karlosVWČlen Přidáno
před 10 letzačínají se blížit mrazy a já váhám zda Efoy z auta vymontovat nebo nechat? někdo říká že pod -5st už Efoyi vadí a jiný to neřeší. Předsi jen to není zařízení za pár korun...nerad bych něco zanedbal.
V autě ho mám,ale žádnou chytrou příručku nikoliv.
janiskaravanyČlen Přidáno
před 10 letProč vymontovat??? :x
Už to je tam tak tam to zustane...Po prvne slisim co negdo chce vymontovat...
MB Sprinter 211cdi Black Edition
:_ truhlářská práce...take přestavby karavanu i obytných vozu :_
Náhradní díly pro karavany...
http://caravancz....
Jānis!lMarcela a T&M a O&A !Mwww.sidecarcermak.cz!M
SapukiČlen Přidáno
před 10 letAhoj, Efoye mám taky. V zimě se buď musí zapnout automatiku nebo ho vymontovat. Když je na automat, tak si přitápí sám. Bohužel po zimě jsem zjistil, že při automatice si normálně načítá hodiny provozu, i když nenabíjí. Pokud jde o návod, napiš mi SZ s e-mailem, pošlu návod v češtině.
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 10 letAhoj, je to presne, jak pise Sapuki. Bud ho pust na automat, bude se zahrivat sam nebo musi z auta ven. Pokud ho tam nechas, dej pozor, aby nedosel methyl.
T.
janiskaravanyČlen Přidáno
před 10 letKažda legrace neco stoji !)... A ma ta + a taky -...
MB Sprinter 211cdi Black Edition
:_ truhlářská práce...take přestavby karavanu i obytných vozu :_
Náhradní díly pro karavany...
http://caravancz....
Jānis!lMarcela a T&M a O&A !Mwww.sidecarcermak.cz!M
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letKarlosi můžeš ho tam nechat - když bude mít dost metylu zatopí si ale stárne článek (měl by vydržet 20 let)
pokud si nejsi jistej vysápni ho a dej domů. Zjara ho tam vrať. Při montáži zkontroluj jestli má startovací kapalinu.
Pokud ho necháš zamrznout je to na servis v Německu.
Jak jsem tam byl naposled, tak jsme to se šéfovou servisu řešili to jsem ti myslím říkal.
karlosVWČlen Přidáno
před 10 letbyl jsem kouknout...venku -12st v autě -2st (parkováno v nevytápěné garáži) a Efoy si vesele bručí..na displeji je Antifreeze mode.
Tak ho tam nechám no...i když stárne článek.
ivanoČlen Přidáno
před 10 letLen pozor, pri -15 mi už Efoy vyhodil chybu a skončil.
DiscoverfunČlen Přidáno
před 10 letNazdar,
Ja mam Efoy -clanek zabudovany uz 6. rok, uz me taky jednou zamrzl,vyndal jsem jej,dal do tepla a nechal pres noc
odtat a funguje dal bez problemu,la ho mam namontovan hned za venkovni servisni klapkou,ta je jen 2,5 cm isolovana,
takze to pri - 10 - 15'C moc nepomuze,ale ted davam pri mrazech za klapku 5 cm styroporovou desku a do chladiciho otvoru
davam styroporovy spunt(taky 5 cm silny) a potom me clanek nezamrza,ale kdyz je vuz v zime odstaveny vice jak 4 tydny,
vyndavam clanek od -8'C ven,nenechavam bezet odmrazovaci automatiku,protoze,ten clanek vydrzi jen 5000 hodin a pri
3500 hodinach uz zacina ubyvat pomalu na vykonu a kdyz je tech 5000 hodin odjeto,tak se ten Efoy muze zahodit,neni totiz
regenerovatelny,ja ho pouzivam velmi zridka,protoze ty stelplatzy jsou vesmes vybaveny proudem a presto mam po 6
letech natoceno 1500 hodin !
Honza/Discoverfun
petrrNováček Přidáno
před 10 letEfoy nechávám v autě pouze mimo zimu.V zimě po výjezdu jde Efoy ven-do tepla.Zas tolik práce navíc to není.
HrochČlen Přidáno
před 10 letKarlosi, utíkej do auta a Efoye odnes domů do tepla. Zabere ti to 2 minuty a hooooodně se to vyplatí. Je tady mezi námi dost lidí, kterým Efoy zamrzl a tzv. repase (ve skutečnosti výměna) tě vyjde na +- 1000,- EUR bez DPH. Navíc v antifreeze módu ti vesele přiskakují provozní hodiny a v tomto počasí je to 24h denně, což je za měsíc cca 720 hodin. Vzhledem k předpokládané životnosti zařízení bych ho v mrazu určitě nenechával.
SapukiČlen Přidáno
před 10 letJe to tak, jak říká Hroch.
Když jsem auto s Efoyem kupoval, říkal prodejce, že se Efoy nejdřív musí nastartovat a to chvíli trvá. Jenže doma jsem zjistil,že dává jen 0,5A, víc ne. Měl najeto pouze 50! hodin. Chtěl jsem ho dát do servisu, ale dozvěděl jsem se, že ho nikde neopraví, jen přímo výrobce. Tak jsem se tam rozjel, je to kousek pod Mnichovem. Chovali se velice přívětivě, provedli nás po celé výrobně, dali nám vstupenky do vedlejšího bazénu a odpoledne jsem se dozvěděl, že původní majitel nechal zřejmě Efoye zmrznout. Nabídli mi jedinou možnost a to výměnu. Stalo mě to 830 Eur. Asi tak.
SapukiČlen Přidáno
před 10 letNový Efoy 100.000,- Kč, výměna pokaženého za nový 20.000,- Kč. Škoda že ten tvůj pokažený neměl nalítáno 5.000 motohodin. I tak mi přijde rozdíl mezi novým a novým Efoyem nějaký divný....
Já mám bohužel jen Efoy 600, ten stojí asi 60tis. Nicméně problém je v tom, že na to mají monopol. Jestli ten můj nefungující opravili za 10Euro, to nikdo nezjistí.
Ktory vyrobca pokial moze si nedovoli dat prirazku? Nadtym sa je zbytocne pozastavovat treba to brat ako fakt, pokial ta zivotnost v hodinach v udrzovacom stave stave sa rata ako pocas normalnej prevadzky, nema zmysel to po dojazde domov z auta nevyberat.
karlosVWČlen Přidáno
před 10 letpodlehl jsem veřejnému tlaku a Efoy je v teple ve skladu :) A....co palivo a startovací tekutina? Podléhají také mrazu?
Až Efoy budu dávat zpět tak....vyliju obsah startovací láhvičky do "výfuku" Efoye...pak ho připojím....jak jsem pochopil z návodu (děkuji Sapukimu)..a snad se nepletu :)
Nakolko sa metanol pouziva ako prisada do nemrznucich zmesi na palivo by chlad nemal mat ucinok.