Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 elektrokolo jaké máte nebo doporučujete: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

elektrokolo jaké máte nebo doporučujete

Poslední aktualizace před 5 let

Anketa: koupili byste si elektrokolo ??

    ANO [78/114]68 %
    NE [28/114]25 %
    NEVÍM [8/114]7 %
ScooterMartyScooterMartyČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Jediné co bych změnil je baterie. Investice do 13Ah baterie se jeví být zbytečnou. Stačila by 10Ah nebo dokonce i 8Ah. Nejde jen o úsporu peněz ale i o rozměry a hmotnost.

To me docela překvapilo. Volil bych co největší baterku, kvůli nemožnosti dobíjet, pokud na výjezdu nejsem připojený na proudu. I z tohohle pohledu by podle tebe menší stačila?
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
simchasimchaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Děkuji všem. Přestavbovou sadu jsem nakonec musel vyloučit, protože současné kolo postupuji synkovi.
Tzn. výběr se mi "zúžil" na originální elektrokola. Má to být horské e.kolo se středovým motorem a koly 29 ...........:x

Tak představu už máš. Výběr se trochu zůžil.
http://www.kola-c.../d-927554/
tuaregtuaregČlen
Přidáno před 9 let
My máme kola od firmy od nás z Tišnova:

http://www.e-poho...

Nechali jsme předělat naše, manželka je má už rok. Já od jara a spokojenost.
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
R
RudyČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

ScooterMarty napsal:

Citovat

Jediné co bych změnil je baterie. Investice do 13Ah baterie se jeví být zbytečnou. Stačila by 10Ah nebo dokonce i 8Ah. Nejde jen o úsporu peněz ale i o rozměry a hmotnost.

To me docela překvapilo. Volil bych co největší baterku, kvůli nemožnosti dobíjet, pokud na výjezdu nejsem připojený na proudu. I z tohohle pohledu by podle tebe menší stačila?

Více jak cca 60km denně neujedu. Jednoduše to neusedím a dřívější úrazy ramene a zad se přidají. Po 50 km (byť v rovinatém terénu) neubyl na displeji ani jeden dílek z osmidílkového ukazatele kapacity baterky.
Po výletu baterky dobíjím buď ze sítě nebo měničem. Proto si myslím, že by mi stačila menší baterka.
ropropČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Rudy napsal:

Citovat

ScooterMarty napsal:

Citovat

Jediné co bych změnil je baterie. Investice do 13Ah baterie se jeví být zbytečnou. Stačila by 10Ah nebo dokonce i 8Ah. Nejde jen o úsporu peněz ale i o rozměry a hmotnost.

To me docela překvapilo. Volil bych co největší baterku, kvůli nemožnosti dobíjet, pokud na výjezdu nejsem připojený na proudu. I z tohohle pohledu by podle tebe menší stačila?

Více jak cca 60km denně neujedu. Jednoduše to neusedím a dřívější úrazy ramene a zad se přidají. Po 50 km (byť v rovinatém terénu) neubyl na displeji ani jeden dílek z osmidílkového ukazatele kapacity baterky.
Po výletu baterky dobíjím buď ze sítě nebo měničem. Proto si myslím, že by mi stačila menší baterka.


