Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jak dobíjet baterii: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jak dobíjet baterii

Poslední aktualizace před 15 let
harleyharleyČlen
Přidáno před 15 let
Koupil jsem starší karavan ve kterém nebyl el.rozvod 12V.Už jsem ho udělal,ale nevím odkud z auta třeba jen za jízdy dobíjet baterii.Napadlo mě vzít proud např ze světel v přívěsu.Za jízdy se musí svítit takže proud by tam byl.Napojit baterii do obvodu a před ní dát diodu.Poradí mi někdo jestli by to takhle mohlo fungovat?To už nejsou jen světýlka a mám strach aby mi něco neschořelo.
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj Harley. Pokud bych chtěl dobíjet karavan, první bych se snažil snížit spotřebu elektriky v autě montáží denních světel. Např http://www.levnealarmy.eu/denni-svice...-7859.html. Každé světlo v předu 55W plus vzadu a karavan. To už je nějaká spotřeba. Potom vlastní dobíjení bych řešil montáží 13ti polové zásuvky na připojení karavanu, kde je přímo kontakt na dobíjení. http://www.technika.estranky.cz/clank...temu-jager Asi bych to ale stejně řešil s nějakým autoelektrikářem.
Já mám obyťák a chci montovat zmíněné denní světla, již je mám koupené. Myslím, že ušeřená energie pomůže dříve dobít baterii nástavby.:|
Upravil EXPEDICE APALUCHA dne 17.01.2009 23:24, před 15 let
G
GULIČlen
Přidáno před 15 let
Ahojky Harley,jak si sám podotknul ,kontakt v 7-mi pólové zásuvce pro koncová světla by to nemusel vydržet-myslím tím vlastní spotřebu žárovek + dobíjecí proud, možný přechodový odpor v 7-mi pólové zásuvce :o Viděl jsem zlepšovák ;t ve formě druhé 7-mi pólové zásuvce namontované na autě vedle té stávající. Samozřejmě bys musel natáhnout zvláštní přívodní kabel z karavanu, který stajně budeš muset připojovat mezi autem a karavanem v kempu nebo někde na place.
harleyharleyČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj kamarádi.Děkuji za rady.Už řeším světla pro dení svícení a z druhý strany TZ namontuju eště jednu zásuvku.13ti polovou a tu budu využívat jen pro karavan a tu stávající jen na nákladní přívěsi.O zapojení jsem požádal kamaráda elektrikáře a ten to všechno vyřeší za pár piv podle mých představ.Eště jednou děkuju a přeju všem spoustu kilometrů bez nehod a silnice bez děr.
T
tom-bČlen
Přidáno před 15 let
A není jednodušší koupit redukci z 13ti na sedm? a mít jen jednu namontovanou zásuvku?
Tomáš+Monika+Samík+Vendulka+ Citroën Jumper 2,8HDI+Hobby Prestige600
PLAFPLAFČlen
Přidáno před 15 let
U starého karavanu jsem měl přidělanou druhou sedmipólovou zásuvku na ledničku během jízdy .Plus i mínus bylo vytaženo ze zásuvky v kufru .Podotýkám, že zásuvka byla na 150W.
Na autě mám světla na dení svícení .
Nový karavan je na 13-ti pól .zásuvku . Taky jsem to řešil dvouma zásuvkami , sedmipólovou a třináctipólovou . Montáž i s natažením drátů trvala asi tři hodiny .Přechodka ze sedmi na třináct a naopak ti neřeší vnitřek karavanu , ale pouze venkovní osvětlení přívěsu.
Baterii nabíjím doma přez zabudovanou nabíječku na230 V a potom solárkem .Abych nezničil baterie ,protože jsou jných kapacit,tak když odebírám proudz auta, tak mi rozpínací relé odpojí baterii v karavanu .Když pak někde stojíme , tak stačí vytáhnout zásuvku a odebírám proud ze zdroje v karavanu .
Snad jsem to popsal srozumitelně .Uf je to na mě moc dlouhý článek
Upravil PLAF dne 19.01.2009 00:23, před 15 let
Vlada JanaVlada JanaČlen
Přidáno před 15 let
ahojda je to složité. Alternátor v autě má výkon nad 500W, spotřeba svícení za jízdy je cca 200W, takže na topení stěrače a dobití dvou baterií je 300W což není málo, ale dvě baterie si bere proud dle momentálního vybití. to znamená, že v zimě a krátkých jízdách, alternátor trpí kratší životností. ( řemen, víko alter. a diody). Proto dle citu vybití baterek zapínat ostatní spotřebiče. Přívod 12V pro ledničku by měl být po zhasnutí motoru odpojen, tažen silnějším drátem a určitě chtráněn pojistkou. vybitá baterie pořebuje cca 1hod jízdy na dobití. je to na delší pokec, musím končit. V
PLAFPLAFČlen
Přidáno před 15 let
Je to přesně tak jak píše vlhynek , je to na dluhý pokec . Lepší to bude vyřešit někde v partě na srazu . Každý poradí něco jiného , no a z toho si vzít to nejlepší .Jo a na závěr , je lepší vozit sebou pro jistotu hasící přístroj .
T
TomČlen
Přidáno před 15 let
Dělal jsem to vloni, použil jsem toto: http://www.lit.cz...zovac.html a funguje to super, cena cca 600 Kč.
Stačí zavolat, rád poradí
ELECTRONIC SERVIS
Ing. Zdeněk Horodyský
Sedlíšťka 6
570 01 Litomyšl
Tel.: 461 100 841
e-mail: horodysky@lit.cz

Ahoj Tom
V
vosaNováček
Přidáno před 15 let
Uzasna genialni masinka.. resi vsechno.. nutnost odpojovani kabelu pri zastaveni.. pretezovani alternatoru.. super akorat tedy jak je to nakombinovanim tech konektoru v soucinosti s touhle masinkou ? staci ta jedna 13 polova ?
T
TomČlen
Přidáno před 15 let
Stačí.
Ahoj Tom
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: harley, EXPEDICE APALUCHA, GULI, tom-b, PLAF, Vlada Jana, Tom, vosa

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,581,835 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19949 sekund | Průměrně za: 0.19949 (0) sekund | Dotazy: 94 | Použitá paměť: 1.96MB/4MB