TomTPČlen Přidáno
před 8 letAhoj, koukám a nevím co jsem to počítal, ta spotřeba vychází téměř na 100A za den (tím hůře)...omlouvám se. S kompresovkami tu už nějaké vlákna a informace proběhly, zkus to nějak vyhledat.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letkompresor pro takhle malou aplikaci musí mít tak 35W. Bat 140Ah a 140Wp solár. MPPT samozřejmostí. Pro větší lednici to bude na hraně až spíš málo.
allfaČlen Přidáno
před 8 letJá mám kompresor Indel B 49litrů, baterii 80Ah, solár 125Wp a MPPT. Baterka to v pohodě dává, napájím jen lednici, občas nabiju telefon, tablet.
Loni 10 dní Rujana a okolí, 16 dní Francie (Normandie Bretaň) a bez problémů, nikdy v kempu.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letPokud v ní vyměníš 2 piva denně a jinak ji neotevřeš, tak jo.
Zásadní je kolik "práce" musí ta aparatura odvíst.
4členná rodina by takhle úsporně nežila. A ve vedrech už vůbec ne.
sipadanČlen Přidáno
před 8 letAhoj,
viz. výše to není booster v pravém slova smyslu, ta krabička pouze zajišťuje konstantní výstup 14,4 V při různém vstupním napětí ...
:_
Takže je to prakticky něco jako stabilizátor o kterém zde také píšete s vyšší voltáží.... Oproti nabíjení altíkem si tedy nepomůžu.
Takže jinými slovy, booster se mi nevyplatí a ten levný je k ničemu. No myslel jsem že bych si vystačil se startovací baterkou. Holt budu tahat i malou čtyřicítku.
Jak jsem psal, budu používat jen chladničku (vzhledem k ceně začnu s peltierem) na mléko a víno na večer :) popřípadě nějaký salám/buřtík, a pak jsem uvažoval o tom koberci pro chladné večery. Ikdyž dobrý spacák také bude stačit :)
Samozřejmě máte pravdu že až praxe ukáže co vlastně potřebuju. Hlavně se bojím abych tou chladničkou nevyčerpal baterii a ještě nastartoval. Holt zkusím nějaký solár abych přes den trochu dobil.
Myslel jsem že bych třeba jen deset minut nechal nastartováno a baterie se tím dobila a já nemusel "šaškovat" se solárem.
Ale kdo ví, třeba to poprvé zkusím bez dobíjecích vymožeností a nebo jen jednoduchý solár za okno na oživení.
Je to složité, jsem natěšený na nový vůz a v hlavě spoustu plánů.
Ps: alternátor asi bude dávat víc šťávy než ten levný booster....?
sipadanČlen Přidáno
před 8 letTak jako tak potřebuješ dva akumulátory, pokud to s tím kempováním myslíš alespoň trošku vážně, se startovačkou nevystačíš.
Pokud je to Berlingo nové, má EURO 6, start-stop a rekuperativní dobíjení, resp. LIN alternátor či jiné vymoženosti dnešní doby, tak je potřeba dávat bacha na víc detailů, jinak se ta řídící jednotka zřejmě zblázní ...
To doporučuji zjistit jako první.
:_
No, Berlingo bude nové. StartStop ne, Euro 6 jo (diesel, FAP.), rekuperace pochybuji (nikde žádné info) . Vzhledem k absenci S&S bude baterie "normál" a altík také. Tak malou baterii vzít můžu, to nebude problém.
Asi si udělám krabičku na tu baterii a na ní výstup 12V a asi přidělám i měnič 230V (spíše pro náhodu). Pravděpodobně tedy tuto "power sadu" budu na vaší radu "oživovat" solárem.
Takové ty hotové sady soláru na dobíjení baterie budou asi nanic, takže lepší volba menší panel a regulátor....?
Ahoj.
Myslel jsem že se dá booster použít i pro startovací baterii, respektive ho využít hlavně pro ní. Jeho použití se tedy pro mne jeví jako značně nevhodné, už kvůli FAPu.
Velikost rohože zatím nevím. Booster tedy nechávám pro mé využití mimo a budu se dále soustředit na menší solár. Případné dotazy budu směrovat do konkrétních příspěvků.
Prozatím Děkuji :^
Viktor KosiceNováček Přidáno
před 7 letČaute, práve som sa dozvedel, že existuje niečo ako "booster" :)) a tak si čítam túto diskusiu. došiel som teda na dve otázky v ktorých nemám jasno, či si ten booster kúpiť alebo nie
1. Oplatí sa kupovať booster keď mám vo voze 150A alternátor a 95ah baterku?
2. Nemože sa stať, že keď mám booster vo voze a nabíjam, tečie do baterky 17V, že mi odpáli 12V LCD TV, ked TV beží?
ďakujem za rady.
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letBooster MT 45 - měl jsem ho v předešlém autě. Byl jsem s ním navýsost spokojený.
Ale opět dávat za tento přístroj 15ku se mi moc nechce. Je nějaká možná náhrada výše zmíněného aparátu ?
Budu mít na autě dva soláry po 100ce. V autě kompresorovku 60 W, čerpedlo, nějaké světlo a občas nabíječky.
A ODAK nechci.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
MirekJPČlen Přidáno
před 7 letKarel Prokop nebo Tomáš Brabec ti jistě poradí líp, nicméně já mám od léta zatim vybornou zkušenost s CTEK d250 dual. největším limitem CTEKu je, že zabudovaný MTTP umí solár max do 23V a že neumí nabíjet LIfePo4 baterie, které asi brzy v bydlíkách převálcují olovo. Mám na něj připojen 150 Wp solar a co booser mám, tak jsem na baterie nemusel šáhnout. Cestou z kempování se dobijou skoro do plna a zbytek dokrmí solár přes týden před barákem. Bonus je, že to pak dobije i startovací baterii. V autě mám naftové topení a kompresorovku, takže spotřeba energie značná.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letSignBoss: Franto, kdybys tam dostal 2x130W tak myslím že Booster ani nebude potřeba. Ale asi i 200W bude stačit. Vytápíš míň kubíků.
Xfantasy: to chce vidět - tápeš v tom a to je; né cesta, ale dálnice k systému pokus-omyl.
Nicméně: proti gustu,....
To All: stavba vestavby svépomocí bez PŘESNÝCH znalostí je vždycky blbej kompromis.
Je na každým, jak moc a jak tvrdě chce špekulovat.
Já tvrdím (a dokazuju to už :) roky) že optimalizace na sebe vždycky vydělá.
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 let...ano, jezdím jaro - podzim. Ale Jumpera dělám na delší dobu. Tak někdy i zima bude. No, soláry asi dle rozkreslení se vejdou snad jen dvě stovky. Samozřejmě že jsem hledal nejlepší volbu na střechu.
Pro případné zájemce.
Karle, v jakém stádiu by se měl zájemce o optimalizaci dostavit ? Momentálně jen shromažďuji informace o případných spotřebičích. A auto je holé. Jestli se zájemce může dostavit jen se seznamem přístrojů. Samozřejmě pro případné pospojení s namontovanými komponenty.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 18.01.2017 12:16,
před 7 let