Dovoz karavanu z Dánska
Spousty zaručených zpráv a návodů jak postupovat, co všechno zařídit a zaplatit ... ve skutečnosti je to mnohem jednodušší a hlavně levnější.
Během loňského léta a podzimu jsme se definitivně rozhodli, že si pořídíme větší karavan. Hlavní důvody byly 2, děti už nechtějí spát na společné posteli a nás už přestalo bavit věčné skládání a rozkládání sezení. Volba tedy padla na nějaký karavan s palandou, dvoulůžkem a prostředním sezením. Přes zimu jsem projižděl české i cizí weby a hledal a hledal. Postupně jsem dospěl k názoru, že u nás kupovat nebudu a začal se soustřeďovat na nabídku venku. Nejprve Něměcko, pak Holandsko a nakonec jsem se rozhodl pro Dánsko. Snad proto, že je to trochu z ruky, je zde nabídka karavanů veliká a cenově velice zajímavá. Zatímco prodávající v Německu na maily moc nereagují, z Dánska se ozvali skoro všichni.
Našel jsem karavan Bürstner Flipper 495TK, r.v. 2005, za 54.000 DK, v prepočtu cca 200.000,-Kč a začal řeši, jak ho dostanu k nám. A to je i ten hlavní důvod, proč jsem se rozhodl napsat tento článek. Zaručených informací o tom, jak to vše probíhá, jsem nalezl spoustu, realita byla ale jiná a mnohem jednodušší.
Jak ho přivezu? Na plaťáku? Ne, rozhodně po ose. Potřebuji tedy převozní značky. Naše použít nelze, Dánské taky ne, platí jen v zemi vystavení. Na různých fórech, mimo jiné i tady, jsem se dočetl, že mohu použít německé, červené. Není to pravda, německé převozní značky se dají použít jen na vozidla registrované v Něměcku. Kontaktoval jsem majitele různých webů, které převozky zařizují, jeden mi nabízel maďarské značky, ty prý lze použít v celé EU, půjčení na týden 330 Euro :)
Už jsem myslel, že mi nic jiného nezbude, až mě napadlo zavolat na náš registrační úřad, konkrétně do Podskalské (Praha Západ). Ptal jsem se, co budu potřebovat k přihlášení karavanu u nás, odpověď mě velice překpavila. Potřebovat budu malý a velký techničák ze země původu, naší STK, kupní smlouvu a pojistění. Ptal jsem se, jestli budu potřebovat odhlášku z Dánska a bylo mi řečeno, že nikoli, že se to odhlašovat nemusí, že to takto platí v celé EU, ale ne všechny státy to respektují. Napsal jsem to majiteli karavanu do Dánska a ten to celé u nich na úřadech ověřil. Ano, je to tak!
U nás jsem si zaplatil povinné ručení na VIN kód karavanu, ve směnárně koupil dánský kačky a s kamarádem vyrazil do Dánska. 1150 km tam, 4 hodiny spánek, koupě přívěsu, sepsání kupní smlouvy v angličtině a 1150 km zpět. Vše na značkách z Dánska.
Co teď? STK, revize plyn a elektro. Pro jistotu jsem ještě jednou zavolal na registraci vozidel, kde mě opět mile překvapili. Revize nejsou potřeba! Ušetřil jsem cca 5000,-Kč.
Absoloval jsem STK, stále na dánských značkách, odstavil karavan a vydal se na úřad. Tam si ode mě vzali dánský techničák, protokol z STK, ofotili si pojistění a kupní smlouvu (překlad nebyl potřeba) a dánskou značku mi nechali na památku. Za týden se mám zastavit, bude to hotové.
Když to shrnu, zaplatil jsem cca 10.000,- za dopravu (nafta a jídlo pro mě a kamaráda) 1450,- za STK a 700,- za registraci. Oproti cenám srovnatelných karavanů v ČR jsem podle mého ušetřil tak 60-70 tisíc. Což mi za ty 2 dny v autě stálo :)
Jó a abych nezapoměl, dánské a české úřady tentokráte palec nahoru!
Fotogalerie:
Prosím Přihlásit se nebo Registrace volit.
Členové online 0
Nejnovější člen: LiboraPetraKonečný
Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme by PHP Fusion Inc
43,653,183 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.13197 sekund | Průměrně za: 0.13197 (0) sekund | Dotazy: 62 | Použitá paměť: 1.71MB/2MB