Standa2Člen Přidáno
před 11 letZásadní otázka. Kolik se do takové nádrže z té trubky vejde?
Standa2
Upravil Standa2 dne 22.03.2013 18:08,
před 11 letlangi70Člen Přidáno
před 11 letNo teda, jsem nadšen.!n Tolik skvělých nápadů, nezklamali jste. Řešil jsem jakou nádrž použít, ale ten nápad s oranžovou odpadní trubkou mi připadá skvělý :^ Upevnit ji do podlahy už taky nemám strach a když bude trubka dlouhá na celou šířku přívěsu, tak můžu udělat vypouštěcí ventil na každé straně jeden, což se může hodit při hledání vhodného kanálu na vypuštění. Díky všem za příspěvky. :_
Radek , Peťa a Lukáš 14 a :i Daisy
Peugeot 5008 + Averso 500 TK
Honza PalasekČlen Přidáno
před 11 let
Teoreticky se to dá spočítat a prakticky to bude vždycky malé, ikdyby to mělo hektolitr.
Věřím ale, že jakýkoliv objem je příjemnější, než strkat pod karavan kyblík či nádrž na kolečkách. A při nocování nadivoko to platí víc, než dvojnásob ...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
Honza Palasek Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
PLAFČlen Přidáno
před 11 letJo Jardo, to je ono a zároveň děkuji za vložení. Po namontování jsem jí olitroval a vešlo se do ní 60 litrů vody .
Ať se kolečka točí !!!!!!!!!
Petr + Lenka + Adélka + Filípek
Obytné auto ELNAGH 701
Franta REZACČlen Přidáno
před 11 letCitovat
Standa2 napsal:
Zásadní otázka. Kolik se do takové nádrže z té trubky vejde?
Třeba vypočítat.
Vzoreček si najdeš. Možná je tohle nejjednodušší.
Objem válce V = 3,14 * poloměr * poloměr * výška. Vzorec, příklad a testy z geometrie. Pokud při výpočtu objemu (hrnce, válce, kastrolu, studny, skruže, roury) zadáte hodnoty v centimetrech a chcete vědět kolik je výsledek litrů, pak každých 1000cm3 je jeden litr
Mám trubky 1000 x 200 2 kusy. Vývody jsem dělal taky z obouch stran. Pro lepší vypouštění. Po dvouch sezónách v pohodě. Včera jsem ještě zkoušel kvalitu trubek při - 3 °C kladivem. A drží. Samozřejmě na zbytku trubky.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Franta REZAC Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Standa2Člen Přidáno
před 11 letNo to jsem ze sebe udělal pěkného negramota. :)
Já jsem původně myslel, ve srovnání s tou nádrží, kterou jsem koupil. Stejně si myslím, že ta trubková má hodně výhod. Dá se vyspádovat, nastavovat a já nevím co ještě. Relativně zabere méně místa. Hlavně na výšku. Je to dobrý nápad.
Franta REZACČlen Přidáno
před 11 letZase si tak špatně neudělal. Mněl si to hlavně bez práce a shánění trubek. Osobně jsem tak jednal jen proto, že mezi nosníky nic nepasovalo tak jak bych potřeboval. Aby byl prostor zcela zaplněn. A nádrže prodávané to nesplňovaly.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Lada a AlenaČlen Přidáno
před 11 letAhoj, Mám nádrž ze šedeho plastu a není problem. Lze to skladat jako stavebnici. Gumove vstupy jsou těsnění do komb zachodu na splachovací vodu.Celá nádrz je do tvaru T.
