Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Trakční baterie - jakou: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Trakční baterie - jakou

Poslední aktualizace před 7 let
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

měl jsem na mysli hlavní panelový vypinač EBL co je nade dveřmi


tak to je jasný, já mám taky měnič přímo na baterku a zapojené dálkové ovládání vypínačem.
a jako hlavní vypínač karavanu používám solární regulátor, protože všechno ostatní mně jde přes něj.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 9 let
Vartí 90Ah
http://www.batter...

Obě paralelně, bacha na křížový vývody. Nebo přepínač A,B, A+B, O.



-------------------------------------


Tak doporučené baterky jsou doma. Na co bacha při výměně ? Vyndat pojistku z regulátoru, zakrýt solár ? Něco dalšího odpojit ? Díky
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Pepo zakrej solár, malůfku máš v mailu
L
lubikNováček
Přidáno před 8 let
ahoj všem tato otázka bude směřovat přímo na pana karla prokopa! jelikož jsem vyčetl že je profík který tomu opravdu rozumí :) proto se ptám : jsem obyc laik který tomu nerozumí ! kupujeme zahradu na kterou chceme dat karavan na pevné staní a hlavně odpocinek ,chtěl bych dat na karavan solarní panel ale nevím který ? kolik watu? jaký regulator ,baterku ? atd... karavan by byl používán jen na víkend (sobota ,nedele) klidne bych se mohl zastavit pro radu pokud by bylo možné,zahradu mame ve cvikově tedy kousek od české lipy dekuji za odpověď popřípadě muzu poslat email nebo telefon :) něco jsem na internetu početl ale mam stoho hlavu jak patraci balon ,proto jsem se obratil na vas :)
ViTaSeKViTaSeKČlen
Přidáno před 8 let
odpovim za Karla....vykon panelu a velikost baterie zalezi co chces v tom karavanu zivit tou elektrikou....pak se budem bavit dal...
Neuč se! život tě naučí....
L
lubikNováček
Přidáno před 8 let
karavan bude jen na sobotu a nedeli a živit jen diodove osvetleti,celej den radio max nabíjet telefon nebo notebook
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

lubik napsal:

karavan bude jen na sobotu a nedeli a živit jen diodove osvetleti,celej den radio max nabíjet telefon nebo notebook

na tohle můžeš dát i starší startovací baterii kolem 100Ah solár cca. 100W regulátor 10A
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
J
jimikČlen
Přidáno před 8 let
Prosím o radu, případně schválení, ať neudělám nějakou botu při nákupu. Rád bych do karavanu přidal baterii, důvodem je instalace moveru. Když už tam baterie bude, tak ji samozřejmě použiji i svícení, čerpadlo, možná rozfuk.

Baterie:
https://www.batte...fd140.html

Nabíječka:
http://www.rommar...0/d-98738/
zdá se mi trochu drahá, ale všude se zde vychvaluje, případně doporučíte nějakou jinou kvalitní?


Zapojení:
Při připojení karavanu na 230V se bude baterie nabíjet přes připojenou nabíječku. Baterii bych připojil před energoblok na přívod z auta, přívod z auta bych odpojil. Jen se chci ujistit, že energobloku nevadí, že bude mít při připojení 230V na vstup z auta 14V při nabíjení baterie.

Ještě koketuji s myšlenkou, že bych nechal připojené i auto, pak by se měla dobíjet i baterie z auta, případně by se dobíjela i baterie karavanu za jízdy. Jenom nevím jak to rozdýchá elektronika v autě, když bude mít bez nastartovaného motoru větší napětí v síti.

Děkuji za každou radu :)
B
bob7373Člen
Přidáno před 8 let
Baterie - malý počet cyklů (200) do vybití na 50%, maximum je 1200 u baterií Trojan,
[url]https://www.battery.cz/trakcni-baterie-trojan-30-xhs-130ah-12v.html?utm_source=google_merchant&utm_medium=product&gclid=CjwKEAjwrIa9BRD5_dvqqazMrFESJACdv27GxoILHepOD4G5FhET8mq1Ms_QbGY1Phhn0t5C6Y-VARoCAT7w_wcB
[/url] zkusil bych něco jiného -Exide, Trojan viz výše. Varta není zdaleka to co bývalo, životnost nižší, ona to vlastně už ani Varta není, jen to jméno...
Nabíječka dobrá ale drahá, jinak OK
J
jimikČlen
Přidáno před 8 let
jsou prosím trakční baterie vhodné pro provoz s tímto měničem?

http://www.autohi...-4571.html
BombiciBombiciČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

bob7373 napsal:

Baterie - malý počet cyklů (200) do vybití na 50%, maximum je 1200 u baterií Trojan,
[url]https://www.battery.cz/trakcni-baterie-trojan-30-xhs-130ah-12v.html?utm_source=google_merchant&utm_medium=product&gclid=CjwKEAjwrIa9BRD5_dvqqazMrFESJACdv27GxoILHepOD4G5FhET8mq1Ms_QbGY1Phhn0t5C6Y-VARoCAT7w_wcB
[/url] zkusil bych něco jiného -Exide, Trojan viz výše. Varta není zdaleka to co bývalo, životnost nižší, ona to vlastně už ani Varta není, jen to jméno...
Nabíječka dobrá ale drahá, jinak OK


Bobe, vzhledem k pořizovací ceně a počtu víkendů za rok, co tam bude mu ta baterie vydrží klidně 4 roky i víc. Pak je stejně dobré baterii vyměnit. Déle jak 6 let bych ji neživil. co ty na to?

