Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Horkovzdušný bufík z Ruska: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Horkovzdušný bufík z Ruska

Poslední aktualizace před 3 roky
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Někde tady ve vlákně to taky někdo okomentoval že 2 kW je dost.


2 kW není dost .... situace ji jiná při 5 C, minus 10 C a minus 20 C.
Pokud má auto zvládat i větší mrazy, stát na horách ve větru, 2 kW opravdu nestačí.
Kup 44d a nepřemýšlej o tom, vždy je lepší mít rezervu, než točit ventilátor ....
4.114683,118.628756
misusmisusČlen
Přidáno před 7 let
Presne jak pise Sipadan 2kw nestaci ! Mam v dodavce 2kw a v obytce 4kw.
A mit vykonovou rezervu se vyplati nemusis v mrazech topit na plny vykon.
Navic 2kw byl a mozna jeste je oznacen ale vyrobce pozmenil max vykon na 1,8kw
2d 0,8kw - 1,8kw
44d 1kw - 4kw
Za stejnou cenu ! A ver mi ze ten rozdil minimalniho vykonu nikdy nepocitis zato maximalniho urcite ano !

Kup 44d urcite se ti to vyplati !!!
M
Matyas FrkanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

misus napsal:

Za stejnou cenu ! A ver mi ze ten rozdil minimalniho vykonu nikdy nepocitis zato maximalniho urcite ano !

Kup 44d urcite se ti to vyplati !!!


Súhlas, v týchto mrazoch majú čo robiť aj 4 kW
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
OK ! Díky za nakopnutí :^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Pokud s tím bude jezdit jen jaro-podzim je lepší 2kW.
Topením na malej výkon si zabije hořák.
Pokud bude jezdit i zimu, je 4kW jasná volba.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Zde je výpůjčená stránka od Eberspaechera ohledně výkonostního doporučení .....
4.114683,118.628756
sipadan Připojili následující soubor:
heating_guide.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 232 stažení]
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
na vestavbách bylo dost vestavbářů, kteří si chválili výsledek s 2kW Planarem, či něčím podobným. Odhlédneme-li, že každá liška chválí svůj ocas, je tu návod na výpočet
http://www.autote...kalkulacka , který má dost údajů, aby se tomu dalo trochu věřit. Mně vyšlo s malinkou reservou 2kW topení, záleží samozřejmě, jaké zadáš vstupy. U Webasta mne nabádali, abych dimenzoval tak, že pojedu spíš furt na hodně, než abych jezdil na málo a radoval se z reservy. Jde paradoxně o životnost topení. A tedy neregulovat ani tak termostatem (časté vypínání a náběhy = režim zabiják), jako spíš trvalým chodem při optimálním výkonu - což je dle mne režim, který nepotřebuje tak naléhavě v záloze velkou či předimenzovanou výkonovou reservu - prohřeješ a pak dokrmuješ. No a pak jde tedy o ztráty - kvalitu zateplení a velikost prostoru, tím pádem co se dosazuje do tabulky. Není to sranda, že jo?
Radek
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Radek Sladky napsal:
U Webasta mne nabádali, abych dimenzoval tak, že pojedu spíš furt na hodně, než abych jezdil na málo a radoval se z reservy. Jde paradoxně o životnost topení. A tedy neregulovat ani tak termostatem (časté vypínání a náběhy = režim zabiják), jako spíš trvalým chodem při optimálním výkonu - což je dle mne režim, který nepotřebuje tak naléhavě v záloze velkou či předimenzovanou výkonovou reservu - prohřeješ a pak dokrmuješ.


S tím se dá částečně souhlasit, ale ten optimální chod topení je poloviční výkon od maximálního, tedy u 4 kW jsou to 2 kW - ty Ti přes den v zimě stačí, ale přes noc při mrazech také ne a při stání v Alpách ve 2 000 metrech a výše ani omylem.
1 kW v zímě žádnou dodávku nevytopíme, u dveří jsou příliš velké ztráty.

