Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Rychlost s přívěsem 130km/h: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Rychlost s přívěsem 130km/h

Poslední aktualizace před 4 roky
T
tom74Člen
Přidáno před 12 let
našel jsem nabídku půjčovny obytných přívěsů v Plzni a u přívěsu mají napsáno "povolená rychlost 130km/h".
Setkali jste se už s tím a za jakých okolností se smí 130km/h ? Co na to policajti v německu a hlavně v rakousku ? díky
HribHribČlen
Přidáno před 12 let
Můj starší Caravelair od Donaka měl při koupi povoleno 80 km/h, nicméně poslali mi papír, se kterým se měla dát udělat změnana max 100 km/h. Jaké to bylo překvapení, když jsem z úřadu odešel se zápisem v TP o max rychlosti 130 km! Tak jsem si tedy sehnal nálepku 130 km a všude ve světě jsem budil neskutečný údiv!! Nyní jej chci prodat a přemýšlím, zda s tím nejít na New yorskou burzu! Holt český úředník je někdy unikát!
Jinak je 130 km/h samozřejmě nesmysl! tato rychlost snad není žádným výrobcem povolena a ještě je třeba si uvědomit, že krom technicky přípusné rychlosti nám rychlost omezují vyhlášky té, které země - viz dřívější příspěvky.
Hřib
Václav (Hřib), Jitka + svišťata: Šimon, Tobiáš a Anička
DudlaDudlaČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

Hrib napsal:

Můj starší Caravelair od Donaka měl při koupi povoleno 80 km/h, nicméně poslali mi papír, se kterým se měla dát udělat změnana max 100 km/h. Jaké to bylo překvapení, když jsem z úřadu odešel se zápisem v TP o max rychlosti 130 km! Tak jsem si tedy sehnal nálepku 130 km a všude ve světě jsem budil neskutečný údiv!! Nyní jej chci prodat a přemýšlím, zda s tím nejít na New yorskou burzu! Holt český úředník je někdy unikát!
Jinak je 130 km/h samozřejmě nesmysl! tato rychlost snad není žádným výrobcem povolena a ještě je třeba si uvědomit, že krom technicky přípusné rychlosti nám rychlost omezují vyhlášky té, které země - viz dřívější příspěvky.
Hřib


no 130 v TP neni rychlost kterou muzes jezdit na silnicich, ale konstrukcni rychlost privesu na kterou muze byt testovan, stejne jako auta maji v TP 250+. Ja mam v TP u meho 120km/h a kdyz jsem koukal na napravu tak je na ni stitek ze ma konstrukcni rychlost 140 km/h
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
Tuto homologaci mají jen Agadosí vozejky a získaly ji nějakým obskurním způsobem.
Co na to venku nevím, ale dáváme dobře najevo že jsme echtovní banánistán.
Všichni ostatní výrobci mají 80 nebo 100km/h.
Např já na čtyřkolce nemusím mít přilbu, protože je to "nosič pracovního nářadí" (žlutá SPZ - šedý import z USA) v životě na sobě nenesla ani lopatu, natož radlici. Kolega má tu samou (s bílou SPZ koupenou v ČR) a musí mít přilbu pořád :P.
bob_bobekbob_bobekČlen
Přidáno před 12 let
Já mám Burstnera od Caravan Metropolu a oficiálně zapsanou rychlost 120.
Na dotaz vedoucího dopravního odddělení na městě mi řekl,že s ním můžu jezdit u nás max.rychlostí 120 (poslal mi i officiální potvrzení z Min.dopravy).
V Německu můžeš pak jezdit 100 ale musíš si tady u nás udělat zvláštní STK "Tempo100".
Jinde pak podle místních předpisů, většinou 80, někde 100 (do 3,5t soupravy)
Bürstner Flipper 550TK+Hyunday Santa Fe
DudlaDudlaČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

bob_bobek napsal:

Já mám Burstnera od Caravan Metropolu a oficiálně zapsanou rychlost 120.
Na dotaz vedoucího dopravního odddělení na městě mi řekl,že s ním můžu jezdit u nás max.rychlostí 120 (poslal mi i officiální potvrzení z Min.dopravy).
V Německu můžeš pak jezdit 100 ale musíš si tady u nás udělat zvláštní STK "Tempo100".
Jinde pak podle místních předpisů, většinou 80, někde 100 (do 3,5t soupravy)


