Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Road trip 2016 - Německo, Rakousko, Maďarsko - Caravan24.cz

Road trip 2016 - Německo, Rakousko, Maďarsko

Konečně nadešel čas na naší letní dovolenou. Plán, kudy letos pojedeme, mám poměrně jasný; loni jsme objeli po obvodu téměř celou Francii a domů se vraceli přes Itálii, což bylo sice bohaté na zajímavá místa, ale také to bylo bohaté na najeté kilometry. Možná až moc - během dvou týdnů jsme ujeli přes 4500km, takže polovinu dovolené jsme strávili v autě. Letos bych to chtěl volnější, proto mám již dopředu trasu v hrubých obrysech naplánovanou.

Balaton

Jako klíčové body jsem stanovil Legoland v německém Günzburgu, aquapark Erding u Mnichova, zábavní park v rakouském Neusiedlersee a Balaton. Mezi těmito zastávkami nic konkrétního, jen pokud možno alpská jezera a hory.‎ Tak uvidíme, jak se nám bude dařit držet se plánu...

Pondělí

Volný víkend jsem ještě využil na dokončení různých úprav na autě. Vyráběl jsem sklápěcí žebřík do alkovny, nosič na kola, montoval centrální zamykání do nástavby a ještě tisíc dalších drobností kolem. Jak to tak bývá, hotovo jsem neměl ještě ani v pondělí v poledne. Auto už bylo nastěhované a natankované, svačina na cestu připravená a lehce nervózní manželka se co chvíli ptala "Už můžeme vyrazit?". A to jsem ještě chtěl do Hornbachu pro hliníkový profil a ještě něco montovat... No nic, zbytek dokončím po návratu domů.

Balaton

Takže odpojit nabíječku, lednici přepnout na 12V, ještě jednou zkontrolovat všechny zásoby, upevnění kol v nosiči a syna v sedačce, a v 16 hodin vyrážíme z Rudné u Prahy. Jedeme po dálnici D5 až na Rozvadov, kde ještě tankujeme a dáváme si zmrzku; dále pokračujeme po německé dálnici A6, A7 a A8, a krátce po půlnoci zastavujeme na Stellplatzu v Legolandu v Günzburgu. ( https://www.legol... ) Recepce je otevřena nonstop, takže zaplatím asi 20€ za přenocování a jdeme spát.

Úterý

Ze Stellplatzu se přesunujeme přímo na parkoviště u vstupu. Vstupenky jsem koupil s předstihem z domova přes internet, takže nemusíme stát v obří frontě a jenom projdeme zvláštním turniketem, kde u čtečky zamáváme vytištěným čárovým kódem.

Celý den pak strávíme v Legolandu - super zážitek nejen pro děti, ale i dospělé. Je to vlastně obrovský zábavní park s nejrůznějšími atrakcemi jako horská dráha, lodičky, trampolíny, všelijaké kolotoče, a na každém kroku jsou k vidění samozřejmě stavby z Lego kostek. Protože byl všední den, tak ani nebylo úplně narváno a fronty na většinu atrakcí byly minimální, čekali jsme vždy maximálně 5 až 10 minut. Za zmínku stojí příjemný fakt, že všechny atrakce jsou v ceně vstupného (30€/osoba), takže vše je pak už "zdarma".
Odcházíme těsně před zavírací dobou, na parkovišti ještě uvaříme večeři a odjíždíme. Jedeme po dálnici A8 a pak okreskou až na Stellplatz poblíž jezera Ammersee. ( http://www.promob...-5215.html )

Středa

Ráno zaplatíme 8€ za stání (bez elektřiny), sedneme na kola a jedeme k jezeru. Od Stellplatzu je to k jezeru necelých 10 kilometrů, z toho většina lesem. Kolem jezera vede hezká stezka, na které stojí i stánek s občerstvením - tzv. Froschburger (obří houska s hovězím masem, sýrem, křupavou slaninou a zeleninou) a chlazená limonáda nám po koupání parádně sedne. Cesta zpátky je pak kopcovitým lesním terénem už náročnější, zvlášť po jídle :) Ale zvládli jsme to a navečer jsme u auta. Tady proběhne sprcha, večeře, vypustíme odpad a doplníme vodu, a jedeme dál.

Večer zastavujeme na parkovišti před aquaparkem. Jsou zde i vyhrazená stání pro karavany a obytňáky, takže vybíráme místo na kraji parkoviště a jdeme chrnět.

Čtvrtek

Aquapark Galaxy v Erdingu ( http://www.therme... ) se pyšní prý nejdelším tobogánem na světě - roura je dlouhá skoro 400 metrů, jede se v třímístné pneumatice a je to opravdu zážitek. Krom toho je k dispozici dalších asi 20 klouzaček - od mírných pro nejmenší děti, přes různé tobogány vedoucí například do kopce nebo ve tmě, až po šílenosti typu kamikaze, 72km/h "rychlotobogán" a klouzačku s volným pádem. K dispozici jsou i venkovní bazény, vodní bar nebo divoká řeka. Zkrátka zábava na celý den, vstupné 30€ za osobu velikosti a úrovni aquaparku odpovídá.

Večer, chvilku před uzavřením areálu, jsme se ještě v autě najedli a vyrazili. Dojeli jsme k jezeru Chiemsee, což je už kousek od rakouských hranic. Zastavili jsme na malém Stellplatzu pod stromy, těsně u břehu jezera. ( http://www.schram...iemsee.de/ ) Poplatek 3€ se platí v restauraci, která měla už zavřeno, takže to necháme na ráno a jdeme spát.

Pátek

Dnes nám počasí nepřálo. Od rána prší, takže z výletu na kolech a koupání nic nebude. V prázdné restauraci jsem zaplatil parkovné a vyrážíme směr Rakousko, kde snad bude počasí rozumnější.
Stavíme na poslední německé pumpě před hraničním přechodem Bad Reichenhall, a to ze dvou důvodů. Zaprvé, začalo lehce protékat jedním střešním oknem - 30 let staré těsnění je už zpuchřelé a trochu dovnitř kape. Sice s sebou vozím brašnu s nářadím a materiálem pro McGyverské opravy, ale obyčejná izolační páska na okně nedrží, takže na pumpě kupuji šedivou tzv. Nasa pásku - mám s ní dobré zkušenosti z práce, kde jsem s ní už několikrát lepil plachtu na návěsu u kamionu. A zadruhé, Marečkovi jsem vyprávěl o Riesenbockwurstu; to je obří párek, který se prodává snad na každé německé pumpě. Na délku má asi 30cm a průměr jako český buřt, ale uvnitř je to poctivá masová náplň.

Během chvilky jsou obě záležitosti vyřešeny - Bockwursty jsme s chutí zhltli, okno je utěsněné, a frčíme dál. Na pumpě jsem koupil průvodce rakouskými Korutany, abychom měli inspiraci, kam se v Rakousku podívat. Náš cíl je Neusiedlersee, což je až na severo-východě Rakouska na maďarských hranicích, ale konkrétní plán pro přejezd samotného Rakouska nemáme. Doposud. Volíme tedy ledovec Dachstein. ( http://www.dachst...en/sommer/ ).‎
Na místo jsme dorazili navečer, naštěstí v kempu jsme se ještě chytli. ( http://www.campin...hstein.at/ ) Kemp patří velmi příjemným holandským manželům, což vysvětlovalo, proč jsme jako jedni z mála přítomných návštěvníků neměli holandské SPZ :)

Sobota

Přímo z našeho stání jsme měli nádherný výhled do horského průsmyku, na jehož úpatí kemp stojí. Po snídani jsme vyrazili na ledovec. Výjezdem prudkého kopce k ledovci jsem autu asi docela "vyhnal pavouky z výfuku", místy jsme jeli na dvojku, v zatáčkách dokonce na jedničku. Cesta na vrchol hory je totiž nejen prudká, ale i klikatá, plná vraceček a 180' zatáček. Ty jsem projížděl na jedničku, a než jsem se stačil pořádně rozjet, byla už další zatáčka. :) Ovšem náš stroj držel statečně a spolehlivě nás dovezl až k parkovišti pod ledovcem, u kterého se nachází i výchozí stanice lanovky na vrchol hory. Parkoviště je v nadmořské výšce 2000m a horní zastávka lanovky ve 3000m, takže se překonává kilometrový výškový rozdíl.

