Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Booster: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Booster

Poslední aktualizace před 6 let
I
IvounČlen
Přidáno před 8 let
Tak zavrhnem tuto lednici a nahradíme ji kompresorovou. Nemám zkušenost s odběrem za den atd.

Citovat

TomTP napsal:

Citovat

Ivoun napsal:
Hodila by se lednička, taková ta přenosná do auta, na pláž.. 12/230 V. Odběr to má dle výrobce 47W.


Za den máš tedy při 12V spotřebu skoro 50A a vzhledem k tragický účinnosti chlazení peltierem bych se na to při takovém proudovém odběru z výšky...vykašlal.
Weinsberg CaraOne 420
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, koukám a nevím co jsem to počítal, ta spotřeba vychází téměř na 100A za den (tím hůře)...omlouvám se. S kompresovkami tu už nějaké vlákna a informace proběhly, zkus to nějak vyhledat.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
kompresor pro takhle malou aplikaci musí mít tak 35W. Bat 140Ah a 140Wp solár. MPPT samozřejmostí. Pro větší lednici to bude na hraně až spíš málo.
allfaallfaČlen
Přidáno před 8 let
Já mám kompresor Indel B 49litrů, baterii 80Ah, solár 125Wp a MPPT. Baterka to v pohodě dává, napájím jen lednici, občas nabiju telefon, tablet.
Loni 10 dní Rujana a okolí, 16 dní Francie (Normandie Bretaň) a bez problémů, nikdy v kempu.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Pokud v ní vyměníš 2 piva denně a jinak ji neotevřeš, tak jo.
Zásadní je kolik "práce" musí ta aparatura odvíst.
4členná rodina by takhle úsporně nežila. A ve vedrech už vůbec ne.
X
XfantasyNováček
Přidáno před 8 let
Ahoj.
Jsem zde nováček, ale zaujalo mne spoustu odborných článků a rad.
Mám objednané Berlingo a plánuji ho využít jako kempingové vozidlo. Booster je docela zajímavé zařízení.
Zprvu jsem přemýšlel o soláru a 40 Ah baterce co mám doma. Solár bych musel vozit jako "externí" zařízení. Booster mi přijde jako jednodušší zařízení bez složité instalace a neustálého propojování.
Nevím jak silná baterie v Berlingu bude. Ale i vzhledem ke kratším trasám do práce by byl booster pro mne přínosem.
Na kempování plánuji spotřebu jen pro nějakou chladničku (piezo zde odmítáte), asi světlo a nabíjení mobilu.
Lyžovat nejezdíme, takže zimu přímo zatím neřeším, ale občasné přespání v chladnějších dnech někde na výletě je reálné. Proto uvažuji o přilepšení tepelnou rohoží.
Vše bych tedy asi napájel z palubní baterie, popřípadě z oné 40Ah kterou by mi nevadilo "odrovnat".
Ze spotřeby by to mohlo být vše. Prozatím jsme jezdili jen se stanem a bez energie. Podle proudů co zde píšete je asi tento levný booster nanic? http://www.karava...a-1208.htm
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj,
viz. výše to není booster v pravém slova smyslu, ta krabička pouze zajišťuje konstantní výstup 14,4 V při různém vstupním napětí ...
:_
4.114683,118.628756
X
XfantasyNováček
Přidáno před 8 let
Takže je to prakticky něco jako stabilizátor o kterém zde také píšete s vyšší voltáží.... Oproti nabíjení altíkem si tedy nepomůžu.
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Xfantasy napsal:

Ahoj.
Jsem zde nováček, ale zaujalo mne spoustu odborných článků a rad.
Mám objednané Berlingo a plánuji ho využít jako kempingové vozidlo. Booster je docela zajímavé zařízení.
Zprvu jsem přemýšlel o soláru a 40 Ah baterce co mám doma. Solár bych musel vozit jako "externí" zařízení. Booster mi přijde jako jednodušší zařízení bez složité instalace a neustálého propojování.
Nevím jak silná baterie v Berlingu bude. Ale i vzhledem ke kratším trasám do práce by byl booster pro mne přínosem.
Na kempování plánuji spotřebu jen pro nějakou chladničku (piezo zde odmítáte), asi světlo a nabíjení mobilu.
Lyžovat nejezdíme, takže zimu přímo zatím neřeším, ale občasné přespání v chladnějších dnech někde na výletě je reálné. Proto uvažuji o přilepšení tepelnou rohoží.
Vše bych tedy asi napájel z palubní baterie, popřípadě z oné 40Ah kterou by mi nevadilo "odrovnat".
Ze spotřeby by to mohlo být vše. Prozatím jsme jezdili jen se stanem a bez energie. Podle proudů co zde píšete je asi tento levný booster nanic? http://www.karava...a-1208.htm


Ahoj,
na základě toho, co popisuješ bych se na booster vykašlal. Nevidím tam potřebu baterii rychle nabít, např. v zimě. Myslím, že by Ti úplně stačilo:
1. Propojovač baterií Cyrix - bude zajišťovat nabíjení "z motoru" (cca 1.190 Kč)
2. Nabíječka z 230V (10A, cca 3.500 Kč)
3. Např. solární regulátor jako ochrana baterie před vybitím pod 10,8V (cca 800 Kč + displej cca 800 Kč)