Nechtel by jsi mi prosim to ofiko potvrzeni oscanovat a poslat, mam prave u Burstnera v TP taky 120km/h
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
1jgs - Milan1jgs - MilanČlen
Přidáno před 12 let
Možná jsem posera, ale 130 bych s přívěsem nejel ani za nic. Když jsem měl přívěs, jezdil jsem tak 80 - 100. Občas mi to při předjíždění trochu ujelo nad 100, ale to už se souprava chovala nepředvídatelně. Hodně záleží na velikosti soupravy a taky poměru mezi hmotností auta a karavanu. S posledním autem jsme už byly přes 3,5 tuny a auto bylo výrazně težší než karavan. Tahle poslední souprava už byla hodně stabilní, ale i tak jsem jezdil s respektem. Lidi neblázněte. Jedete přece na dovolenou a určitě se chcete i v pořádku vrátit domů.
Milan :_
__________________________________
Všude dobře, :x tak co doma :^ ???!!!
ipyipyČlen
Přidáno před 12 let
No jedna vec je konstrukcna rychlost a druha maximalna povolena rychlost darmo mozes mat konstrukcnu rychlost aj 200 no podla predpisou EU je prives nad 750 kg max 80 km/h naves 100 km/h no z vlastnych skusenosti pokial pojdes 100 nic sa nedeje no ak pojdes 110 a viac tak pokuta ta neminie - to je v zapad.europe no u nas na Slovensku a Cechach za stovku chcu vodicak...
bob_bobekbob_bobekČlen
Přidáno před 12 let
Pro Dudla a ostatní:
Pokusím se to nějak vložit do přílohy.
Jde o e-mailovou komunikaci na můj dotaz, mezi mnou známím ved.dopr.oddělení a pracovníkem ministerstva dopravy.
Černě je dotaz na MD z města a modře je odpověď MD,červeně pak zjednodušené shrnutí odpovědi na můj dotaz z města.

Pro 1jgs-Milan:
Posera nejsi, jde o to jaký je tahoun a jaký konstrukce je přívěs, v neposlední řadě také jaké máš zkušenosti a praxi.
Já jsem jezdil už odmlada a hodně, na vojně s vyprošťovákem/odtahem T813, hasičskou cisternou T148, jeřábem T815,většinou s přívěsem, pak s osobákem pro kámoše tahal auta na podvalu apod, takže se toho fakt nebojím a vím co můžu a co už je na hraně.
Se svým karavanem 7,62 délka, 2,5m šíře a 1600kg jedu po dálnici opravdu v klidu 100-120km/hod, nad tuto rychlost je to už na hraně a musíš předvídat a věnovat se tomu na 100% ale dá se do 140 (nesmí foukat,nesmíš předjíždět kamiony...)
Čím je tahoun těžší a výkonější je to lepší. Karavan Burstner Flipper a myslím i ostatní mají sníženou a rozšířenou nápravu,která dělá karavan stabilnějším jak v příčném směru tak i v zatáčkách.
Je potřeba mít 100% seřízené brzdy a stabilizátor.
Tahal jsem i jiné (když jsem si rok půjčoval) a tomuto se vyrovná jen dvounápravový,který nemá snahu překyvování.
Ono to není ani tak o nějakém spěchu ale pokud jedu 1500km a více tak se nebudu ploužit 80kou, to bych strávil půlku dovolené na dálničních pumpách a odpočívadlech, navíc se v této rychlosti meleš mezi kamionama a to není zrovna přijemné...

Automatické sloučení 26.08.2012 23:17:
..příloha se nedaří vložit pro její velikost, tak si to stahněte zde:

http://www.uloz.t...chlost-pdf

Heslo: C24
Bürstner Flipper 550TK+Hyunday Santa Fe
Upravil bob_bobek dne 26.08.2012 23:17, před 12 let
PetrNPetrNČlen
Přidáno před 12 let
Souhlas s Bobem-Bobkem - také mám Bürstnera 1700 kg, 7,6 m délky s povolením 120 km/hod, jízda i při rychlosti kolem 110 km/hod je pohodová, záleží na tažném vozidle, vyvážení karavanu, absenci bočního větru a plnému věnování se řízení... Ale jinak úplně v klidu a bezpečně!! A těch 120 km/hod v CZ mám potvrzených od dopravní policie!!!! !y
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
T
textilČlen
Přidáno před 12 let
Jde o to ,že ČR je snad jediná země v EU která nemá omezenou rychlost s přívěsem zákonem ,ale konstrukční rychlostí. Ostatní země mají zákonem omezenou rychlost 80 nebo 100Km/h.
Záleží potom na každém zda chce platit pokuty nebo dodržovat zákon příslušné země.
HymeraciHymeraciNováček
Přidáno před 12 let
Na úvod trochu připomenutí zákonů:
Legislativní podklady upravují rychlost jízdy pro přípojná vozidla v ČR?

Zákon č. 361/2000 Sb. ve znění pozdější předpisů § 18 odst. 5
(5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.
Vyhláška MD ČR č. 341/2002 Sb. ve znění pozdější předpisů §14 odst. 11
(11) Pokud ministerstvo při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorií O1 a O2 nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80 km.h -1. Přívěsy nesmí být používány k přepravě osob.
Toto je v současné době platná legislativní úprava v ČR. To znamená, že s přívěsem, který má povolenou maximální rychlost třeba 120 km/h mohu jet po dálnici a silnici pro motorová vozidla touto maximální rychlostí pokud to tažné vozidlo umožňuje (musí mít tuto rychlost nebo vyšší povolenou).
V zahraničí si musí každý zjistit, zda to dovoluje místní úprava (v Německu je to pouze s nálepkou T100 (TEMPO 100), která je podmíněna speciální technickou prohlídkou a schválením (zde je víc informací http://www.dekra-...p-voz.php)

V současné době vstupuje v platnost Evropská směrnice pro schvalování motorových a přípojných vozidel -
SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2007/46/ES ze dne 5. září 2007, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla. Dle této směrnice je možné ES SCHVÁLENÍ TYPU, kde se po provedení příslušných zkoušek určí mimo jiné i maximální povolená rychlost přípojného vozidla.
Jinak přívěsné vozíky s povolenou rychlostí 100, 120 a 130 km/h mají toto ES SCHVÁLENÍ TYPU.
T
textilČlen
Přidáno před 12 let
Ano i v jiných zemých EU mají přívěsy s vyšší rychlostí ,ale jak jsem napsal jsou omezeny svými dopravnímy předpisy(zákony) takže je nutno respektovat . Každý stát si tyto rychlosti určuje sám.Jsou státy kde po dálnici je rychlost jen 80Km/h a pokud se nechci dostat do problémů musím to bohužel dodržovat i když konstrukční rychlost mám 100Km/h.
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

textil napsal:

Jde o to ,že ČR je snad jediná země v EU která nemá omezenou rychlost s přívěsem zákonem ,ale konstrukční rychlostí. Ostatní země mají zákonem omezenou rychlost 80 nebo 100Km/h.
Záleží potom na každém zda chce platit pokuty nebo dodržovat zákon příslušné země.


Ahoj, zákonodárci jsou naprostí hlupáci.
Dle silničního zákona , na rovině po dálnici, je řidič povinen jet nejméně 80 km rychlostí.
Řidiči vozidel, kteří mají povolenou maximálku 80 km, nesmí jet rychleji, jak 80 km /h.
Tedy jediná správná rychlost na rovině dálnice, pro tyto řidiče, je jen a pouze 80km / h !!! To samozřejmě není reálné, udržet rychlost přesně jen 80km / h.
Tedy, kamiony, motocykly s vozíkem a všichni co mají přívěs s 80km / h. , tak ti všichni vlastně dle zákona, nemají na dálnici co pohledávat. To je ale blbost, co ?
Ale máme na to platný zákon. :o

Kapitán
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
Upravil Kapitank1400 dne 20.09.2012 22:56, před 12 let
tomkoptomkopČlen
Přidáno před 12 let
Na dálnice nesmí vjíždět vozidla jejichž konstrukční rychlost je nižší než 80 km/h, o tom jakou rychlostí je řidič povinen jet se tam nic neříká.
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

tomkop napsal:

Na dálnice nesmí vjíždět vozidla jejichž konstrukční rychlost je nižší než 80 km/h, o tom jakou rychlostí je řidič povinen jet se tam nic neříká.



Jo kamaráde, bejvávalo. Tady si něco prostuduj o rychlostech.
Je to tak, že i jekékoliv vozidlo, které nedosáhne minimální rychlosti 80km na rovině, tedy i v případě nečekané závady, musí na nejbližším výjezdu dálnici opustit. Tedy ne jen konstrukční, ale i skutečná rychlost.

Kapitán

V obci 50 km/h, mimo obec na ostatních silnicích 90 km/h, na dálnicích 130 km/h
Zvláštní rychlostní omezení:
Minimální rychlost na dálnicích 80 km/h, do vzdálenosti 30 m před a 30 m za železničním přejezdem řidič nesmí překročit rychlost 30 km/h.
Další změny v pravidlech silničního provozu:
Do vzdálenosti 30 m před železničním přejezdem řidič nesmí překročit rychlost 30 km/h., tuto rychlost je povinen dodržet i při jeho přejezdu. Řidič vozidla, které převáží osoby, musí zastavit před každým přejezdem. Přijíždějící vlak je signalizován červeným blikajícím světlem, nebo ho signalizuje člověk pomocí červeného či žlutého praporku, nebo červeného světla. Vozidlo smí přejet přejezd pouze v případě, když bliká bílé světlo.

Více zde: http://www.odolen...roce-2009/
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 12 let
Ahoj, k železničním přejezdům: Na křížení silnice se železnicí jakéhokoliv typu (neexistuje už pojem"železniční vlečka"Wink tyto vzdálenosti pro rychlost jízdy jsou ujednocené na 50 m, tzn. že 30 m při 30 km/hod pokud "bílé"světlo nebliká je již minulostí. Ale kdo to změří, že ano, není žalobce, není soudce. Já, zvláště pokud jedu se soupravou (neboli mám za sebou karavan), tak při neblikajícím bílém světle skoro zastavuji, záleží na tom, kolik je tam u přejezdu již křížků s květinami z předchozích střetů těch, kteří si mysleli, že vlak je ještě daleko, nebo vůbec nepřijede. Samozřejmě toto moje počínání nikomu nevnucuji. Čáo, Pepa
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 12 let
Ahoj Pepo, naprosto s Tebou souhlasím.

Je třeba jezdit hlavně ,, vlastní hlavou " .

Obzvlášť jízda s karavanem je jistě specifická, nejde jen o vlečné vozidlo jako celek, ale máme v něm mnoho věcí a některé jsou při jen náchylné na poškození.
Tedy nepojedu tak, jako kdybych vezl na vleku třeba písek.
S těma železničníma přejedy, tedy hlavně vlečka ( tedy původně ), jsi mě zaskočil. No musím se zase podívat, co nám všechno zákonodárci změnili.

Jinak děkuji všem tady na Caravan24, za zajímavé postřehy a nápady. Člověk se stále učí. A proč vymýšlet již vymyšlené a vyzkoušené, co ?

Posílám fotku z cest na motorce. Konkrétně Korzika.
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
Kapitank1400 Připojili následující obrazek:
korsika_palma.jpg
kocisjirkakocisjirkaČlen
Přidáno před 12 let
K JÍZDĚ PŘES PŘEJEZD:
Samozřejmě vždy téměř zastavuji, protože netuším co nastane za tankodrom, ale
pokud je to jen trochu možné najíždím co nejvíce ze šikma (tedy NE kolmo), a klidně i do protisměru (což nevím jestli není v rozporu s vyhláškou)
Vlastně tak přejíždím všechny příčné nerovnosti.
To jen na doplnění.
O tom že jízda s karavanem je "specifična" nelze debatovat. Pořád jsem ve střehu.
... taková normální rodinka!@!rp)!g
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 12 let
Ahoj Jirko,
jsi také jeden z těch, kteří ,,jezdí hlavou" , já také používám šikmé přejíždění nerovností, tedy i solo autem, především ty asfaltové práhy při frézování vozovek. Jedu co nejvíce u středu a potom šikmo přejíždím k pangejtu, abych náhodou nevystrašil někoho v protisměru.
Na profilu máš pěknej karavan, předpokládám že jde o ten, s kterým jezdíš. Předpokládám, že má hmotnost 1600 - 2000 kg. Čím ho taháš ?

Čau Slávek !^
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,718,308 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21531 sekund | Průměrně za: 0.21531 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.35MB/2MB