Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 zabudovaná centrála Honda 10 I: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

zabudovaná centrála Honda 10 I

Poslední aktualizace před 15 let
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 15 let
Hodně jsem přemýšlel jak vyřešit nezávislost na el. proudu. Přečetl jsem zde asi všechno o centrálách, solárech Efoyi i o plynové turbíně. Někteří z vás to řeší vysokou kapacitou akumulátorů až 400 Ahod. Nevýhoda je jistě váha a stejně chybí možnost 220 V. Solár je cenově dostupný, ale jeho účinnost závisí na počasí a to čištění od sněhu, také nic moc pohodlí. Plynová turbína je v plenkách a zkušenosti skoro žádné. Z uvedeného je asi nejlepší Efoy. Nevýhodou je ovšem cena. I 220 V se s ním dá krátkodobě vyřešit.
Z toho všeho jsem pro sebe vyvodil následující: Jakožto již majitel Hondy 10I asi 5 let mi dosud vadilo to, že moje pouze 90 Ahod aku se musí každý den v zimě dobíjet 2-3 hod a to znamenalo:
- otevřít garáž
- vyndat agregát a kabely
- zapojit, někam Hondu umístit aby to co nejméně rušilo hlavně sousedy
- po nabití to vše absolvovat obráceně
- po dobu nabíjení se nedalo od auta odejít, aby to někdo nezcizil.

Rozhodl jsem se pro následující řešení:
- u německé firmy, kde jsem letos na jaře Burstnera Aviano kupoval, jsem objednal vše dostupné na zhotovení ještě jednoho venkovního kaslíku. Myslím tím schránku, která je vlastně na podvozku a je tedy pod obytnou nástavnou.
- Rozměry schránky jsou takové, že se do ní vejde agregát i s malým záložním kanystrem a hlavně její rozměry jsou takové aby se do ní vešel i ten největší Efoy, tedy 1600 i s kanystrem na palivo.
- počítám totiž, že jednou tam místo agregátu Efoye dám.
- Schránka má na straně od zadního kola ventilátor na 220 V/18W. Ten dává 150 m3/hod a je nutný na chlazení agregátu. Na protější straně, tedy k přednímu kolu, je v boční stěně kruhový otvor průměru 100 m s ohebnou panceřovou hadicí. Ta slouží jako výtok toho, co na jedné straně ventilátor do schránky nafouká a současně s sebou strhává výfukové plyny.
-dokončeno minulý týden a tento víkend odzkoušeno v Rakousku. Protože se rádi díváme na televizi, tak se satelitem běží TV cca 5 hod. Když k tomu připočtete odběr topení, dá to cca 45-50 Ahod. Při dobíjení 15-18 Ahod z agregátu to znamená denně cca 3 hod. Není problém ji při příchodu z lyží, okolo 16- té hod zapnout a cca v 19 hod ji vypnout.
-byl jsem velmi příjemně překvapen hlukem. Venku ta centrála skoro nebyla slyšet. Jemné vrčení bylo spíš slyšet uvnitř, ale při puštěné televizi to člověk nevnímá. Hluk se trochu zvýšil až při použití kávovaru-expresa. Ten má 950W a centrála musela jet naplno. Na jednu náplně centrála běžela 6 hod, tedy přesně na dva dny dobíjení. Je to přeně spotřeba dle výrobce, tedy cca 0,35l/hod.
- nemá sice el. startér, ale pro mne to pouze znamená vystoupit, odemknout schránku, jednou zatáhnout za startovací šňůru (skutečně startuje na poprvé i v mrazu), tahacím vypínačem pustit 220 do karavanu, vypnout sytič a zavřít dvířka schránky. Odhaduji 120 sekund.
- pochopitelně je možné beze strachu odejít třeba na večeři.

