Citovat
Karel Prokop napsal:
ROP: mám Bafanga taky 2x (i se ženou) a myslím že lepší než Bosch. Baterka LI-xxx 13Ah dělaná. Po 65km je zatím půlka baterky.
Montoval Zdeněk "ZED" Dokoupil Mistr ČR v elektrokolech.
p.s. příští kolo bude :^ celopéro. Jednoznačně.
Ahoj Karle, prosím o radu - stavba akumulátoru.
Zřejmě půjdu dle tvého doporučení do Bafanga (středový pohon), max. 250 W. Ten výkon 250 W kvůli tomu, že to bude jistější do budoucna kvůli možnému sjednocení s předpisy v EU.
Ale jen pro potřeby popojíždění manželky na chalupě, kde kolo zůstane, tak jsme minulý týden koupili sranda kolo s pohonem v zadním kole (250 W). Je to pro ten městský provoz, motor se spíná otočnou rukojetí, nebo po třech šlápnutí pedály. Akumulátor olovo (3 x 12 V = 36 V - 12 Ah v pouzdře (cca 10 x 10 x 52 cm), 1 kus aku má rozměr cca 10 x 10 x 15 cm, cca 3 kg). Výstup má pojistku 15 A, tedy maximální proud je do 15 A. Byli jsme s manželkou na výjezdu (já na normálním kole), tak jí do mírných kopců nestačím, do prudšího já kolo tlačím, ona jede. Tak to kolo úplně k ničemu není.
Samozřejmě aku má nejlepší za sebou a rád bych se poradil.
V příspěvku píšeš o baterce LI-xxx 13Ah dělané.
a) Mohu koupit 3 kusy olova - máš doporučení?
b) Nejraději bych si postavil (spojil do serie) LI-xxx. Doporučíš, co by se dalo výhodně sehnat a nacpat do toho pouzdra??
Pokud mi u tohoto kola nezáleží na hmotnosti - je výhodnější olovo?