Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Kostelec nad Orlicí – dobrá volba - Caravan24.cz

Kostelec nad Orlicí – dobrá volba

Častokrát, když jsem jel po silnici č. 11 přes Kostelec, napadlo mě zahnout na kruhovém objezdu na jih k Orlici, kam mne zvala cedulka kempu. Nikdy se to nepovedlo, ráno jsme spěchali do Prahy, odpoledne a večer zase domů.

Ted už mne jako důchodce čas nehoní, tak jsme se s Michelle rozhodli v kosteleckém kempu strávit pár dni. A udělali jsme dobře.

V Jeseníku sice lilo jako z konve, ale už jsme byli kompletně nabalení, tak jsme kolem desáté vyrazili. Lilo až do Žamberka, pak sice pršet přestalo, ale po příjezdu do kempu teploměr ukazoval něco kolem 12° C, na příjemnou letní dovolenou to moc nevypadalo. Nálada se nám zlepšila milým přivítáním v kempu, mají tam příjemnou hospůdku a také půjčovnu lodí – kemp leží vlastně na ostrově, z jedné strany teče Orlice, z druhé strany náhon.

Ráno bylo sice ještě trocho chladno, ale mraky se pomalu ztrácely, tak jsme sedli na kola a podél Orlice jeli na východ do Potštejna . Příjemná cesta, místy asfalt, místy polňačka, ale pořád se bylo na co koukat. Protože jsme na hradě Potštejn už byli během pobytu v žamberském kempu, dali jsme si v podhradí v penzionu Trnka dobré kafe s vynikajicími zákusky. Domů jsme nejeli kolem Orlice, ale pěkně do kopečka po cyklotrase 4321 až nahoru k lomu, pak lesní cestou do Vrbice – pěkná nová rozhledna, a přes Suchou Rybnou zpátky do Kostelce. Příjemná cesta, počasí akorát, co si může cyklista více přát, zvláště když ve Vrbici u rozhledny točili dobře chlazené pivo.

Další den jsme se rozhodli prozkoumat okolí Divoké Orlice na západ. ( Kostelcem protéká Orlice Divoká, u Albrechtic se spoji s Tichou, dále do Hradce už teče řeka Orlice). Z Kostelce vede krásná nová cyklostezka, první zastávka byla na častolovickém zámku- vaří tam dobré kafe, pak dál po cyklostezce do Týniště, přes řeku na levý břeh do Světlé. Divoká Orlice se tady v rovině kroutí jak had, co chvíli je vidět vodáky na lodičkách, přímo u mostu přes Orlici je pěkná vodácká hospůdka, pivko na sluníčku chutná. Pak do kopce do Zdelova a pak dlouhý sjezd až do Kostelce. Celý den pěkně hřálo slunce, na zimu a déšť jsme rychle zapoměli. Ještě poslední kopeček na kostelecké náměstí nakoupit nějaké potraviny a hurá do kempu.
Večer v hospůdce jsme se domluvili se správcem kempu a vlastníkem půjčovny lodí ( perfektní chlapík, lyžař, horal a vodák, zkrátka naše krevní skupina) na vypůjčení kánoe a vybavení na další den.

Ráno kolem osmé jsme si vybrali loď, pádla a plastovou bečku na suché věci( člověk nikdy neví, co se může přihodit), krátká instruktáž ( s lodí na řece jsem naposledy jel před lety na školním kurzu, Michelle ještě nikdy), pak správce musel odjet s autem plným lodí do Týniště, prý si poradíme sami.

A taky jo. V klidu jsme posnídali a kolem desáté dovlekli loď na řeku hnde u kempu. No, řeka by to nazval pouze velký optimista, když jsme sedli do lodě, loď sedla na kameny , takže jsme se museli odrážet pádly od říčního dna, než jsme našli místo v proudu, kde bylo trochu více vody. Mírně se to zlepšilo asi po půlkilometru, kde se s řekou již spojil náhon a vody bylo víc.

Pak už to bylo zajímavější, řeka se točila, místy bylo dosti hluboko, silný proud, po nějaké době jsme ale našli společný správný rytmus a tak cesta pěkně ubíhala. Je sice pravda, že párkrát jsme v zátočině narazili přídí do břehu a měli spoustu práce se z toho vyhrabat, ale chybami se člověk přece učí!

V Albrechticích u vodní elektrárny jsme přistáli, vytáhli loď na břeh a po 5 hodinách byli na pevné zemi.

Volám správci, kdy pro nás přijede, máme štěstí, jede právě do Týniště, za 20 minut je u nás.

Loď jsme nechali na místě, vzali jsme pouze pádla a kanistr, lodě se u Orlice nekradou!!
V Týništi na nás čekala ještě jedna posádka, seděli na břehu Orlice v hospodě, tak jsme se přidali, dali po pivu ( neuvěřitelné, jak na vodě člověk vyprahne) a v pořádku dojeli domů do kempu.

Celkově to byl velmi příjemně prožitý víkend, kemp v Kostelci je opravdu správná volba pro lidi, kteří chtějí něco vidět a trochu se přitom zdravě hýbat.
Ještě jednu zajímavost Kostelec má, jsou tam dva zámky, uprostřed města starý zámek, na kraji ( směrem k Častolovicím) nový, pěkně opravený, dostal je oba v restituci rod Kinských, jeden Kinský bydlí hned vedle zámku ( v bývalé hospodářské budově) a je také současným starostou Kostelce.

Tak na závěr – rozjeďte se do Kostelce, možná budete stejně mile překvapeni jako my, jaká pěkná místa a příjemné lidi potkáte u nás v Česku.