Až bude hezké počasí, tak udělám nějaké fotky.
vladazvladazČlen
Přidáno před 15 let
Super, tak bych chtěl taky centrálu řešit. Jenže další kastlík se nám asi nevejde. Tak možná přide dozadu bedna na nosič na kola, kde stejně není v zimě co vozit a v létě zas nepotřebujeme tolik elektriky.
J
Jarda a IvetaČlen
Přidáno před 15 let
Pepo, super!!!!
Iveta+Jarda
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 15 let
Pepo, super vyřešený. Těším se až budou nějaký ty fotky. :_ :_ :_


Vláďo to ale taky není k zahození. V létě já vydržím s jedním solarem v pohodě a v zimě vozit bednu na nosiči. Taky dobrý. ;t ;t ;t

Ahoj
CharlieCharlieČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj, mam podobne zabudovanu 1000 W centralu Heron v karavane. Plynovy kufor som predeli prepazkou a zatesnil. Z boku karavanu su dve mriezky, hornou sa nasava vzduch a dolnou vychadzaju spaliny. Ked ideme na lyze tak to pustim a ked sa vratime tak to vypnem alebo je bez benzinu. Asi by sa pri tom horsie spalo, lebo je to blizko spalne. Znizenie hlucnosti som riesil nalepenim kartonov na vajicka na stenu kufra. Pre istotu som doplnil este hlasic uniku plynu k bombam. Tiez je to super, ze sa o nu nemusim bat.
Upravil Charlie dne 28.01.2009 21:51, před 15 let
Charlie Připojili následující obrazek:
generator.jpg
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 15 let
Vážení děkuji za pochvalu, fotky udělám. Teď po dva víkendy jsem to mohl odzkoušet a nemá to chybu. Musím ale poopravit spotřebu. Uvědomil jsem si, minule jsem neměl nádržku doplněnou po okraj. Nyní mohu po zkoušce objektivně říci, že Honda 10I za prvé chytí na první zatáhnutí i při -5 st. c. a hlavně při pouze dobíjení baterie, tzn cca 17 A po dobu prvních dvou hodin a postupném poklesu až na 5 A vydrží neskutečných 9 hod na jednu náplň, tzn spotřeba 2,5 deci na 1 hod.

