Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: HAMBURK - Caravan24.cz

HAMBURK

Prodloužený podzimní víkend v Hamburku

Čtvrtek: Začíná prodloužený podzimní víkend, usedáme do obytného auta a kolem 17 hodiny vyjíždíme směrem Ústí nad Labem, Drážďany a Magdeburg. Poblíž města Magdeburg se nachází vodní dílo Elbe-Havel Canal, které spojuje západní a východní část Německa vodní cestou. Zde můžeme vidět lodě plující kanálem vytvořeným přemostěním řeky Labe. V těsné blízkosti tohoto mostu máme vyhlídlé parkoviště a kolem 22 hodiny zde parkujeme a jdeme spát. N 52*13'49" E 11*42'12"

Pátek: Ráno se probouzíme a po snídani si jdeme prohlédnout vodní kanál. Je zataženo a fouká vítr, po půl hodině vyjíždíme směrem k cíli naší cesty. Cesta utíká v pohodě až ke městu Braunschweig, kde stojíme v zácpě na dálnici a po 45 minutách jsme se konečně dostali k výjezdu. Navigace nám ukazuje Ekonomickou cestu mimo dálnici a tak jedeme kratší cestou přes město Celle. Odpoledne přijíždíme do Hamburku projíždíme dálniční tunel pod Labem a už parkujeme u našich přátel před domem. Jdeme na návštěvu a po večeři míříme na 15 Km vzdálený STLP u Labe ve městě Wedel. Cena za stání je 10€+0,50€ za vodu. Stání je kompletně vybaveno a je také nedaleko konečné stanice metra S1 kterým je možnost se po 45 minutách jízdy dostat do centra Hamburku. Naproti stání je také vnitřní/venkovní bazén. N 53*34'43" E 9*41'36"

Sobota: Dopoledne se jdeme projít k řece, kde jsme objevili písečnou pláž a dětské hřiště které využívá naše Niky (4), Terezka (1) klidně spí na čerstvém vzduchu. Je krásné podzimní dopoledne kolem 10 stupňů a slunce. Na oběd se vracíme k přátelům a odpoledne jdeme společně do městské části Blankenese dříve rybářská vesnička. Posadíme se do jedné z restaurací na kávu a díváme se na lodě a také směrem na výrobní a vývojové haly společnosti Airbus. Zde se vyrábí několik tipů. Večeře opět probíhá u přátel a kolem desáté odjíždíme na stellplatz do centra, kde bude ráno od 5:30 do 9:30 trh. Přijíždíme na stání které je již velmi zaplněné N 53*32'44" E 9*57'34" (cena za noc před nedělním trhem 19,50€ ostatní dny 12€)

Neděle: V noci ani nevím kolik je hodin mě nejprve budí hluk od trubek stánkařů, kteří se začínají připravovat na trh. Usínám a kolem páté se opět probouzím tentokrát hlukem ožralých skupinek kteří se již potácejí na Fishmarket pro naloženého Herinka v bagetě aby zakončili probděnou noc, tak jak je tady v přístavu několik staletí zvykem. V noci se měnil čas na zimní a tak Niky stává v 5:25 hod. Snídáme a jdeme na trh kolem sedmé hodiny. V tuto dobu již proudí davy lidí od metra na tržiště podél našeho stellplatzu. Na trhu kupujeme několik drobností a hlavně proutěný koš s nápisem Hamburk plný ovoce za příjemných deset Euro. Z trhu prohlížíme ponorku U-434 do které je možný vstup. Nedaleko od trhu se nachází tunel pod Labem z roku 1911, který sloužil pro automobilovou dopravu. Tunel je jednosměrný a automobili do něj sjížděli výtahy.

Odpoledne se jdeme projít do nové části Hamburku a procházíme okolo nové filharmonie. Tato budova měla být postavena podle původních plánů za částku v přepočtu 8,1 miliard korun a konečná cena se vyšplhala na 23,4 miliardy. Původní termín dokončení 2010 a nyní se podařilo dílo dokončit v roce 2016 (takový Hamburský tunel Blanka). Obytku jsme parkovali u původních doků kam připlouvali námořní lodě v dobách minulých. Kolem 20 hodiny vyjíždíme směrem Berlín a Drážďany, jelikož jsme Hamburk navštívili již po třetí tak jsme vynechali místa jako: radnici v centru, vybombardovaný kostel sv. Mikuláše, čtvrť St. Pauli atd. Hamburk je druhé největší město Německa s největší koncentrací milionářů v Německu a více mosty než v Benátkách.

Kolem půl noci parkujeme nedaleko Drážďan na stellplatzu zdarma N51*07'45" E13*42'37".
Pondělí: Ráno po snídani vyjíždíme domů, cestou se zastavujeme na první benzinové stanici v ČR MOL, doplňuji jen nezbytné množství jelikož cena za litr je cca o 10,-Kč více než je průměr (i v Německu jsme čerpali výrazně levněji...). Pokračujeme po dálnici D8 a v 11 hodin parkujeme doma na Praze - Východ. Celkem jsme najeli cca 1600,- Km.