Konečně jsem vyřešil problémy s elektrokolem, pro případné zájemce dávám pár postřehů z porovnání předního náhonu EZEE a středový 8FUN-250W. Po necelém roku mi Li-on baterie 11,4 Ah u EZEE začala při zátěži vypínat. S reklamací jsem neuspěl, něm. výrobce tvrdil, že je baterie OK. Dodavatel EZEE tvrdil, že mám špatnou baterii. Doporučení: nekombinovat dodavatele!!! Předělal jsem všechny spoje, nakonec vyzkoušel druhou baterii LiFePo (4roky starou, 9Ah) a ukázalo se, že Lionka už nestíhá. Domnívám se, že Ezee má při svém velkém krouticíém momentu odběr 25A a více, což Lionka při své plné síle zpočátku zvládala. Takže nakonec jsem se rozhodl a šel do bafangu 8FUN. Baterka pří odběru 18A (dal se nastavit 350W) stíhá, samozřejmě nižší výkon je už vidět i na dojezdu. Náš trh je zaplaven Lionkami, protože jsou levném, jsou menší a lehčí. Ale životnost a výkon? Mám o tom pochybnosti a nemám možnost měřit kapacitu pod zátěží. Jeden ze spolehlivějších něm.dodavatelů
http://www.linergy-shop.de/index.php?...aeder.html nabízí jen LiMn, já si příště připlatím za LiFePo.
Ted´k poznatkům po prvních 60km v horském terénu:
8FUN
+ plusy:
tichý chod, hmotnostní zátěž ve středu - pozitivní pocit, jednoduchá montáž a integrovaný asistent a řídicí jednotka, méně drátů, nastavení stupně přípomoci-9úrovní, díky převodů 38z vpředu dobrý tah do kopce, místo akcelerátoru doporučuji plynovou rukojet´, možnost hřešit a porušovat vyhlášku EU EPAC co do rychlosti, výkonu.
- mínusy:
musel jsem kvůli křížení nechat vzadu jen osm převodových koleček, ještě musím přeměnit velikost, větší odpor při jízdě bez motorku, obtížnější ovládání - přehazovačka/volba přípomoci,
EZEE
+ plusy
větší rozsah převodů (měl jsem 2x10), planetová převodovka (funguje jak poloautomat) a jednodušší ovládání, velký krouticí moment při rozjezdu, tah
- větší nároky na bateriii a vybíjecí proudy, zapojení, zátěž na předním kole, na což jsem si ale i zvyknul
Závěrem bych chtěl podotknout, aby jste Ezee nezaměňovali s malými levnými pohonama do kol, ty vůbec nehodnotím. V mém případě plusy středového 8FUN převažují a proto u něho zustávám, ale domnívám se, že jednodušší na ovládání (obvzláště pro starší osoby) je náhon v kole nebo středový s přípomocí podle příšlapu. Zkoušel jsem Bosche a mi tento systém nevyhovuje, chci si přípomoc určovat sám. BDW. překvapuje mě přístup Bosche, zrušil servis v česku a vím o případu, kdy vrátili kolo zpět, že se ložisko nedá vyměnit. Doporučení - kopit nové a kvůli motoru, který se nedá vyměnit - kolo!! Kolo za 60.000Kč po 2000km šrot. Snad Yamaha bude mít lepší přístup. Nadál neměním názor- koupit kolo, které co do výbavy a geometrie vyhovuje a pohon dodělat.