Ahoj,
jezdim doposud s postarsim obytnym autem do 3,5t a nyni jiz nastal cas na jeho obmenu. Zaujala mne alkovna Knaus. Bohuzel celkova vaha 4t... Co vse mne ceka za problemy a komplikace narozdil od soucasneho 3,5t stavu?
Dekuji za info
Pavel
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 12 letA taky zákazů vjezdů pro auta nad 3,5 t jsou po Evropě mraky.
A nejsou pro auta nad 3,5 t taky častější prohlídky na STK ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Vím o jedno 4,5t a druhý kolem 5t , cena nových přes 2mil za každé . Neprodali je dříve o jednu třetinu a dnes , to mluví samo za sebe . Máš li dost na vyhazováni tak do toho.:he Kromě výše uvedených údajů zvaž to.
Není to o vyhazování peněz. Je to něco za něco. Mám osobní zkušenost jak s alkovnou do 3,5t tak s integrovaným autem 4,25t. Těžší auto bývá dražší (nemusí být pravidlem) a má některé vyšší náklady na provoz. To už tady zaznělo. Přináší ale i nesporné výhody, jinak by se taková auta nevyráběla a neprodávala. Dovolím si shrnout hlavní klady a zápory obou variant, jak je vidím já:
Auto (osobní) nad 3,5t
nevýhody
- nutnost vlastnit ŘP sk. C
- mýto (pokud vím, tak jen v CZ a A, v ostatních zemích není podstatný rozdíl, např. v I)
- zákazy vjezdu (za 2 roky ježdění jsem nebyl jedinkrát omezen, značky jsou většinou pro nákladní auta a osobních nad 3,5t se netýkají)
výhody
- vyšší doložnost (klíčová výhoda, eliminující obrovské riziko, plynoucí z ježdění s přetíženým autem - můj hlavní důvod proč jsem zvolil těžké auto)
- vyšší komfort (možnost použít více výbavy, obvykle více prostoru, větší garáž apod.)
- u mě paradoxně nižší spotřeba (alkovna vs integrál, chápu, že tohle nemusí nutně souviset s váhou)
- levnější pojistka (u mě konkrétně Uniqa, jiná kalkulace pro "těžká" auta)
Jinými slovy. Obě varianty mají svoje pro a proti. Musíš sám zvážit, která kriteria jsou pro tebe rozhodující. Zda jsi schopen se "vejít", s komfortem, který očekáváš, s posádkou a vybavením, které přepravuješ do 3,5t. Pokud ne, je jedinou cestou auto těžší. Riziko, spojené s jízdou s přetíženým autem je, alespoň pro mě, příliš vysoké (nejen pokuty a následné těžkosti při zvážení na cestě, ale nedozírné problémy, spojené s možnou nehodou).
to PJJP: pod tohle bych se podepsal, přemýšlím do budoucna jedině o autu nad 3,5t. Cena, tedy v inzerci co sleduju (především mobile.de), je mnohdy spíše nižší.. Některé servisní úkony jsou dražší, ne každej má céčko (což se mě netýká) a že to manželka nevezme mi vůbec neva (za kolečkem mě to baví navzdory cca 1500km týdně co normálně najedu), spíš se tam hrnu :D
[color=#3333cc]Tom, Jindra, Hynek, Jonáš + VW T4 2kusy...a...zatím k bydlení nic:c
Ahoj Pavle ,mám karavan nad 3,5 t a už bych do toho nešel. Ministerstvo dopravy chystá zpoplatnit další a další úseky rozbitých silnic v Česku ve snaze naplnit státní pokladnu.V minulosti mělo Ministrstvo jedinečnou šanci udělat vyjimku pro osobní vozidla nad 3,5t a uspěly jen autobusy. Nevím proč si daly takovou práci s popisem,aby to pasovalo jen na ně. Krabička na mýto je neustálý dopředný sponzorink,nemožnost kontroly zbytkového stavu,v případě jízdy do mínusu vysoké pokuty. V Rakousku můžeš pokračovat do mínusu 3 hodiny nebo 100km. U nás pokuty a to je stále stejný Kapsch.Do budoucna problém s prodejem takévého auta.
Já už bych naopak nešel do auta do 3,5t, protože se do něho prostě nevejdeme. Co se týče kontroly zbytkového stavu financí přes krabičku, myslím, že je to možné téměř na každé čerpací stanici. Jízdě do mínusu se dá velmi dobře vyhnout. Krabička v případě nízkého zůstatku začne při průjezdu mýtnou branou pípat dvakrát a ne jen jednou. Z mého pohledu tak problémem zůstávají jen vyšší provozní náklady (mýto), které jsou cenou za to že si s sebou můžu vzít vše co potřebuji a že vím, že nejedu přetížený. To je totiž velký problém značné části karavanistů a tak, jak se bude více zpoplatňovat používání silniční sítě, tak jistě bude přibývat i kontrol a porostou sankce. O možných důsledcích nehody ani nemluvě. Jinak to, že pro obytňáky není výjimka ze sazeb mýtného, jako např. pro autobusy je samozřejmě legislativní chyba. Bohužel nás je příliš málo, abychom byli dostatečně slyšet. Jedinou šanci tak vidím v lobby dovozců a prodejců obytných aut.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 12 letJasně že pokud se rodinka do auta do 3,5 t nevejde tak se musí logicky koupit větší. Pokud to však jde, tak je lepší balancovat na těch 3,5 t.
Je třeba brát také v úvahu, užívání a potřeby každého majitele. Třeba pokud někdo jezdí často poznávačky a je každý den někde jinde, musí se proplétat městy, hledat parkování atd. není větší auto to pravé ořechové.
My zatím jezdíme ve třech, ale až budeme jen dva, bude moje další auto nějaká pěkná větší vestavbička . A samozřejmě do 3,5 t.:)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Jestli se nevejdete na počet cestujících ,tak to chápu,ale jestli je to váhou,tak to jde řešit přívěsem. Pochybuji,že jezdíš v plné výbavě celý rok.Jinak přeložených karavanů jezdí asi 90%. Každé auto ,když se blíží k délce 6,8m tak už je problém s váhou pokud necestuješ s platební kartou a krabičkou cigaret. Zpoplatenění se chystá i v Německu. Nechci tě zrazovat,ale jenom upozornit ,aby jsi neudělal stejnou nerozvážnost jako já,také mě strašili vážením atd. Zkus se zaměřit při cestách na poměr karavanů nad 3,5t u majitelů Němců a Rakušanů. U Němců výrazně převyšuje . Na Rakušana s GO BOXEM jsem jěšte neměl štestí ho potkat. A to nejsou žádní chudáci a přesto se jim to zdá drahé.