Bohužel, po dešti byla na vrcholku hory silná mlha; u pokladny lanovky je TV s aktuálními záběry z kamery z ledovce, kde nebylo vidět vůbec nic - jenom bílá tma. Ještě že tak, jinak bychom zbytečně utratili 100€ za výlet lanovkou do bílého ničeho.
Jdeme se tedy projít po místní kamenité stezce, jejíž konec se nám ztrácí kdesi v dálce mezi horami. Stezka vede po obvodu skalnatého údolí, část cesty zdoláváme po dřevěných lávkách, přeskakujeme kameny v horském potoce a to vše při stálém výhledu do hlubokého údolí. Došli jsme až k rozcestí, na němž stojí horská chata s restaurací. Protože začíná znovu mrholit, tak se po posilnění kávou a čokoládou vydáváme zpět k autu.
Dojeli jsme do vesničky u jezera Weißensee ( http://www.weisse... ) Po chvilce hledání zastavujeme na běžném parkovišti na cyklostezce, a protože je sobota, za parkování se nic neplatí.

Neděle

Po snídani sundám z nosiče kola a jedeme na výlet. Cyklostezka vede podél jezera, počasí je nádherné a jede se nám moc pěkně. Máme s sebou i plavky, takže na jednom místě zastavujeme a jdeme se vykoupat. Ačkoliv se jezero nachází v horách, voda není překvapivě vůbec studená, a navíc je až neuvěřitelně čistá - i když jsem stál po krk ve vodě, stále jsem zřetelně viděl až na dno. Paráda.

Odpoledne jsme se vrátili k autu, kola jsem uklidil zpátky na nosič, dali jsme si oběd a šli se projít ke stánku na břehu. Je zde totiž půjčovna lodí, vybíráme si malý člun s elektrickým pohonem. Něco takového jsem ještě neřídil - loďka se ovládá jednoduše pákou s polohami dopředu, stop a dozadu, a klasickým volantem. Za jízdy elektromotorek jen tiše bzučí, voda kolem šplouchá a loďka se pomaloučku pohybuje. U volantu jsme se samozřejmě vystřídali všichni, během hodiny jsme objeli asi polovinu jezera. Po návratu do půjčovny, posilněni zmrzlinou, se balíme a jedeme dál na východ.
Když se začne stmívat, letmo se podívám do mapy, jestli kolem nás není nějaká vodní plocha, a objevuji jezero Packer Stausee ( https://www.googl...akousko/). Zastavujeme už za tmy na silničce lemující jezero a jdeme chrnět.

Pondělí

Opět bereme kola a jedeme prozkoumat okolí jezera. Dojedeme ke stánku u mola, kde si dáme oběd a odpoledne strávíme povalováním na dece a koupáním. Mareček si ve stánku našel dokonce kamarády - děti majitelky hrály hru Uno, a ani jazyková bariéra nebyla překážkou v česko-rakouském turnaji. :)

Odpoledne se vracíme k autu a pokračujeme v cestě k maďarským hranicím. Cestou ještě v Grazu dokoupíme nějaké zásoby a navečer zastavujeme vedle louky u města Sankt Margarethen. Zde máme v plánu navštívit zábavní centrum Familienpark Neusiedlersee ( https://www.famil...izeitpark/ ).

Úterý

Celé úterý strávíme v parku plném adrenalinových atrakcí, kolotočů a nejrůznějších her. Součástí parku je například i horská dráha, vodní hřiště, pohádková stezka nebo zvířecí farma. V parku jsme byli až do zavírací doby, a to jsme si ani nestihli všechno pořádně užít. Před odchodem si ještě dáváme v jedné z restaurací vídeňský řízek, když už jsme v tom Rakousku. :)
Navečer St. Margarethen opouštíme a přejíždíme maďarské hranice, od zábavního parku je to jen pár kilometrů. Ještě za světla přijíždíme do kempu u Balatonu ( http://www.balato...amping.hu/ ), který jsem den předem rezervoval.

Středa

Od rána poprchává, takže žádný výlet se zatím nekoná. Bereme tedy prut, chlebové kuličky a jdeme na molo v kempu na ryby. Mára se skamarádil se stejně velkými kluky z Holandska, kteří stojí s karavanem kousek od nás, a čekání na šupinatý úlovek si zkracují pobíháním po pláži. Bohužel, na ryby jsme měli smůlu a chytili jsme prd, takže k obědu byla hotovka ( http://www.hotovk... , mimochodem vřele doporučuji; jídla z tohoto webu kupuji již několik let a chutí a kvalitou se bez nadsázky vyrovnají jídlům připraveným doma nebo v restauraci).
Celé odpoledne proprší, takže jej strávíme v autě u TV sledováním pohádek a filmů.