Láďa + Alena + vnučka Nikola , Karolínka,Viktorka
Upravil Lada a Alena dne 23.03.2013 13:15,
před 11 let
Lada a Alena Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
TomTPČlen Přidáno
před 10 letChtěl bych se optat zkušenějších a v praxi již ostřílených kolegů co mají tuhle nádrž z trubek, jestli to v případě, že je nádrž částečně zaplněna, nedělá za jízdy vlivem možného přelévání po celé šířce osy nějakou neplechu se stabilitou karavanu. Dík
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Honza PalasekČlen Přidáno
před 10 letCitovat
TomTP napsal:
Chtěl bych se optat zkušenějších a v praxi již ostřílených kolegů co mají tuhle nádrž z trubek, jestli to v případě, že je nádrž částečně zaplněna, nedělá za jízdy vlivem možného přelévání po celé šířce osy nějakou neplechu se stabilitou karavanu. Dík
Teoreticky by to neplechu mělo nejspíš dělat. Letos budu provozovat oválnou nádrž z plastového potrubí pod podlahou karavanu již třetím rokem, ale že by mi to nějak šplouchalo či nabourávalo stabilitu jsem si ještě nevšiml. A to mám celkovou hmotnost karavanu těsně pod tunou, což je zpravidla méně, než mají ostatní, takže bych měl být, předpokládám, spíše na takové rozhozy citlivější. A beztak, když si za jízdy vzpomenu, že vezu v odpadní nádrži něco zbytečně navíc, koukám se toho co nejdříve zbavit. Takže za mě - žádné strachy a jdi do toho...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
TomTPČlen Přidáno
před 10 letDíky, tak já to teda zkusím :)
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
ravykČlen Přidáno
před 8 letAhoj, velmi mě toto téma zaujalo, protože se taky plánuji dovybavit na cesty pevnou odpadní nádrží.
Chtěl jsem se zeptat vás, co máte trubkové odpadní nádrže na 3 věci, na které si neumím odpovědět:
1. Předpokládám, že jste spoje lepili. Čím?
2. Jak jste upevnili nádrž k podlaze? To jste vrtali do podlahy?
3. Jak do trubek zasadit průchodky? Jen vyvrtat díru a zalepit/zatmelit? Čím?
Možná bych na mé otázky dostal odpověď při návštěvě nějakého hobby shopu ale raději je vezmu od vás...
A pak mám ještě doplňující otázku: Když si nahrubo počítám náklady na "trubkovou" nádrž, nepřipadá mi, že by (objem cca 70 litrů) vycházela příliš levněji, než třeba ta, kterou můžu koupit karavan shopech. Je to tak, nebo se jen dívám na drahé trubky?
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Honza PalasekČlen Přidáno
před 8 letAhoj
Zkusím odpovědět na tvé otázky. Pochopitelně za sebe. Jinde to může být jinak. Cest je zajisté vícero. Tak jako v životě...
ad1
Spoje lepené nemám. Použil jsem systém, kdy je ve spojovací přírubě gumové těsnění. Jedná se o standardní výrobek. Guma se dá na zkoušku vytáhnout a nezávazně si to takto všechno nanečisto sestavit či připasovat. Při sestavování na gumu by se mělo těsnění něčím máznout (ideální silikonový olej ve spreji, instalatéři často používají obyčejnou indulonu) - jde do snadněji. I tak to za pár minut půjde jen ztěžka rozebrat. Pokud bys to musel rozpojovat, zpravidla pomůže spoj nahřát horkovzdušnou pistolí či manželčiným féněm.
ad2
Z ocelové pásoviny, která vypadala, že by se dala ještě ve svěráku ohýbat, jsem udělal poutka, která jsou přišroubovaná vratovými šrouby skrz podlahu. (Používám raději nerez šrouby, abych to při případném sundávání nemusel řezat.) Uvnitř karavanu mám zátěžový koberec, takže ocelové hlavy šroubů jsou těžko dohledatelné i bosou nohou. Šrouby jsou pochopitelně pod kobercem.
ad3
Moc otázce s průchodkama nerozumím. Žádné tam nepotřebuji. Jako přívod do odpadní nádrže mám prostý otvor z vrchu a to že to v tomto místě stoprocentně netěsní přináší užitek, že není potřeba nádrž odvzdušňovat a pokud je nádrž plná, teče to tudy pod karavan a ne do sprchového koutu, který má nejnižší polohu odpadu.