Má zkušenost:
-pokud´na měřáku po ujetí 50km a asistence elektromotoru byt´po rovině neubude ani čárka, je s největší pravděpodobností nepřesný. Baterka dojde k maximální kapacitě (záleží na typu) po cca 5ti nabití, pak její kapacita klesá, čím méně se používá, tím rychleji. Životnost 3-5let, LiFePo údajně 10let. Zásadně bych nebral slabší jak 11Ah. Měl jsem baterii, kde mi měřák ukazoval úbytek jen jednu čárku a pak vypla. Vše záleží na kvalitě BMS jednotky a řídicího systému, kvalitě článků. Stačí, když jeden článek odejde...už tu bylo o baterkách napsáno hodně. V hornatém Řecku jsem se na e-kolo mohl jen dívat. Reklamaci mi následně uznali, ale dovolenou mi už nechtěli refinancovat. A to jsem měl naštěstí dost převodů, abych to zpět do kempu bez pohonu došlapal.
-pokud´bych pořizoval nové elektrokolo, koupil bych kvalitní 26ku třeba na cyklobazaru http://www.cyklobazar.cz/horska-kola?...eter_id]=1, která mi sedí velikostně, aby mě nebolela záda, klouby atd. Tu bych vybavil elektrosadou, třeba i bafangem, pokud´nechci jezdit hlavně bez motoru. Za málo peněz hodně muziky.
-váha vždy na prvním místě. Já u svého celoodpruženého kola jsem na necelých 20kg, 11,6Ah baterka 3,5kg. Jsou už daleko lehčí.

Rudy, věř mi, taky jsem neuseděl. Proto píšu o důležitosti správné volby kola a pro nás invalidy s páteří, kteří chtějí ještě něco najezdit, jedině celoodpruženého. Je málo aut, se kterými kvůli páteře můžu jezdit, Ducato je pro mě jednička. Když jsem se po prvních cca 500km na kole po letech rozjezdil, vzal jsem synovo kolo jen s odpruženou vidlicí, nevhodného rozměru a málem jsem to odmarodil. Volba vhodného tvaru rámu, představce, sedla....to ti potvrdí každý cyklista.
https://www.zonerama.com/rop1

Já už nic nemusím
R
RudyČlen
Přidáno před 9 let
Nevzpírám se zkušenostem, naopak dík za ně.
Manželce jsem e-kolo pořídil před 6 lety. Obyčejnou čínskou skládačku a ta drží doposud. (s výjimkou středového složení, které jsem ji měnil před cca3 roky. Takže s provozem e-kola (i když přiznám že nikterak intenzivním) zkušenosti taky mám. Baterka drží kupodivu dodnes, v rovinatém terénu na ni ujede těch cca 60km. Já jsem jen po těch letech potřeboval vyrovnat handicap. V kopcovitém terénu jsem jí zkrátka nestíhal, po rovině ji pak ujížděl.
Proto ta přestavba. Do našeho malého auta vejdou právě dvě kola, které používáme k přesunu ze STPLZ za turistickým cílem a zpět. Pohodová jízda, sportovní ambice nemáme. V rovinatém Holandsku, Německu... nebyl problém. Ten nastal až v kopcích nebo v parném létě. Prohlídka leckterého hradu ale i třeba zajímavých vinic byla odsunuta, protože se mi přes tři kopce k nim nechtělo. Stejně jako vyjížďka na tržnici za nákupem čerstvých potravin mě v 36°C příliš nelákala. Původně jsem to chtěl řešit skůtrem, jenže ten má taky nevýhody. Volba proto padla na elektrizaci stávajícího kola nebo koupi nového. Z více důvodů jsem chtěl středový pohon. Cesta k němu začínala u značkových výrobků na cca 55t Kč, vzhledem k mé hmotnosti pak reálně od cca 70t Kč. Asi bych tu cenu vydýchal ale představa takového kola uvázaného někde u kandelábru během několikahodinové prohlídky města mne příliš nelákala. Nakonec jsem proto zvolil elektrifikaci 20 let starého Crossu od Authorů, který ani s baterkou nebude žádaným artiklem zlodějů.
A nyní k té baterce. Zvolil jsem 13Ah s články od Samsungu. Momentálně asi to nejlepší, co lze s výjimkou LiFePo4 sehnat. Systém se středovým Bafangem pracuje tak, že na 1 stupeň asistence pomáhá do cca 10km/hod, na 2 do 15 a na 3 do 25km/h. V praxi to vypadá tak, že pohon pomůže při rozjezdu, pak při přeřazení ale při jízdě v běžném rovinatém terénu, kdy jezdec udržuje cestovní rychlost kolem 20km/hod se vůbec nezapíná. Pomůže jen do kopců, kdy cestovní rychlost klesne a to ještě v závislosti na zvoleném převodu. (těch převodníků mám jak jsem nakonec zjistil mám vzadu 8). Zkrátka dokud jezdec fyzicky zvládá jízdu sám, pohon mu nepomáhá. Funguje to inteligentněji než systém na manželčině staré skládačce, který (pokud šlape) se ji snaží vždy urychlit na cca 20-25km/hod. Proto mě nepřekvapilo, že po 50km z baterie nic neubylo.
Z toho odvozuji, že pro podobné uživatele e-kola bude baterie s menší kapacitou stačit. Otevírá se tak cesta k poměrně malým rámovým bateriím nebo bateriím v nosiči.
M
michal-bČlen
Přidáno před 9 let
Zde je moje zkusenost s elektrokolem, stredovy pohon, tahnouci dite ve voziku v kopcich....

http://michalblaha.cz/2015/06/elektro...o-v-praxi/
Michal
ropropČlen
Přidáno před 9 let
Konečně jsem vyřešil problémy s elektrokolem, pro případné zájemce dávám pár postřehů z porovnání předního náhonu EZEE a středový 8FUN-250W. Po necelém roku mi Li-on baterie 11,4 Ah u EZEE začala při zátěži vypínat. S reklamací jsem neuspěl, něm. výrobce tvrdil, že je baterie OK. Dodavatel EZEE tvrdil, že mám špatnou baterii. Doporučení: nekombinovat dodavatele!!! Předělal jsem všechny spoje, nakonec vyzkoušel druhou baterii LiFePo (4roky starou, 9Ah) a ukázalo se, že Lionka už nestíhá. Domnívám se, že Ezee má při svém velkém krouticíém momentu odběr 25A a více, což Lionka při své plné síle zpočátku zvládala. Takže nakonec jsem se rozhodl a šel do bafangu 8FUN. Baterka pří odběru 18A (dal se nastavit 350W) stíhá, samozřejmě nižší výkon je už vidět i na dojezdu. Náš trh je zaplaven Lionkami, protože jsou levném, jsou menší a lehčí. Ale životnost a výkon? Mám o tom pochybnosti a nemám možnost měřit kapacitu pod zátěží. Jeden ze spolehlivějších něm.dodavatelů http://www.linergy-shop.de/index.php?...aeder.html nabízí jen LiMn, já si příště připlatím za LiFePo.

Ted´k poznatkům po prvních 60km v horském terénu:
8FUN
+ plusy:
tichý chod, hmotnostní zátěž ve středu - pozitivní pocit, jednoduchá montáž a integrovaný asistent a řídicí jednotka, méně drátů, nastavení stupně přípomoci-9úrovní, díky převodů 38z vpředu dobrý tah do kopce, místo akcelerátoru doporučuji plynovou rukojet´, možnost hřešit a porušovat vyhlášku EU EPAC co do rychlosti, výkonu.
- mínusy:
musel jsem kvůli křížení nechat vzadu jen osm převodových koleček, ještě musím přeměnit velikost, větší odpor při jízdě bez motorku, obtížnější ovládání - přehazovačka/volba přípomoci,

EZEE
+ plusy
větší rozsah převodů (měl jsem 2x10), planetová převodovka (funguje jak poloautomat) a jednodušší ovládání, velký krouticí moment při rozjezdu, tah
- větší nároky na bateriii a vybíjecí proudy, zapojení, zátěž na předním kole, na což jsem si ale i zvyknul

Závěrem bych chtěl podotknout, aby jste Ezee nezaměňovali s malými levnými pohonama do kol, ty vůbec nehodnotím. V mém případě plusy středového 8FUN převažují a proto u něho zustávám, ale domnívám se, že jednodušší na ovládání (obvzláště pro starší osoby) je náhon v kole nebo středový s přípomocí podle příšlapu. Zkoušel jsem Bosche a mi tento systém nevyhovuje, chci si přípomoc určovat sám. BDW. překvapuje mě přístup Bosche, zrušil servis v česku a vím o případu, kdy vrátili kolo zpět, že se ložisko nedá vyměnit. Doporučení - kopit nové a kvůli motoru, který se nedá vyměnit - kolo!! Kolo za 60.000Kč po 2000km šrot. Snad Yamaha bude mít lepší přístup. Nadál neměním názor- koupit kolo, které co do výbavy a geometrie vyhovuje a pohon dodělat.
https://www.zonerama.com/rop1

Já už nic nemusím
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
ROP: mám Bafanga taky 2x (i se ženou) a myslím že lepší než Bosch. Baterka LI-xxx 13Ah dělaná. Po 65km je zatím půlka baterky.
Montoval Zdeněk "ZED" Dokoupil Mistr ČR v elektrokolech.
p.s. příští kolo bude :^ celopéro. Jednoznačně.
K
KubanecNováček
Přidáno před 8 let
Zatím takovej stroj nemám, ale uvažuju o jeho nákupu. Docela se mi líbí design a dle zdrojů, který mám k dispozici i kvalita našich kol apache. Byl jsem se na něho podívatv Olmiku v otosportu, a musím říct, že už jsem ho málem koupil. ale přecijen, není to žehlička, tak chci získat ještě víc informací. Tudíž díky za založení tohoto vlákna!
K
kajak23Nováček
Přidáno před 8 let

Citovat

Kubanec napsal:

Zatím takovej stroj nemám, ale uvažuju o jeho nákupu. Docela se mi líbí design a dle zdrojů, který mám k dispozici i kvalita našich kol apache. Byl jsem se na něho podívatv Olmiku v otosportu, a musím říct, že už jsem ho málem koupil. ale přecijen, není to žehlička, tak chci získat ještě víc informací. Tudíž díky za založení tohoto vlákna!


Ahoj,
hledám solidního prodejce v olomouci a na otosport jsem se také dívala, můžeš mi říci, jak na tebe působili? jestli tam má cenu jezdit?
D9ky
K
KubanecNováček
Přidáno před 8 let
Ahoj,
hledám solidního prodejce v olomouci a na otosport jsem se také dívala, můžeš mi říci, jak na tebe působili? jestli tam má cenu jezdit?
D9ky

Ahoj, no jak jsem naznačoval, vše bylo jak má být. V podstatě mi odprezentovali ty kola, plusy a mínusy jednotlivých modelů a zodpověděli moje otázky. Tak jsem jim poděkoval, vzal si vizitku a teď si to nechávám rozležet v hlavě.
K
kajak23Nováček
Přidáno před 8 let

Citovat

Kubanec napsal:

Ahoj,
hledám solidního prodejce v olomouci a na otosport jsem se také dívala, můžeš mi říci, jak na tebe působili? jestli tam má cenu jezdit?
D9ky

Ahoj, no jak jsem naznačoval, vše bylo jak má být. V podstatě mi odprezentovali ty kola, plusy a mínusy jednotlivých modelů a zodpověděli moje otázky. Tak jsem jim poděkoval, vzal si vizitku a teď si to nechávám rozležet v hlavě.


To zní docela dobře :-) Už jsem projelaněkolik obchodů a často zážitek nic moc, proto si dělám výzkum předem abych zbytečně nezrtácela čas a toto vypadá slibně zatím :-) Díky ;)
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 8 let
Kubanec a kajak23 ..... jasne a jeste kytaru a k tomu struny..... nejlepe v Olomoci :-D jak pruhledny, a tentokrat bez www aby clovek ze zvedavosti dal hledat ten sport...
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
vyšlo první číslo ELECTRICBIKEACTION magazine.
www.electricbikeaction.cz
V trafice se neprodává, ale lze objednat u vydavatele (předplatné) nebo bude pár čísel u mě.
Hóóódně zajímavý počtení a hóóódně zajímavý i pro lidi co se rozhodují nebo rozhodovat budou.
Chystáme seznamovací akci pro zájemce o karavaning a elektrocyklistiku na Máchově jezeře - bude namotaná trať Zdeňkem a já se pokusím zodpovědět na Vaše otázky. K dispozici budou kola různých typů aby byla možnost odzkoušení. Od skládačky, přes hardtaily až po celopéro.
Jedním z členů redakce je i Zdeněk "ZED" Dokoupil (mistr republiky v elektrokolech ´015) navíc karavanista; jeho TearDrop s LiFePo baterkama a 200W na střeše jeho představení proběhne v některém z dalších čísel. Momentálně se pracuje na vývoji nabíječky pro E-kola z 12V. Měnič je sice gút, ale žere cennou energii na svůj život. Bosch už svoji 12V nabíječku má, ostatní s tím brzy přijdou. No a moje maličkost testuje napájení smártfounu z e-kolový baterky. Mobil (Samsung S4) používám jako navigaci, Runtastic a další fígle. Vydrží mi svítit (a navigovat) celej den :) využívám hlavně offlinový mapy.cz.

Jakmile dáme dohromady podklady, kola, trasu a termín oznámím to na stránkách.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
Karel Prokop Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
myssakmyssakČlen
Přidáno před 8 let
Tenhle víkend jsem vyrazil na Lužický jezera s Bafangem, jízdní souprava cca 140 kg (já, kolo, vozík, synátor) najeto 60km převýšení 300m z baterky ani ne polovina. Předtím na Božím daru 30km převýšení 700m a 3/4 baterky pryč. Mám celoodpružené kolo, a malou baterku 10Ah, jiná se tam nevešla. Stavěli mi to tady www.biketunel.cz . Takže za mě s Bafangem velká spokojenost.
M+K+K+K - Frankia 700Bk
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Bafang je čína, ale !!!!:

Baterka se dá repasovat = Bosch-baterka stojí 20.000 a musí bejt originál - naše dělaný baterky stojí repase půlku. 13Ah nová baterka stojí 15000Kč. Články Samsung, Sanyo, Panasonic.
Mám doplněnej vepředu dvojpřevodník s GEAR senzorem = neporazitelná věc. Už stačím na asfaltu ženě, která má kolo 28" treka na užovkách. Já 26" horáka. Dřív jsem neměl šanci. Chcípal jsem, a ona mi cestou vyprávěla ftipy.
Navíc dostanu do rámu lahev s pitím - ostatní ne.

a další: jednoduše naprogramuju 350W a špičkově 500. Nikdo zvenčí to nepozná.
a hlavní: pořizovací cena celýho setu je (i s montáží) něco málo přes 30.000Kč a dá se dát NA JAKÝKOLI KOLO. Teda kromě Bromptona, kterej má sedlovku skrz.
Což znamená že kolo s úrovní Bosche, Yamahy a nebo Shimana jsou např. v Rebelbike schopni osadit za míň než polovinu,.....

Takže u mě taky dobrý,....
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 8 let
merlimerliČlen
Přidáno před 8 let
Veeeeeeeeľmi zaujimavé, človek si "nezničí" bajk, zostanú mu všetky prevody, aké tam má, a keď sa to nešťastie vybije, potom (okrem pridanej váhy baterky a motora) ako keby mal svoj obyčajný starý dobrý bajk. Dal som dotaz na cenu, som zvedavý čo tá sranda stojí... Nejaký test je aj tu a aj podľa toho testu to vyzerá celkom dobre: https://www.youtu...RvDRGwmZTg vďaka za info a link....
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 8 let
a něco pro ty co chtějí ušetřit:
https://www.youtube.com/watch?v=8lyp4...lyp4PcOSZE
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,671,083 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20764 sekund | Průměrně za: 0.20764 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.37MB/2MB