Pro Dudla a ostatní:
Pokusím se to nějak vložit do přílohy.
Jde o e-mailovou komunikaci na můj dotaz, mezi mnou známím ved.dopr.oddělení a pracovníkem ministerstva dopravy.
Černě je dotaz na MD z města a modře je odpověď MD,červeně pak zjednodušené shrnutí odpovědi na můj dotaz z města.
Pro 1jgs-Milan:
Posera nejsi, jde o to jaký je tahoun a jaký konstrukce je přívěs, v neposlední řadě také jaké máš zkušenosti a praxi.
Já jsem jezdil už odmlada a hodně, na vojně s vyprošťovákem/odtahem T813, hasičskou cisternou T148, jeřábem T815,většinou s přívěsem, pak s osobákem pro kámoše tahal auta na podvalu apod, takže se toho fakt nebojím a vím co můžu a co už je na hraně.
Se svým karavanem 7,62 délka, 2,5m šíře a 1600kg jedu po dálnici opravdu v klidu 100-120km/hod, nad tuto rychlost je to už na hraně a musíš předvídat a věnovat se tomu na 100% ale dá se do 140 (nesmí foukat,nesmíš předjíždět kamiony...)
Čím je tahoun těžší a výkonější je to lepší. Karavan Burstner Flipper a myslím i ostatní mají sníženou a rozšířenou nápravu,která dělá karavan stabilnějším jak v příčném směru tak i v zatáčkách.
Je potřeba mít 100% seřízené brzdy a stabilizátor.
Tahal jsem i jiné (když jsem si rok půjčoval) a tomuto se vyrovná jen dvounápravový,který nemá snahu překyvování.
Ono to není ani tak o nějakém spěchu ale pokud jedu 1500km a více tak se nebudu ploužit 80kou, to bych strávil půlku dovolené na dálničních pumpách a odpočívadlech, navíc se v této rychlosti meleš mezi kamionama a to není zrovna přijemné...
Automatické sloučení 26.08.2012 23:17:
..příloha se nedaří vložit pro její velikost, tak si to stahněte zde:
http://www.uloz.t...chlost-pdf
Heslo: C24