Ach jo.Celá diskuse byla o tom,že předpověď na dva dny je reálná a přesná na 90procent.V článku je ale řeč o předpovědi na týden dopředu.A jinak,Dvořákovi radit fakt nemusím,ani nemůžu,protože já sám se od něj jako pilot učím.A to ty bys kapitáne měl taky.
Zítra vztaženo na 12 hodinu v Táboře:Teplota 0 stupnů,zataženo nízkou oblačností,beze srážek,možnosti mrznoucího mrholení,vítr jihovýchodní 4-6 m/s,později odpoledne mírné ochlazení na -2 až -3 stupně
Upravil N/A dne 20.12.2012 19:11,
před 11 lettak zrovna na primě počasí nehlásí meteorolog,ty jsou jen na čt.Myslím,že jiná může být maximálně teplota,ostatní by mělo sedět.S tou teplotou je trochu problém,teď v zimě mi ukazuje teploměr třeba -2 u nás na sídlišti ve městě a ve Volanově,to je první vesnice za Trutnovem směr Jičín je v tu dobu -7 a to je vzdušnou čarou 3 km.Takže teplotu ber s rezervou.Jinak pokud bude -3 tak nemůže pršet,maximálně sněžit.
Já lítám obojí,větroně jsem začal pozdějc.V motorových Ul mám kvalifikaci instruktora a zkušebního pilota,takže víc lítám s motorem.Ale baví mě víc větroň.
Pošlu ti SZ ať tu nepíšem do vlákna co sem nepatří.Jinak ale hlavní technik se jmenuje Chvála,ne Vácha:)
Lubos a DasaČlen Přidáno
před 11 letNerad se míchám do věcí, kterým moc nerozumím. Myslím si, že žádná běžná předpověď počasí není na konkrétní obec, ale vždy jen na určitou oblast. No a ono počasí je prostě mrška a dělá si tak trochu co chce. Zažil jsem už, že doma na dvorku mi pršelo a na druhé straně baráku byla cesta suchá. Zamračeno ale bylo všude kolem. Asi jste to řada z vás taky při cestách zažila, že jedete deštěm a najednou jako když střihne a silnice je suchá. Krom toho má na počasí vliv asi i profil terénu. U nás např., když se žene bouřka od západu, tedy od HK, tak v 90% případů uhne buď na jihovýchod někam k Chocni nebo na severovýchod k Orl. horám a nás mine. Mockrát u nás jen trochu sprchlo a kolem zatím padaly kroupy a byly i lokální záplavy. Ale když jde od východu, tedy od UO, tak to k nám naopak vtrhne s celou parádou. Když ještě bylo v HK vojenské letiště, tak tamní rosničkáři říkali, že místně ovlivňují dost silně srážky v této oblasti velké písníky mezi Týništěm n.O. a Rašovicemi. Takže zatracovat rosničkáře kvůli tomu, že v Horní Dolní pršelo a v Dolní Horní ne, i když podle předpovědi mělo být v obou stejně ?? Zkrátka smiřme se s tím, že počasí naštěstí ještě řídit neumíme a jen ho s jistou mírou pravděpodobnosti dokážeme trochu předvídat. No a pak už jde jen o to, ze kterého zdroje jsou ty předpovědi spolehlivější.
DoskocilČlen Přidáno
před 11 letAhoj, tak jsem se schválně podíval, jak rozprašuje letadlo na tom prvním odkazu na videu, protože jsem slovíčko "rozprašuje" v příspěvku letmo zahlédl. Chtěl bych vám říct, že moje auto rozprašuje teď, když je mráz, taky. A benzíňáky rozprašují už při +5°C a i teplejším okolním vzduchu!
