Prosím vás, řekněte mi Vaše zkušenosti, postřehy s boosterem. Chtěl bych v příští zimě vyzkoušet pobyt s tímto zařízením (vím, že efoy by byl lepší, ale je to pro mne moc peněz). Auto bych doplnil tr. baterkou tak asi 180 ah, a říkal jsem si, že bych na výfuk vyrobil nasazovací nástavec, který by lapal výfukové plyny a snížil (trošku) hluk na volnoběh běžícího motoru (Fiat Ducato 2,8JTD 2006. Děkuji za Vaše postřehy, zkušenosti, nápady.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letco chceš vědět? Funguje to znamenitě.
velmi obecně lze říct že:
do malýho auta 140Ah a LB25A
do středního 180Ah a LB45A
a do velkýho 230Ah a LB45A
pozor na EBL - dost záleží na typu bloku aby se neupekl na přetížení
nemůžeš pověsit 230Ah na 10A blok - to je dost důležitý
Franta REZACČlen Přidáno
před 10 letJá mám booster 45A a 180 batku. Po první sezóně spokojenost. Do auta jsem ho pořídíl z důvodu kompr. lednice. A s autem stojíme max dvě noci na jednom místě. Budu doplňovat solárem, protože po čechách nejsou takové přejezdy.
Jen jsem vyslechl pár lidí. Při prázdnější baterce tam booster láduje větší dávku ampérů. Tak nevím. Ale já jsem spokojen.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Ahoj, solár na střeše mám, ale domnívám se, že bych v zimě s tím dlouho nevydržel - proto booster (baterka je zatím jen startovačka) . Ale dík za reakci.
Asi jsem to napsal nepřesně. V autě mám dvě startovací baterky. Jedna (tak jak to má být) je pro startování motoru. Druhá (v provedení startovací asi 80Ah - ne trakční) je v boudě (v obytném prostoru). Tak tu ,,boudovou" bych chtěl vyměnit za trakční 180Ah.
sipadanČlen Přidáno
před 10 letSpis jsem to spatne pochopil, nezdalo se mi to ..... diky za upresneni ....
Nicmene muj nazor je stale stejny, nejdrive odpovidajici akumulator v kombinaci se solarnim systemem (kde by teplotni cidlo chybet nemelo) a az po zjisteni, ze to takto opravdu nefunguje, tak bych investoval do boosteru .... 80 AH ve spatne konstrukci toho moc neporesi, s tim souhlasim, ale jakmile budes mezi 140 - 200 Ah nejlepe v gelu, tak chvili vydrzis .... on ten solar da neco i v zime, navic obcas i sviti punta a pak je to par hodin ok .... vzdycky muzes nastartovat a dobit i bez boosteru, jen pomaleji, zato setrneji k palubce
Nespornou vyhodou boosteru je zkraceni dobijeni akumulatoru pres alternator, ale cena a ani efektivita se mi nezda natolik presvedcujici.
Muj zaver je takovy, ze radeji bych investoval do kvalitnich akumulatoru, nez do boosteru, ktery stejne funguje jen pri nastartovanem motoru ...
Toto vysvětlení se mi zdá logické a funkční. Děkuji
Dovolím si nesouhlasit s 2: pokud je startovačka plná, a druhá prázdná tak alternátor dává tolik, co baterka vezme. To znamená, jestli dá altík 120 Ah a je "poptávka" z druhé baterky (propojene cyrix-i nebo odak), tak tam poteče určitě víc, než 7-10 A/h. Netvrdím, že 50A, ale určitě víc než 10A.
Když tak mě opravte, je to jen úsudek.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 letzačnu odzadu:
GSman - Dane booster si vyrobí napětový spád až 17,5V proto ty proudy - samozřejmě pečlivě hlídá referenční napětí (proto k baterkám vedou slabý i silný dráty a musí být přímo ze svorek) + čidlo přidá na efektivitě.
solár teplotní čidlo zpravidla nemá protože ty proudy jsou malý (do 10A) a v zimě nedá nic jak už psal tomáš
altík dá 14,5V/50A ale jen prvních 10 minut než stoupne napětí. Booster je klidně dá hodinu ale přitom neustále sleduje haldu veličin (napětí,proudy,teplotu), regl od altíku má k dispozici jen napětí a to ještě jen společný (spojený v EBL)
Gelovka patří do Offroadu nebo do plachetnice (náklony) jinak žádný výhody nemá (proto je nemám rád) je to jen tahák na peníze a přecitlivělej sráč - u starejch aut kde EBL nemá přepínání koncovýho napětí je to problém fatální.
Navíc její vnitřní konstrukce je téměř úplně stejná jako u klasiky....
Dát do auta 200Ah baterek jen tak - taky nejde, můžeš upíct EBL ve vlastní štávě.
pokud chceš dát kvalitní baterky: dej tam Optimy.
závěr: lidi co jezdí jen v létě jasně solár
lidi co jezdí v zimě booster a většinou jim v létě solár netřeba páč booster to stíhá dobít taky, (důležitý je aby jezdili často, ne jednou za půl roku). Nečinnost baterce vadí podobně jako hluboký vybíjení.
co se týče velkejch proudů z boosteru v létě: u dobře nastavenýho soustrojí to nevadí a ty ztráty velkým proudem jsou dań za naši obří spotřebu. v dnešní ceně baterek (např u battery-import) tu baterku rád za 4 roky vyhodím....
Upravil Karel Prokop dne 23.11.2013 00:24,
před 10 letMe2dČlen Přidáno
před 10 letOno to nekončí investicí do boosteru, ale nadimenzovat i to ostatní přísl. aby ty proudy taky mohly někudy protéct a nic nezničit, v řádech tisíců, ale jinak maj prodejci jasno:_
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
ivanoČlen Přidáno
před 10 letCelkom tomu nerozumiem. Predsa nabíjanie ide cez ELB a ten si to reguluje. Ja mám Caliru a tá dá max 30 A, viac predsa cez ňu neprejde. To znamená, že pri nabíjaní do nej tečie 30A, po určitej dobe samozrejme už menej. Má potom zmysel špekulovať nad boosterom, keď ten dá 50A? A aj to len možno hodinu, potom ide nižšie a asi sa to pri hodnotách pod 30A vyrovná? Inak batériu mám AGM 280 Ah.
Ono je to jednoduché. Ta Calira dobíjí 30 A pouze při připojení do sítě. Za jízdy je alternátorem přednostně dobíjená startovačka, nástavbová baterie, která bývá oddělena diodou je dobíjená pouze cca 5 - 10 A. No a booster zvedne tento nabíjecí proud až na 40A respektive 25A. Booster dobíjí za jízdy, EBL při připojení na síť.
VasuČlen Přidáno
před 10 letRudy s tou diodou nemáš pravdu, ta dioda by snížila napětí o 0,7 V a nástavbová baterie by byla trvale nedobitá a snížila by se její životnost.
Dioda by se mohla použít v případě gelové baterky.
Dnešní energoblok dává do nástavbové baterky v podstatě stejný proud, jak do startovací. Tam je důležité mít výkonný alternátor. Prováděl jsem podrobné měření, a když máš alternátor 120 A a správně nastavený regulátor, nabíjíš jak boosterem ! Když máš kyselinovou baterku není prakticky proud omezen. Hodnota proudu energobloku platí jen pro nabíjení ze sítě !