Baterie se bude nabíjet za jízdy. Když budeš stát u 230V, připojíš se a budeš nabíjet nabíječkou (zároveň budeš nabíjet i startovací baterii, díky cyrixu). Světla, zásuvky apod. zapojíš na výstup regulátoru. Na jeho displeji uvidíš stav baterie, podle kterého odhadneš výdrž a tedy i potřebu nabíjení. A když si někde ve frcu pořídíš solár např. za okno, jednoduše ho připojíš k regulátoru a budeš nabíjet ze slunce.
X
XfantasyNováček
Přidáno před 8 let
Takže jinými slovy, booster se mi nevyplatí a ten levný je k ničemu. No myslel jsem že bych si vystačil se startovací baterkou. Holt budu tahat i malou čtyřicítku.
Jak jsem psal, budu používat jen chladničku (vzhledem k ceně začnu s peltierem) na mléko a víno na večer :) popřípadě nějaký salám/buřtík, a pak jsem uvažoval o tom koberci pro chladné večery. Ikdyž dobrý spacák také bude stačit :)
Samozřejmě máte pravdu že až praxe ukáže co vlastně potřebuju. Hlavně se bojím abych tou chladničkou nevyčerpal baterii a ještě nastartoval. Holt zkusím nějaký solár abych přes den trochu dobil.
Myslel jsem že bych třeba jen deset minut nechal nastartováno a baterie se tím dobila a já nemusel "šaškovat" se solárem.
Ale kdo ví, třeba to poprvé zkusím bez dobíjecích vymožeností a nebo jen jednoduchý solár za okno na oživení.
Je to složité, jsem natěšený na nový vůz a v hlavě spoustu plánů.
Ps: alternátor asi bude dávat víc šťávy než ten levný booster....?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Tak jako tak potřebuješ dva akumulátory, pokud to s tím kempováním myslíš alespoň trošku vážně, se startovačkou nevystačíš.

Pokud je to Berlingo nové, má EURO 6, start-stop a rekuperativní dobíjení, resp. LIN alternátor či jiné vymoženosti dnešní doby, tak je potřeba dávat bacha na víc detailů, jinak se ta řídící jednotka zřejmě zblázní ...

To doporučuji zjistit jako první.
:_
4.114683,118.628756
X
XfantasyNováček
Přidáno před 8 let
No, Berlingo bude nové. StartStop ne, Euro 6 jo (diesel, FAP.), rekuperace pochybuji (nikde žádné info) . Vzhledem k absenci S&S bude baterie "normál" a altík také. Tak malou baterii vzít můžu, to nebude problém.
Asi si udělám krabičku na tu baterii a na ní výstup 12V a asi přidělám i měnič 230V (spíše pro náhodu). Pravděpodobně tedy tuto "power sadu" budu na vaší radu "oživovat" solárem.
Takové ty hotové sady soláru na dobíjení baterie budou asi nanic, takže lepší volba menší panel a regulátor....?
G
GSmanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Xfantasy napsal:

Ahoj.
Jsem zde nováček, ale zaujalo mne spoustu odborných článků a rad.
Mám objednané Berlingo a plánuji ho využít jako kempingové vozidlo. Booster je docela zajímavé zařízení.
Zprvu jsem přemýšlel o soláru a 40 Ah, baterce co mám doma. Solár bych musel vozit jako "externí" zařízení. Booster mi přijde jako jednodušší zařízení bez složité instalace a neustálého propojování.
Nevím jak silná baterie v Berlingu bude. Ale i vzhledem ke kratším trasám do práce by byl booster pro mne přínosem.
Na kempování plánuji spotřebu jen pro nějakou chladničku (piezo zde odmítáte), asi světlo a nabíjení mobilu.
Lyžovat nejezdíme, takže zimu přímo zatím neřeším, ale občasné přespání v chladnějších dnech někde na výletě je reálné. Proto uvažuji o přilepšení tepelnou rohoží.
Vše bych tedy asi napájel z palubní baterie, popřípadě z oné 40Ah kterou by mi nevadilo "odrovnat".
Ze spotřeby by to mohlo být vše. Prozatím jsme jezdili jen se stanem a bez energie. Podle proudů co zde píšete je asi tento levný booster nanic? http://www.karava...a-1208.htm


