Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vzduchové přídavné pérování jo, nebo ne?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vzduchové přídavné pérování jo, nebo ne?

Poslední aktualizace před 14 let
PetkoPetkoČlen
Přidáno před 17 let
Určitě si hodně z Vás položilio otázku jestli investice do vzduchového pérování u obytných áut není zbytečná a nepostačovali by třeba přídavné listy. Je tomu asi 2 roky co jsem taky takhle uvažoval. Nakonec jsem se přeci jenom rozhodl zainvestovat trocha víc a objednal všechny potřebné věci u firmy Goldschmitt která má zastoupení i v ČR. Ihned po obdržení náhradních dílů jsem se pustil do práce. Ono mi to nedalo a byl jsem zvědavý s jakými těžkostmi se u montáže potkám. Až na to že jsem neměl ten správný zvedák a musel asi 10x auto podkládat špalkami, probíhala demontáž i montáž bez těžkostí. Venku bylo asi kolem 30°C a na betoně to hezky hřálo na záda. Určitě ta správna terapie na revma. Za jeden den jsem stihnul udělat jenom půlku auta ale to mně jaksi netrápilo protože příšti den jsem mohl bez těžkostí pokračovat. (nepršelo) Po ukončení montáže jsem ješte namontoval podložky na rozšíření zadní nápravy které jsem taky objednal, nastartoval, nafoukal vaky asi na 2 atm a vydal se na zkušební jízdu z Říčan do Prahy a spátky. S napětím jsem očekával jak se bude auto chovat ve vyježděných kolejích, při předjíždění kamionů atd. Tak jsem na to šlápnul a vida, nic se nedělo. Auto jelo jako po kolejích a nic ze spomenutých věcí ho nevyvedlo z rovnováhy. Od tý doby jsem najezdil přes 20 000 km dost často rychlostí až do 150 km/hod ale problémy nebo těžkosti s ovládánim vozidla jsem nazažil. Suma sumárum investice se 100%-ně vyplatila. Nevím jenom proč to výrobci nenabízí v základní výbavě. Vždyť jde o bezpečnost.

Petko
BobikBobikČlen
Přidáno před 17 let
ahojky Petko mam ty same skusenosti jezdil jsem bez měchu a auto se houpalo na každe nerovnosti po namontovaní měchu se jizdni vlastnosti o 100% zlepšili či že mužu každemu jen doporučit Bobik ;)
LukasLukasČlen
Přidáno před 17 let
Na kolik taková srandička příjde. V katalogu Frankana to je, ale přímo od Goldschmitta to bylo asi levnější....??
Rapiďáci, tel: 725 707 636
BobikBobikČlen
Přidáno před 17 let
tak to nevim skus zavolat na Goldschmitta nebo skus Petko ma katalog:D
PetkoPetkoČlen
Přidáno před 17 let
Ahojky Lukas, mám nejenom katalog ale i dobré ceny. Napiš přesně podle typu co potřebuješ a já ti to vyhledám i s cenou.

Čauky

Petko
LukasLukasČlen
Přidáno před 17 let
Ale...přesně nepotřebuju nic. Jen mám na Rapidoj sníženej podvozek a jakákoliv hrana, kterou musím přejet, je problém.....pořád laminovat a opravovat přední spojler mě už začíná sr..vadit. Tak mě napadlo poohlédnout se po něčem, co by se dalo použít místo standartních pružin...takže jen takovej nápad...
Rapiďáci, tel: 725 707 636
VitaVitaČlen
Přidáno před 17 let
Já mám vzduchové na Hymer/Fiat "už" 14 dní a 100 km. určitě je to dobré, dřív to vždy propružilo až na špalky a bylo to tvrdé, to vzduch neudělá. Poradí zkušenější - jak natlakovat vzduchové pérování - co to dělá při velkém tlaku, co hrozí při malém ? Na horší silnici ubrat tlak - ale to zase leží na listech, nebo přidat tlak - ale to bude tvrdé z podstaty ?

Ale rozšířím diskusi. Kdysi s Oktávií jsem - pokud začal plavat zadek - přifoukl zadní kola. Pak jsem také měl Citroen BX. Po přezutí na nové asi měkčí gumy se to nedalo udržet na silnici a přejet šikmo koleje skoro nešlo. Experimentálně jsem zjistil, že zadní kola musím o 0,2 foukat míň než předek - a bylo to v pohodě. I Hymer má doporučeno zadní foukat víc než předek. I zde mi hodně pomohlo pohrát si s poměrem přední / zadní. Přední foukám o 0,2 víc a zadní o 0,1 méně než doporučeno a je to jiné auto. Určitě to záleží jak jste naloženi ale doporučuji vyzkoušet.

Víťa
Upravil Fun dne 09.06.2008 18:12, před 16 let
D
DavidNováček
Přidáno před 16 let
ahoj,
máte někdo zkušenosti s montáží přídavného vzduchového pérování na al-ko podvozek?
Dík za info
David
PetkoPetkoČlen
Přidáno před 16 let
Na určité druhy vozidel s AL-KO Chassis má firma Goldschmitt sady. Když si trochu technicky nadaný tak to můžeš montovat sám dle návodu přiloženému k sadě. Napiš přesný typ vozidla a já kouknu v cenníku na kolik to vyjde.
D
DavidNováček
Přidáno před 16 let
Je to Frankia A700 BD, r.v.2002.
D.
TaboraciTaboraciČlen
Přidáno před 16 let
Myslim si že na AL-KO podvozek je lepší nechat montáž na někom kdo tomu aspoň trochu rozumí. Tam si to ani Petko sám nenamontuje.
PetkoPetkoČlen
Přidáno před 16 let
No nevím jestli tolik o mně víš ale kdysi jsem měl ve Švýcarsku firmu na stavbu přívěsů, návěsů a pod. Všechno co je za kabinou jsem dělal a to od nejmenšího do 3,5 to po 40 to. Tak bych to asi měl umět, ne?