Dovolím si připomenout správný názor kolegy "mb", že přetížená topení kolabují .....
4.114683,118.628756
Kuba86Kuba86Nováček
Přidáno před 7 let
Přidám aktuální poznatky. Máme za sebou první zimní víkend kdy jel v kuse od pátku 22.00 až do něděle do oběda. Mám 44D, na tom ovládacím panelu jsem nastavil 18 stupnů, bufík jel cca na necelýho půl výkonu. Digitální teploměr mi ukazoval 12, ale ten kecá v autě bylo o něco víc, bohužel rtuťovej jsem rozbil, tak jsem to neověřil, ale na tričko tam bylo a to mi stačilo. Když jsem v sobotu v poledne snížil nastavení na 2 stupně, jen aby auto nepromrzlo (a vydržela baterka) a šli jsme na běžky, tak jsme se po 5ti hodinách vrátili do vytopeného auta a digi teploměr ukazoval 9. Takže ten ovládací panel moc nefunguje, ale hlavně, že bylo teplo :)
O tomto víkendu tedy nebyl moc mráz, v sobotu v noci asi -4, v neděli -7.
Topilo se zhruba 38 hodin, 200 Ah baterka klesla z 12,5 na 12V a do nádržky jsem dnes dolil 6-6,5 litru.
Transit celej prosklenej, bez jakékoliv izolace ve stěnách a stropu, jen do zadních oken kolem postele jsem vystříhal 2cm polystyren, je to příjemný si v noci neopírat ruku o zmrzlý sklo a na předku mám v oknech vystříhanou alumatku kvůli sluníčku v létě.
Když jsem přidal teplotu na max tak hned začla stoupat i v autě, takže větší zimy bych se nebál, ale pak je to teda jak stíhačka, musím ten hluk nějak vyřešit
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 7 let
Richtig, Sipadan, - tam pak jde o součet všech opatření - izolace základní, dodatečná izolace bočních dveří, kapuce venkovní, vnitřní termoclony na oknech, oddělení kabiny, dobré peřiny a pyžamo, dobrá večeře a třeba i dát pozor, abych stál proti větru - to má taky vliv na výsledek. K tomu opt výkonu - nabádali mne jezdit tak na 80%, klidně ale i naplno, když to je vhod - tedy nebát se max výkonu. No čert ví, teď stavíme, tak si nevyskakuju, ale už se těším, až zase začneme normálně na lyže. Rekordy mám 3 dny Livigno a 3 dny Kaunertal horní parkoviště, zatím jsme to dali my i topení, ale vylepšení je na místě, někdy to bylo ráno pouhých 12 st C. Bude Planar 2 a jsem zvědav, jak dopadneme. Dám vědět.
Radek
Upravil Radek Sladky dne 23.01.2017 17:41, před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Radek Sladky napsal:

K tomu opt výkonu - nabádali mne jezdit tak na 80%, klidně ale i naplno, když to je vhod - tedy nebát se max výkonu.


Tak oni rádi prodávají a ke všemu Ti asi nepřejí klid na horách :D:D:D ..... není nad noc strávenou s plným výjkonem topení ..... jsou to nezapomenutelné chvíle !).

Už začínám toho "mb" opravdu chápat, kde nabral ty praktické zkušenosti, bude to zřejmě politika Webasta ..... viz. zde http://www.caravan24.cz/forum/viewthr...ost_217060

Za sebe zodpovědně říkám, že s doporučením aby topení jelo na 80 - 100 % zásadně nesouhlasím .... ale proti gustu žádný dišputát :), kdo chce kam, pomožmemu tam :_
4.114683,118.628756
JozaJozaČlen
Přidáno před 7 let
u toho 4 kw planaru je nejmenší výkon 1 kw a když je cca 4 - 5 C° tak musím otevřít střešní okna.

myslím, že bych příště vzal 2 kw. Ale nejezdím v zimě, takže mě nehrozí -15 nebo ještě hůř. na zimní provoz bych neváhal a bral 4kW
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Kuba86 napsal:

Digitální teploměr mi ukazoval 12, ale ten kecá v autě bylo o něco víc, bohužel rtuťovej jsem rozbil, tak jsem to neověřil, ale na tričko tam bylo a to mi stačilo. Když jsem v sobotu v poledne snížil nastavení na 2 stupně, jen aby auto nepromrzlo (a vydržela baterka) a šli jsme na běžky, tak jsme se po 5ti hodinách vrátili do vytopeného auta a digi teploměr ukazoval 9. Takže ten ovládací panel moc nefunguje, ale hlavně, že bylo teplo :)


Nemáte náhodou někdo nějaký tip na lepší ovládací panel k 44D ? Ten co tam je mi nevyhovuje a na netu jsem nic nenašel. Nejde použít ten od Eberu?
Upravil Majli dne 23.01.2017 19:19, před 7 let
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
My jsme používali panel v modu regulace výkonu, ne teploty na noc jsem to nechal na nejnižší stupeň přes
den cca 1/2 a když jsem chtěl rychlé teplo tak naplno. Taky by se mně líbilo to nějak napojit na klasický pokojový termostat, ale nevím jak.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Fik 208Fik 208Člen
Přidáno před 7 let
Děkuji za spoustu rad a námětů.
Udělal jsem pokus, možná ne úplně vypovídající. Dal jsem do mercedesu obyčejný přímotop se stupnicí výkonu a nastavil na 2Kw a zapnul větrák (otázka je zda se té stupnici dá věřit). Z -3 stupňů se to vytopilo za 2,5hod na 20 stupňů. To by znamenalo, že by takové a nižší teploty 1.8Kw nemuselo zvládat. Přičemž, jak zde již bylo uvedeno, minimální výkon 44d je 1Kw a 2d je 0,8Kw což je zanedbatelný rozdíl. Ovšem další charakteristika je objem vyhřívaného vzduchu, která při max. výkonu je 120m3/hod u 44d, oproti 75 m3/hod u 2d. Při minimálním výkonu je to 70m3/hod. X 34M3/hod. Co to v praxi znamená uvidíme.
Zatím se dle příspěvků klaním k 44d, když bude horko budu větrat.
Má někdo instalovaného bufíka pod autem, jaké s tímto umístěním máte zkušenosti. Ctěl bych dát topení do nerezové bedny pod podlahu, je vhodné topení izolovat, nebo ho nechat jen v bedně.
Dík, ahoj Fík:_
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
když už bych to topení dával pod podlahu auta použil by variantu plechové "bedny" bez izolace a v tom případě rozhodně použít ty 4 Kw
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Ja mam v aute plynovej Trumatic-E 1800 coz je myslim 1,8kW a hnedka z fleku bych k nemu pridal naftovej bufik 44d z Ruska. Jen skoda te ceny, zatim na nej nemam. Ale v kombinaci s 1,8kW plynem ucite dobre v tom smyslu ze pri podzimnich teplotach pouziju plyn a kdyz v zime bude nejhur tak vse doresi hruba sila nafty z Ruska :_

Treba jednou nekde sezenu nakej levnejsi kousek.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Majli napsal:

Citovat

Kuba86 napsal:

Digitální teploměr mi ukazoval 12, ale ten kecá v autě bylo o něco víc, bohužel rtuťovej jsem rozbil, tak jsem to neověřil, ale na tričko tam bylo a to mi stačilo. Když jsem v sobotu v poledne snížil nastavení na 2 stupně, jen aby auto nepromrzlo (a vydržela baterka) a šli jsme na běžky, tak jsme se po 5ti hodinách vrátili do vytopeného auta a digi teploměr ukazoval 9. Takže ten ovládací panel moc nefunguje, ale hlavně, že bylo teplo :)


Nemáte náhodou někdo nějaký tip na lepší ovládací panel k 44D ? Ten co tam je mi nevyhovuje a na netu jsem nic nenašel. Nejde použít ten od Eberu?


Co tento........http://www.autoterm.cz/cs/ovladace/14...vacem.html Není problém s dodávkou. Nechal jsem si ho dát k topení. Jen musím ještě dodat jaký výkon. Ale jelikož nejsem Yetti. A jezdím od Dubna do Října. Tak vezmu 2 kW. Nečekal jsem jak tento dotaz bude plodný. A Kubo86, jsi otužilý, 12 stupňů na tričko..........Díky :^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
MajliMajliČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, díky za odkaz, tenhle jsem našel. Jezdím okolo tak si ho tam nechám předvést. Ten časovač by se hodil, nechat zapnout hodinu před návratem do auta :x !t
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Majli, pak dej info. Jestli byl dle tvých představ a co umí.:^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,048,232 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25358 sekund | Průměrně za: 0.25358 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.3MB/2MB