Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vodík a diesel?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vodík a diesel?

Poslední aktualizace před 14 let
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Při cestách karavany nebo kempery se spotřeba paliva pohybuje obecně +/- kolem 11ti litrů/100km.Co takhle ji snížit?Klikněte na odkaz a spusťte video. Pak dejte vědět co si o tom myslíte,nebo máte-li již nějaké zkušenosti
Bylo by super,kdyby se spotřeba snížila o 2-5 litrů.Garáž i svěrák mám jen co se oteplí tak to zkusím.
http://fem7.uniag...8880/kexo/
Krásný den přeje tronic.
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 15 let
Tronicu, čumím jako blázen to by se to jezdilo. :k :k

Myslím, že tyto a podobné technologie jsou na světě již delší dobu, ale jsou dobře pod pokličkou, jelikož je společnosti zabývyjící se ropou dobře vykoupily. /OPEC, SAE atd/

PS: ;M Ta technologie vypadá jako palírna na slivovici. ;M
RobertRobertČlen
Přidáno před 15 let
Vodík je jediná možnost pro lidstvo v budoucnu a bádá se již léta. Každé 2 roky se badatelé scházejí a předávají zkušenosti. Existuje řada zkušebních aut na vodík - ale vždy na stlačený, což je ten kámen úrazu. Že jsou Češi národ koumáků, je všeobecně známo, ale až takhle?:x
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Upravil Robert dne 31.01.2009 12:15, před 15 let
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Tady je odkaz kde si již hotový vyvíječ můžete koupit.
http://www.h2extr...d3=fsavers
Pro čyř až šestiválce je to:
ProductName : H2ORSE "General Lee" HYDRO-GEN 100 new!
Upravil tronic dne 01.02.2009 17:09, před 15 let
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
zběžně prohlížím odkazy a fakta jsou zajímavá
uvádí se úspora 2-3 l/100 to by znamenalo u našich 100 kW motorů se spotřebou 12l/100 skoro 1/4 = 25 kW
a to při spotřebě vyvíječe plynu 800W (ještě kousek a budeme mít perpetum mobile)

poslední odkaz vede na stránky profesionálních výrobků - zde je uvedeno u zařízení se spotřebou 150W že vyrobí 1,2l plynu za minutu.
Vy co jste od aut, kolik l vzduchu si za minutu vezme ten náš 2,8l motor ? Poznáme tam vůbec ten litr plynu ?
(počítám dobře - bez turba 3000 ot/min * 2,8 = 8400l /min vzduchu ?)

Mají na těch stránkách i vyvíječ co umí 20 l plynu za minutu při spotřebě 2,4 kW ale to asi alternátor neutáhne :-(
furgonfurgonČlen
Přidáno před 15 let
nechci být škarohlíd ,ale jsou tady i opačné názory http://www.dfens-...2008111601
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
ten odkaz od Jardy je poučný
a poučné jsou i další odkazy na té stránce dole - třeba tankování LPG na cestě do Španělska
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Děkuji Jardovi a Zuzce za zprostředkování opačného názoru.Možná na tom něco bude.Odrazuje mne Však autorova hrubá mluva v jeho příspěvku.Na inteligentního a podle toho co napsal i chytrého člověka až nezvyklá.(Pokud to někde neopsal a pouze doplnil hrubomluvou.)
Nic méně nedám na to a až si to v praxi ověřím podám zprávu jak to vlastně je.A slibuji že bude pravdivá.
Krásný zbytek dne přeje tronic.:_
Upravil tronic dne 04.02.2009 18:40, před 15 let
PeropPeropČlen
Přidáno před 15 let
Dobrý večer,předem uvádím,že nejsem odborník ale určité zkušenosti mám. Jak jsem již psal v jiném vlákně,tak jsme tuto možnost jíž dříve zkoušely pře cca 25 lety ale na benzínovém motoru s karburátorem,kde se přidávala taková vrtulka pro lepší promíchání. Ovšem do sání se přes trysku jen přisávala voda. A žádné markantní změny v spotřebě jme nezískali. Ale neví jak by bylo providitelné u motorů se vstřikama. Pochopitelně na vodík přisávat se dá ale není možnost dodržovat míchání. Na samotne by to šlo,vždyť se jezdí i na bioplyn. Je fakt,že ve vodě je dost energie ale jak jí jednoduše uvolnit to je problém. Ovšem nelíbí se mi jak někdo dělá z někoho blbce a sám nic nedokázal. Takovou to cestou se děje pokrok. Pře pár lety by se také asi smál,že není možno telefonovat z mobilu. Takže fandím českým kutilům. perop:t
cestovatel ze Šumavy;y
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 15 let
...já bych tomu také fandil ALE, to snad každý ví už z obecné školy i jiných poznatků / jímáme do zkumavky = prásk / tak jak je to na tom videu i vidět, tak elekrolýzou se paralerně vyrábí i kyslík a ta úměra velikosti vyvíječe-generátoru, ještě k tomu na předním sedadle uvnitř, no se vším všudy " i s těmi trubičkami " a další : pro funkci elektrolýzy stejnosm. proudem by měla být se použita slaná voda ??? Spíš bych celý ten " vynález " viděl o lepším plnění s přísáváním vodních par a zvětšením kompresního tlaku ve válcích. Docela rád bych se ale mýlil !
Makarska Rivijera moj drugi dom
Upravil SteMi dne 05.02.2009 06:52, před 15 let
tronictronicČlen
Přidáno před 15 let
Víte jsem na tomto světě již bezmála padesát let.Viděl jsem převrácenou cigánskou maringotku,koně blít i hada čůrat.A za tu dobu jsem se naučil důvěřovat ale potom i prověřovat.Příklad:
V sarvárských termálech jsme se měli na druhý den přesunout do Papa a Buku.Přijel nějaký český karavanista a tvrdil že v Buku nám dovnitř nepustí děti a V Pápě jakby smet.Dali jsme tenkrát na něj a zůstali.
Později nám to nedalo a zajeli jsme jak do Buku tak i do Pápy a hle žádnej problém se zákazem vstupů pro děti nebyl.A tak to bude i v tomto případě.Když to bude paskvil dobrá ztratil jsem pár hodin svého času a pár korun na materiál,ale vlastníma rukama jsem si to ošahal a získal další zkušenosti.
Krásný den přeje tronic.:_
Upravil tronic dne 05.02.2009 09:32, před 15 let
PeropPeropČlen
Přidáno před 15 let
Dobrý den,omlouvám se,že do tohoto téma ještě vstupuji. Ale nedalo mi to a i v noci jsem o tom přemýšlel. Přimlouvám se k názoru člena Stemi. Jak jsem o tom psal v předešlém příspěvku,tak jsme to tehdy vyčetli zřejmě z časopisu věda a technika mládeži,jestli to někdo znáte. A zřejmě šlo tehdy o to rozložit vodu na kyslík a vodík ale v procesu spalování a tím vytvořit větší plnění a lepší hoření směsy. Tehdy jsme ještě o nějakých turbech mohli jen nechat zdát. Kdo opravdu nezažil dřívější dobu,tak tomu nevěří. Jak jsme dychtily po novinkách . Dnes se dá načipovat palubní počítač a tím zvíšit výkon a snížit spotřebu a také tomu nemusí někdo věřit a není to perpetum. Ještě jako 10 letí klucí abychom si mohli telefonovat,tak jsme přes ulici natáhli provázek a k tomu připojili kelímky a tak si volali. Dnešní děti již 6 letí mají mobil a berou to za normální. Takže v nás starších je stále touha po kutilství a proto se nemá nic zavrhovat. Proto se mi líbí názor tronic,že je třeba vše odzkoušet a možná vylepšít. Sám jsem vypozoroval,že jízda v dešti a nasávání vlhčího vzduchu mněla příznivý vliv na výkon,ale může to být také jen dojem. Ale mám rád zvídavé lidičky. Také rád vše prozkoumávám,jak v přírodě tak i v technice. Omlouvám se,že jsem se rozepsal. Přeji krásný den. perop :_
cestovatel ze Šumavy;y
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 15 let
..nehledě k tomu, že mám ještě protektorátní rodný list, tak vím, že výroba vodíku elekrolýzou je ještě starší než já sám - čili, žádná novinka. S tím, že auto jede při dešti-větší vlhkosti lépe, je dávno také známé a podložené, ale co mi při shlédnutí toho videa vůbec "neštymovalo", když tam pán povídá o ellýze z 2 lt. destilky atd...což by zase odporovalo fyzice - v ní to jaksi nelze, musí se kvůli vodivosti trochu osolit !
Ale tím tu nechci nic zpochybnit a brát někomu iluze, k rentabilitě a toho "proti" spíš převažuje...tedy ať žije vodík
Makarska Rivijera moj drugi dom
Upravil SteMi dne 05.02.2009 10:49, před 15 let
M
matusČlen
Přidáno před 15 let
Nechcem to absolútne spochybňovať, ale... Mám len takú poznámočku: Keby to bolo také jednoduché, a aspoň ako-tak efektívne, tak určite by sa na to už zamerali vedecké kapacity a v praxi by sa automobilky predbiehali, ktorá prvá to bude mať nainštalované v motorových vozidlách.
PeropPeropČlen
Přidáno před 15 let
Ještě musím reagovat, je to přesně tak jak píše Stemi. Ten pán je asi spíše amatér a něco kombinuje podle nějakého návodu. Je úplně jasné,že to není tak jednoduché. Já jsem také dříve mněl vyrobenou minisvářečku,kde se též asi vylučoval vodík,bylo to ale v zásaditém roztoku,již ani nevím jakém a ještě ten plyn se vedl přes tolulen a dalo se s tím perfektně vyvařovat plechy do tl. 2 ml. ale jen mědí. Ale dost jsem si s tím vyhrál. A pro Matuse. věřím,že je to již vymyšleno a i naše vys,škola asi v Liberci se na tom podílela,tam šlo o úpravu počítače. Ale je nadmíru jasné,že vnerealizaci úspěšně lobují bohatí ropáci. zdar.,
cestovatel ze Šumavy;y
F
fredyČlen
Přidáno před 15 let
Je jasné že už to je ale co by dělali potom chudáci šejkové a jim podobní...
RobertRobertČlen
Přidáno před 15 let
Pro Perop: Už na vojně v šedesátých letech nám ukazovali graf o spotřebě PHM v závislosti na denní době. Nejnižší v cca 6 a 20hod., větší ve 24hod., největší ve 12hod. Jistě to má spojitost s teplotou a vlhkostí vzduchu. Takže jsi to vypozoroval dobře.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
já se také ještě přidám a připomenu - byl tam odkaz na prodávanou verzi vyvíječe - u té bych věřil udávaným hodnotám, tedy udávanému množství 1,2 l plynu při spotřebě 150 W. Amatér v odkazu o něco výš uvádí spotřebu 800W - to bych tipl na 5-6l plynu za minutu
a troufám si tvrdit že u motoru 2,8 TD to v množství vzduchu, který projde válci je velice nepatrné množství.

Ale uvádíte, že vlhký vzduch zlepší výkon motoru - a jeden z těch amatérských konstruktérů uvádí, že nechává přisávaný vzduch probublávat tím vyvíječem - že by to bylo to kouzlo ?

---
také si rád na vše napřed šáhnu - třeba ve zmíněné VT byla před lety uvedena "vírová trubice" - kovová trubka, která umí stlačený vzduch rozdělit na horký a ledový - bez jakékoliv pohyblivé části - a funguje to.
SteMiSteMiČlen
Přidáno před 15 let
...no právě, to už jsem napsal v mé první reakci a vstupu sem 5.2. (čtěte o kousek výše). Asi si málo kdo uvědomuje, že každý už vlastně takový ( jakýsi ) vyvíječ v autě má - akumulátor? Princip je stejný, taky vyrábí vodík i když by pro tyto účely v zanedbatelném množství - nevěřící, můžete si při dobíjení u zátek škrtnout ? ALE DĚLEJTE TO ZÁSADNĚ V KOVOVÉM POTÁPĚČSKÉM SKAFANDRU NEBOŤ ÚČINEK JE NĚKDY až FANTASTICKÝ - BATERKU TŘEBA UŽ ANI NENAJDETE¨!
Makarska Rivijera moj drugi dom
Upravil SteMi dne 06.02.2009 07:29, před 15 let
F
fredyČlen
Přidáno před 15 let
Mně když bylo asi deset a motal jsem se pořád kolem aut jednou táta řekl abych skontroloval stav destilky v baterce u wartburku a mně nenapadlo nic jiného když jsem tam neviděl než si škrtnout:o a musim potvrtit že ta boule na hlavě od zvednuté kapoty tam byla 14dní!!! Třeba se mně rosvítilo:he;h:D
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: tronic, EXPEDICE APALUCHA, Robert, Vita, furgon, Perop, SteMi, matus, fredy, harley, jirkamds, Hroch, Renik, Jirka a Martina, homat, Benjamin

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,033,109 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18970 sekund | Průměrně za: 0.1897 (0) sekund | Dotazy: 128 | Použitá paměť: 2.19MB/4MB