Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Booster: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Booster

Poslední aktualizace před 6 let
D
double pushČlen
Přidáno před 10 let
Prosím vás, řekněte mi Vaše zkušenosti, postřehy s boosterem. Chtěl bych v příští zimě vyzkoušet pobyt s tímto zařízením (vím, že efoy by byl lepší, ale je to pro mne moc peněz). Auto bych doplnil tr. baterkou tak asi 180 ah, a říkal jsem si, že bych na výfuk vyrobil nasazovací nástavec, který by lapal výfukové plyny a snížil (trošku) hluk na volnoběh běžícího motoru (Fiat Ducato 2,8JTD 2006. Děkuji za Vaše postřehy, zkušenosti, nápady.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
co chceš vědět? Funguje to znamenitě.
velmi obecně lze říct že:
do malýho auta 140Ah a LB25A
do středního 180Ah a LB45A
a do velkýho 230Ah a LB45A
pozor na EBL - dost záleží na typu bloku aby se neupekl na přetížení
nemůžeš pověsit 230Ah na 10A blok - to je dost důležitý
D
double pushČlen
Přidáno před 10 let
Děkuji Karle.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 10 let
Já mám booster 45A a 180 batku. Po první sezóně spokojenost. Do auta jsem ho pořídíl z důvodu kompr. lednice. A s autem stojíme max dvě noci na jednom místě. Budu doplňovat solárem, protože po čechách nejsou takové přejezdy.
Jen jsem vyslechl pár lidí. Při prázdnější baterce tam booster láduje větší dávku ampérů. Tak nevím. Ale já jsem spokojen.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

SignBoss napsal:
Při prázdnější baterce tam booster láduje větší dávku ampérů. Tak nevím. Ale já jsem spokojen.


Ale Franto, to je právě důvod, proč tam ten booster máš :).
Do prázdný baterky lze relativně beztrestně rvát až 0,5C čili skoro až 50A do stovkový baterky. Ale třeba jen hodinu kolikrát ani tu ne. Ale nabíječ v EBL dá 15 max 18A. A vo to de.
Aby tam booster narval co nejvíc energie za jednotku času.
Do prázdný baterky to jde rychle, pak už pomalu. Čím plnější baterka, tím pomaleji se nabíjí. Největší podíl na tom má teplotní čidlo. Pokud tam je = baterka se nabíjí podstatně efektivněji: pokud se nabíječ ptá baterky jen napěťově tak baterka je "velikej cíťa" a nabíječ je zbytečně šetrnej.
Samozřejmě tohle platí pro procesorem řízené nabíječe. Navíc různí výrobci tam mají naprogramované různé algoritmy, ale princip je pořád ten samej.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 10 let

Citovat


Já mám booster 45A a 180 batku. Po první sezóně spokojenost. Do auta jsem ho pořídíl z důvodu kompr. lednice. A s autem stojíme max dvě noci na jednom místě. Budu doplňovat solárem, protože po čechách nejsou takové přejezdy.
Jen jsem vyslechl pár lidí. Při prázdnější baterce tam booster láduje větší dávku ampérů. Tak nevím. Ale já jsem spokojen.


Ahoj, osobne bych zacal presne obracene .... nejdriv solar a pak kdyztak booster .... s dobre udelanym solarem a 180 Ah sestava musi neco vydrzet .... pro vsechny zucastnene (posadku i akumulator) je lepsi neustale dobijeni, nez situaci zachranovat velkym proudem pres booster v nouzi
D
double pushČlen
Přidáno před 10 let
Ahoj, solár na střeše mám, ale domnívám se, že bych v zimě s tím dlouho nevydržel - proto booster (baterka je zatím jen startovačka) . Ale dík za reakci.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

double push napsal:

Ahoj, solár na střeše mám, ale domnívám se, že bych v zimě s tím dlouho nevydržel - proto booster (baterka je zatím jen startovačka) . Ale dík za reakci.


double push, rozumim tomu spravne ze mas pouze startovaci akumulator v aute ?
D
double pushČlen
Přidáno před 10 let
Asi jsem to napsal nepřesně. V autě mám dvě startovací baterky. Jedna (tak jak to má být) je pro startování motoru. Druhá (v provedení startovací asi 80Ah - ne trakční) je v boudě (v obytném prostoru). Tak tu ,,boudovou" bych chtěl vyměnit za trakční 180Ah.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 10 let
Spis jsem to spatne pochopil, nezdalo se mi to ..... diky za upresneni ....

Nicmene muj nazor je stale stejny, nejdrive odpovidajici akumulator v kombinaci se solarnim systemem (kde by teplotni cidlo chybet nemelo) a az po zjisteni, ze to takto opravdu nefunguje, tak bych investoval do boosteru .... 80 AH ve spatne konstrukci toho moc neporesi, s tim souhlasim, ale jakmile budes mezi 140 - 200 Ah nejlepe v gelu, tak chvili vydrzis .... on ten solar da neco i v zime, navic obcas i sviti punta a pak je to par hodin ok .... vzdycky muzes nastartovat a dobit i bez boosteru, jen pomaleji, zato setrneji k palubce

Nespornou vyhodou boosteru je zkraceni dobijeni akumulatoru pres alternator, ale cena a ani efektivita se mi nezda natolik presvedcujici.

Muj zaver je takovy, ze radeji bych investoval do kvalitnich akumulatoru, nez do boosteru, ktery stejne funguje jen pri nastartovanem motoru ...
Zdenek BrabecZdenek BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

sipadan napsal:

Spis jsem to spatne pochopil, nezdalo se mi to ..... diky za upresneni ....

Nicmene muj nazor je stale stejny, nejdrive odpovidajici akumulator v kombinaci se solarnim systemem (kde by teplotni cidlo chybet nemelo) a az po zjisteni, ze to takto opravdu nefunguje, tak bych investoval do boosteru .... 80 AH ve spatne konstrukci toho moc neporesi, s tim souhlasim, ale jakmile budes mezi 140 - 200 Ah nejlepe v gelu, tak chvili vydrzis .... on ten solar da neco i v zime, navic obcas i sviti punta a pak je to par hodin ok .... vzdycky muzes nastartovat a dobit i bez boosteru, jen pomaleji, zato setrneji k palubce

Nespornou vyhodou boosteru je zkraceni dobijeni akumulatoru pres alternator, ale cena a ani efektivita se mi nezda natolik presvedcujici.

Muj zaver je takovy, ze radeji bych investoval do kvalitnich akumulatoru, nez do boosteru, ktery stejne funguje jen pri nastartovanem motoru ...



Tak to jsi to pochopil špatně:

1) solární panel v zimně nefunguje to co vyprodukuje nepokryje ani svícení, průměrná denní spotřeba v zimně je 60 až 100Ah, solár vyrobí 10Ah.

2) nastartovaný motor bez boostru vyrobí za hodinu 7 až 10Ah

3) základ je baterie na zimu 140 až 200Ah, investovat do gelových baterii je zcela zbytečné ba nesmyslné, dobrá trakční baterii udělá tu samu službu za třetinovou cenu.

4) elektrocentrála připojená do 220V vyrobí dle typu nabíječky která je nainstalovaná v autě převážně 10A což znamená za hodinu vrčení 10Ah.

5) booster ML45 dovede do vybité baterie poslat 45A což znamená až 45Ah za hodinu

Z výše uvedeného vyplývá, že investice do boostru není v žádném případě zbytečná, tohle máme potvrzeno od zákazníků kterým jsme booster nainstalovali.
D
double pushČlen
Přidáno před 10 let
Toto vysvětlení se mi zdá logické a funkční. Děkuji
G
GSmanČlen
Přidáno před 10 let
Dovolím si nesouhlasit s 2: pokud je startovačka plná, a druhá prázdná tak alternátor dává tolik, co baterka vezme. To znamená, jestli dá altík 120 Ah a je "poptávka" z druhé baterky (propojene cyrix-i nebo odak), tak tam poteče určitě víc, než 7-10 A/h. Netvrdím, že 50A, ale určitě víc než 10A.
Když tak mě opravte, je to jen úsudek.
Zdenek BrabecZdenek BrabecČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

GSman napsal:

Dovolím si nesouhlasit s 2: pokud je startovačka plná, a druhá prázdná tak alternátor dává tolik, co baterka vezme. To znamená, jestli dá altík 120 Ah a je "poptávka" z druhé baterky (propojene cyrix-i nebo odak), tak tam poteče určitě víc, než 7-10 A/h. Netvrdím, že 50A, ale určitě víc než 10A.
Když tak mě opravte, je to jen úsudek.


Bohužel nedá jakmile dosáhne startovací baterie cca napětí 13,8V propojí ODAK či jiné zařízení startovací baterii s nádstavbovou baterii, v tom okamžiku se začne vyrovnávat v závislosti na průřezu propojovacích kabelů ( většinou špatně dimenzovaných) napětí na obou baterii a tím snižovat nabíjecí proud který nikdy nedosáhne nabíjecího proudu boostru, který dovede zvednout nabíjecí napětí a využít tzv. napěťového spádu a natlačit do baterek až 45A, hodně zjednodušeně řečeno na slohovou práci nemám čas.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
začnu odzadu:
GSman - Dane booster si vyrobí napětový spád až 17,5V proto ty proudy - samozřejmě pečlivě hlídá referenční napětí (proto k baterkám vedou slabý i silný dráty a musí být přímo ze svorek) + čidlo přidá na efektivitě.
solár teplotní čidlo zpravidla nemá protože ty proudy jsou malý (do 10A) a v zimě nedá nic jak už psal tomáš
altík dá 14,5V/50A ale jen prvních 10 minut než stoupne napětí. Booster je klidně dá hodinu ale přitom neustále sleduje haldu veličin (napětí,proudy,teplotu), regl od altíku má k dispozici jen napětí a to ještě jen společný (spojený v EBL)
Gelovka patří do Offroadu nebo do plachetnice (náklony) jinak žádný výhody nemá (proto je nemám rád) je to jen tahák na peníze a přecitlivělej sráč - u starejch aut kde EBL nemá přepínání koncovýho napětí je to problém fatální.
Navíc její vnitřní konstrukce je téměř úplně stejná jako u klasiky....
Dát do auta 200Ah baterek jen tak - taky nejde, můžeš upíct EBL ve vlastní štávě.
pokud chceš dát kvalitní baterky: dej tam Optimy.

závěr: lidi co jezdí jen v létě jasně solár
lidi co jezdí v zimě booster a většinou jim v létě solár netřeba páč booster to stíhá dobít taky, (důležitý je aby jezdili často, ne jednou za půl roku). Nečinnost baterce vadí podobně jako hluboký vybíjení.

co se týče velkejch proudů z boosteru v létě: u dobře nastavenýho soustrojí to nevadí a ty ztráty velkým proudem jsou dań za naši obří spotřebu. v dnešní ceně baterek (např u battery-import) tu baterku rád za 4 roky vyhodím....
Upravil Karel Prokop dne 23.11.2013 00:24, před 10 let
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 10 let
Ono to nekončí investicí do boosteru, ale nadimenzovat i to ostatní přísl. aby ty proudy taky mohly někudy protéct a nic nezničit, v řádech tisíců, ale jinak maj prodejci jasno:_
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
ivanoivanoČlen
Přidáno před 10 let
Celkom tomu nerozumiem. Predsa nabíjanie ide cez ELB a ten si to reguluje. Ja mám Caliru a tá dá max 30 A, viac predsa cez ňu neprejde. To znamená, že pri nabíjaní do nej tečie 30A, po určitej dobe samozrejme už menej. Má potom zmysel špekulovať nad boosterom, keď ten dá 50A? A aj to len možno hodinu, potom ide nižšie a asi sa to pri hodnotách pod 30A vyrovná? Inak batériu mám AGM 280 Ah.
R
RudyČlen
Přidáno před 10 let
Ono je to jednoduché. Ta Calira dobíjí 30 A pouze při připojení do sítě. Za jízdy je alternátorem přednostně dobíjená startovačka, nástavbová baterie, která bývá oddělena diodou je dobíjená pouze cca 5 - 10 A. No a booster zvedne tento nabíjecí proud až na 40A respektive 25A. Booster dobíjí za jízdy, EBL při připojení na síť.
ivanoivanoČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Rudy napsal:

Ono je to jednoduché. Ta Calira dobíjí 30 A pouze při připojení do sítě. Za jízdy je alternátorem přednostně dobíjená startovačka, nástavbová baterie, která bývá oddělena diodou je dobíjená pouze cca 5 - 10 A. No a booster zvedne tento nabíjecí proud až na 40A respektive 25A. Booster dobíjí za jízdy, EBL při připojení na síť.


Musím oponovať. Alternátor mi dáva do nastavbovej batérie 30A. Potom to postupne klesá. Mám to odsledované.
VasuVasuČlen
Přidáno před 10 let
Rudy s tou diodou nemáš pravdu, ta dioda by snížila napětí o 0,7 V a nástavbová baterie by byla trvale nedobitá a snížila by se její životnost.
Dioda by se mohla použít v případě gelové baterky.
Dnešní energoblok dává do nástavbové baterky v podstatě stejný proud, jak do startovací. Tam je důležité mít výkonný alternátor. Prováděl jsem podrobné měření, a když máš alternátor 120 A a správně nastavený regulátor, nabíjíš jak boosterem ! Když máš kyselinovou baterku není prakticky proud omezen. Hodnota proudu energobloku platí jen pro nabíjení ze sítě !
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,030,161 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26257 sekund | Průměrně za: 0.26257 (0) sekund | Dotazy: 135 | Použitá paměť: 2.25MB/4MB