upmanČlen Přidáno
před 11 letAhoj,
zajima mne, paklize mam solarni panel na strese auta a pres tyden mi stoji u baraku, jestli nahodou zbytecne nehuntuji akumulatory ve vestavbe v pripade, ze auto pripojim hned po prijezdu z vyjezdu na 220V.
Baterie se mi dobiji, to ano, ale je to zdravi prospesne bateriim? Nestaci pomale a mizerne to (ale tydenni) dobijeni solarem?
Diky za vysvetleni
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
Pokud dokážeš úplně odpojit spotřebiče nemusíš dobíjet baterie vůbec (samozřejmě po plném nabití). Měsíc, dva určitě vydrží. Pokud tam máš solár, po dobití síť odpoj. Mít ji připojenou je úplně zbytečné. (znovu za předpokladu, že nemáš odběr nebo ten je menší než co dodá solár)
upmanČlen Přidáno
před 11 letOk, diky - prave ze mam nulovy odber spotrebicu, tak sem si rikal, jestli nahodou baterie vecnym pripojenim spis nenicim...
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
AHOJKY LIDI :_
Promiň mi otázku: proč po příjezdu dáváš auto na nabíječku, když máš solár!!
Nevím kolik spotřebuješ el.proudu, ale od té doby co mám solár nevím co je nabíjet baterii. I ostatní kolegové a známí co mají solár už nikdy nenabíjejí.
V zaměstnání máme baterie pro zálohu provozu a baterie jsou pernamentně nabíjeny na plno.Používáme gelovky i kyselinové
(VARTY) a vydrží 10-12 let. Loni jsme dávali nové a výrobce dává životnost 18 let!
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 11 letV zimě Ti solár dobije baterii za strašně dlouhou dobu. Pokud bude svítit slunce, bude dávat 100 Wp solár cca 2, max. 3 Ah. Kdyby to slunce na střechu auta svítilo 6 hodin, je to 12 Ah za den, to znamená 60 Ah za týden. To je tak na 1 den zimního výjezdu - když budeš celý den topit, večer svítit, umývat sebe a nádobí a podíváš se na televizi.
(Počítám s průměrným nabíjením v zimě, 6 hodin 5 dní v týdnu je téměř nedostižná varianta. Neberu v úvahu další kdyby, coby apod.)
Po příjezdu tedy připoj auto na 220V, nabíječka, kterou v autě máš se postará o ideální nabíjecí cyklus i údržbu baterií po plném nabití. Před odjezdem budeš mít auto připravené.
Pokud se Ti bude chtít, můžeš to udělat i tak, že po příjezdu auto připojíš na 220V, po nabití baterií ho odpojíš a pak už se o to postará solár.
Na jaře, v létě a na podzim, kdy slunce svítí dostatečně dlouho a v dostatečném úhlu auto připojovat nemusíš, solár baterie ošetří. (Pokud tedy nebude týden pršet...)
T.
upmanČlen Přidáno
před 11 letCitovat
bazopv-tom napsal:
V zimě Ti solár dobije baterii za strašně dlouhou dobu. Pokud bude svítit slunce, bude dávat 100 Wp solár cca 2, max. 3 Ah. Kdyby to slunce na střechu auta svítilo 6 hodin, je to 12 Ah za den, to znamená 60 Ah za týden. To je tak na 1 den zimního výjezdu - když budeš celý den topit, večer svítit, umývat sebe a nádobí a podíváš se na televizi.
(Počítám s průměrným nabíjením v zimě, 6 hodin 5 dní v týdnu je téměř nedostižná varianta. Neberu v úvahu další kdyby, coby apod.)
Po příjezdu tedy připoj auto na 220V, nabíječka, kterou v autě máš se postará o ideální nabíjecí cyklus i údržbu baterií po plném nabití. Před odjezdem budeš mít auto připravené.
Pokud se Ti bude chtít, můžeš to udělat i tak, že po příjezdu auto připojíš na 220V, po nabití baterií ho odpojíš a pak už se o to postará solár.
Na jaře, v létě a na podzim, kdy slunce svítí dostatečně dlouho a v dostatečném úhlu auto připojovat nemusíš, solár baterie ošetří. (Pokud tedy nebude týden pršet...)
T.
Diky za komplexni odpoved, me slo ciste o to, zda baterie zbytecne neodejdou drive. Je to ale z podstaty ale blby dotaz, protoze kdyz tam je solar, tak se dobiji stejne porad, jakmile nabijecka vyciti potrebu nabijet.
Jinak ted mam 2x90Ah trakcni Varty a na TV nekoukame, vsude LEDky, max nabijime iPada pro deti a chuvicky pres menic; nejvic zere samo Truma, jinak pohoda jazz. Vse zalezi na venkovni teplote, pri -20st za 4 dny over, spis za 3 a solar v zime moc nedava, nehlede na to, ze clovek stoji vetsinou pulku dne ve stinu a pada snih. Pri -5st ted jsem se nedostal za 3 noci pod 12,2V, alias neresim.
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
SvanČlen Přidáno
před 11 letAuto mám celý rok (když tedy nejedu) trvale připojené na 220V a baterie (2x Exide 90Ah) jsou i po 6 letech stále v dobrém stavu. Myslím, že udržovat je stále plně nabité jim jenom prospívá.
Zdenek BrabecČlen Přidáno
před 11 letAhoj, být připojen stále na 220V je menší zlo než nechat baterie vybité, hodně záleží na nabíječce většina nových aut má kvalitní nabíječku která dovede baterii šetrně udržovat nabitou. Z praxe se setkávám s tím, že po zimním výjezdu zůstanou baterie vybité nebo jen částečně nabité, jelikož se jízdou nestačí nabít, což v mrazivých dnech je pro baterie smrt. Doporučuji po každém zimním výjezdu auto připojit na 220V a baterie nabít, na solár se v zimě nespoléhejte zapadne sněhem a nedá do baterek nic.
antČlen Přidáno
před 7 letNo ja baterie nepřipojím jelikož v výjezdu se nabíjejí cestou přes EBL a jestli jsou 12,7 nebo 12,6 to už pak nechám na solaru..