Ahoj, ty jsi zjevně nepochopil, k čemu booster slouží. V rychlosti: dokáže při nastartovaném motoru do zadní, nástavbové baterky, v Tvém případě 40A natlačit proud rychleji, než běžné propojovače. Každopádně booster MUSÍ mít druhou baterku, jinak je Ti na nic.
Otázka je co 20A booster na 40A baterku. O běhu motoru s FAP na volnoběh se tady taky dost píše. A nedoporučuje.
Na světlo, nabíjení telefonu a pod. stačí startovačka. Pokud chceš ledničku, potřebuješ další baterku. O topných rohožích nemohu sloužit, nepíšeš o spotřebě. Vše se dá spočítat.
Dan
X
XfantasyNováček
Přidáno před 8 let
Ahoj.
Myslel jsem že se dá booster použít i pro startovací baterii, respektive ho využít hlavně pro ní. Jeho použití se tedy pro mne jeví jako značně nevhodné, už kvůli FAPu.
Velikost rohože zatím nevím. Booster tedy nechávám pro mé využití mimo a budu se dále soustředit na menší solár. Případné dotazy budu směrovat do konkrétních příspěvků.
Prozatím Děkuji :^
Viktor KosiceViktor KosiceNováček
Přidáno před 7 let
Čaute, práve som sa dozvedel, že existuje niečo ako "booster" :)) a tak si čítam túto diskusiu. došiel som teda na dve otázky v ktorých nemám jasno, či si ten booster kúpiť alebo nie
1. Oplatí sa kupovať booster keď mám vo voze 150A alternátor a 95ah baterku?

2. Nemože sa stať, že keď mám booster vo voze a nabíjam, tečie do baterky 17V, že mi odpáli 12V LCD TV, ked TV beží?

ďakujem za rady.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Booster MT 45 - měl jsem ho v předešlém autě. Byl jsem s ním navýsost spokojený.
Ale opět dávat za tento přístroj 15ku se mi moc nechce. Je nějaká možná náhrada výše zmíněného aparátu ?
Budu mít na autě dva soláry po 100ce. V autě kompresorovku 60 W, čerpedlo, nějaké světlo a občas nabíječky.
A ODAK nechci.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 7 let
Karel Prokop nebo Tomáš Brabec ti jistě poradí líp, nicméně já mám od léta zatim vybornou zkušenost s CTEK d250 dual. největším limitem CTEKu je, že zabudovaný MTTP umí solár max do 23V a že neumí nabíjet LIfePo4 baterie, které asi brzy v bydlíkách převálcují olovo. Mám na něj připojen 150 Wp solar a co booser mám, tak jsem na baterie nemusel šáhnout. Cestou z kempování se dobijou skoro do plna a zbytek dokrmí solár přes týden před barákem. Bonus je, že to pak dobije i startovací baterii. V autě mám naftové topení a kompresorovku, takže spotřeba energie značná.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
SignBoss: Franto, kdybys tam dostal 2x130W tak myslím že Booster ani nebude potřeba. Ale asi i 200W bude stačit. Vytápíš míň kubíků.
Xfantasy: to chce vidět - tápeš v tom a to je; né cesta, ale dálnice k systému pokus-omyl.
Nicméně: proti gustu,....
To All: stavba vestavby svépomocí bez PŘESNÝCH znalostí je vždycky blbej kompromis.
Je na každým, jak moc a jak tvrdě chce špekulovat.
Já tvrdím (a dokazuju to už :) roky) že optimalizace na sebe vždycky vydělá.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Booster MT 45 - měl jsem ho v předešlém autě. Byl jsem s ním navýsost spokojený.
Ale opět dávat za tento přístroj 15ku se mi moc nechce. Je nějaká možná náhrada výše zmíněného aparátu ?


Ahoj,
Votronic VCC 1212-45 IUoU (Art. no. 3317) seženeš nyní při dovozu z Německa za cca. 9 500,- (okolo 350 EUR, 25-ku ještě o 80 EUR méně) a jelikož během pár týdnů s největší pravděpodobností bude EUR zpět v reálném kurzu, tak bude za cca. 8 8000,- Kč.
Verze s možností "Li" je už v distribuci také (bude dražší).

Dával jsem ho teď do auta nejen kvůli dobíjení, ale i kvůli oddělení třetího akumulátoru od palubního originálního (a startovacího) v systému rekuperativního dobíjení (Euro 5+ a Euro 6) a musím tento vynález opravu pochválit. Zvládá dvě mouchy jednou ranou a funguje skvěle i fázi, kdy je alternátor v šetřícím režimu a prakticky nedobijí.

Citovat

Karel Prokop napsal:
SignBoss: Franto, kdybys tam dostal 2x130W tak myslím že Booster ani nebude potřeba. Ale asi i 200W bude stačit. Vytápíš míň kubíků.


Souhlas ... SB navíc jezdí pouze od jara do podzimu někde psal pokud si dobře pamatuji .....
4.114683,118.628756
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
...ano, jezdím jaro - podzim. Ale Jumpera dělám na delší dobu. Tak někdy i zima bude. No, soláry asi dle rozkreslení se vejdou snad jen dvě stovky. Samozřejmě že jsem hledal nejlepší volbu na střechu.

Pro případné zájemce.
Karle, v jakém stádiu by se měl zájemce o optimalizaci dostavit ? Momentálně jen shromažďuji informace o případných spotřebičích. A auto je holé. Jestli se zájemce může dostavit jen se seznamem přístrojů. Samozřejmě pro případné pospojení s namontovanými komponenty.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 18.01.2017 12:16, před 7 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,016,806 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27077 sekund | Průměrně za: 0.27077 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.28MB/4MB