Dnes se to objevilo v novinách. Docela je to síla. Myslím, že cestování se bude pěkně prodražovat. Měst s povinností známky bude přibývat. Když každý stát v evropě vymyslí jiné a další poplatky budeme nakonec jezdit jen doma kolem komína. :a :a
harleyČlen Přidáno
před 15 letPřes Dortmund jezdím docela často a zatím jsem si ničeho nevšiml.Projíždím středem po dálnici a tam nic není.
Ludek LiberecČlen Přidáno
před 15 letV Dortmundu -Brackeler str.
Zóny jsou v provozu již delší dobu, sami jsme si naběhli loni ve Frankfurtu, kde byly značky okamžitě po sjezdu z okruhu. Problém byl, že jsem několikrát v zápalu hledání parkoviště značku přehlédl, naštěstí bez následků. Pro letošní rok po loňských zkušenostech počítám se zakoupením.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
zdenek a Irena LbcČlen Přidáno
před 15 letEkologické zóny a nálepky v Německu platí již rok! Vloni v lednu jsem si zajel do Žitavy v SRN, což mám asi 30 km a tam mi v DEKře známku vylepili asi za 10 minut. Cena byla myslím 5 euro. Auta s benzínovými motory problémy nemají, ale nafťáky už to mají složitější. Loni jsme Německo projezdili a těch měst je již dost a další přibývají. Třeba v centru Berlína jsou 2 STLP a auta, která nemají zelenou nálepku tam nemohou. Centrum je pro ně zakázané.
Nálepka platí do té doby, dokud se nezmění registrační značku. Takže 5 - 10 euro není tak velká investice.
Všude dobře tak co doma, cestujeme s autobytem RAPIDO...
Upravil zdenek a Irena Lbc dne 23.01.2009 00:46,
před 15 letVitaČlen Přidáno
před 15 letano, platí to už rok, nálepky jsou 3 druhy - červená, žlutá a zelená - tedy Euro 2, 3 a 4 a víc pro zelenou. Většina vyjmenovaných měst od 1.1.2008 požaduje nějakou nálepku, od 1.1.2009 už jen žlutou či zelenou a od 2010 většinou jen zelené - tedy Euro 4 a lepší. Každé město má své časové termíny - dost se to různí. No a většina našich STK je už prodává také (300,-) . Němci vám ji prodají levněji - pokud se vyznají ve velkém techničáku co je tam za normu. (ale hledejte v diskusích, před rokem to zde běželo dost podrobně)
Jinak STK v Pirně má od nás převodní tabulku českých zkratek na EURO normu a účtují 5,50€ a stačí jim velký techničák, auto k tomu nepotřebují.
zdenek a Irena LbcČlen Přidáno
před 15 letOtázkou ovšem zůstává, jak máš staré auto, jakou normu splňuje a jestli barevnou nálepku vůbec obdržíš. Vím, že někdy již 4 roky stará naftová auta mají problém a na zelenou můžou zapomenout.
Všude dobře tak co doma, cestujeme s autobytem RAPIDO...
KipČlen Přidáno
před 15 letDíky za info, včera jsem ji kopil za 300 ,- Kč v Dekra Turnov - od Jbc nejbližší místo, ani v Liberci je neprodávají. Ve středu jedu Stuttgart - to bych čučel bez velkého TP.
Ne že bzch nevěděl, že to musí být, ale jeden i zapomene, takže ještě jednou díky.
Fiat PLA 75, Jablonec nad Nisou
PeropČlen Přidáno
před 13 letDobrý večer, zaujímalo by mne a chci se zeptat lidiček co tomu rozumí. Když mám euro III tak jakou barvu známky dostanu? Nevím podle čeho se přidělují. Když jhsem zde na internetu procházel nabídku aut v Německu,tak je zajímavé,že tam např. deklarují prodej 2,5 TDi r.v. 96 se známkou zelenou IV a zase fiat 2,3 JTD se známkou II a nebo mercedes r.v. 99 taktéž se ynámkou II . To se mi zdá nepřirozené,že starší auta mají vyšší známku a nebo to také dávají jak to někdo napíše v TP? A to také znamená,že ani po okruhu okolo tohoto města se nebude moct projet a bude se to muset objíždět. Takže si myslím,že by to měli dávat v předstihu před zákazem aby bylo možno sjet z dálnice a město obět. Přitom je zajímavé,že právě dost Němcu co vidím v kempech jezdí dost často se staršími karavany naž mi. To asi mají vyjímku,když v tom městě bydlí? Všechno se to stále vylepšuje v neprospěch nás a jen platit a platit. Per. :| Ještě by mne zajímalo jakou barvu má IV nebo III , nebo II a nebo I a asi do r.v. 90 není žádná známka a tak nesmí nikam do měst. ? P.
cestovatel ze Šumavy;y
Upravil Perop dne 09.11.2010 22:49,
před 13 letmarianNBČlen Přidáno
před 13 letAhoj .Niektoré autá,v Nemecku maju dodatočne namontovaný tzv.filter pevných častíc,ktorý sa dá domontovať na vozidla už s motorom od Euro 0, a zlepšiš tak po absolvovaní emisnej kontroly emisnú kategoriu.Ten zákaz vjazdu sa týka hlavne širších centier miest.Neviem,čo ten filter stojí,ale je to zaujímave vtedy,keď máš záujem chodiť s obyťakom do širšieho centra mesta.Nemci sa ale voči oby´takom bránia často aj tak, že tam jednoducho umiestnia zákaz vjazdu pre prívesy a obyťaky.:cMarián
Helenka+Marián+Mariánko+Kristiánko
Upravil marianNB dne 09.11.2010 23:01,
před 13 letZdravím, tak červená plaketa - Euro II, žlutá - Euro III, zelená - Euro IV, do jaké normy spadá váš vůz zjistíte ve velkém technickém průkaze,kolonka 16-Emise
viz. TABULKA
Jak poznat, kterou emisní normu vůz splňuje?
Bohužel se nedá přesně stanovit, která značka, typ, motorizace a modelový rok auta odpovídá jakému emisnímu standardu, je vždy nutné prozkoumat velký technický průkaz a údaje v něm nalezené porovnat s touto tabulkou:
EURO-1
91/441/EEC
93/59/EEC
EURO-2
R 83-03 B,C
R 83-04 B,C
ES 94/12
ES 96/44
ES 96/69
98/77
EURO-3
R 83-05A
ES 98/69A
ES 1999/102A
ES 2001/1A
ES 2001/100A
ES 2002/80A
ES 2003/76A
ES 2006/96A
EURO-4 a vyšší např.
R 83-05B (83 R II)
ES 98/69B
ES 1999/102B
ES 2001/1B
ES 2001/100B
ES 2002/80B
ES 2003/76B
ES 715/2007
ES 2006/96B
V případě, že ani po prostudování uvedených tabulek nedokážete určit, jakou emisní normu splňuje váš vůz, doporučujeme se obrátit na příslušný odbor dopravy, který by měl vůz registrovat. Příslušný pro registraci.
petr a jarkaČlen Přidáno
před 13 let A kdo plní EURO-0 nezakoupí plaketu,zakoupí pohodlnou obuv a odebere se do centra pěšky:@
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek