Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 tahoun: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

tahoun

Poslední aktualizace před 11 let
chodacchodacČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

miklikovi napsal:

Nechci zakládat nové téma a tak se zkusím připojit na toto, které s mým dotazem trochu souvisí a nikde jinde jsem ho nenašel.
Máme Oktávku I, 1,9 TDi, 81 KW a vzhledem k mým rozměrům a počtu členů rodiny potřebuji větší
auto, které by umělo táhnout náš karavánek do 1000 kg stejně dobře jako naše oktávka.
Nemám žádné přehnané nároky, jen chci posuvné dveře a hóóódně prostoru pro nohy za řidičem. Proto jsem si
vyhlédl Chryslera Voyagera, nejlépe v naftě. Ten se však dělá o obsahu 2,5 s manuální převodovkou a 2,8 s automatickou.
A můj dotaz na Vás všechny ochotné odpovědět je , zda-li máte zkušenosti s tímto autem, zejména se spolehlivostí, spotřebou při
tahání karavanu a hlavně, jestli automatická převodovka umí něco tahat!?? Samozřejmě jsem načetl hodně názorů a recenzí na internetu, ale nikde nikdo nepsal o automatické převodovce a tahání karavanu. :x


Automat je na tažení super, hlavně měničový, podívej se, čím tahají podvaly s auty, třeba kámoš od mercedesu Toyoutou Land Criuiser, automat, druhý Sharanem automat, spousta MB ML, tam se snad ani manuál nedává. Pokud mu do toho nebudeš kecat a fakt budeš automat používat, jak se má, (má žena tomu říká dám D jako domů, já D jako doprd.le), tak by ti měl vydržet fakt dost dlouho. Já mám MB C 220 CDI 5 stupňový měničový automat a dobrý, necuká to, nic se nepálí, zařadí si, co chce. Zatím nejdál jsem jel 700 km, a převodovka byla sice teplá, ale všechno v pohodě. Kámoš měl na automatu v 320k km nějaký problém, připravovali ho na to, že bude muset měnit měnič, a dnes má 450000 a měnič stále drží. Chce to pravidelně měnit olej a filtr, (já ho měním po 30000 Km - jezdím převážně po Praze a dnes jezdím s karavanem), neřadit za jízdy, hlavně nevvřazovat za jízdy a bude vše o.k.
na všechny otázky světa najdeš odpovědi v textech Tří sester
Aleš 776751458, Hanka 777079243
miklikovimiklikoviNováček
Přidáno před 11 let
Díky snad na tom něco bude a budu při výběru klidnější. Jen asi automat se spotřebou na tom nebude nejlíp,
ale jeden litr rozdílu asi nemá cenu řešit.
Jen jsem čekal, že se tu ozve někdo, kdo má Voyagera a trochu povypráví. Ale to se dočtu i na jiných stránkách. :x
Vláďa(37)+Jana(38)+Dáňa(8)+Áďa(5):_
Modrá
Chrysler Voyager + BUERSTNER HOLIDAY 3911
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 11 let
Ahoj všem, po přečtení celého fora si nějak nejsem jistý jak to vlastně opravdu je, ale celou dobu žiju v domění, že pokud řídím vozidlo do 3,5 t stačí mi řp. B, pokud za toto vozidlo zapřáhnu vozíček do 750 kg, tak mi stále stačí "B", v případě, že zapřáhnu "střelnicu" :-) nad 750 kg už musím mít řp. B + E ( a nesmím přesáhnout max. přípustnou hmotnost soupravy... ). Po přečtení některého příspěvku jsem nabyl dojmu, že mi satčí "B" a můžu řídit SOUPRAVU do 3,5 t. Jak to teda je ?
robertkodirobertkodiČlen
Přidáno před 11 let
sice to nepatří do téhle diskuze ale našel jsem článek který si myslim že to vystihuje přesně

co bude po novém roce vi jen pan buh a to ještě tak na 2
:)
Automatické sloučení 09.12.2012 18:05:
Tady je doslovná citace.
------------------------------

Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav
stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav, vydané pod. č.j. 120/2006-160-LEG/1 ze dne 16.10.2006
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :

Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnoVanoce.

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo Cool a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Skupina B+E :

Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).:_
Jezdíme obytnou avii kterou jsme pořídili místo obytného přívěsu!!y
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 11 let
Ano, tento dotaz do této diskuze opravdu nepatří a odpovídající forum jsme našel až po vložení sem ( jelikož v předchozích odpovědích se toto téma řešilo tak trochu taky... ).
Naštěstí dneska jdu na školení řidičů, tak se na to zeptám povolaných a bude !)
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 11 let
Zkus oslovit Harleye, měl nebo má voyagera a dost velkýho bydlíka:_:t a dost dětí:r:v
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 11 let
Vrátil jsem se ze školení s cca. tímto : pokud hmotnost soupravy nepřesáhne 3,5 t můžu tahat i víc než 750 kg ( za předpokladu, že hmotnost přívěsu nepřesáhne hmotnost vozidla ). Takto je to prý i v ostatních zemích EU. Na otázku ohledně rozšíření na celkovou 4,25 t mi řekl, že se jedná o jakýsi "paskvil" a zdůvodnil to tím, že když už někdo bude chtít tahat těžký přívěs tak si zrovna udělá "E" - předpokládá že za stejných podmínek i nákladů !
Mimochodem, ještě mi řekl, že mám poslední možnost dodělat si C + E abych ještě dostal "T" ( "C" už mám teď... ). Podle lednové novely už to nepůjde... Tak mám nad čím přemýšlet :_
Jo beďo, našel jsem ještě jednu "tabletu" do toho vysoušeče Cerresit, tak kdybys vyštrachal někde ten strojek toš sa stav :-) na !^
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

Radek a Jarka napsal:

Vrátil jsem se ze školení s cca. tímto : pokud hmotnost soupravy nepřesáhne 3,5 t můžu tahat i víc než 750 kg ( za předpokladu, že hmotnost přívěsu nepřesáhne hmotnost vozidla ). Takto je to prý i v ostatních zemích EU. Na otázku ohledně rozšíření na celkovou 4,25 t mi řekl, že se jedná o jakýsi "paskvil" a zdůvodnil to tím, že když už někdo bude chtít tahat těžký přívěs tak si zrovna udělá "E" - předpokládá že za stejných podmínek i nákladů !


Nic ve zlém, ale lepší důkaz o tom, že veškerá školení v této zemi pouze na dvě věci jsou .... jsi už dáti nemohl.

1)Samozřejmě, že můžeš tahat do soupravu do 3,5t, ale v ČR pouze do 19.1.2013. Poté začíná platit paskvil....

2) Ano, v EU se toto nemění, souprava do 3,5t zůstává. Pokud chceš vědět proč, zavolej si MDČR. - dostane se ti mimo vysvětlení i obsálhlé lekce občanské nauky na téma občan - zákon a stát...

3) B96 (rozšíření do 4,25t) je celkem rozumná myšlenka, vyplývající z logiky věci ( logika věci - věc kterou v ČR nehledej). Mám li dodávku 3,5t + vlek 0,75t mám stejnou hmotnost jako mám li osobák 3,25t a vlet 1t. Tak proč dělat lidem pakárnu a ne jim ulehčit život - na západ od nás je to běžná praxe - u nás to bohužel funguje naopak - proč lidem neudělat trochu té pakárny.

4) Rozšíření BE stojí v Německu 900EUR, doškolení B96 je za 300EUR - to jsou opravdu stejné podmínky a to nemluvím o časové náročnosti u BE, možnost doškolení v autoklubu atd.atd... navíc v DE zjistili že oněch 4,25t postačuje 90% řidičů)

Neber to osobně, ale zajít místo takového školení na dobrou 12° jsou lépe investované peníze. No nic, školením 3x zdar !!!

Jo, ještě nějaká fakta http://www.derwesten.de/reise/neuer-c...33432.html
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 14.12.2012 13:17, před 11 let
L
lada721Člen
Přidáno před 11 let
Tak a teď už jsem totálně v .......:v. Co mohu tahat já když jsem na žádném školení nebyl? !hst):_
JirkacJirkacČlen
Přidáno před 11 let
Laďo,
vidím to,že budeme muset v blízské době školení absolvovat.Nejdůležitější pomůcku(výčepní zařízení) jsem už zakoupil.
Jirka
POSÁDKA Adria Matrix
L
lada721Člen
Přidáno před 11 let
Super, už se nemůžu dočkat na školení kde se toho dozvím nejvíc.!hst):_
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 11 let
@lada721, Jirkac

To je všechno budoucnost, školit se je potřeba se neustále.

I když školicí materiál z lednice není to pravé ořechové ... a taky se toho člověk tolik nedoví ... zkrátka není to ono.!^!^!^!^!^
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
L
lada721Člen
Přidáno před 11 let

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

@lada721, Jirkac

To je všechno budoucnost, školit se je potřeba se neustále.

I když školicí materiál z lednice není to pravé ořechové ... a taky se toho člověk tolik nedoví ... zkrátka není to ono.!^!^!^!^!^


:g:g:g:_
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 11 let
Ahoj, neberu to osobně, natož ve zlém :_ Koneckonců nepíšu nic co si myslím nebo zastávám, psal jsem co jsem slyšel...
V prvních třech bodech máš zamozřejmě pravdu ( ještě se na tom školení zmiňoval o rozdílech ŘP vydaných před 19.01.2013 a po tomto datu, ale to není k tomuto tématu ).
Jen 4 bod, srovnání CZ s DE. Informace o tom, že v DE stojí B+E tolik a rozšíření o harmonizační kód tolik je určitě zajímavá, ale o tom jak to bude u nás to nemusí vypovídat. I ve svém úvodním příspěvku jsem psal, že instruktor [big]PŘEDPOKLÁDÁ[/big], takže zřejmě ještě sami neví co a jak bude. Co se týká toho rozšíření obecně, tak si taky myslím že bude stačit většině běžných řidičů - osobně to beru tak, že když už budu muset "do školních škamen" tak si zrovna dodělám C+E a mám pokoj... Samozřejmě je to otázka jak to bude reálně cenově. Je logické že pokud bude stát pouhé rozšíření třetinu tak se spokojím jen s tím.

Ještě doplním, že šlo o každoroční školení řidičů referentských vozidel na skupinu "B" a nikoliv o profesní školení řidičů z povolání.
RobertRobertČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

lada721 napsal:

Tak a teď už jsem totálně v .......:v. Co mohu tahat já když jsem na žádném školení nebyl? !hst):_

Kačera. :D
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
L
lada721Člen
Přidáno před 11 let

Citovat

Robert napsal:

Citovat

lada721 napsal:

Tak a teď už jsem totálně v .......:v. Co mohu tahat já když jsem na žádném školení nebyl? !hst):_

Kačera. :D


Jenže na toho právě také namám štempl.:D:_
malinamalinaČlen
Přidáno před 11 let
[quote]Vajglon Hnuson napsal:
Neber to osobně, ale zajít místo takového školení na dobrou 12° jsou lépe investované peníze. No nic, školením 3x zdar !!!

Souhlasím a pokud máš školení povinné,(placené) není to špatná věc, večer na 12° !^ a to dopoledne ,,prospíš" výsledek je stejný nikdo nic neví :he
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 11 let
Koneckonců jsi seděl kousek vedle mě tak to musíš vědět :D

Ale zpět k tahounovi :

Přemýšlím jestli pořídit jako tahouna Fiat Marea Weekend 1,9 TD nebo 2,4 TD ( pokud by se naskytla hezká JTD tak se nabráním ) auto bude během roku sloužit především ženě, která se v něm naučí jezdit a k občasnému tahání karavanu ( cca. 850 kg reálné hmotnosti ). Máte s těmito motory ( nebo autem ) nějakou zkušenost ? Vlastnosti, spotřeba, spolehlivost... Díky všem :_
sejbasejbaČlen
Přidáno před 11 let
Ahoj. S Mareou Weekend tahám karavan Caravelair 460, váha 850 / 1000kg. Porovnávat s jinými tahouny nemohu, ale já s ní jezdím už třetí rok a jsem spokojený. Jezdím sice jenom po ČR, těch 100HP mi na to abych i v kopcovitějším terénu nezdržoval stačí a jedu max do 11l. nafty. Před tím jsem měl Fiat Tipo 1,9td, ale ten asi pro kratší rozvor nebyl moc vhodný, byl moc citlivý na boční nárazy větru do karavanu. Mareu 2,4 Weekend měla dcera, ale do té bych asi nešel. Ten pětiválcový motor není zrovna to pravé ořechové a kvůli váze dosti trpí přední náprava. Ale pozor, na kouli má max 1 300kg.
Upravil sejba dne 03.01.2013 22:00, před 11 let
Radek a JarkaRadek a JarkaČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

sejba napsal:

Ahoj. S Mareou Weekend tahám karavan Caravelair 460, váha 850 / 1000kg. Porovnávat s jinými tahouny nemohu, ale já s ní jezdím už třetí rok a jsem spokojený. Jezdím sice jenom po ČR, těch 100HP mi na to abych i v kopcovitějším terénu nezdržoval stačí a jedu max do 11l. nafty. Před tím jsem měl Fiat Tipo 1,9td, ale ten asi pro kratší rozvor nebyl moc vhodný, byl moc citlivý na boční nárazy větru do karavanu. Mareu 2,4 Weekend měla dcera, ale do té bych asi nešel. Ten pětiválcový motor není zrovna to pravé ořechové a kvůli váze dosti trpí přední náprava. Ale pozor, na kouli má max 1 300kg.


Ahoj všem, před chvílí jsem na zahradě odstavil Marea 1,9 TD a z 11 mařenek, na které jsem se byl dívat se zatím jeví jako nejlepší ( až se vychytají nějaké mušky - je to už "stařenka" ) tak uvidíme :-) Manželce se líbí a to se taky počítá :_
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,437,713 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.30549 sekund | Průměrně za: 0.30549 (0) sekund | Dotazy: 148 | Použitá paměť: 2.38MB/2MB