S povděkem pak uvítáme, když k večeru do kempu dorazí klaun a v místní restauraci rozjede své představení pro děti. Předváděl vtipné scénky, různá kouzla i výrobu hraček z balónků, a jako vždy u dětí nehrála jazyková bariéra ani nejmenší roli. Maďarské, německé, holandské i české děti se bavily stejně dobře.

Čtvrtek

Po snídani sundavám kola a vyrážíme na cyklostezku kolem Balatonu. Místy vede podél silnice, místy lesem, nebo projíždíme vesničky na trase. V jedné z nich zastavujeme v restauraci a "povinně" si dáváme langoše; v porovnání s českou verzí jsou originál maďarské langoše více nazdobené, obzvlášť tzv. Füllos langos, na který nám obsluha nasype kromě sýra a česnekové omáčky také opečenou slaninu a cibuli.
Na kolech dojedeme až na pláž, protože u sebe ale nemáme plavky a je už pozdní odpoledne, tak koupání necháváme na další den a vracíme se zpátky do kempu.

Pátek

Ráno se zabalíme a na pláž odjíždíme už autem. Téměř celý den pak strávíme u vody, střídavě se koupeme, stavíme hrady z písku nebo si házíme s frisbee. K obědu jsme si dali další maďarské specialitky, konkrétně guláš a klobásu.
Odpoledne vyrážíme od Balatonu a přes Györ a Nickelsdorf (kde jsme na hranicích neunikli kontrole, zda-li v obytňáku nepašujeme nějakého islamistu :) ) dojedeme až do Vídně. Tady zastavujeme v boční ulici před činžákem pár bloků od parku v Prateru ( http://www.prater...n.php?LI=3 ).

Sobota

Teprve až cestou od auta zjišťujeme, že jsme zřejmě zaparkovali v jakési čtvrti obývané převážně Araby, muslimy a různými "lidmi afrického vzezření", abych byl korektní. :D Z opuštění obytňáku se třemi koly na nosiči moc dobrý pocit nemáme, na jistotě nám ani nepřidá pohled na špinavé ulice, všudypřítomný nepořádek, odpadky a rozbitá okna v okolních domech. Do parku to máme ale kousek, a vracet se pro auto a hledat někde nové parkování se nám nechce, takže jdeme dál a doufáme, že se s autem nic nestane.
V parku si pak celý den užijeme, vyzkoušeli jsme všechny možné atrakce, svezli se horskou dráhou, na ruském kole i na nejvyšším řetízkovém kolotoči světa (sedačky se točí ve výšce přes 100 metrů). Na závěr si v cukrárně dáváme výbornou kávu a pověstný vídeňský Sacher dort.

Na Prahu jedeme přes hraniční přechod Halámky - v porovnání s variantou přes Mikulov nebo přes Znojmo je cesta nejklidnější, vždy je zde slabý provoz a trasa vede povětšinou okresními silnicemi, takže se člověk může i kochat. Navíc se i úspěšně vyhneme dálnici D1, jejíž rozbombardovaný povrch je pro auto i pro nás vždy utrpení. Ve Veselí nad Lužnicí se zastavíme na večeři a před půlnocí jsme doma.
Náš Road trip 2016 byl velmi vydařený, celou dovolenou jsme si moc užili. Viděli jsme spoustu krásných a zajímavých míst, navštívili tři cizí země, ani jeden den jsme se nenudili a z dovolené máme plno skvělých zážitků. Už aby bylo léto, a my mohli vyrazit na Road trip 2017... :)
P.S.: Příjemně nás překvapila i finanční náročnost naší dovolené. Se vším všudy nás vyšla na 30 tisíc korun, z toho 8 tisíc stály jenom vstupenky do zábavních parků a atrakce v nich. Zbytek je nafta, dálniční poplatky, kempy a jídlo, a to jsme se ani nesnažili nijak zvlášť šetřit a téměř denně obědvali v restauracích.

Takže za nás - Německo, Rakousko i Maďarsko můžeme na dovolenou jedině doporučit! ;)