávku na kávu". Je úsměvné, když se zrovna rozjíždím po přestávce, kde jsem navi nevypnul, slyšet tuto radu. :D
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car