kocisjirkaČlen Přidáno
před 12 let... není nad to se poučit na vlastních chybách.
Ale ta cena :x
... taková normální rodinka!@!rp)!g
CattaniČlen Přidáno
před 12 letJestli budeš přemýšlet o gumáku se spalovacím motorem, tak je to jak psal JIPE - take mi všichni říkali, že když koupím slabší motor, další sezónu budu měnit za silnější - musel jsem na to ale přijít sám, tak doporučuji i pro začátek minimálně 10HP a výše.!i
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
Me2dČlen Přidáno
před 11 letŽe tys to šalamounsky poskládal jinak a my si to musíme zpuclovat ...?:)
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
tronicČlen Přidáno
před 11 letJe to postupně,ale musíš začít úplně poslední fotečkou :_
Úplně první člun měřil 2,80m,koupil jsem jej v r.07,naložil jsem do něj rodinku a vydal se na průzkum mořských vod omývajících ostrov Murter.Tam jsem zjistil že to není vono a začala se má člunově gumáková anabáze.
Upravil tronic dne 03.11.2012 23:45,
před 11 let
tronic Připojili následující obrazek:
dcpajaČlen Přidáno
před 11 letPetře, myslím, že jsi jeden mezikrok zapomněl-ponorka :D:D:D
tronicČlen Přidáno
před 11 letPonorka by z člunu byla,nebýt Vaší rychlé záchranné akce. :^
Nepomohli ani všichni svatí (teda byl tam jen jeden) ,aby nevznikla v lodi díra velká. :c
Upravil tronic dne 04.11.2012 18:26,
před 11 let
tronic Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
bydlikČlen Přidáno
před 10 letMalý závěsný elektromotor ti bude stačit na jezero při klidné hladině a relativním bezvětří,na moře se s tím v žádném případě nepouštěj !!!
Mám na své pramici (3 m délka, 36kg váha) elektomotor Minn Kota 55lbs (tah 29,4kg) a akumulátor Optima 12V/75Ah , urazím s tím cca 20km v ekonomickém režimu plavby,tedy cca 3 km/hod,maximální rychlost je 5,6km/hod ( dle GPS ),tedy nulová rezerva na vlny či vítr při výtlaku plavidla cca 200kg včetně posádky.
Při nerespektování povětrnostních a plavebních podmínek s touto pohonnou soustavou jde o život i tady na mušově...
Místo "bydlíka na kolech" (Hymer Camp 56) jsem pořídil "bydlíka na vodu" (Viking 23),který momentálně kompletně přestavuji na elektrický hybridní pohon,což je na karavan foru trochu z jiného soudku,ale elektromotor se špičkovým výkonem 20kW, napájený hybridní soustavou 72V/230V je uživatelsky a ekonomikou provozu lepším pohonným řešením než klasický spalovací lodní motor.
Tak
Ahooooj
Karel ProkopČlen Přidáno
před 10 let:D:D:D Zkušenost je nesdělitelná.
Němci mají přísloví: Erlebnis ist die teuerste Schule (zkušenost je nejdražší školou)
Taky mám doma elektromotor protože je mi ho líto prodat a šilhám po mořským kajaku (je rychlejší a abych se aspoň trochu hejbal)
No aspoň ten život máme pestrej.
zn. zážitky nemusej´ bejt hezký, hlavně že jsou intenzivní.... :^
Pepa z PlzneČlen Přidáno
před 10 letTaké mám gumák a čtyřtakt 15 HP, ale i elektromotor 300w. Už kdysi mi napadlo, zda by fongovalo, když bych místo akumulátoru použil Hondu 10 i a např přes nabíječku s min 25A to pouštěl do el. motoru.
Druhá otázka je legislativa. Jak by se na tento pohom dívali na vodních plochách, kde je možné použít jen elektromotor. Porušovalo by to předpisy, nebo neporušovalo.
A to ještě píši o možnosti doopravdy použít jako zdroj nějaký akumulátor a Hondu použít jen jako dobíjení, byť za jízdy.
Jinak v praxi s 75 Ahod jsem ujel na najvyšší stupeň asi 3 km tam a 2 zpět. Ten poslední jsem pádloval. Je pravda, že jsme vezli tři potápěče v plné výzbroji.
Pepa
Automatické sloučení 28.01.2014 23:42:
Také mám gumák a čtyřtakt 15 HP, ale i elektromotor 300w. Už kdysi mi napadlo, zda by fongovalo, když bych místo akumulátoru použil Hondu 10 i a např přes nabíječku s min 25A to pouštěl do el. motoru.
