Plocha profilu L byla 50 mm x 50mm x 1640 mm tl 3mm.Lepeno celoplosne. Jen upresnim že se jednalo o kolegovu montaz. Ptám se proto, aby další kolegove nedopadli stejne..
Byl jsem u toho, jako pravá ruka.. Foto jsem nedělal, ale lepidlo na obou površích drželo pevně.. fakt nevím
sipadanČlen Přidáno
před 7 letDivné to je a pokud Sikaflex zůstal pevně držet na obou lepících plochách, tak je to divné 2x .... zní to jako pohádka.
Bez posouzení reálného stavu se dá těžko udělat nějaký racionální závěr.
Nemá rád jen alkohol, ředidla a organické kyseliny, které by mohly narušit jeho stálost.
Šroubovaním se to neřeší, lepení je standardní postup a netřeba vymýšlet jiný.
Jsou tady popisovány dva případy-u jednoho lepidlo zůstalo na jedné straně ,druhá se odloupla,to bych tipoval na nějakou chybu při montáži.U toho druhého se lepidlo roztrhlo,zůstalo na obou stranách,to se mně ještě nikdy nestalo.Vždy jsem musel pro demontáž lepidlo odřezat.Plocha panelu je dost velká,že by tam vznikal tak velký vztlak ,že se to roztrhlo?Ale zase 70 km není tak moc.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letzeptám se blbě:
Primer a originální podkladové odmašťovadlo jste použili ?
Pošli foto toho sikaflexu v šikmým řezu: podle obrázku lze většinou poznat povrchovou oxidaci a podle ní - ještě jestli nebyl ten sikaflex lehce přemrzlý. Ale přemrzlý Sikaflex neprovulkanizuje, takže tím to nejspíš nebude.
Jarda BorekČlen Přidáno
před 7 letAhoj lepil jsem v květnu ten samý panel z i4iwifi Sikaflexem na profil al 70x40 také na šířku . Přední strana vcelku zadní uprostřed 20cm vynecháno a po stranách cca 35cm kusy blíže k přední straně. Najel jsem s tím 6000km 2,5 měsíce Řecko a v pohodě. Kontroloval jsem to 2x a bez známek uvolnění. Tak by mě také zajímalo proč ti to ulétlo. Slyším to poprvé.
!z!)
Byl to Sikaflex 252i koupen s panelem a ihned pouzit. To premrzle lepidlo mi take prislo jako moznost.Bohuzel bylo spotrebovano a tak není mozne dohledat sarzi.Podklad drzi jako pribity.Utrhl se predni profil,zadni zustal prilepen,tam se strihly šrouby.
Legraci si bohuzel nedelam. Můžeš mi prosim vysvetlit,čím jsem tě rozesmál? Šrouby byly samozrejme skrze profil a ram panelu,nikoliv skrze střechu. Nerad bych,aby se tato diskuze zvrhla někam jinam. Dekuji
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 7 letBohužel už jsme se s tím také setkali. Sikaflex 252i zůstal na střeše a odlepil se z plastových profilů, kterými byl panel upevněn. Jednalo se pravdepodovne o várku držáků, kde výrobce použil asi nějakou jinou povrchovou úpravu. Rozhodně všem doporučuji zkontrolovat pevnost lepeného spoje. Problémy byly u panelů montovaných u různých prodejců.
V pohodě Sipadan, neberu to špatně. Jen jsem se chtěl podělit o zkušenost, aby se ostatní popřípadě vyvarovali chyby, které jsme se při montáži nevědomky dopustili. Foto udělám až se dostanu k panelu a autu. Podle mého názoru to zřejmě bylo lepidlem, jelikož mohlo někde při dopravě a nebo skladování přemrznout. Jestli si dobře vzpomínám byl mráz i letos v květnu.. Děkuji všem za reakce a jsem rád, že jsem členem komunity, která se snaží pomoci ostatním. Přeji všem hezké chvíle a mnoho šťastných km
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letpřemrzlý sikaflex nemá správnou pevnost ani pružnost. měl bys to poznat porovnáním s kusem zdravýho tmelu. spíš bych si tipnul na divnou povrchovku lepenýho spoje. tu prozkoumej taky. A dejvědět.
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 let... a také v jakém počasí to bylo lepeno.Nemusí být mráz, ale velký chlad taky nesvědčí.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letLepení by mělo být prováděno bodově. Při případném pnutí se naruší jen jeden bod kontaktu. A né celá " užovka ". tím pádem je spoj odolnější proti rozlepení.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Zdravím po dlouhé době. Pročetl jsem všechna vlákna o montáži flexi panelů, ale stejně pořád nemám úplně jasno. Mám 100W flexi panel, sikaflex a jdu lepit, ale....
Mám pod to dát dutinkový polykarbonát kvůli chlazení? Tepelnou roztažnost vynechme, jde o to chlazení. Má to smysl nebo nemá? Mám totiž obavu, že ten polykarbonát může být časem nejslabším článkem co se pevnosti týče. Přehřívá se panel na hliníkové bílé střeše? Je to s polykarbonátem lepší? Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpovědi.
camperboyČlen Přidáno
před 6 letAhoj, na minulém autě jsem měl polykarbonát, na současném lepeno přímo na plech, lepidlem na autoskla. Zdá se mi, že výkonově, i na přímém ostrém slunci, je to stejné. Nemyslím si, že by se nějak extra přehříval.
O polykarbonát se neboj, dostal jsem darem několik tabulí, které byly 10 let na autobusových zastávkách. Kromě čar od sprejerů nevykazují absolutně žádné známky materiálového stárnutí. Na skleníku to samé.
S kamarádem v dílně jsme už zkoušeli kdeco lepicího. Všechny siky, dinitroly. A opravdu nej zkušenosti mám s lepidlem na autoskla. Třeba na střešní okna na profilované střeše si udělám montážní rámeček , vytvořím rovnou vrstvu z lepidla mamut. Rámeček odstraním, nechám zaschnout a okno lepím na krásně rovnou plochu lepidlem na autoskla. Udělal jsem jich dost, všechny těsní, drží, při případné demontáži jdou odstranit.
Doufám, že mě místní milovníci sikaflexu 252 za tento názor neukamenují !h