Do tohoto systému jsem šel hlavně kvůli možnému ideálnímu rozměru odpadní nádrže, který jsem měl takto variabilně v rukou. Nádrž, když jsem zastrčil mezi nosníky, tak už tam sama držela. Pouze při výrobě na míru by se dala udělat nějaká hranatá, přesně padnoucí. Z toho, co bylo k mání standardně, se mi nic nehodilo. Pokud hotovou a zároveň rozměrově ideální nádrž za stejné peníze někde seženeš, klidně jdi do toho. Mě ta moje z odpadního potrubí v době vzniku vyšla méně, než polovinu už hotové. A další plus je relativné snadná opravitelnost při případném proražení.
Když tak se ptej, co by nebylo jasné. Už naši předkové říkali dvakrát měř a jednou řež. Tak ať máš na karavanu, co skutečně potřebuješ...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
Jsou to trubky pro kanalizační systémy(pypelife)http://www.pipelife.cz/media/cz/pdf_products/KANALIZACNI_SYSTEMY_TECHNICKY_MANUAL_2015.pdf
Dá se to poskládat jak kdo potřebuje .Možná by to šlo i z HT(HL) je levnější ,ale i měkší(méně pevný)
ravykČlen Přidáno
před 8 letCitovat
Honza Palasek napsal:
ad3
Moc otázce s průchodkama nerozumím. Žádné tam nepotřebuji. Jako přívod do odpadní nádrže mám prostý otvor z vrchu a to že to v tomto místě stoprocentně netěsní přináší užitek, že není potřeba nádrž odvzdušňovat a pokud je nádrž plná, teče to tudy pod karavan a ne do sprchového koutu, který má nejnižší polohu odpadu.
Ano, průchodka pro přívod se dá asi takto vyřešit a dokonce se tvůj argument s odvzdušněním líbí. Ale co výpusť?
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
DoskocilČlen Přidáno
před 8 letAhoj, SingBoss je machr - na všechno. V úctě smekám. Čáo, Pepa
Na výpust se dají použít vodovodní armatury(plastové).Spoje se mažou tzv. "mazlákem",něco jako vazelina ,která ulehčuje spojení a manipulaci,časem ale vyschne a spoj je těsný ,pružný a pevný.Dá se po čase i rozdělat ,ale jde to ztuha.
ravykČlen Přidáno
před 8 letVelmi všem děkuji, myslím, že už mám jasnou představu a na jaro se do toho pustím.
A pak přidám i fotky.
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Honza PalasekČlen Přidáno
před 8 letCitovat
ravyk napsal:
Citovat
Honza Palasek napsal:
ad3
Moc otázce s průchodkama nerozumím. Žádné tam nepotřebuji. Jako přívod do odpadní nádrže mám prostý otvor z vrchu a to že to v tomto místě stoprocentně netěsní přináší užitek, že není potřeba nádrž odvzdušňovat a pokud je nádrž plná, teče to tudy pod karavan a ne do sprchového koutu, který má nejnižší polohu odpadu.
Ano, průchodka pro přívod se dá asi takto vyřešit a dokonce se tvůj argument s odvzdušněním líbí. Ale co výpusť?
Výpusť mám zhotovenou pomocí dřezové vpusti. / Čeština je kouzelná... :-)/ Do oválu z odpadních trubek mám vložen čistící T kus a na něm závitové víčko. (Je součástí této součástky.) Ve víčku je otvor a do něj připevněna dřezová vpusť, na ní standardně připevněno flexi odpadní potrubí a na konci hostalenový kulák. Vše je z běžných součástek pro domovní instalace. Připadalo mi to takto nejjednodušší. Více snad napoví obrázky. Ten špunt mi pochopitelně po instalaci zbyl... :)
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
Honza Palasek Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen