Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Proč se nedá předpovědět počasí ?: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Proč se nedá předpovědět počasí ?

Poslední aktualizace před 8 let
G
Nováček
Přidáno před 11 let
Ach jo.Celá diskuse byla o tom,že předpověď na dva dny je reálná a přesná na 90procent.V článku je ale řeč o předpovědi na týden dopředu.A jinak,Dvořákovi radit fakt nemusím,ani nemůžu,protože já sám se od něj jako pilot učím.A to ty bys kapitáne měl taky.
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

Ach jo.Celá diskuse byla o tom,že předpověď na dva dny je reálná a přesná na 90procent.V článku je ale řeč o předpovědi na týden dopředu.A jinak,Dvořákovi radit fakt nemusím,ani nemůžu,protože já sám se od něj jako pilot učím.A to ty bys kapitáne měl taky.


Ahoj Vojto, rozhodně se nechci hádat a před svátky vůbec ne.
Ale vím o čem říkám. Na internetu jsem si nastavil před dlouhým časem předpověď na zdejší region, tedy na Tábor - Borotín. Ale fakt se jim nedaří v naprosté většině případů, předpovědět počasí ani na příští den. Tak kde je tedy ta jejich profesionalita ?
Jsou schopni informovat tak maximálně ráno, jak je v ten konkrétní den. Ale to po podívání z okna svede každý, co ?
Tak například nyní ještě mají na internetu dnešek odpoledne polojasno a +3 .
Skutečnost je: - 2 a žádné sluníčko.
Tak jsem zřejmě naprosto blbej.
A v létě předpovídají slunečno či polojasno a přitom prší jak blázen.

Čau.

P.S. Tak jak tedy bude v Borotíně u Tábora zítra ? :v:bo!e!v!d!sn
Na předpovědi -3 a má pršet.

Přeji Ti krásný vánoční den.
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
G
Nováček
Přidáno před 11 let
Zítra vztaženo na 12 hodinu v Táboře:Teplota 0 stupnů,zataženo nízkou oblačností,beze srážek,možnosti mrznoucího mrholení,vítr jihovýchodní 4-6 m/s,později odpoledne mírné ochlazení na -2 až -3 stupně
Upravil N/A dne 20.12.2012 19:11, před 11 let
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

Zítra vztaženo na 12 hodinu v Táboře:Teplota 0 stupnů,zataženo nízkou oblačností,beze srážek,možnosti mrznoucího mrholení,vítr jihovýchodní 4-6 m/s,později odpoledne mírné ochlazení na -2 až -3 stupně


Ano jsem zvědav, ale já jsem v Borotíně u Tábora. Tedy 12 km severně od Tábora a tady to je téměř vždycky naprosto jiné.
Jedná se toto místo : 49°29'17.203"N, 14°38'7.846"E

Právě v TV na Primě, meteorolog říká, že možná bude v příštích dnech pršet, či padat sníh ???
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
G
Nováček
Přidáno před 11 let
tak zrovna na primě počasí nehlásí meteorolog,ty jsou jen na čt.Myslím,že jiná může být maximálně teplota,ostatní by mělo sedět.S tou teplotou je trochu problém,teď v zimě mi ukazuje teploměr třeba -2 u nás na sídlišti ve městě a ve Volanově,to je první vesnice za Trutnovem směr Jičín je v tu dobu -7 a to je vzdušnou čarou 3 km.Takže teplotu ber s rezervou.Jinak pokud bude -3 tak nemůže pršet,maximálně sněžit.
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

tak zrovna na primě počasí nehlásí meteorolog,ty jsou jen na čt.Myslím,že jiná může být maximálně teplota,ostatní by mělo sedět.S tou teplotou je trochu problém,teď v zimě mi ukazuje teploměr třeba -2 u nás na sídlišti ve městě a ve Volanově,to je první vesnice za Trutnovem směr Jičín je v tu dobu -7 a to je vzdušnou čarou 3 km.Takže teplotu ber s rezervou.Jinak pokud bude -3 tak nemůže pršet,maximálně sněžit.


Jo beru to v pohodě.
Hlavně si užijme poslední den na tomto Světě. Pozítří ahoj v novém světě :_

P.S. Ty létáš větroně ? Jsou to krásné zážitky, lepší jak motorová letadla.
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
G
Nováček
Přidáno před 11 let
Já lítám obojí,větroně jsem začal pozdějc.V motorových Ul mám kvalifikaci instruktora a zkušebního pilota,takže víc lítám s motorem.Ale baví mě víc větroň.
lechemlechemČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

tak zrovna na primě počasí nehlásí meteorolog,ty jsou jen na čt.Myslím,že jiná může být maximálně teplota,ostatní by mělo sedět.S tou teplotou je trochu problém,teď v zimě mi ukazuje teploměr třeba -2 u nás na sídlišti ve městě a ve Volanově,to je první vesnice za Trutnovem směr Jičín je v tu dobu -7 a to je vzdušnou čarou 3 km.Takže teplotu ber s rezervou.Jinak pokud bude -3 tak nemůže pršet,maximálně sněžit.


I to je omyl, na ČT je vystudovaný hydrometeo jen jeden. Aspoň že ti ostatní mají vůbec něco.
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

Já lítám obojí,větroně jsem začal pozdějc.V motorových Ul mám kvalifikaci instruktora a zkušebního pilota,takže víc lítám s motorem.Ale baví mě víc větroň.


Tak máš o zábavu postaráno.
Měl jsem po revoluci 8 letadel. Čtyři do výcviku a čtyři na půjčování.
Také jsem si udělal instruktora a pokud jsem měl čas, tak jsem v jednom éru také seděl s žáky.
Časem jsem měl jinou podnikatelskou činnost a bylo výrazně méně žáků, tak jsem školu prodal.
Bylo to v době, kdy se zabil president asociace Petr Tuček.
A co Václav Vácha, dělá stále hlavního technika ?
Kde působíš ?

Čau :_
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
G
Nováček
Přidáno před 11 let
Pošlu ti SZ ať tu nepíšem do vlákna co sem nepatří.Jinak ale hlavní technik se jmenuje Chvála,ne Vácha:)
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 11 let
Nerad se míchám do věcí, kterým moc nerozumím. Myslím si, že žádná běžná předpověď počasí není na konkrétní obec, ale vždy jen na určitou oblast. No a ono počasí je prostě mrška a dělá si tak trochu co chce. Zažil jsem už, že doma na dvorku mi pršelo a na druhé straně baráku byla cesta suchá. Zamračeno ale bylo všude kolem. Asi jste to řada z vás taky při cestách zažila, že jedete deštěm a najednou jako když střihne a silnice je suchá. Krom toho má na počasí vliv asi i profil terénu. U nás např., když se žene bouřka od západu, tedy od HK, tak v 90% případů uhne buď na jihovýchod někam k Chocni nebo na severovýchod k Orl. horám a nás mine. Mockrát u nás jen trochu sprchlo a kolem zatím padaly kroupy a byly i lokální záplavy. Ale když jde od východu, tedy od UO, tak to k nám naopak vtrhne s celou parádou. Když ještě bylo v HK vojenské letiště, tak tamní rosničkáři říkali, že místně ovlivňují dost silně srážky v této oblasti velké písníky mezi Týništěm n.O. a Rašovicemi. Takže zatracovat rosničkáře kvůli tomu, že v Horní Dolní pršelo a v Dolní Horní ne, i když podle předpovědi mělo být v obou stejně ?? Zkrátka smiřme se s tím, že počasí naštěstí ještě řídit neumíme a jen ho s jistou mírou pravděpodobnosti dokážeme trochu předvídat. No a pak už jde jen o to, ze kterého zdroje jsou ty předpovědi spolehlivější.
Zdraví
Luboš a Dáša
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 11 let
Ahoj, tak jsem se schválně podíval, jak rozprašuje letadlo na tom prvním odkazu na videu, protože jsem slovíčko "rozprašuje" v příspěvku letmo zahlédl. Chtěl bych vám říct, že moje auto rozprašuje teď, když je mráz, taky. A benzíňáky rozprašují už při +5°C a i teplejším okolním vzduchu!
Je možné, že ještě někteří lidé neví, že palivo pro spalovací motory, ať je to "písťák", nebo spalovací turbína, tak palivem je většinou směs uhlovodíků. (Používají se i alkoholy). A spalováním (= slučováním s kyslíkem) uhlovodíků (ale i alkoholů např. metanol CH3 OH, etanol C2H5 OH), tedy sloučenin uhlíku C a vodíku H, vzniká z molekul vodíku voda a to hodně vody, a jako pára vychází z výfuku, která se v chladném vzduchu sráží a některým se to zdá, jako rozprašování. Někdy se stane, že letadlo kousek "rozprašovat" přestane, ale pára z výdechů turbín vychází stále, ale protože letadlo prolétává kousek relativně teplým vzduchem, tak se pára nesráží v mlhu a proto není vidět. Většinou se tak stává, když na území ve výšce proudí teplý vzduch a pak nastane tzv. inverzní rozložení teplot, na horách teplo, v údolí zima. Z molekul uhlíku spalováním vzniká kysličník uhličitý a ten nekondenzuje na viditelnou stopu. A protože se všechno dokonale nespálí, tak vzniká i určité množství "špatných sloučenin", nejsou vidět, ale smrdí.
Á propós - když někdo něco neví, tak se tady v příspěvcích nemusí hned rozčilovat. Čáo, Pepa.
G
Nováček
Přidáno před 11 let
Ahoj Pepo,maličko si Tě dovolím poopravit.Kondenzační čáry za letadlem vznikají ve výšce přibližně nad 8km,tam je zima vždycky.Pro vznik čar je potřeba,aby vzduch byl ve stavu nasycení,tj že není schopen pojmout vodu v plyném skupenství a vytvoří se kapičky vody,které zmrznou.Pro vznik čar je tedy daleko důležitější vlhkost vzduchu.:_
Jinak kapitáne,jak jsem se trefil s počasím? :D
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

Ahoj Pepo,maličko si Tě dovolím poopravit.Kondenzační čáry za letadlem vznikají ve výšce přibližně nad 8km,tam je zima vždycky.Pro vznik čar je potřeba,aby vzduch byl ve stavu nasycení,tj že není schopen pojmout vodu v plyném skupenství a vytvoří se kapičky vody,které zmrznou.Pro vznik čar je tedy daleko důležitější vlhkost vzduchu.:_
Jinak kapitáne,jak jsem se trefil s počasím? Grin


Ahoj Vojto, naprosto souhlasím, nechtěl jsem to moc složitě rozvádět.
Jako chlaďařovi mi musely být jasné všechny pojmy, jako jsou tlaky vzduchu, parciální tlaky směsi plynů (= vzduch), relativní vlhkost, absolutní vlhkost, schopnost vzduchu pojmout vlhkost (vodu) a za jakých podmínek a samozřejmě plno dalších. Jinak bych se dostával do situace v profesi - řeznictví: Pane Doskočile, máme v chladírně -1 až +1 °C a maso nám pořád smrdí a hnije. Nevíte, čím by to mohlo být? Samozřejmě jsem to musel vědět a správně seřídit. Důležitější vždy byla vlhkost vzduchu, než teplota (samozřejmě ne +20°C!). Mi šlo hlavně o ty bludy o rozprašování letadel. Ale když tomu někdo chce věřit, tak mi to zas tak nevadí. Čáo, Pepa
lechemlechemČlen
Přidáno před 11 let
Abych si také trochu přihřál...
Vznik a trvání kondenzačních čar je ovlivněn tím, čemu se říká rosný bod. Těm, co si víc pamatují, už vytanulo: "teplota, tlak, rosný bod". Hodnota rosného bodu je závislá na teplotě, vlhkosti a také tlaku vzduchu. Je na to šílený vzoreček, ale běžně vám k ničemu není.

Přidám vám také jeden "meteorologický" ukazatel z letiště. Když kouř na hodně vysokém komíně dělá tzv. kalhoty, tj. dým nestoupá v jednom rozšiřujícím se kuželu, ale těsně za hrdlem se dělí na dva zřetelně oddělené sloupy - vždy přijde oblačnost. Vysvětlení pro tento jev neexistuje a aby to bylo ještě komplikovanější, nedělá to každý komín.
Abych nebyl nařčen z babských pověr. Studoval jsem hydrometeo, než mě na konci 5. semestru vyrazili za hanobení vlajky spřáteleného státu.
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 11 let
Ahoj. To "rozprašování" z B 747, co je v příspěvku http://www.youtub...re=related bych viděl spíš jako test nouzového vypuštění paliva nebo přímo nouzové vypuštění. Tomu nasvědčuje i to, že je celá operace snímána ze souběžně letícího letadla.
Zdraví
Luboš a Dáša
viera a vladoviera a vladoČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

Ahoj Pepo,maličko si Tě dovolím poopravit.Kondenzační čáry za letadlem vznikají ve výšce přibližně nad 8km,tam je zima vždycky.Pro vznik čar je potřeba,aby vzduch byl ve stavu nasycení,tj že není schopen pojmout vodu v plyném skupenství a vytvoří se kapičky vody,které zmrznou.Pro vznik čar je tedy daleko důležitější vlhkost vzduchu.:_
Jinak kapitáne,jak jsem se trefil s počasím? :D


Ešte snáď je treba dodať,že výstupné plyny prúdových motorov majú na turbíne okolo 700 stupňov celzia takže aj preto tie kondenzačné čiary. Samozrejme s tým čo bolo podoktnuté hore.
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

Ahoj Pepo,maličko si Tě dovolím poopravit.Kondenzační čáry za letadlem vznikají ve výšce přibližně nad 8km,tam je zima vždycky.Pro vznik čar je potřeba,aby vzduch byl ve stavu nasycení,tj že není schopen pojmout vodu v plyném skupenství a vytvoří se kapičky vody,které zmrznou.Pro vznik čar je tedy daleko důležitější vlhkost vzduchu.:_
Jinak kapitáne,jak jsem se trefil s počasím? :D


Ahoj Vojto, člověče vcelku trefil. !d
Tebe je škoda, měl bys jít dělat to počasí.!o
Vůbec jsi nebral ohled na konec světa a klidně jsi předpovídal. :_
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
viera a vladoviera a vladoČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

vojta vach napsal:

Já lítám obojí,větroně jsem začal pozdějc.V motorových Ul mám kvalifikaci instruktora a zkušebního pilota,takže víc lítám s motorem.Ale baví mě víc větroň.


Keď už je to stejne trochu mimo si inštruktor ,alebo učiteľ??. Len na okraj my sme vždy hovorili,že meteorológ je človek ,ktorý vydáva hypotézu za pravdu.
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
G
Nováček
Přidáno před 11 let

Citovat

viera a vlado napsal:

Citovat

vojta vach napsal:

Já lítám obojí,větroně jsem začal pozdějc.V motorových Ul mám kvalifikaci instruktora a zkušebního pilota,takže víc lítám s motorem.Ale baví mě víc větroň.


Keď už je to stejne trochu mimo si inštruktor ,alebo učiteľ??. Len na okraj my sme vždy hovorili,že meteorológ je človek ,ktorý vydáva hypotézu za pravdu.

Ahoj Vlado,s tím meteorologem máš naprostou pravdu:)Jinak instruktor nebo učitel,nevím.Prostě učím lidi lítat.Ale jen amatérsky,neživím se tím.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,027,411 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26823 sekund | Průměrně za: 0.26823 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.25MB/2MB