langi70Člen Přidáno
před 11 letZdravím zkušené karavanisty. :_ Přemýšlím o zabudování pevné odpadní nádrže, ale vůbec nevím jak na to? Ani nevím která nadrž je na to vhodná a hlavně jak a čím ji uchytit pod podlahu. Mám Hobby 450 a nadrž na čistou vodu na 60 litrů.
Důvod je ten, že občas někde zastavíme na pár dní na divoko a nebaví mně vyndavání nádrže a taky je třeba ji někam před odjezdem vylít.
Těším se na vaše návrhy a připomínky.!)
Radek , Peťa a Lukáš 14 a :i Daisy
Peugeot 5008 + Averso 500 TK
kocisjirkaČlen Přidáno
před 11 letHlavně ji nedávej na střechu. Kvůli těžišti při jízdě...:(
K nádrži se prodávají takové pásy, kterýma ji přichytíš k podlaze, třeba i skrz (vraťáky). Má to šponováky.
Vodu tam svedeš (spád) a nezapomeň na vypouštěcí ventil.
Já ji mám mezi nápravama.
Přesně jsem si to změřil.
Nádrží různých rozměru je hafo.
Pokud budeš jezdit v zimě, tak můžeš domontovat topné tělísko apd.
A třeba i snímač hladiny...
Kdyby něco pošli SZ a já Ti na sebe dám telefon.
Možná mám někde i fotky.
JK
... taková normální rodinka!@!rp)!g
Spajky007Člen Přidáno
před 11 letmožná ještě odvětrání nádrže,taky budu asi dělat samodomo.
Škoda Superb II combi 4x4 + Fendt 410
Slávek-Petra-Zdenda
kocisjirkaČlen Přidáno
před 11 letNa co odvětrání?
Odpadní voda vstupuje v horní straně nádrže - jak dovolí spad.
Vstup jsem nijak netěsnil.
Trubky pod výlevkou nemám "ala sifon" ale nikdy jsem žádný zápach necítil.
JK
... taková normální rodinka!@!rp)!g
Franta REZACČlen Přidáno
před 11 letDo nádrže bych udělal přepad. Při případném přeplnění. Myslel jsem že mám detail u té mé. Ale bohužel. Případně po SZ popíšu.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Nadrz se da dobre udelat z oranzovych odpadnich trubek. Z te nejvetsi (cca 21 cm) si rizni delku presne na miru mezi nosniky a z kazde strany zalep zaslepkou (prodava se). Pak jen navrtej a vlep vstup, vystup a prepad. Upevneni flexipaskou k nosniku nebo k podlaze.
mengic333Člen Přidáno
před 11 letTiez sa chystam na odpadnu nadrz. Povodne som chcel kupit plastovu bandasku 35l a namontovat nejako ako Jarda_1. Ale paci sa mi aj tento napad z trubiek. Budem mat nad cim premyslat. V plaste by som videl ako je plna a do trubky by som musel dat cidla hladiny. Uvidime.
Honza PalasekČlen Přidáno
před 11 letCitovat
tom74 napsal:
Citovat
zdeenale napsal:
Nadrz se da dobre udelat z oranzovych odpadnich trubek. Z te nejvetsi (cca 21 cm) si rizni delku presne na miru mezi nosniky a z kazde strany zalep zaslepkou (prodava se). Pak jen navrtej a vlep vstup, vystup a prepad. Upevneni flexipaskou k nosniku nebo k podlaze.
oranžové trubky jsou docela dobrá myšlenka, hlavně v případech úspory místa na podvozku, dají se vyplnit různá menší místa při nosníkách apod., a není třeba shánět nádrž na míru
akorát nejsou tyhle trubky v mrazech moc křehké ???
Mám rovněž odpadní nádrž pod karavanem z oranžového odpadového potrubí. Namísto záslepek jsem ale použil kolena, takže mám vlastně takový ovál, který má rozměr, že se přesně vešel mezi nosníky a vpodstatě už sám drží. Pro jistotu jsem z pásoviny udělal dvojitá poutka a pomocí vratových šroubů to přidělal zespodu karavanu. Mám na tom i standardní čistící T kus (kdybych tam potřeboval např. něco dohledávat či čistit), do jehož víčka jsem připojil odpadní flexi hadici s kulákem. Přívod do nádrže mám jednoduše z vrchu o něco větším otvorem, než je přívodní potrubí, takže odpádá sólo odvzdušnění a pokud je nádrž plná, tak to prostě přeteče a to už člověk i slyší, že se odpad chová tak nějak jinak a nebo okolo karavanu začíná skvrnka, kterou nepovažuji za nic tragického ani ve fajnovějších kempech. Co se týká odolnosti potrubí v mrazech - zajisté bude mít materiál větší křehkost. Pokud ale netrefím něco obludného na cestě, samovolně to nepraskne a pokud bych do něčeho nepříjemného najel, obávám se, že mi ani 40 stupňů ve stínu nepomůže...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
bob_bobekČlen Přidáno
před 11 letCelkem taky uvažuji o odpad.nádrži.
Jen by mě zajímalo čím jí tepelně odizolovat pro zimní akce a jak se bude tvářit odspodu dřevěnná podlaha na asi stále přítomnou vlkost,která navzláná mezi nádrž a podlahu.
Mám celkem strach aby to časem neztrouchnivělo...
Bürstner Flipper 550TK+Hyunday Santa Fe
Spajky007Člen Přidáno
před 11 letCitovat
Honza Palasek napsal:
Citovat
tom74 napsal:
Citovat
zdeenale napsal:
Nadrz se da dobre udelat z oranzovych odpadnich trubek. Z te nejvetsi (cca 21 cm) si rizni delku presne na miru mezi nosniky a z kazde strany zalep zaslepkou (prodava se). Pak jen navrtej a vlep vstup, vystup a prepad. Upevneni flexipaskou k nosniku nebo k podlaze.
oranžové trubky jsou docela dobrá myšlenka, hlavně v případech úspory místa na podvozku, dají se vyplnit různá menší místa při nosníkách apod., a není třeba shánět nádrž na míru
akorát nejsou tyhle trubky v mrazech moc křehké ???
Mám rovněž odpadní nádrž pod karavanem z oranžového odpadového potrubí. Namísto záslepek jsem ale použil kolena, takže mám vlastně takový ovál, který má rozměr, že se přesně vešel mezi nosníky a vpodstatě už sám drží. Pro jistotu jsem z pásoviny udělal dvojitá poutka a pomocí vratových šroubů to přidělal zespodu karavanu. Mám na tom i standardní čistící T kus (kdybych tam potřeboval např. něco dohledávat či čistit), do jehož víčka jsem připojil odpadní flexi hadici s kulákem. Přívod do nádrže mám jednoduše z vrchu o něco větším otvorem, než je přívodní potrubí, takže odpádá sólo odvzdušnění a pokud je nádrž plná, tak to prostě přeteče a to už člověk i slyší, že se odpad chová tak nějak jinak a nebo okolo karavanu začíná skvrnka, kterou nepovažuji za nic tragického ani ve fajnovějších kempech. Co se týká odolnosti potrubí v mrazech - zajisté bude mít materiál větší křehkost. Pokud ale netrefím něco obludného na cestě, samovolně to nepraskne a pokud bych do něčeho nepříjemného najel, obávám se, že mi ani 40 stupňů ve stínu nepomůže...
můžeš to nafotit jak ten chobotron vypadá
Škoda Superb II combi 4x4 + Fendt 410
Slávek-Petra-Zdenda
Franta REZACČlen Přidáno
před 11 letFranta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
kocisjirkaČlen Přidáno
před 11 letNo to je naráz šikovnejch kutilů.
Ten chobotron jsem si mohl udělat a ušetřil bych nějakou kačku.
mám dvouosák a tam by to taky přesně páslo.
No tak příště.
JK
... taková normální rodinka!@!rp)!g
Honza PalasekČlen Přidáno
před 11 letCitovat
Spajky007 napsal:
Citovat
Honza Palasek napsal:
Citovat
tom74 napsal:
Citovat
zdeenale napsal:
Nadrz se da dobre udelat z oranzovych odpadnich trubek. Z te nejvetsi (cca 21 cm) si rizni delku presne na miru mezi nosniky a z kazde strany zalep zaslepkou (prodava se). Pak jen navrtej a vlep vstup, vystup a prepad. Upevneni flexipaskou k nosniku nebo k podlaze.
oranžové trubky jsou docela dobrá myšlenka, hlavně v případech úspory místa na podvozku, dají se vyplnit různá menší místa při nosníkách apod., a není třeba shánět nádrž na míru
akorát nejsou tyhle trubky v mrazech moc křehké ???
Mám rovněž odpadní nádrž pod karavanem z oranžového odpadového potrubí. Namísto záslepek jsem ale použil kolena, takže mám vlastně takový ovál, který má rozměr, že se přesně vešel mezi nosníky a vpodstatě už sám drží. Pro jistotu jsem z pásoviny udělal dvojitá poutka a pomocí vratových šroubů to přidělal zespodu karavanu. Mám na tom i standardní čistící T kus (kdybych tam potřeboval např. něco dohledávat či čistit), do jehož víčka jsem připojil odpadní flexi hadici s kulákem. Přívod do nádrže mám jednoduše z vrchu o něco větším otvorem, než je přívodní potrubí, takže odpádá sólo odvzdušnění a pokud je nádrž plná, tak to prostě přeteče a to už člověk i slyší, že se odpad chová tak nějak jinak a nebo okolo karavanu začíná skvrnka, kterou nepovažuji za nic tragického ani ve fajnovějších kempech. Co se týká odolnosti potrubí v mrazech - zajisté bude mít materiál větší křehkost. Pokud ale netrefím něco obludného na cestě, samovolně to nepraskne a pokud bych do něčeho nepříjemného najel, obávám se, že mi ani 40 stupňů ve stínu nepomůže...
můžeš to nafotit jak ten chobotron vypadá
No abych se přiznal, moc se mi teď ve tmě nechtělo válet pod karavanem a ani jsem nevěřil ve zdar focení, ale asi je přece jen něco poznat. Ventil je klasický hostalen vnitřní průměr 25. Nenechte se zmýlit tím T kusem. Slouží to pouze jako držák přes otvor v nosníku, ve kterém to je z druhé strany zaslepeno hostalenovou zátkou, takže to nemůže samovolně vypadnout. Flexi hadice je do čistícího T kusu na odpadní nádrži napojena pomocí vrchního dílu sifonu pro sprchové vaničky. Vše to je uděláno z materiálu pro domovní instalace.
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
Honza Palasek Připojili následující obrazek:
Spajky007Člen Přidáno
před 11 letsuper inspirace hele a co na STK nemají na to keci jinak díky za ochotu
Škoda Superb II combi 4x4 + Fendt 410
Slávek-Petra-Zdenda
Honza PalasekČlen Přidáno
před 11 letCitovat
Spajky007 napsal:
super inspirace hele a co na STK nemají na to keci jinak díky za ochotu
Tož to mě ani nenapadlo. Nejbližší technickou mám na obzoru na jaře 2016 a tak potom dám vědět, ju... :D
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI
PLAFČlen Přidáno
před 11 letJen se chci podělit o zkušenost s odpadní nádrží z oranžové odpadní trubky.Obrázky jsou ve fotogalerii, neumím dát odkaz.Trubka je osazená dinkama přímo v do rámu podvozku.Po délce trubky byl ohnut plech jen z důvodu proražení nádrže v terénu. Nádrž namontována v roce 2009 a od té doby používaná. Počasí ani provoz se na nádrži nepodepsal.
Ať se kolečka točí !!!!!!!!!
Petr + Lenka + Adélka + Filípek
Obytné auto ELNAGH 701
furgonČlen Přidáno
před 11 letCitovat
PLAF napsal:
Jen se chci podělit o zkušenost s odpadní nádrží z oranžové odpadní trubky.Obrázky jsou ve fotogalerii, neumím dát odkaz.Trubka je osazená dinkama přímo v do rámu podvozku.Po délce trubky byl ohnut plech jen z důvodu proražení nádrže v terénu. Nádrž namontována v roce 2009 a od té doby používaná. Počasí ani provoz se na nádrži nepodepsal.
Peťo myslíš tuto
http://caravan24....um_id=1587Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448