jestli ta poruchovost Fordu nebude ve vykonovem ladeni ?
mimochodem i Fiat pouziva motory 2,2jtd FORD 101ps E4
dodavam,ze na svem aute neresim intervaly dane vyrobcem ! 40tis km a 2 roky je dost nesmysl ! olej menim kazdy rok bez ohledu na ujete km max vsak 20tis ale vetsinou to vyjde cca na 12-16tis(total QUARTZ9000 5W-40) . jezdim rozumne-zadny zavody (ve 120tis mam jeste origo brzdy i pneu) tankuju jen kvalitni naftu (benzina,agip.)
olej v prevodovce (ktery se nemeni)jsem vymenil ve 118tis km, pravidelne kazde 2 roky diagnostika ridici jednotky (stale bez zavady) atd atd
(ackoli se tim uz 12let nezivym,jsem vyuceny automechanik,takze servis si z 90% resim sam)
jeste muzu dodat taky srovnani alkovna 2,8jtd 2006
a jumper 2,2hdi 2007 ,alkovna 2,3jtd 2009,alkovna 2,3jtd 2004,vestavba boxstar 2,3jtd 2007
a polointegral 2,3jtd 2012,integral 3,0jtd 2009
nejpouzivanejsi motor 2,3jtd urcite kvalita,slusny vykon,jen kroutak dost nahore(divne ustekany plyn) starsi do 2007 110ps slaby,kamarad to musel cipnout,jinak kazdej kopec za 4.
starsi technologie rozvodu remenem=vymeny
dle me nejlepsi volba do 2007 2,8jtd
novy motor 2,3jtd 130ps E5 zatim dobry ma najeto par km,vesmes se oproti starsi E4moc nezmenilo. pridan problematicky filtr pevnych castic.
o 2,2hdi jsem uz psal,me to sedi a funguje (je to v dodavce)
a 3,0jtd jede to jak z praku ale taky s rychlosti hodne stoupa spotreba 150km/h = 18ltr
jeste srovnani jizdy 2,8jtd 128 a 2,3jtd 130 obe alkovny,obe 3,5t oba prives,
ja s 2,8 prives cca 750kg a kamarad s 2,3 prives cca 450kg a do kopce ac ma 6ti kvalt mi nestihal ani s plynam na podlaze. dost to prekvapilo jeho i me,protoze podle katalogu ma 2,3jtd o 40Nm vic
pro srovnani co se tu resilo nedavno u oblibeneho motoru
http://caravan24....d_id=12339
hodne stesti pri vyberu a at kazdemu funguje jeho motor i kdyz by byl v cemkoli !)