Davide prosím Tě mně by zajímal typ vozidla ne nádstavby. Je to s jednou nebo dvěma zadníma nápravama a jaké je původní pérování. Listové nebo torzní tyče a pod. Kdyby si to nevěděl tak se to dá zjistit u dodavatele což pro Tebe rád udělám.
Upravil Petko dne 08.06.2008 18:24, před 16 let
TaboraciTaboraciČlen
Přidáno před 16 let
Tak pokud jsi měl ve Švýcarsku firmu na přívěsi, tak tomu nějak nerozumim.Proč jsi tak překvapený ,že se jízdní vlastnosti o tolik zlepšily.A když o tom tolik víš, tak si měchy na AL-KO asi těžko někdo namontuje doma sám a věřim že i s normální nápravou bude mít spousta lidí problém.Sám jsi to montoval dva dny a to jsi profesionál jak jsi psal.Jestli chceš prodávat příslušenství od fa.Goldschmitt tak jim nedělej ostudu a nesnaž se prodat za každou cenu.
uknajuknajČlen
Přidáno před 16 let
Kontakt na prodej fa.Goldschmitt +tazné + montáž a podotknu že profesionální. Bobík také potvrdí. TB Nový Knín p.HAVLÍK mob. 777811962 / tel. 318593432:_
BobikBobikČlen
Přidáno před 16 let
Je to blbost sam doma měchy montovat pokud někdo není profesional je pravda že vozidlo se pak chova uplně jinak ale jedna mala chyba a neštěstí je naprogramovano :@ Bobik
I
ivhorČlen
Přidáno před 16 let
plně doporučuji, nechal jsem si je namontovat na FORD-polointegrál CI v odborné specializované firmě, ale nikde ani v návodu ani servis zapoměl na jednu věc. když jedete naložení naplno, hezky si auto zvednete na 5 atm. a jedete. najednou nutnost ve Slovinsku intenzivně brzdit a zjistíte, že jedete smykem a brzdí pouze přední kola. on se totiž vyzvednutím vyřadil z činnosti zátěžák a tak zadní náprava prostě nebrzdila. dobrá zkušenost když se nic nestane.
jinak plně doporučuji. Ivan
PetkoPetkoČlen
Přidáno před 16 let

Citovat

Taboraci napsal/a:
Tak pokud jsi měl ve Švýcarsku firmu na přívěsi, tak tomu nějak nerozumim.Proč jsi tak překvapený ,že se jízdní vlastnosti o tolik zlepšily.A když o tom tolik víš, tak si měchy na AL-KO asi těžko někdo namontuje doma sám a věřim že i s normální nápravou bude mít spousta lidí problém.Sám jsi to montoval dva dny a to jsi profesionál jak jsi psal.Jestli chceš prodávat příslušenství od fa.Goldschmitt tak jim nedělej ostudu a nesnaž se prodat za každou cenu.


Jednoduše proto že na to tady nemám zařízení. Pochopil? No a pak musí člověk improvizovat a jde to. Chtěl jsem tím jenom ukázat že to jde i doma a musí se samozřejmě počítat s větší strátou času. Já nikomu nic prodávat nechci, pokud si článek správně četl psal jsem že mám cenník Goldschmitt a pro mně za mně ať si každý kupuje a montuje kde chce.

Myslím že tím by byla nepodstatná část diskuze hlavně ze strany mé uzavřená. Jestli máte dál chuť se dohadovat kdo co a jak umí, prosím ale beze mně.
PetkoPetkoČlen
Přidáno před 16 let

Citovat

ivhor napsal/a:
plně doporučuji, nechal jsem si je namontovat na FORD-polointegrál CI v odborné specializované firmě, ale nikde ani v návodu ani servis zapoměl na jednu věc. když jedete naložení naplno, hezky si auto zvednete na 5 atm. a jedete. najednou nutnost ve Slovinsku intenzivně brzdit a zjistíte, že jedete smykem a brzdí pouze přední kola. on se totiž vyzvednutím vyřadil z činnosti zátěžák a tak zadní náprava prostě nebrzdila. dobrá zkušenost když se nic nestane.
jinak plně doporučuji. Ivan


Výrobce doporučuje při jízdě nafouknutí vaků na 2-3 atm.

5 atm je hodně a používá se u přejíždění překážek jako je třeba trajekt a pod. Po přejetí překážky snížit tlak.
Ludek LiberecLudek LiberecČlen
Přidáno před 16 let
Měchy je supr věc,hlavně na nerovnostech a na kostkách .A myslím si,že taky šetří list.pera.Foukat na jízdu ,jak píše Petko .Dále výhoda,když chci něco dělat na spodku ,nadzvednu na maximum o to mám méně odřenin.Určitě jdi do toho ,ale nechal bych to namontovat u FIRMY máš to se zárukou .:_
D
DavidNováček
Přidáno před 16 let
to Petko: jedná se o Fiat Ducato, s jednou zadní nápravou, typ odpružení bohužel nevím.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Petko, Bobik, Lukas, Vita, David, Taboraci, uknaj, ivhor, Ludek Liberec, Peca, Jarda a Iveta, Pepa z Plzne, kane44

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,507,272 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.32693 sekund | Průměrně za: 0.32693 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.26MB/2MB