V tom obytném přívěsu je to také jistě dobré, ale řekl bych, že moje řešení je v několika věcech příjemnější. Umístění je mimo izolovanou kabinu, tzn výrazně menší hluk a možná i vibrace. Rozhodně tu mám menší, skoro žádné, nebezpečí nežádoucích pachů.
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 15 let
Ještě k centrále v obytným přívěsu. Pokud tam nemáte nucenou cirkulaci, měl bych strach, zejména v letním období, o teplotu centrály. Není stavěná na běh v uzavřené místnosti. V chladnu mážná nebude mít problémy, ale v létě a na slunci?
Pepa
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 15 let
Slíbil jsem fotky, tak to plním. Promiňte to špinavé auto, jak jsem psal, přijeli jsme v neděli v noci z Rakouska. Ta levá schránka je originál a je v ní akumulátor. Ta druhá schránka je kompletně udělaná nově včetně dvířek, zámku, vzpěry a těsnění. Bylo od výrobce super, že stačilo poslat číslo klíče a zámek přišel nastaven na originál klíč. Také je konstrukčně zajímavé, že dvířka nemají klasický kovový pant, ale otevírají se na ohebném pryžovém pásu, který je vlastně dekoračním prvkem karoserie. Fotky dám do galerie. Nějak se mi nedaří fotky dát k tomuto příspěvku.
Pepa
Pepa z Plzne Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 15 let
Pepo super. Prohlížel jsem i galerii a pěkný. Jak se udělá teplejš, jdu měřit. Líbilo by se mi to taky. Neví jestli to u mě půjde. Nemá to chybu.. Díky APALUCHA
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj Karle, ještě bych měl dodat, že ventilátor je zapojen na straně tahacího vypínače směrem k centrále. Je to z toho důvodu, aby se zbytečně netočil, když centrála neběží, ale jsi připojen na 220 V. Je to ventilátor běžně k dostání v OBI nebo Baumaxu. Tento má ještě automaticky otevírané a zavírané žaluzie.
Honda drží jen tím slabým rychloupínacím páskem, ale protože je na gumách, po cestě se ani nehnula. Ještě uvažuji dát na podlahu schránky středně měkkou gumovou podložku. Mělo by to ještě více pohltit vibrace i když i takto je to více než snesitelné.
Pepa
Upravil Pepa z Plzne dne 05.02.2009 01:57, před 15 let
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 15 let
Dobrý podvečer,
tohle téma bylo jedno z nejdůležitějších při zrodu půdorysu našeho bydlíku. Čímž ho tedy oficiálně představuji. Jmenuje se Mikeš (jako ten kocour, co šel do světa) a prvně jsme ho užili na jedničku minulý měsíc v Rakousku. Vzhledem k tomu, že je to vestavba L2H2 a chtěli jsme garáž na kola či lyže, snwb apod, spaní až pro 4, převoz pro 4 a sezení do účka, sprchu s WC, 100l lednici, aspoň 150 cm pracovní plochu kuchyňky s pořádným dřezem, ale hlavně keramiku vařič na naftu a naftové topení, bylo důležité vyřešit soběstačnost s proudem. Mimochodem, gelovky 170 Ah jsou v tomto případě nutné minimum, žádný komfort. Protože nic jiného než centrála mi nevyšlo jako řešení a z výše popsaných důvodů mi bylo jasné, že vestavěná, padlo to taky právě na Hondu. Je skutečně skvělá a vše dobré o ní je pravda. A ty prachy prostě nelituju.
Vestavbu nám dělali v Malém Malahově bratři Krsové a jejich tým a nutno říci, že se poprali s našimi detailistickými požadavky a mojí neústupností velmi statečně. Proto taky a díky svým zkušenostem dokázali takřka vše, co jsem si jako úplný laik dokázal vymyslet a jedna z těch věcí byla narvat tu centrálu do zákrytu s podběhem u našeho Citroenu. Zvládli to s odvětráním a odhlučněním, takže venku je to úplně fuk, že běží centrála a míra vibrací vnímaných uvnitř je skutečně snesitelná. Že při ní nebudem spát vyplynulo spíš z bezpečnostních důvodů.Přes dvířka s větrací mřížkou ji startujem,taky na jedenkrát, teplo a plyn jdou pod zadní nárazník a pryč. Je dobře usazená v pěně 20mm a má kolem sebe žebro na oddělení ohřátého vzduchu od prostoru se sáním. Dal jsem jí ještě měřič motohodin kvůli srvisním intervalům a taky mě zajímá měření spotřeby. Vycházela na cca 0.35 za hodinu, takže jedna nádržka na 2 dny se dá asi potvrdit i u nás. Skvělé je, že zabírá i se skříňkou místo pouze nad podběhem, takže neužírá garáž a doopravdy dám pod postel 2 kola.
Musím přiznat, že vývojem jsem riskoval pověst svoji i rodiny, protože půdorys vznikal pomocí barevných lepicích pásek na plovoucí podlaze našeho obýváku po dobu takřka dvou let, takže syn už mne prosil, abych to sundal, ať nemusí všem kamarádům vysvětlovat, co to vlasně je a jak má šlehnutého otce. A to mi ještě krátce po prvním řešení výrobci Fiat, Peugeot a Citroen zákeřně v roce 2006 změnili půdorysy.....Ale loni v lednu jsme to dotáhli do konce, objednali dodávku a v srpnu se domluvili na vytvoření interiéru podle takto "uzrátých" plánů...
Takže po první ostré zkoušce v nočních teplotách cca -16 jsme spokojeni a čekáme co dál.
Vyloženě detaily foto řešení centrály nemám, ale je to patrné z galerie výrobce, kde je naše auto nafocené, takže kdo chce, může se podívat zde - www.krs.cz - individuální vestavby, citroen-jumper-l2h2-individual
Držím vám palce v řešení a vězte že to určitě jde a asi na dost způsobů.....
Radek
Upravil Radek Sladky dne 05.02.2009 19:57, před 15 let
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 15 let
Díval jsem se na galerii u Krse. Vypadá to velmi pěkně a je vidět, že využití prostoru je sto procent. Účelnost tohoto řešení je obdivuhodná.
Mám dva dotazy:
1) U fotky centrály zvenku není dobře vidět startovací šňůra. Jde skutečně startovat pouze po otevření dvířek? Není třeba s ní ještě nějak hýbat?
2) Druhý dotaz se netýká centrály. Proč to rozhodnutí o topení na naftu a ten vařič? Je hlavním důvodem úspora prostoru?

Pepa
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj Pepo,
jsem rád, že naše řešení zaujalo. Ta šňůra je vpravo za hranou té pěny, takže nejlépe levou rukou šáhnu a startuju. Zvládám v pohodě bez manipulace s centrálou i vypínač a odvzdušňovací ventil na víčku.
Vše na naftu je při 120ti litrové nádrži a malé spotřebě tohoto auta hlavně kvůli soběstačnosti (viz. všechny články o plynu v zimě a ventilech kdekoliv ve světě), nafta je všude, navíc neřeším žádné revize plynu a také určitě kvůli místu, to bezesporu. Proto můžu dát pod postel kola nebo člun s motorem, např. No a ta keramika se moc dobře uklízí a a manželka je s ní velmi spokojená. Bylo třeba akorát vybalancovat jediné mínus a to je větší spotřeba proudu, proto ta důležitost dobrého řešení s centrálou. Při celkových nákladech na pořízení by nám bylo líto využívat to auto jen v létě a když je tak dobře udělané, aby posloužilo i v zimě, tak člověk nemůže pokaždé řešit co s centrálou.
Navíc u topení je chladící motorový okruh připojen (za jízdy), takže během jízdy topíme uvnitř vodním radiátorem díky motoru a po startu v zimě se vodní okruhy spojí a máme dřív teplo u motoru.
Ještě jsem přemýšlel o malé větrné elektrárně cca 300 W, existuje něco, co by se mohlo vejít do nějakého tubusu nahoru na levou stranu, tak jako je markýza vpravo. Při stání by mohla být přimontována na nějaké gonzole vzadu na autě, tak jako nešroubovací nosiče na kola (aby ji nikdo neodnesl), nebo na stojanu, jako např. satelity. Ale to už je hodně alternativní řešení.
Radek
Upravil Radek Sladky dne 06.02.2009 08:09, před 15 let
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj Radku,
odpověď vyčerpávající. Je pravda, že my s většími auty tak nemusíme hlídat každý cm. Na druhé straně provoz ledničky v době nemožnosti 220 v znamená startovat centrálu. Také požívám obytňák celoročně. V zimě vydrží dvě láhve propanu 6-8 nocí. V létě by na ledničku stačila jedna na měsíc.
Asi má oboje řešení svoje výhody a nevýhody a každý to musí zvážit dle svých potřeb a z celkového pohledu. Do větrné elektrárny bych nešel. Je to podobné jako se soláry. Někdy fouká (svítí) a někdy nefouká (nesvítí). Jsem již člověk v letech a snažím se vymýšlet věci tak, abych s tím měl co nejméně práce. Ta představa po zastavení stavět vrtulník a před odjezdem ho zase bourat mě neláká.
Auto jsem vyměnil za přívěs právě proto, že rád tzv. kočuji. To znamená, že se často přemisťujeme. Většinou se tedy aku dobije sama. A když jsme tam ještě jeden den, tak právě vypomůže na 6 hod. centrála. A jsem rád, že se to povedlo udělat tak, že to případnému sousedovi zřejmě nebude vadit. Víc asi nepotřebujeme.
Ta 90-Ahod aku tam byla od výrobce a je u ní ještě místo. Až odejde, dám tam větší, takovou abychom vydrželi alespoň dvě noci, tzn víkend.
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj, Pepo.
Souhlas se vším. Ten vrtulník mě napadl proto, že často jezdíme k moři, kde fouká skoro pořád. A já mám skrytou touhu zůstat kdekoliv, kde se nám bude líbit, libovolně dlouho. To ale asi nepůjde nikdy. Navíc mi ta vrtule přijde nejekologičtější a taky nejlevnější na provoz. Ale holt to zatím nevede k rutinovanému používání. Prostě je to jen myšlenka....
Radek
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Pepa z Plzne, vladaz, Jarda a Iveta, EXPEDICE APALUCHA, Charlie, Radek Sladky

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,370,211 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27040 sekund | Průměrně za: 0.2704 (0) sekund | Dotazy: 115 | Použitá paměť: 2.11MB/2MB