Citovat
sipadan napsal:
Jsme-li u toho Fusa, snazil jsem se zjistit, zda se v Evrope da provozovat pouze s jednomontazi vzadu.
V Asii a Australii to jde.
Nevis o tom neco Vlku ?
To fakt nevím, neřešil jsem to. Je fakt, že z toho, co jsem u nás viděl jezdit, tak všude byla dvojmontáž. Nějak si ale myslím, že by to mohlo být řešitelné, pokud bude mít dovozce alespoň minimální zájem.
Citovat
ivano napsal:
Zaujímavá debata. Ja som podobnú voľbu absolvoval pred rokmi. Ťažké rozhodnutie. Napred si musíš ujasniť, aké auto chceš postaviť. Ak plnohodnotný obyťák s nádržami cca 500 l nafta, 300 l voda, dobrá izolácia /5cm hrúbka/, dĺžkou nástavby cca 5-6m, veľkou garážou, prípadne nosičom na motorku tak Fuso je podľa mňa príliš malé. Čím menšie percentuálne zaťaženie maximálnej hmotnosti, tým to viac vydrží /ja mám na 16 t max. skutočnú váhu len cca 9,5 t/.
To je taky správná otázka, co to je "plnohodnotný" Já osobně bych na to měl strach odpovědět, protože co člověk to jiná potřeba. Já za sebe bych tady viděl spíše kompromis o tom, kam a jak člověk jezdí. Ono je fajn mít 500l nádrž PHM když to žere 25-30l/100km a taky je možné mít 200l nádrže se spotřebou 12l/100km. Taky si myslím, že je rozdíl mezi tím, kdo jezdí po otevřených terénech, kde nějaký metr navíc není problém a někdo, kdo se proplétá hustým porostem. Ohledně hmotností souhlasím, je určitě lepší mít rezervu než jezdit na doraz. Ovšem to je pro mne bohužel jen sen. Já jsem třeba zatím v režimu, kdy se snažím být nejlehčí. Ono buď taky k sobě upřímný, že je jednodušší vytáhnout z průseru 3,5tunu než 10 tunu, a o tom, že zapadne cokoliv není pochyb. Já v tomto beru i to, že kolem mne není nikdo na cesty s více než 7t a podle toho musím taky jednat.
Citovat
ivano napsal:
Nech som išiel kdekoľvek, drvivá väčšina najazdených km bola na cestách, aj keď rozbitých. A ďaleko od domova sa aj tak človek extrémom snaží vyhnúť.
A tady v tomto jsem s Tebou naprosto zajedno. Avšak znám i takové, kteří to vyhledávají. Holt každý jsme jiný.
Citovat
ivano napsal:
Ale to je samozrejme len názor, na cestách jazdí spústa expedičných Unimogov, povedal by som že je to tak s MANom 50/50. Ostatné značky sú už zastúpené menej. A nakoniec, ani nejaký moc veľký výber nie je. Ešte tak Iveco, Atego. Nákladné autá 4x4 sa stávajú pre výrobcov okrajovým segmentom.
Bohužel také souhlasím. Dnes opravdu už není moc z čeho vybírat. Ať na osobním nebo nákladním segmentu začíná být se vším problém.
Jinak Ivano to neber na sebe, jen jsem pouze vypíchl některé Tvoje myšlenky, které jsem chtěl podle sebe doplnit. Osobně Ti jen závidím ten čas, který můžeš použít na cestování.