Je možné, že ještě někteří lidé neví, že palivo pro spalovací motory, ať je to "písťák", nebo spalovací turbína, tak palivem je většinou směs uhlovodíků. (Používají se i alkoholy). A spalováním (= slučováním s kyslíkem) uhlovodíků (ale i alkoholů např. metanol CH3 OH, etanol C2H5 OH), tedy sloučenin uhlíku C a vodíku H, vzniká z molekul vodíku voda a to hodně vody, a jako pára vychází z výfuku, která se v chladném vzduchu sráží a některým se to zdá, jako rozprašování. Někdy se stane, že letadlo kousek "rozprašovat" přestane, ale pára z výdechů turbín vychází stále, ale protože letadlo prolétává kousek relativně teplým vzduchem, tak se pára nesráží v mlhu a proto není vidět. Většinou se tak stává, když na území ve výšce proudí teplý vzduch a pak nastane tzv. inverzní rozložení teplot, na horách teplo, v údolí zima. Z molekul uhlíku spalováním vzniká kysličník uhličitý a ten nekondenzuje na viditelnou stopu. A protože se všechno dokonale nespálí, tak vzniká i určité množství "špatných sloučenin", nejsou vidět, ale smrdí.
Á propós - když někdo něco neví, tak se tady v příspěvcích nemusí hned rozčilovat. Čáo, Pepa.
Ahoj Pepo,maličko si Tě dovolím poopravit.Kondenzační čáry za letadlem vznikají ve výšce přibližně nad 8km,tam je zima vždycky.Pro vznik čar je potřeba,aby vzduch byl ve stavu nasycení,tj že není schopen pojmout vodu v plyném skupenství a vytvoří se kapičky vody,které zmrznou.Pro vznik čar je tedy daleko důležitější vlhkost vzduchu.:_
Jinak kapitáne,jak jsem se trefil s počasím? :D
lechemČlen Přidáno
před 11 letAbych si také trochu přihřál...
Vznik a trvání kondenzačních čar je ovlivněn tím, čemu se říká rosný bod. Těm, co si víc pamatují, už vytanulo: "teplota, tlak, rosný bod". Hodnota rosného bodu je závislá na teplotě, vlhkosti a také tlaku vzduchu. Je na to šílený vzoreček, ale běžně vám k ničemu není.
Přidám vám také jeden "meteorologický" ukazatel z letiště. Když kouř na hodně vysokém komíně dělá tzv. kalhoty, tj. dým nestoupá v jednom rozšiřujícím se kuželu, ale těsně za hrdlem se dělí na dva zřetelně oddělené sloupy - vždy přijde oblačnost. Vysvětlení pro tento jev neexistuje a aby to bylo ještě komplikovanější, nedělá to každý komín.
Abych nebyl nařčen z babských pověr. Studoval jsem hydrometeo, než mě na konci 5. semestru vyrazili za hanobení vlajky spřáteleného státu.
viera a vladoČlen Přidáno
před 11 letCitovat
vojta vach napsal:
Ahoj Pepo,maličko si Tě dovolím poopravit.Kondenzační čáry za letadlem vznikají ve výšce přibližně nad 8km,tam je zima vždycky.Pro vznik čar je potřeba,aby vzduch byl ve stavu nasycení,tj že není schopen pojmout vodu v plyném skupenství a vytvoří se kapičky vody,které zmrznou.Pro vznik čar je tedy daleko důležitější vlhkost vzduchu.:_
Jinak kapitáne,jak jsem se trefil s počasím? :D
Ešte snáď je treba dodať,že výstupné plyny prúdových motorov majú na turbíne okolo 700 stupňov celzia takže aj preto tie kondenzačné čiary. Samozrejme s tým čo bolo podoktnuté hore.
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
viera a vladoČlen Přidáno
před 11 letCitovat
vojta vach napsal:
Já lítám obojí,větroně jsem začal pozdějc.V motorových Ul mám kvalifikaci instruktora a zkušebního pilota,takže víc lítám s motorem.Ale baví mě víc větroň.
Keď už je to stejne trochu mimo si inštruktor ,alebo učiteľ??. Len na okraj my sme vždy hovorili,že meteorológ je človek ,ktorý vydáva hypotézu za pravdu.
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!