uknajČlen Přidáno
před 15 letTak před zapojením si dej kaléšek a pak dej vědět.........
Kalášek byl :o, zapojeno, odzkoušeno, baterka v karavanu 12V, dobíjecí proud z auta 1A, baterka v karavanu 11.5V, dobíjecí proud 4.8A. Baterka v karavanu má 220Ah,auto běželo na volnoběh. To je moje zkušenost.
Ahoj Tom
Tak a teď to vysvětli úplnému laikovi. Co znamenají Ty čísla? Elektrika neny moja kamarat.
Předpokládám že tahle věcička si sama upravuje dobíjecí proud podle napětí baterie- v karavanu.Kdyby tam nebyla dostávala by baterka proud podle napětí na baterce v autě,tak by to tam posílal alternátor.Takhle je každá baterie dobíjena podle potřeby.(vnitřní odpor a napětí článků).Je to takový samostatný regulátor dobíjení.Určitě bezva věcička pro karavany. Tom mě asi doplní,tak ahoj.Jirka:_
vladazČlen Přidáno
před 15 letMyslím, že omezuje proud na max. 5A, čímž chrání alternátor od přetížení.
LukasČlen Přidáno
před 15 letHmm, tak přímo tenhle mám už 3 roky v karavanu. Mám ho přímo od výrobce, bo to byl náš zákazník a bral od nás elektronický součástky (ing. Zdeněk Horodyský, jestli si to dobře pamatuju). Celkem by to fungovalo, přidal jsem do obvodu ještě jedno relé, které při nastartovaném autě přepojí veškeré spotřebiče v bydlíku na 12V z auta, a baterku v karavanu od nich odpojí a pustí do ní napájení přes tento ODAK. Problém je ten, že aby to dobře pracovalo, potřebuje to minimálně 14,5 Voltu na vstupu. Mám to z auta natažený drátem průměr 2x4 mm, ale při zapnutý lednici na 12V mi do tý baterky teče max. 3,5 Ampér ( prostě tam nedostanu víc než 13,5 V, vlivem ztrát na vedení a poklesu napětí při zapnutí ledničky, v tu chvíli j tam dokonce jen 13,1V). Asi by to chtělo kombinovat s boostrem, kterej udělá 15V i z 11V na vstupu, to by pak bylo to pravý ořechový. Nebo možná silnější altík...mám jen 50Ampér. Ještě jedna výhoda-nevýhoda: omezí to proud na max 5Ampér, ale když tím chceš dobouchat 220 Ah baterku, tak to máš cca 220:5=44 hodin dobíjení. B)
Rapiďáci, tel: 725 707 636
Upravil Lukas dne 23.09.2008 19:33,
před 15 letLukasČlen Přidáno
před 15 letTeď jsem se ještě jednou podíval ma ten odkaz, a tam je to jméno dokonce napsaný...;-
Rapiďáci, tel: 725 707 636
Ahoj Lukáši, je jasný že s tím baterku "nenabouchám", ale něco málo to tam pošle, mě auto na volnoběh dává 14,1V a teče tam 4,8A - 5A, ale až se někde potkáme, můžeme udělat měření a potom to vyhodnotit.
Tom
Teď jsem se ještě jednou podíval ma ten odkaz, a tam je to jméno dokonce napsaný...
Koukám že taky nečteš od začátku :D:D
Tom
LukasČlen Přidáno
před 15 letMě to docela dobře funguje (ten ODAK;- ), když je vypnutá lednice v karavanu. Jak ji zapnu, tak altík nestíhá, už je to jasný. Dnes jsem totiž laboroval. Světla na autě jsou tak cca 10 Amper, lednice taky, dobíjet baterku v autě, zapalování.....no a je to tak 30-35Ampér. Altík mám 50A, ale až při 4800 ot/min, při běžných 3000 ot/min to dá max 35A (podle grafu z chytrý knížky). V tu chvíli na baterku v karavanu prostě nezbývá....;s
Rapiďáci, tel: 725 707 636
LukasČlen Přidáno
před 15 letNový auta maj altíky většinou min. 100 Ampér. O těch denních diodovejch světlech jsem taky uvažoval....
Rapiďáci, tel: 725 707 636