K dalším. Proč nabíječka? na zahradě má 230V? Snad regulátor k soláru.

Měnič proč? Nejmenoval, že by potřeboval něco na 230V, snad jen ten notebook na standardní nabíječku ze sítě. Na to je měnič příliš silný. Nebo naopak, pokud takovýto měnič, volil bych větší trakční baterii.

Ale rada na závěr, poraď se opravdu s někým, kdo to zná. Jde třeba i o upevnění soláru na střechu (profili, lepidlo, průchodka atd.), nebo si to nech odborně udělat. Pokazit se toho dá dost.
Bombíci
B
bob7373Člen
Přidáno před 8 let
Každá baterie má tech list, kde je uvedeno, jaký trvalý proud a jaký špičkový snese. Tady teoreticky by mohl být trvalý proud cca 60 A na což je nutno dimenzovat přívodní kabely, svorky podle požadovaného proudu. U konkrétní baterie, kterou použiješ je nutno schopnost dodávat déledobý proud 60A ověřit - viz výše.
Jedná se o měnič s modifikovanou sinusovkou, je otázkou co z toho chceš napájet, zařízení se to nemusí líbit.
Zapojení - nelze radit bez schématu s uvedením typů zařízení. Buď to shoří nebo ne :-)))), buď bude fungovat nebo ne....
Řešil bych to s profesionálem.
K
kikisak36Člen
Přidáno před 8 let
Čas běží. Je to už 6let, co jsem koupil movery s AGM baterií Banner Running Bull 95Ah
http://www.carava...post_46719
Sestava sloužila dobře, ale zdá se, že baterie odchází. Kopeček, který musí pozpátku karavan vyjet, aby zaparkoval na základně, už bez mé a synovy vydatné pomoci nevyjede. Dokonce jsem musel posledně těsně před cílem baterii nechat dobít a pak pokračovat. Zřejmě mě čeká nákup nové baterky.
Otázka trakční/startovací tady proběhla mnohokrát. Zatím jsem stále přesvědčen, že vzhledem k porci proudu, který potřebuji k vyjetí kopce je nutno mít startovačku. To je možná do diskuze.
Nicméně konec sezóny se blíží a kupovat na zimu novou je škoda. Je možno nějak její smrt o něco oddálit? Podotýkám, že používám pusní nabíječku na slow režim, k hlubokému vybití nikdy nedošlo.
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím,

pomalu mi odchází 5ti letá 90Ah trakční Varta. Rád bych posílil na 180 Ah - místo se u EBL 99 najde. Taktéž mám měnič Waeco 1000w (2000w špičkově) s modifikovanou sinusovkou - využíván minimálně, občas MW a nyní i presovač - 2 kafe po ránu. Auto je trvale připojeno na 220v právě přes EBL - v tomto režimu vydržela origo baterie 5let. Příští rok také plánuji instalaci soláru - cca 140-240 w s PWR regulátorem.

Co mi ale není jasné, zda by byla vhodnější trakční baterie (cca 12 tis) (Trakční baterie Trojan J 185 E, 175Ah, 12V) nebo zda by stačila VARTA Professional Dual Purpose (Deep cycle) (cca 5-6 tis). Cca 42-50 nocí v OA.

Děkuji za případné zkušenosti z praxe
Ixeo 710 i, Fiat
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Kikisak: obávám se že křísit mrtvý dítě je truchlohra. Pokud to lze: počkej do jara a kup novou baterku.
---------------------------------------------
Vospik: pokud ti Vartí 90AH vydržela 40-50 nocí po dobu 5 let tak jí dej pusu. A dvojnásobnou kapacitu 180Ah bys (teoreticky) neměl vycyklovat. Takže kupovat Trojany je dle mě zbytečný. Ale proti gustu,...
-----------------------------
cyklická odolnost při vybití do 50%
Varta 200 cyklů
Trojan 1200 cyklů
ale podle mě ani špičková baterie Trojan v autě nevydrží 10let.
Rentabilita? :x nevím.
Já už se fest soustřeďuju na LFP.
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 7 let
Díky, kolik by vyšlo LiFePo? Cca 100 Ah. Musím vyhodit EBL 99 a koupit jiný nebo se laicky řečeno mezi blok a baterie dává jiný "mezikus"
Ixeo 710 i, Fiat
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Holý 100Ah Sinopoly nebo Winstony seženeš na netu za 15000,-
S elektronikou a vyformovaný od nás vyjdou cca 23-25tis Kč. Dle typu, výzbroje a pochopitelně i stupně ochrany. Tu bych rozhodně nepodceňoval. Na obrázku je vidět i moje milovaná stará Hiltí aku vrtačka přestavěná na Lithium,...
Voltík je tam proto, abych je nepodvybíjel,... stavět hlídací obvůdek jsem byl línej,....
Páč na malejch článkách testuju (relativně beztrestně) jejich odolnost vůči utrpení který jim karavanisti budou v budoucnu způsobovat,....
EBL 99 - vyhoví bez ztráty kytičky, ale je třeba proměřit (a případně upravit) altík,...U každýho auta individuálně, bohužel.
Prostě osadit LFP tak, abys je nezabil hned v prvním kole = nejni bohužel tak jednoduchý jako u klasický fotovoltaiky,...(to jsem si v počátcích taky myslel,...už si to nemyslím,...)
Jak říká jeden z mejch velkejch učitelů: každej si musí svejch pár vývojovejch baterek zaplatit,....:c
A propó; ty sady co vidíš na vobrásku z mý bastlicí dílny jsou už všechny prodaný,.... :)
Další vobrázek ukazuje některý typy BMSek, bezpečnostních FET spínačů, nabíjecích a formovacích systémů.
Jako bonbónek budeme teď testovat 30A booster a MPPT régl v jednom. Skvělá věc pro vestavbáře. Neporazitelá. Už se to montuje; jak zformuju pack - tak testneme. Jsem na to vééééélice zvědaf. Páč jestli to bude fachčit jak výrobce slibuje, tak to bude převrat ve vestavbářským světě.
Votronic mě trošičku potrápil (až zklamal) svým pomalým vývojem a tak jsme obrátili pozornost jinam a jeden velice osvícený vestavbář to přivez z Austrálie (díky Martine :_)
Takže diskuze na zdejší tlachárně, že je to plácání do vody sice platí, ale (naštěstí !)) ne pro mě,...:D
Karel Prokop Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 7 let
Tak to je zajímavé. Tedy +/- stejná využitelná energie / jako u 180 olova /, mnohonásobně více cyklu, hmotnost cca tretinova / ta by váhové mohla kompenzovat panel s příslušenstvím. Jaká je teoretická plánovaná životnost? Bude nějaká balanční a nabíjecí automatika? Není problém s prehrivanim při nabíjení a vybíjení? Je to osazeno bzucakem nebo odpojovacem při poklesu napětí na článku? Něco jako u RC modelů? Ten booster a regl. v jednom je cenově kde asi? Počítám že bez něho se jedná o zbytečnou investici a nevyužili potenciálu. Nemá něco podobného ctek, s ozn 250? Řešil to tu myslím discoverfun. S autem, v mém případě spíše hodně prejizdim, než stojím na jednom míste, jak v létě tak v zimě, proto zatím žiju bez solaru, ale nároky na spotřebu s rostoucími dětmi stoupají a bud booster nebo solar mě příští rok neminou. Navíc se mi u boosteru líbí myšlenka nahrazení případné centrály / nemám naštěstí DPF/ Dokáže se lifepo baterka rychleji dobíjet a plně využít co do ní booster napere? Jak se tváří lipo na měnič a velké odběry MW, kafostroj, fén atd? A jak na dlouhodobý odběr kompresorky Waeco 40 / používán v létě jako mrazák, mrazí nadherne a spotřeba ujde ale ta 90 tka s ní má hodně práce. Taktéž v autě běží poslední rok cca 14 dní v roce velký kyslikovy generátor Linde / přes měnič Waeco/ zatím běžel jen při zapnutém motoru, se zhoršujícím se zdravím bude muset běžet častěji a to i přes noc/ i proto posílení baterie. Je to hodně otázek. Čím dál více to vypadá, že se vydám na konzultaci, pokud bude čas na straně servisu, do CL.
Ixeo 710 i, Fiat
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Vospik:
ano tady bych se velmi přimlouval za osobní návštěvu; v tomto případě osobní konzultace, prohlídka a případný proměření auta řekne víc.
pro sestavu LFP je auto dobrý vidět. Tam už je každá chyba za veliký peníze.
All:
Vospikovy otázky jsou vysoce odborný a je zjevný, že vo tom dost ví :^
Ale tady by to vydalo na slohovou práci a stejně bych nezodpověděl všechno.
Tady platí: Kdo chce vědět - přijede na optimalizaci.
Kdo chce spekulovat, může - spekuluje, ale systém pokus omyl je tak 50/50.
Pokud na to majitel má čas, peníze a energii? Proč ne? Ve finále to téměř nikdy není levnější.
Ale zkušenost je nesdělitelná,..:).
Roman ST1Roman ST1Člen
Přidáno před 7 let
Máte někdo zkušenost s těmito gelovými bateriemi Goowei : http://www.batter...2v--vrla-/ nebo http://www.batter...2v-vrla--/
Mají mít vyšší životnost 800 cyklů, snesou krátkodobě 500A respektive 1000A a cenově jsou na tom docela dobře.
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,042,831 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.28015 sekund | Průměrně za: 0.28015 (0) sekund | Dotazy: 134 | Použitá paměť: 2.24MB/2MB