Druhá otázka je legislativa. Jak by se na tento pohom dívali na vodních plochách, kde je možné použít jen elektromotor. Porušovalo by to předpisy, nebo neporušovalo.
A to ještě píši o možnosti doopravdy použít jako zdroj nějaký akumulátor a Hondu použít jen jako dobíjení, byť za jízdy.
Jinak v praxi s 75 Ahod jsem ujel na najvyšší stupeň asi 3 km tam a 2 zpět. Ten poslední jsem pádloval. Je pravda, že jsme vezli tři potápěče v plné výzbroji.
Pepa
Upravil Pepa z Plzne dne 29.01.2014 00:42,
před 10 letbydlikČlen Přidáno
před 10 letAno-spolehlivost elektromotoru a vlastně celé hybridní soustavy oproti spalovacímu lodnímu motoru by měla být mnohonásobně vyšší,kabeláže do lodě je kapitola sama pro sebe,ještě jsem nenamontoval "motorové kabely",které budou silné a těžké a už jsem do lodě instaloval na vše možné přes 70kg drátů...
bleriot11Člen Přidáno
před 10 letAhoj,zeptám se zkušenějších jak je to s používáním elektromotoru v lodi.Jsou nutná nějaká povolení,poplatky atd..na našich vodách.Mohu si do malého gumového člunu jen koupit motor a ten provozovat v místech,kde to není výslovně zakázáno?Zda sem dotaz nepatří,tak se omlouvám.
bydlikČlen Přidáno
před 10 letAhoj,tvoji otázku bych rozdělil
1) povolení k řízení či provozování plavidla musíš mít v případě,že :
- výkon motoru přesahuje 5HP(tedy cca 3,6 kW)
- váha plavidla je větší než 1000kg (celkový výtlak,tedy posádka,doložnost)
- plocha plachet je větší než 12m2
Při překročení kterékoliv uvedené podmínky je nutná evidence plavidla u SPS a kapitánský průkaz (VMP).
2) provozování elektromotoru na lodi nepodléhající žádné z uvedených podmínek je limitováno pouze pár místy v ČR v rezervacích,kde vstup do vody je zakázán zcela,tedy 99% vodních ploch je volných pro např.gumový člun,pramici,atd. a malý závěsný elektromotor o síle tahu např. 55lbs a gelový či yttriový akumulátor,jen je potřeba mít na člunu do délky 7metrů jedno kotevní světlo viditelné ze všech stran a na vnitřní příďové straně nápis komu plavidlo patří (jméno,adresa,telefon),pak je vše ok.Samozřejmě není možné vést i takto malé plavidlo pod vlivem alkoholu či něčeho jiného a je potřeba znát značení na vodní cestě,pokud tam je.
Na vodě se značením velmi šetří a existuje pár značek,které při nerespektování znamenají téměř jistou nehodu,případně smrt utonutím,a to na velmi krátkém úseku,zpravidla do 50-100m.
Přikládám obrázky těch nejzákladnějších plavebních znaků,se kterými se můžete na našich vodách setkat a také pár zvukových signálů,které jsou esperantem pro lodní dopravu všude na světě.
Ahoooooj
Upravil bydlik dne 29.01.2014 20:03,
před 10 let
bydlik Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
bleriot11Člen Přidáno
před 10 letBydlíku díky za rychlou reakci,to jsou dobré zprávy.
bydlikČlen Přidáno
před 10 letMilí kolegové - bydlíkáři na vodě,
píši vám podle mého slibu z jiného vlákna uživatelské zkušennosti s obytnou lodí přestavěnou na elektrický pohon.
Tedy:
-přihlášení lodě i motoru na SPS proběhlo bez jakýchkoliv problémů
-podle SPS je to jediná jachta v této velikosti poháněná elektrikou v ČR i v SK
-váha plavidla proti anoncovaným 1.000kg anglickým výrobcem byla na místní váze i s vozíkem naměřena na 2.315kg bez užitkové vody (120litrů) a bez doložnosti
-výtlak plavidla na vodě i s posádkou je tedy cca 3 tuny,tím i akční rádius je odlišný oproti výpočtům,které vycházely z poloviční váhy
-lodička nevydrží plout na akumulátory předpokládaných 8-10 hodin,ale s rezervou pluje 4-5 hodin rychlostí 3 uzle(maximální rychlost trupu dle výrobce je 5 uzlů),což je i tak paráda
-lodička je na vodě už 1,5 měsíce,první dva týdny jsem ji testoval,dovažoval,zabydloval,ladil a hlavně řešil nemožnost nabíjení a plavby zároveň,při zapnutých nabíječkách nesepla řídící jednotka proudový stykač motoru a tím byl akční rádius plavby omezen na uvedených 20-25km,nicméně téměř náhodně jsem objevil tohoto šotka v podobě vysokofrekvenčního rušení,odstínil jsem příslušné kabely a vše funguje jak má,tedy mohu plout i nabíjet zároveň,a to za max.cca 1l benzínu na hodinu-problémem je chlazení elektrocentrály,která se po hodině provozu v nuceně odvětrávaném,ale přesto uzavřeném a omezeném prostoru přehřívá,řešením je otevření krytu boxu centrály,bohužel se tím zvětší i hlučnost v kokpitu na můstku,v kajutě to tak hrozné není...na vodách s povoleným spalovacím agregátem dám centrálu na zadní badeplato,pod ní velkou misku kvůli úkapu paliva a tento problém s teplotou již nebude existovat,na zdejší vodě jsem však zatím neměl potřebu nutnosti si pomoci agregátem,navíc nabití akumulátorů ze sítě stojí cca 35,-Kč na uvedených 4-5 hodin plavby...
-při využití zásoby cca 25 litrů paliva na palubě včetně využití kapacity akumulátorů je tedy k dispozici energie na cca 41 hodin plavby,což je akční rádius přesahující 200km...
-provoz elektromotoru pouze na akumulátory je téměř bezhlučný,příjemný,pohodový a spolehlivý,pokud se toto dá za uskutečněných 8 plaveb (tedy cca 35 motohodin) posoudit...
-bohužel při opravě uvedeného vysokofrekvenčního rušení jsem si zablokoval záda a už měsíc ležím doma v posteli se střídavými omezenými a zpravidla bolestivými návštěvami přístaviště
-během prvních poznatků budu muset na lodi provést ještě pár změn k její dokonalosti - vyměním původní anglické čerpadlo od sprchy s věčně se ucpávajícím filtrem za bezúdržbové speciálně určené na odpadní vodu,totéž udělám i s novým leč nevhodným čerpadlem na vypouštění odpadní nádrže,namontuji do lodě snímač polohy kormidla a zároveň i budík polohy kormidla na můstek-má to být ze zákona,nemám to tam a chybí to moc,hlavně při kotvení...,vyměním lištu stěrače,přidám počítač motohodin,čeká mě oprava malé odřeniny dřevěné lišty a imatrikulací na levoboku při snaze o kotvení ve větru,tedy celkem cca 4-5 dnů další práce.
-učím se ovládat loď a moc mi to zatím nejde,je to dlouhé přes 10metrů a hlavně při kotvení hodně citlivé na boční vítr
-vlny vysoké 75cm i velmi čerstvý vítr (cca 3,5 st.Bf) na otevřeném jezeře plavidlo zvládá zcela v poklidu,naprosto bezpečně bez jakýchkoliv známek boje o život na rozdíl od plavby na pramici,dokonce při zvýšení tahu motoru na cca 50A se lodička uklidní a prořezává cestu vlnami téměř jako na klidné hladině...
-na rychlost 3 uzle s třítunovou lodí si motor řekne o odběr 12-20A dle povětrnostních podmínek
-příští rok ,lépe řečeno po zvládnutí obsluhy,po doladění uvedených ,ale potřebných "drobností" bych rád vyplul po řekách kolem Evropy na dlouhý výlet
-na příští sezonu lodičku nechám zbavit starého a nechám udělat zcela nový antifouling včetně základu a hlavně ji osobně očistím od té zdejší zelenohnědé břečky...
-přikládám i pár obrázků,příležitostně ještě nafotím zrenovovaný interier a přidám ho sem
-celkově mám obrovskou radost z úspěšného dokončení projektu za zlomkový peníz oproti továrnímu provedení sportovní otevřené elektrolodě s malou kajutkou ,bez wc,koupelny,kuchyně,ale v podobné velikosti ,která má cenovku cca 330 tisíc Eur včetně příslušenství ,(viz rakousko-australský "Aquawatt 848 twin carbon" se dvěma elektromotory Aquawatt 2x20kW,cestovní rychlostí 6 uzlů a dojezdem 8 hodin)...
tak Ahoooj někdy na vodě
Upravil bydlik dne 05.08.2014 13:00,
před 10 let
bydlik Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen