Mediální partner

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Červen 2017 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Nejnovější galerie

TOPlist

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 13

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 10,234
· Nejnovější člen: hrach123

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

ptamchyna
27.06.2017 20:24
To znamená, že když dnes zaplatím a objednám je do pátku ((3 dny) asi malá pravděpodobnost doručení, že?

kebule
27.06.2017 20:16
Po dvou týdnech od platby jsme kartu neobdrželi, tak jsme požádali o sdělení termínu, pak přišla během týdne. Jestli na ni spěcháte, raději se připomeňte.

ptamchyna
27.06.2017 19:54
Ahoj, nevíte prosím někdo za kolik dní od objednání a uhrazení dorazí CCI karta?

rehackova vera
24.06.2017 21:51
Zdravím a prosím o informaci. Hledám kemp v Paříži u Disneylendu, byl tam někdo a je potřeba předem rezervaci. Věra_

Frenky BB
22.06.2017 23:28
Expedicia Svedsko a juh Norska jul- august 2017. Swinouscje-Trelleb
org-prejazd Svedskom mimo dialnic spoznat kraj a jazyk-Halden,NO-Fr
ederikstad-Moss-Sk
i-Askim. A ine podla aktualnej situacie.Nema nie

Vampav
19.06.2017 11:52
Omluva pro fun. Dnes dorazila karta CCI Děkuji mooooc umi

hvcaravans.cz

Zkušenosti s pětitunou Bavaria Nord Edition 3l. MB aut. rv.2013

Rozloučení.

Dlužím zde na webu pár maličkostí.
Jednou je dokončení testu s pětitunou Bavaria Nord Edition 3litr Mercedes automat rv.2013

V krátkosti. Z mého pohledu a to jsem psal již dříve, jednalo se o vůz z duhé ruky s malým nájezdem km s obrovskou výbavou ,kdy jsem dodělával jen parkovací senzory,tažné zařízení a držák kol.

 
S vozem jsem najel cca 15 000km a po všech stránkách fungoval bez chyby. Ano rozčilovali mne maličkosti, jako uklepaný káblík k televizi, přitahovaní nějakých šroubku, přetěsnění nějakých šuplíků, samovolně otevírající se dveře lednice .Co odešlo dražšího bylo zpětná kamera. Prostě blbosti ,které nás štvou všechny, někoho více, někoho méně. Já občas u tak drahého vozu kroutím hlavou nad výrobcem, že třeba do zadních světel dal šroubky co ihned zrezavěli, což není otázka asi peněz ,ale diletantství, ale co už.

Spotřeba - je těžké se pouštět do diskusí o spotřebách ,jelikož každý vůz má svá specifika, svého řidiče, své rozměry, svou váhu i druh cesty kam se člověk vydá,jestli jede po dálnici po okreskách či zdolává zatáčky a hory. Dokázal jsem s tímto mastodontem jet za 11,8 ale stejně tak v plném zatížení s celou rodinkou, když jsem mazal z Itálie a šlapal jsem tomu za krk jel jsem za 17l tak si z toho vyberte.

Váha - o té tu bylo řečeno taky hodně. U mne bylo nemyslitelné koupit si vůz do 3,5 T a dál to rozebírat nebudu. Přeložení vozu o 300kg bych neřešil , ale bylo by tak velké ,že jsem toto jinak vyřešit nemohl a nechtěl, možnost zakoupení auta s doložností 50kg bylo jak máku. Získal jsem navíc neskutečný prostor ,nádherný neskutečný prostor ,který vím ,že mne bude nyní již vždy chybět.
Motor – do takto velkého a těžkého vozu je pro mne nemyslitelné dát něco menšího než 3L Do vozů do 3,5 t pak v pohodě stačí slabší ,ale auto s váhou 5t bych se slabším motorem nechtěl ,tady byla volba správná a nekompromisní.

Výbava – to je kapitola sama pro sebe. Někým mne tu bylo naznačeno, že jsem snob ,no bylo super vyzkoušet samonivelační nohy, bez kterých se mne bude jen těžce kupovat něco jiného, vysoko nasadila laťku vestavěná centrála, která utáhla i klimatizaci a tak v opravdu šílených vedrech v Itálii jsme na odpočívadlech vždy sedali do vychlazeného auta, o tom moci tam nechat psa odpočívat ani nemluvě. Venkovní sprcha je asi již všude běžná, pečící trouba asi na rozpečení rohlíků taky není problém. Co bylo výborné, byly tři druhy topení , alde, přídavná truma do menší zimy nebo chladu a nezávislé motorové,škoda že truma nebyla naftová. Co mne chybělo byla možnost složení stolku a získání jednoho lůžka na víc jelikož přední stahovací postel je pro dva tenagery fakt malá (berte mne s rezervou ) prostě děti na jedné posteli společně nechtěli spát. Super byla velká samostatná sprcha a jak jsem nechtěl manželskou postel vzadu uprostřed nedal bych na ni dopustit získali jsem nádherný prostor okolo s možností se míjet vyhýbat se a pod. Dvě televize měly taky něco do sebe. Markýza byla u tohoto vozu vysoko ,bylo nereálné stavět celý stan, který byl taky součástí výbavy. Automat k tomu se není potřeba možná vyjadřovat ,usnadnilo parkování ,zajíždění v kempu kdy jsem se mohl vyhnout ze dveří a prostě celkově automaty fakt mám rád.

Mýto – ano je otravné je na hov… je to na hlavu postavené, principově jsem s tím hodně bojoval, ale není neskousnutelné. Problém vidím největší v Rakousku, tam je nereálné po dálnici jet a je to škoda jelikož Rakousko mám rád a je kousek.

Nevýhody – je veliké, je to mastodont, pro mne to bylo něco nového a je potřeba hodně přemýšlet kam se s tím zajede, kde se člověk v malých uličkách otočí pokud zakufruje. Nicméně projel jsem všude, nikde jsem neměl větší problém. Omezení vjezdu do 3,5 t s tím jsem se opravdu skoro nikde nesetkal , toto není důvod proč pětitunu nekupovat. Co jsem se modlil je, abych obytku neboural ,dostupnost opravy to byla taková noční můra ,kdy a to je asi problém všech,bourat obytku – znamená dlouho nejezdit a plno starostí. S vyššíma nákladama je u těchto vozů potřeba počítat ,je to jak pojistka tak zmíněné mýto,spotřeba a čím víc výbavy ,tím větší šance že se něco po…...

Karavan nebo obytka – vlastnil jsem tedy obojí nyní mohu srovnávat. U tak velké obytky mne vadil akční rádius vejletů z kempů,kdy u karavanu jsem byl zvyklej hodit karavan do kempu a objezdit široké okolí autem - u takové obytky nerealné, zajet si s ní třeba do města atd.atd. U obytky bylo super , že jsem za ni dal motorku, loď a bylo třeba u moře nebo na Šumavě o zábavu postaráno. Možnost zastavení na divoko s obytkou ,kdekoliv se osprchovat díky odpadní nádrži, aniž by člověk z auta vylezl dodává cestování úplně jiný rozměr. Do dnes mne není jasné proč výrobci karavanů nevyřešily větší nádrž na vodu a stejně tak odpadní. Chápu doložnost a jízdní vlastnosti ,ale i za to by to stálo, kdybych si mohl naplnit nádrž na vodu při příjezdu do kempu a mohl se pohodlně tři čtyři dny sprchovat, aniž bych něco strkal pod karavan a stále vynášel a při odjezdu z kempu to vyprázdnil abych se s tím netáhnul a vlek se nerozhoupal. Tak se omlouvám odpověď na to jestli obytku nebo karavan ode mne asi nedostanete asi by to chtělo mít obojí


Vůz je prodán. Slza je zakápnuta a nyní se ptáte proč došlo k prodeji po dvou sezonách. Důvod je jednoduchý a možná je to k zamyšlení pro ty, co tak velký vůz budou kupovat. Během dvou let mne děti přišly do puberty, přestali chtít jezdit .Prostě je to tak, s rodiči je to někam jet v patnácti trapárna pokud jim nezajistíte wifi a nenaberete bandu kamarádů se kterými chtějí trávit svůj volný čas. Doma je samotné nechat v tomto věku nemůžete a oni s vámi nechtěj a když je přemluvíte, dají vám víkend více či méně sežrat. Toto auto mne stálo na dvoře zbylých půl roku, aniž by jsme někam vyjeli a bylo rozhodnuto, jde z domu. Nechci se chlubit, auto bylo v takovém super stavu a s takovou výbavou ,že první zájemce co se na něj přijel podívat si ho hned bloknul a vzal. Inzerát se ohřál v inzerci jen chvíli. Udělal dobře. Víc se auto vybavit nedá a je stále jak nové. Cena oproti novému neporovnatelná. Na autě jsem moc peněz netratil a s tím jsem i do toho šel a ustoupil naštěstí od zakoupení nového vozu před dvěma lety, jelikož jsem si nebyl jistý, jak to bude (takový třetí smysl). Tak tedy má rada zní, velké rodinné obytné auto nekupovat před věkem puberty dětí s tím ,že ho budete užívat déle jak dva tři roky všichni a společně. Mým dětem bylo 13 a 15 dnes v den prodeje jim je 15 a 17 a je to jediný důvod prodeje, že jsme přestali jezdit. Mrzí mne ,že jsem tento vůz nezakoupil o tři čtyři roky dříve.

Co dál.
Ano jezdit s karavanem nebo obytným autem je životní styl, je to nevyléčitelná nemoc pro ty co tomu propadnou. Letošek vím, že vynechám, ale již se dívám po vestavbách se spaním 2+1 .Může se můj názor ještě změnit, ale zatím to vidíme s manželkou jako cestu, kdy přijde doba a budeme moci nechat děti i sami doma a začneme cestovat intenzivněji ve dvou. Proběhne nyní pár konzultací s vybranými prodejci a jednoznačně podzimní Duseldorf. Taky proběhne konzultace zde na portále ,jelikož ho beru za jako velice přínosný a až na nějaký individua, jsou zde lidé opravdu ochotni hodně pomoci, poradit ,popovídat, vyměnit zkušenosti.
Nyní bych se nebál a chtěl bych auto již nové a vybavené podle představ (v mém případě to tedy bude pro prodejce i pro mne oříšek) bude to určitě již něco do 3,5t pro č lidi na jízdu a dva až tři na spaní buď tedy vestavba nebo malá celointegra do délky 6,5m.

Přeji všem krásnou sezonu 2017 ,plno zážitků na cestách, žádné trable a problémy .Novému majiteli mého vozu ,aby mu dělal na cestách radost a sloužil mu minimálně tak dobře jako mne.

 

 

Administrator: článek byl pro svoji autentičnost zkopírován z diskuzního fóra. Celé vlákno je zde https://www.caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=25009

Komentáře

#1 | dorkaigor dne 20.03.2017 15:23
Ahoj Zdenka a Tom.
Ja by som zareagoval iba na jednu vetu z Vašich skúseností:
"Mrzí mne ,že jsem tento vůz nezakoupil o tři čtyři roky dříve."
To, čo sa nám stalo, na tom sa už nič nezmení. Je to minulosť a treba sa na tom poučiť. Mne takto poradil známi pred pár rokmi, keď som sa rozhodoval o kúpe karavanu. Ak máš prachy, tak ho ber a užívaj. Ak sa Ti niečo stane pozajtra, tak si to užiješ aspoň jeden deň.

Nikto z nás netuší, ako tu budeme dlho. Tak si musíme užívať každučkú chvíľu, aby sme na ľutovanie nemali čas.

Igor

Přidat komentář

Pro přidání komentáře musíte být přihlášený.

Hodnocení

Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé.

Prosím přihlaště senebo se registrujte pro možnost hodnocení.

Zatím nikdo nehodnotil.
Vygenerované za: 0.23 sekund
142,687,818 návštěv