Dobrý podvečer,
tohle téma bylo jedno z nejdůležitějších při zrodu půdorysu našeho bydlíku. Čímž ho tedy oficiálně představuji. Jmenuje se Mikeš (jako ten kocour, co šel do světa) a prvně jsme ho užili na jedničku minulý měsíc v Rakousku. Vzhledem k tomu, že je to vestavba L2H2 a chtěli jsme garáž na kola či lyže, snwb apod, spaní až pro 4, převoz pro 4 a sezení do účka, sprchu s WC, 100l lednici, aspoň 150 cm pracovní plochu kuchyňky s pořádným dřezem, ale hlavně keramiku vařič na naftu a naftové topení, bylo důležité vyřešit soběstačnost s proudem. Mimochodem, gelovky 170 Ah jsou v tomto případě nutné minimum, žádný komfort. Protože nic jiného než centrála mi nevyšlo jako řešení a z výše popsaných důvodů mi bylo jasné, že vestavěná, padlo to taky právě na Hondu. Je skutečně skvělá a vše dobré o ní je pravda. A ty prachy prostě nelituju.
Vestavbu nám dělali v Malém Malahově bratři Krsové a jejich tým a nutno říci, že se poprali s našimi detailistickými požadavky a mojí neústupností velmi statečně. Proto taky a díky svým zkušenostem dokázali takřka vše, co jsem si jako úplný laik dokázal vymyslet a jedna z těch věcí byla narvat tu centrálu do zákrytu s podběhem u našeho Citroenu. Zvládli to s odvětráním a odhlučněním, takže venku je to úplně fuk, že běží centrála a míra vibrací vnímaných uvnitř je skutečně snesitelná. Že při ní nebudem spát vyplynulo spíš z bezpečnostních důvodů.Přes dvířka s větrací mřížkou ji startujem,taky na jedenkrát, teplo a plyn jdou pod zadní nárazník a pryč. Je dobře usazená v pěně 20mm a má kolem sebe žebro na oddělení ohřátého vzduchu od prostoru se sáním. Dal jsem jí ještě měřič motohodin kvůli srvisním intervalům a taky mě zajímá měření spotřeby. Vycházela na cca 0.35 za hodinu, takže jedna nádržka na 2 dny se dá asi potvrdit i u nás. Skvělé je, že zabírá i se skříňkou místo pouze nad podběhem, takže neužírá garáž a doopravdy dám pod postel 2 kola.
Musím přiznat, že vývojem jsem riskoval pověst svoji i rodiny, protože půdorys vznikal pomocí barevných lepicích pásek na plovoucí podlaze našeho obýváku po dobu takřka dvou let, takže syn už mne prosil, abych to sundal, ať nemusí všem kamarádům vysvětlovat, co to vlasně je a jak má šlehnutého otce. A to mi ještě krátce po prvním řešení výrobci Fiat, Peugeot a Citroen zákeřně v roce 2006 změnili půdorysy.....Ale loni v lednu jsme to dotáhli do konce, objednali dodávku a v srpnu se domluvili na vytvoření interiéru podle takto "uzrátých" plánů...
Takže po první ostré zkoušce v nočních teplotách cca -16 jsme spokojeni a čekáme co dál.
Vyloženě detaily foto řešení centrály nemám, ale je to patrné z galerie výrobce, kde je naše auto nafocené, takže kdo chce, může se podívat zde -
www.krs.cz - individuální vestavby, citroen-jumper-l2h2-individual
Držím vám palce v řešení a vězte že to určitě jde a asi na dost způsobů.....